přesně jak říká Franta když v tom děláš, plníš svůj úkol v rámci čárkového systému a musíš dávat pokuty těm hodným blbcům, kteří jsou ochotni je zaplatit, tak musíš být negativní. Ono totiž s těma změnama je to strašně jednoduchý, každý hlídkař dělající na ulici více než rok ví přesně co by se mělo udělat. A nahoře to zřejmě neví.
Předně každý rád kritizuje nový zákon o dopravě(361), ale snad jen blbec si může myslet, že sám zákon něco změní. Především musí být nástroje, vůle a možnosti. Jak psal Franta, oznámení = ztráta času, není důkaz, není přestupek. I když odejdu od firmy, v životě už nezaplatím jedinou pokutu. V Německu, když za tebou policista pojede na motorce (bez radaru) a řekne, že si jel moc rychle(viděl to na svém tachometru), tak ti nepomůže ani svěceba voda. Stalo se méme kamarádovi, ten se na místě odvolal proti udělené blokové pokutě 500DM a šel k soudu - tam mu vysvětili, že policista nemá důvod lhát - pokuta 1000DM. Takže to sou ty možnosti.
K možnostem = technice, kdyby každý místňák dostal radar, zjednodušilo se jeho využití(od kolegů dopraváků vím, co je kolem toho práce zpracovat jedno odpolední měření)a dostali možnost ho využívat (samozřejmě by to nesmělo omezit jejich základní úlohu, to by všichni viděli, náhlé snížení počtu nehod, mrtvých atd. Pamatujete si ty první tři měsíce po přijetí nového zákona? Dojíždím do Prahy 165 km, každý měsíc čtyřikrát, za ty čtyři roky co dojíždím, mě nezměřil radar, nezastavila policejní hlídka. Dohled nad dopravou - nula. Drobné zlepšení nás snad čeká jen v oblasti ujíždění, naštěstí jsou oba typy nových služebních vozidel nerozeznatelné na první pohled, takže lidi nebudou vědět, zda-li je staví 1,8 se 160 koňmi nebo dýchavičná 1,6 se 100 koni, které ujedu i s šestnáctiventilovou fábií. A protože radary a změny postojů k dokazování přestupků policisty nehrozí, tak mě zaráží, proč alespoň nemáme v autě ty kamery. Alespoň sem tam něco by se zaznamenalo. Na naše občany musí být bič, nic jiného čecha nezmění než strach z represe.
Takže být negativní je v našem případě jen logické, protože už předem víme, že se zase jenom plácá do vody a absolutně nic se nezmění a nevyřeší. A lidi budou dál umírat a nikomu to vlastně nevadí.
A perlička na závěr, nedávno nám bylo zhora nařízeno, zjevně to byl rozkaz podpultový(neoficiální), že nesmíme používat hasící přístroje co máme ve vozidle k ničemu jinému, než k hasení sluažebního vozidla. Takže dorazím k nehodě, kde začíná hořet vozidlo a já budu jen smutně koukat, protože hašičák je jen na služební.
No, nebudu, ale budu pak psát papír a vysvětlovat, proč je prázdný. A tak je to u nás se vším.