Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Dopravní policie chystá změny (REDAKCE)

Dopravní policie chystá změny
ilustrační
Foto: redakce
Nový šéf dopravní policie Leoš Tržil chystá převratné změny pro řidiče i chodce. Nejvýraznějšími jsou pojízdné technické kontroly a pokuty pro chodce, kteří na přechod vběhnou těsně před autem, a donutí ho tak prudce brzdit.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 28. 11. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HETZER 21:22:51 11. 12. 2008
default.png
andre999: a co takhle zakazat i zrak a ridice povinne oslepit - nekdo by mohl merici hlidku z dalky uvidet a moment prekvapeni by byl v tahu:D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BLESK 18:40:22 11. 12. 2008
default.png
Rade8 Pokud se ti zdá nepřipoutání každého věc, dovolím si s tebou rozhodně nesouhlasit. Myslím že při DN se zraněním je sakra velký rozdíl, zda jsi jako poškozený připoután, anebo ne. Nevím jak to řeší nehoďáci, ale vina bude asi vždy na viníkovi. Malý příklad. Ty jakožto viník sejmeš vozidlo a řidič bude připoután. Nikomu se nic nestane, pouze to odnesou plechy. Stejná situace, ale poškozený připoután nebude, airbag, popř. čelní sklo, volant, boční sloupek atd. mu způsobí vážné zranění( třeba trv. poškození páteře). A teď mi řekni, která varianta je pro tebe jako viníka lepší? Poutat, či nepoutat? Toť otázka.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RADE8 13:52:53 11. 12. 2008
default.png
Samá kladná negativa Nechápu, proč by člověk který způsobí dopravní nehodu a tím pádem spáchá největší prohřešek proti BESIP zůstane bez potrestání a bez ztráty bodů, vyplní rádoby nějaký formulář a vesele odjede z místa DN. Oproti tomu dostávají pokuty a trestné body ti z nás, kteří se třeba jen zapomenou připoutat z vlastní blbosti (každého věc). Takhle si tedy spravedlnost nepředstavuji. Nehodu převážně způsobují řidiči, kteří páchají i ostatní přestupky ve větší míře, než je zdrávo. To že navýšení hranice škody při DN ulehčí práci policie je nesmysl. Při dnešní administrativě, která se musí policií zpracovávat pro pojišťovny nevěřím tomu, že budou pojišťovnám stačit papírky podepsané řidiči. Všechny nehody budou pojišťovny stejně vracet policii k prošetření a tím pádem se busou všechny nehody zpracovávat jako velké DN a to je 2x tolik administrativy než normálně. Takže nápad je to fakt k nezaplacení !!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 19:26:17 08. 12. 2008
default.png
Motivační manko Vážený pane ministře tak jsem si jako váš svěřenec ověřoval jak se vám daří ta, musím říci "Vaše reforma". To že jsem se z průměrně starýho policajta letos stal jedním z nejstarších Vám ani nebudu říkat (měl byste to věděr) Jen mi nejde do hlavy co s těma novejma kolegama u kterých se z pochopitelných důvodů zkrátila doba vyškolení na poldu na pět měsíců mám tady dělat. Na SKPV to jde šmahem do háje-tedy jsou zde zřizovány sborovny, hájovny, různé technické pracovny a jiné kanceláře odborníků z jiných oborů. Jenže kdo je seznámí s policejním životem, když ti nejzkušenější kvapně odchází - vlivem Vámi tak vychvalované reformy. Kdyby do toho občan viděl tak by mu bylo opravdu hodně zle. Navíc noví policisté jsou motivování opravdu "vysokými" příjmy. Pokud jsou ale na ulici mají i o dva tisíce víc nežli dělník, který uklízí v jistých nejmenovaných firmách v nedaleké průmyslové zóně. Pokud ovšem nepotkáte třeba řidiče vysokozdvižného vozíku - ten má s prominutím zase víc(má řidičák). Opravdu vysoký to předpoklad neúplatnosti a prestiže! Pokud vám to tedy připadá v pořádku neměl byste ve svých reformách zvážit i to, že politika vaší strany je natolik v neoblibě. Třeba pro začátek se přestat tak při... usmívat. Nám tady na ulici do smíchu není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BYVALY 08:50:17 08. 12. 2008
default.png
názor Myslím si, že takový chodec, který těsně vběhne před jedoucí vozidlo, bude nakonec rád, že to vůbec přežije. Koho to že chce pak nový velitel dopravní policie trestat?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAVE007 17:39:27 01. 12. 2008
default.png
Kasper Ohledně těch stravenek, jsem si vzpomněl, jak jsem přijel s kamarádkou do restaurace, dal jsem si menu a při placení jsem číšnici na stůl vyrovnal 30-ti korunové stravenky (na které doplácím 12,- Kč), tato číšnice se na mě usmála a povídá: Vy určitě pracujete u Policie ČR. Zeptal jsem se jak to poznala a ona mi odpověděla, že pouze policajti mají žebračenky (tak říkají 30-ti korunovým stravenkám). To mi nedalo a říkal jsem jí, že určitě musí i někdo jiný platit 30-ti korunovými stravenkami a ona mi odpověděla, že ne, pouze Policie ČR, všichni ostatní mají 50-ti, 60-ti nebo 70-ti korunové stravenky. Tak že mě firma přispěje na 12-ti hod. směnu 18 Kč na stravu, tak si mě vykrmují a potom chtějí, aby byli policisté pořádní chlapy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 19:21:36 30. 11. 2008
default.png
Realita PČR U policie jsem zaměstnán cca 5 let a za tu dobu jsem byl svědkem doslova "úprku" svých kolegů a to hlavně takových, kteří již něco z policejní práce znali, uměli a dokázali. Je zajímavé, že v drtivé většině měli odslouženo něco málo přes 10 let. Myslím si - vím to, že dnes tyto jejich zkušenosti u policie citelně chybí. Ze svého okolí neustále, kromě jiných narážek, slíchávám o tom, že můj plat je 35 tis., což těžce vysvětluji, že je to opravdu průměr atd.. V drtivé většině odešli kvůli platovým podmínkám a v obavě o výsluhu. Dále jim k tomu nepomohla opravdu náročná práce, kdy je člověk neustále ve stresu z přebujelé administrativy a z tlaku od vedení (na tlak od lidí si jde zvyknout). To opravdu v dnešní době nejde onu opravdu přebujelou a ve většině případů i zbytečnou administrativu (i v elektronické podobě) odstranit? Dále bych se chtěl zeptat, zda by nešlo zlepšit zajištění v podobě větších příspěvků na stravu? 13 kč na den je opravdu trapné a proto tuto "výhodu" ani na oddělení nevyužíváme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LASLO 10:51:46 29. 11. 2008
default.png
Jak praví klasik-slibem neurazíš :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 20:24:53 28. 11. 2008
Danik.jpg
přesně jak říká Franta když v tom děláš, plníš svůj úkol v rámci čárkového systému a musíš dávat pokuty těm hodným blbcům, kteří jsou ochotni je zaplatit, tak musíš být negativní. Ono totiž s těma změnama je to strašně jednoduchý, každý hlídkař dělající na ulici více než rok ví přesně co by se mělo udělat. A nahoře to zřejmě neví. Předně každý rád kritizuje nový zákon o dopravě(361), ale snad jen blbec si může myslet, že sám zákon něco změní. Především musí být nástroje, vůle a možnosti. Jak psal Franta, oznámení = ztráta času, není důkaz, není přestupek. I když odejdu od firmy, v životě už nezaplatím jedinou pokutu. V Německu, když za tebou policista pojede na motorce (bez radaru) a řekne, že si jel moc rychle(viděl to na svém tachometru), tak ti nepomůže ani svěceba voda. Stalo se méme kamarádovi, ten se na místě odvolal proti udělené blokové pokutě 500DM a šel k soudu - tam mu vysvětili, že policista nemá důvod lhát - pokuta 1000DM. Takže to sou ty možnosti. K možnostem = technice, kdyby každý místňák dostal radar, zjednodušilo se jeho využití(od kolegů dopraváků vím, co je kolem toho práce zpracovat jedno odpolední měření)a dostali možnost ho využívat (samozřejmě by to nesmělo omezit jejich základní úlohu, to by všichni viděli, náhlé snížení počtu nehod, mrtvých atd. Pamatujete si ty první tři měsíce po přijetí nového zákona? Dojíždím do Prahy 165 km, každý měsíc čtyřikrát, za ty čtyři roky co dojíždím, mě nezměřil radar, nezastavila policejní hlídka. Dohled nad dopravou - nula. Drobné zlepšení nás snad čeká jen v oblasti ujíždění, naštěstí jsou oba typy nových služebních vozidel nerozeznatelné na první pohled, takže lidi nebudou vědět, zda-li je staví 1,8 se 160 koňmi nebo dýchavičná 1,6 se 100 koni, které ujedu i s šestnáctiventilovou fábií. A protože radary a změny postojů k dokazování přestupků policisty nehrozí, tak mě zaráží, proč alespoň nemáme v autě ty kamery. Alespoň sem tam něco by se zaznamenalo. Na naše občany musí být bič, nic jiného čecha nezmění než strach z represe. Takže být negativní je v našem případě jen logické, protože už předem víme, že se zase jenom plácá do vody a absolutně nic se nezmění a nevyřeší. A lidi budou dál umírat a nikomu to vlastně nevadí. A perlička na závěr, nedávno nám bylo zhora nařízeno, zjevně to byl rozkaz podpultový(neoficiální), že nesmíme používat hasící přístroje co máme ve vozidle k ničemu jinému, než k hasení sluažebního vozidla. Takže dorazím k nehodě, kde začíná hořet vozidlo a já budu jen smutně koukat, protože hašičák je jen na služební. No, nebudu, ale budu pak psát papír a vysvětlovat, proč je prázdný. A tak je to u nás se vším.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 13:11:30 28. 11. 2008
default.png
Proč negativní m4rtijn: Proč jsme negativní? Prostě proto, že o čem se normální člověk přečte čas od času v novinách, kde si někdo dělá reklamu, jak vše vyřeší snadno a rychle, tak v tom my pracujeme. Pracovní podmínky, vybavení, zákony, hodnocení práce je nastaveno tak, že pokuty platí hlavně slušní lidé, za parkování, zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu, apod. Ten kdo jezdí jako prase, ten s blokovou pokutou na místě nesouhlasí, my vypíšeme papír, namalujeme plánek a na přestupkovém oddělení to hodí do koše, protože u toho není fotka. Přitom řada věcí se dá těžko vyfotit tak, aby tam byla současně dopravní značka, RZ vozidla, aby bylo vidět, že dělá přestupek, a nejlépe aby tam byl i řidič!? A když to do koše nehodí, tak si ho předvolají a on tam nechodí a nechodí dokud to není promlčené a vesele si jezdí dál, bez pokuty, bez bodů. No a pak si tady přečteš, že už je vše vyřešeno, že se namontují na motorky (předpokládám, že na pomalované, aby je každý pěkně viděl) kamery a že se budou přestupky hlavně dokumentovat, protože honit pachatele přestupku, to už je něco, do čeho "je lepší se nepouštět". Pro čárkovací systém je lepší, zastavit si někoho slušného, komu nesvítí světlo, než někde opotřebovávat služební vozidlo jízdou na majáky, natož, že by se to auto při pronásledování odřelo a ještě aby pachatel přišel k úrazu... to už vůbec nepřichází v úvahu, ujíždět před policií to je přece základní právo každého občana.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio