Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policista kandiduje ve volbách za nacionalisty (REDAKCE)

Policista kandiduje ve volbách za nacionalisty

Foto: Ilustrační
Policista a zastupitel středočeské obce Vraný, Jaroslav Bernášek, kandiduje ve volbách do Evropského parlamentu za Národní stranu. Tu média označují často jako nacionalistickou. Policista není členem strany. Informaci přinesly Lidové noviny a my ji přetiskujeme v celém znění:
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 10. 03. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LUKAS-CISAR 19:56:38 19. 03. 2009
default.png
bingo: Děkuji za vysvětlení. Souhlasím s tebou, ale nepříjde mi etické, aby policista měl cokoli společného s nacionalistickou stranou ( vyjma pracovních záležitostí). Každopádně neznám okolnosti a podrobnosti tohoto spojení, bohužel veřejnost toto pravděpodobně odsoudí a to je pro policii špatně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 16:17:37 14. 03. 2009
default.png
Lukáš C: Jenže středočeský kolega členem žádné strany není a jako volený zastupitel vykonává činnost ve prospěch svých voličů (zastupuje je) a to mu zákon nezakazuje. Vykonávat činnost ve prospěch strany nebo hnutí, tak jak říká zákon, je navíc velmi široký pojem, skoro by se dalo říci gumový paragraf a nepovažuji to za šťastnou formulaci zákona.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-CISAR 15:24:53 14. 03. 2009
default.png
? 361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů § 47 (1) Příslušník nesmí být členem politické strany nebo politického hnutí ani vykonávat činnost v jejich prospěch; volební právo příslušníka tím není dotčeno. (2) Příslušník zpravodajské služby nesmí být členem odborové organizace. Spatně toto ustanovení chápu. Pokud se může policista politicky angažovat, pak je to minimálně neetické. Podle mě nelze dělat obojí.Buď politika nebo policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 12:05:08 12. 03. 2009
default.png
.... Jen takovou drobnost onen policista nekandiduje do obecního zastupitelstva, ale do evropského parlamentu, s tím, že zde výsostně kandidují strany s politickým programem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 21:17:33 11. 03. 2009
Pim Burger.jpg
Matt Přiznám se, že žiju v domnění, že volby do obecního zastupitelstva probíhají tak, jak jsi to popsal na Slovensku. I kdyby ne, tak mi přijde, že jde spíš o lenost než o strach. Nedokážu si představit, že se někdo dostane do zastupitelstva jen proto, že je zastřešen Nezávislou erotickou iniciativou...:-)) Samozřejmě ten způsob, jak jsi ho popsal ty, je zvláště pro policistu asi lepší, protože nevyvolává otázky o zaujatosti pro nějakou politickou stranu, na druhou stranu je přifaření se na kandidátku nejen legální, ale i běžné a tak se mi to zdá zbytečně nafouknuté jen z důvodu, že jde o policistu. Zabývat se jeho kandidaturou by se páni novináři měli až v případě, že se objeví na nějakém vypečeném setkání této strany. Pak bych tu s jeho "odpůrci" souhlasil bezvýhradně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MATT 21:06:53 11. 03. 2009
default.png
4 Pim Burger: Použiji tvá slova: Nesouhlasím s tebou…V tom článku onen policista uvedl něco v tom smyslu,že než by měl shánět 30 podpisů svých spoluobčanů pod kandidátku, raději se „nechá zastřešit“ nějakou stranou. Ty hlasy pro sebe dostane díky voličům, kteří dají té hlasy celé kandidátce… Ty hlasy nedostane pouze on…Je to o systému voleb a poměrném zastoupení,pokud něco víš o volbách všeobecně…Nezlob se na mne, ale zdá se mi to z hlediska onoho policisty velmi „pohodlné“… Také jsem se mohl „nechat zastřešit“, ale to já nechtěl…Mám své názory a svou hrdost. Nedělalo mi vůbec problém,abych si sám ty podpisy sehnal.Jak jsem níže psal:vše je o lidech. Kdyby onen policista chtěl opravdu dokázat,že má důvěru spoluobčanů, tak by si sestavil také svou kandidátku. Jeho „zcestovalost“ napříč kandidátkami stran, kdy musí kandidovat tak jako tak jako nezávislý kandidát, něco vyjadřuje o tom, že sám by se do zastupitelstva nedostal… On dobře ví,že kdyby kandidoval sám,tak se třeba nikdy do toho zastupitelstva nedostane. Mám pravdu , pane Jaroslave Bernášku…? Pokuste se mi můj názor vyvrátit. Diskuse se vůbec neobávám. Musí být ale korektní a tolerantní. Věřím, že jako policista tyto stránky sledujete. Rád bych přivítal Váš názor na celou věc. A teď naopak s Pim Burgerem souhlasím: všichni víme,co dokáží média…. Zkuste se zde obhájit. Sám. Děkuji. Matt. P.S.: Líbí se mi způsob obecních voleb na Slovensku. Příklad: Zastupitelstvo obce tvoří 9 členů.. Ty jsi dostal největší počet hlasů,ty jsi starosta. Bez ohledu na to,na které kandidátce jsi. Další se stane místostarostou a těch zbývajících 7 tvoří zastupitelstvo obce. A opravdu bez toho, na které kandidátce je zapsán....Je to vše o lidech... Matt.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 13:59:39 11. 03. 2009
Pim Burger.jpg
catani Nesouhlasím s tebou. V tom článku to ten policista vysvětlil docela rozumně. Prostě při každých volbách mění stranu, aby pokaždé nemusel obcházet obec s archem, což ho i docela chápu. No a že si tentokrát vybral zrovna tuhle stranu, když předtím to byla Nezávislá erotická iniciativa, to je přece jedno. Vzhledem k tomu, že se podle článku do zastupitelstva dostává pravidelně, svědčí o tom, že jsou s ním lidé spokojení a dělat z něho nějakého nacionalistu jen kvůli tomu, že se k nim přifařil na kandidátku, mi přijde trošku přehnané. Myslím, že tohle dělá spousta lidí na vesnici. Média a někteří tady jsou zase papežtější než papež.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 13:49:33 11. 03. 2009
default.png
.... Podílet se na chodu malé obce je jistě záslužná činnost, kandidovat na kandidátce nacionalistcké strany je přesně to co překračuje rozumné hranice a prostě mi to rozum nebere. Policista musí vystupovat apoliticky, samozřejmě, že svoje politické přesvědčení může mít jako kdokoliv jiný. Jinak o politické angažovanosti vedení policie i na nižších úrovních není pochyb a není pochyb, že je to zejména ve prospěch jedné strany, ale ještě jsem neviděl, aby jakýkoliv pol.funkcionář kandidoval na kandidátce oné strany, kterou všichni máme na mysli, kromě Honzada ten měl na mysli jinou stranu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LA-SAGRERO 07:51:32 11. 03. 2009
la.sagrero.jpg
obec Pokud vím, tak na vsi spíš jde lidem o to aby to tam fungovalo a to jakou kdo má partaj je tam vedlejší. To že je policista by naopak, jak píše Matt mohlo být ku prospěchu věci a to že se nad tím někdo pohoršuje je jen proto, že nezná přesnou právní úpravu a bere názor novináře... Kluci, jakoby jste nevěděli jak to v našem tisku chodí. Naopak si myslím zaslouží obdiv, že krom náročné práce ještě má energii na to starat se o blaho spoluobčanů v obci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MATT 06:09:03 11. 03. 2009
default.png
4 Karliner a další: Sedím v zastupitelstvu malé obce již druhé volební období. Sám jsem si pokaždé sestavil svou kandidátku, sám jsem si ty lidi obešel. Představil jsem jim to,co bych chtěl pro obec dokázat a posunout ji někam dopředu... Jako sdružení nezávislých kandidátů... Přece se nebudu vyhýbat veřejnému dění v obci? A že bych svou činností poškozoval jméno Policie ČR u našich občanů? Naopak,možná právě proto,že jsem s nimi denně jak ve službě,tak v civilu v kontaktu a snažím se jim opravdu pomáhat,jsem se díky jejich hlasům do zastupitelstva dostal. Nechvástám se,to vůbec,ale chci jen říci,že vše je o lidech. A jen na okraj: jako řadový člen zastupilelstva mám čistý měsíční příjem 430,- Kč.....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio