Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Očekávatelné násilí a odpovědnost policie (REDAKCE)

Očekávatelné násilí a odpovědnost policie
Pachatel zadržen, stížnost podána - ilustrační
Foto: David Modrý

V minulém týdnu se pozornost médií upřela k případu vraždy manželů v Českých Budějovicích, které se po několikerých výhrůžkách a napadeních dopustil syn zavražděné ženy z prvního manželství. Podle pozůstalých mohla policie vraždě zabránit, což po prvotním šetření připustil i šéf jihočeských policistů Radomír Heřman. Podobný případ už v minulosti projednával soud a označil násilné napadení jako důsledek předchozí nečinnosti policie.

Autor: redakce
Publikováno: 22. 02. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu DANIK 15:13:08 06. 03. 2010
Danik.jpg
no, musím ho potěšit Ulicniku, máte se super. Hu nás 7:30 - 9:00hod. administrativa. Pak krom povinných přestávek pěší hlídka ve stanoveném úseku do 19:00hod. Když potřebujem čas na administrativu, tak si máme jít říct VO nebo ZVO. Ale nechodil bys, věř mi, je to jako kdyby dávali ze svého volného času. Tuhle jsem dostal na odložení dvou spisů 1 hodinu. A jak jsem to popsal výše, se opakuje bez ohledu na počet deních za sebou. Kolega si tuhle tímhle stylem dal 7 denních za sebou. Za to už jsme byli znovu proškoleni, jak teď poskytnem každému ochranu a všichni jsme se tvářili, jak kdybychom to někdy dělali. Móc zábavné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ULICNIK 14:58:21 06. 03. 2010
default.png
nezávislost policie? Bohužel je v naší zemi čím dál více brána policie jako nástroj moci a volebních preferencí jednolivých stran. A přesně tak se chovají i manažeři policie od pol. prezidenta počínaje a vedoucím oddělení konče. Každý z nich si v zájmu zachování svého místečka bude převlíkat kabát a klopit uši jen aby se zavděčil. Nikdo z vedoucích si neumí dupnout proti chybnému rozhodnutí svého nadřízeného. Všichni jen jako tupé ovce poslouchají a vše jen přenášejí na další své podřízené. Neznám vedoucího, který by se zastal řadového policisty! Je jednodušší udělit trest než se znelíbit. S policistů ve výkonu se tak stávají jen jakési figurky, kterým je nalinkována celá služba. Priorita: hlavně dodržovat kontaktní místa. Policista už není brán jako samostatně uvažující a pracující osoba. V současné době je, třeba zrovna u nás, nastolen trend, kdy není prioritní zpracovávání a šetření nápadu, ale aby bylo v ulicích co nejvíce uniforem. Je jedno co tam budou dělat, ale musí být vidět, aby měl občan pocit, že policistů je dostatek. Rozvržení 12-ti hodinové směny: 7-9 administrativa, včetně seznámení se s nápadem, 9-12 výkon v úseku, 12-12:30 přestávka, 12:30 - 17 výkon v úseku, 17-17:30 přestávka, 17:30-19 administrativa. A nejlépe mít každou celou kontaktní místo. A dovolit si pozvat někoho na výslech v době mimo administrativu, rovná se znelíbení se vedoucímu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL-J-BILY 18:17:21 25. 02. 2010
Pavel J. Bílý.jpg
re. PATOS No nevím, jaká je situace u vás, ale nás je momentálně na oddělení 14 řadových, z toho 1 před ZOPkou, z těch ostatních má 1 přes 20 let, 2 5-10 let, 3 3-5 let a zbylých 7 do 3 let délky trvání služebního poměru. Když odečtu dobu strávenou na ZOP, jenom 2 kluci slouží déle než 5 let ve výkonu. Takže tu fakt není dost lidí na to, aby někdo mladé "vodil za ručičku", jak píšeš. A situace na okolních odděleních je jen o málo lepší... Ke kause Budějovice - prostě se hledá obětní beránek pro veřejnost. Pokud hlídka přijela na místo, kde už útočník nebyl, těžko mohli zůstat hlídat u bytu. A jiným způsobem by tomu, co následovalo, těžko mohli zabránit. Budějice nejsou vesnice o 10 staveních, aby vyrazili ven a došli si pro podezřelého. Nehladě na to, že by stejně nebyly důvody k omezení na svobodě, takže by šel stejně po výslechu ven a měl by hromadu času a prostoru pro to, aby udělal to, co nakonec udělal. Nynější laciná gesta nemají jiný účel než předhodit veřejnosti "viníka". A to je špatně...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PATOS 16:28:34 25. 02. 2010
patoš.jpg
souhlas Je to sice k ničemu, nadávat na stav věcí tady na webu, ale většinou máte všichni pravdu a stojím za Vašimi názory. Neříkám, že mladí poldové nejsou k ničemu, taky jsme začínali. Sice nás hodili do vody a plavte hoši, máte po škole, je dneska dávají ke zkušeným kolegům, dokud je nepřestane někdo vodit za ručičku. K hlídači v OD: To, že měla PČR před hodinou budoucího vraha na služebně neznamená, že je nutné každého opilého vozit na PZS. To už by nikdy nikdo nemohl jít z hospody po ulici. Lékař vydal doporučující zprávu? Kecy, u nás vždycky přemlouváme my. Jenže doktoři se alespoň mezi sebou kryjí. K zavražděným manželům: Smůla, stalo se. Mohlo to dopadnout i jinak, třeba mohlí žít, ale Ti policisté přece jeli hledat pachatele... Nikde se netvrdilo, že to založili. Už vidím, jak jdu za vedením, nebo žádám po dozorčím osobní ochranu pro každého, kdo zavolá o pomoc. Víme všichni, kam by mě poslali. Možná kdyby nevolal někdo každý den, ale stávalo se pouze někdy, že má někdo strach o svůj život, snad by se něco dalo dělat. Veřejnost ale na druhou stranu plnně chápu, koho jiného volat při strachu o svůj život? Je to jedině PČR komu mohu v nejtěžší chvíli důvěřovat. Jenomže to by musely naše zákony vypadat jinak. A ne chránit pachatelé a ubližovat poškozeným.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 11:22:01 25. 02. 2010
J.Wayne.jpg
P-POLDA Uvidíme jak občané následně budou nadávat, že městům dluží tito lidé umístěni na záchytku miliony.. vždyť pobyt na záchytce není levná záležitost.. cca 2-3tis. občan ČR 6-7tis. cizinec.. Ještě, že tu policii máme, může dělat obětního beránka všem..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu P-POLDA 09:15:55 25. 02. 2010
default.png
společnost x policie Catani I když jsi ten konec trochu přehnal, naprosto souhlasím. Spousta věcí je problémem společnosti - ne Policie...toto osobně někdy vysvětluji ve službě lidem - doslova: Policie vás před zločinem ve většině případů neochrání - to by musel být v každý ulici ve státě policajt - a ani to by nemuselo stačit. Zkrátka problémy, za které může společnost se zvykly házet na triko policii - je to populární, máme viníka a je na koho konkrétního nadávat...že, občané...mohli byste si často uvědomit svou odpovědnost za to, co se stalo - např. zavraždění manželé, konkrétně paní - byl to její syn, ona ho porodila a ona ho vychovávala - je to její dílo, co ji a manžela usmrtilo. K tomu bezdomovci - zase nevíme detaily, ale dobře to vystihl Catani - Jestli budou ti policisté za nedopravení bezdomovce na záchytku potrestáni, tak se obávám, že policejní cely všude a záchytky budou poté praskat ve švech a stížnosti těch, co tam budou umísťováni budou masově bombardovat oddělení stížností.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 23:37:40 24. 02. 2010
default.png
re V těchto případech se jen ukazuje jak velice se pánové z vedení bojí o svá teplá místa. Navíc teď před volbami, kdy i policejní prezident neví jestli jej po volbách nevyhodí a nedosadí někoho kdo jim bude více vyhovovat. A poté se spustí personální tornádo na PP. Tyto případy, které se v nedávné minulosti stali jen ukazují jak je policie úzce svázána s politikou. Policie nemůže, i kdyby chtěla, fungovat správně, protože k tomu jí chybí právě ta politická nezávislost. A tato nezávislost tu ještě nikdy nebyla, jinak by nebylo možné odvolávat policejního prezidenta jen na základě faktu, že se politikům nelíbí a ministr vnitra ho vymění. Co pak z toho vzniká všichni víme, protože se u naší firmy už dělali hony na čarodějnice, jen aby se politikům předhodil viník. Je to jako ve středověku, ale místo mučidel se použijí výhrůžky nebo se dotyčný prostě zničí u soudu 20ti právníky, protože dotyčný na takový luxus nemá. Ale protože se to nezmění, protože politici policii nepustí ze spárů, tak můžeme očekávat, že za pár let budou trestat nehodáře, že přijeli k nehodě až poté co se stala a tím jí nezabránili nebo OHS či PMJ chytli pachatele až poté co někoho zavraždil a proto mohou za jeho smrt a jsou tedy spolupachateli či třeba poříčáci vylovili utopence již poté co se utopil a proto ho vlastně utopili oni neboť plout okolo dříve do vody by vůbec nespadl atd. Je to sice k smíchu, ale přesně tohle chtějí pozůstalí slyšet, že konkrétní člověk může za něčí smrt a proč jim nedat policistu, když v kampani přijmeme někoho jiného a ti lidé nás budou volit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 14:46:38 24. 02. 2010
default.png
For Badboy Z velké části s tebou souhlasím. To co se v poslední době děje, je podle mne zapříčiněno jednoznačně stavem pořádkové policie, absolutně neodostatečně připravení, služebně mladí policisté bez jakékoliv praxe, kteří ovládají pouze některé pasáže ze služebního zákona týkající se pracovní doby a přestávek a nároků policisty. Tito buď s podobnými závažnými situacemi nemají žádné zkušenosti, podceňují je (na druhé straně některé přeceňují v zájmu ulehčení služby a dle hesla: čím méňě práce a méňě náročné úkony, tam se toho méňě zkazí). Pak zase zkušenější policisté, mají absolutní strach, protože to jak se přistupuje ke stížnostem pachatelů tr.činů zlodějů a násilnikům či všehomyslících oznamovatelů, ze strany současných vedení, kdy dají za pravdu i vrahovi, že policista pochybil. Toto pak zapřičiňuje nerozhodnost a pasivitu starších policistů. Osobně v případě posledního medializovaného pobodání v OD, jsem v šoku z postoje vedení. Pokud lékař doporučí převoz na záchytnou stanici(to jsou pouze zprávy, já jsem v televizi žádnou písemnou žádost lékaře o převoz na PZS neviděl), jednoznačně je tam slovo doporučuje(pokud by byl v takovém stavu, že je ohrožen bezprostředně jeho život či zdraví nemůže žádat policii a doporučovat, ale má postupovat podle hypokratovy přísahy a zajistit ihned lékařské ošetření). Pokud osoba normálně komunikuje není agresívní, nedopouští se přestupku či jiného prot.jednání přece není důvod tuto osobu omezovat. Já pouze při cestě do práce registruji v takovém stavu desítku osob a nikdo je nikde nepřeváží.A to už nehovořím o tom, že opilost je zdravotní stav a osoba, převážena na záchytnou stanici je zde z důvodu izolace od okolí a zajištění jejího zdraví a života odborným personálem. Ono toto je především problém společnosti, která není schopna adekvátně reagovat na tyto různá invidua a policie jim vychází vstříc a dělá ze svých lidí fackovací panáky. Je smutné, že člen ochranky v supermarketu přišel o život, ale proboha ten člověk má mít kurz sebeobrany, výcvik v taktice jednání a pokud takovou práci dělá musí přece s útokem proti své osobě počítat, vždyť to zaměstnání dělá podobně jako policista dobrovolně a je srozuměn s tím, že k něčemu takovému může dojít. Přece policie nemůže postupovat tak, že zavře preventivně milión lidí, protože můžou být nebezpeční pro své okolí. A pokud ano, pak je třeba začít budovat na každém oddělení policejní cely a navýšit dvojnásobně stavy policistů. Konkrétně událost v onom obchodním domě je absolutně nešťatsná událost, vymykající se normálu. Nic víc nic míň. Poďme se bavit o tom jak zajistit to, aby pořádková policie byla oproštěna od nějakých neustálých byrokratických papírování, prověřování trestných činů a psaní úředních záznamů o kočkách na střechách domů a vypadlých elektro pojistkách. Bavme se o tom, jak budeme mít mladé statné polcisty, kteří na zavolání občana budou na místě do pěti minut a provedou kvalifikovaný úkon, zákrok či zdravotní pomoc. Doufám, že to nevyznívá tak, že bych nějakým způsobem chránil kriminální živly či delikventy, mi jde právě o to, aby proti těmto osobám bylo postupováno rázněji a adekvátně, nikoliv tak, že budeme si sypat popel na hlavu a hnát k odpovědnosti pěšáky, kteří ani neví k čemu je tonfa nebo zbraň za opaskem, je to především o odpovědnosti managmentu a toho co chcou. Mám obavy, že jediným jejich snem je abychom vrahy, narkomany či sociálně nepřizpusobivé občany pěkně zdravili a ptali se na jejich přáni co pro ně ještě policie jako pomoc při páchání trestné činosti může udělat a jak je může lépe chránit a poslední medializované případy jsou toho důkazem, sypaní popela na hlavu aniž veřejně a pravdivě řekneme podstatu věci je k ničemu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BADBOY 11:49:27 24. 02. 2010
default.png
Tahac Zdravím! Dané smutné události, které se odehrály v poslední době jsou velmi nešťastné a upřímnou soustrast rodinám! Jedna věc se mi nelíbí a to vedení PČR ( zase ) kontrolní odhalí pochybení a jaké neuvedou.... Já mám s daným kontrolním ( inkvizitorem ) své zkušenosti a řekl bych to takto. Policista provede rázný zákrok proti osobě, která někoho neustále napadá vše provede v souladu se zákonem o PČR. Poškozený je spokojený, ale pachatel si podá stížnost např. bude použit DP podezřelý bude při daném poraněn. I když použití DP bude v souladu se zákonem o PČR, tak pan kontrolní začne danou věc pitvat... Jak to, že ne takto a že to šlo udělat jinak. Jistě si najde nějaký záv, pokyn, který sepisují lidé, kteří jsou u PČR zadarmo drazí. Tudíž kontrolní dá podezřelému částečně za pravdu ( i když pro rozum. člověka to je absurdní ) policista je stavěn do pozice, že provedl téměř TČ. Poté je potrestán. Je zhnusen, ale řekne si, že někomu pomohl, což slíbil a přísahal. Tudíž bude vždy postupovat stejně. Od policie ho nevyhodí, neboť se nikdy nedopustí přestupku či TČ, ale bude trestán srážkou platu atd., ale ví, že pomohl slušnému občanu tohoto státu. Za druhé policista se bude bát cokoliv provést... a jak to dopadá jsme viděli. Kdo je vinen...?? Ano částečně i PČR a to její vedení. Nestojí za pěšáky, kteří jsou vidět na ulicích a jsou v přímém kontaktu s obyvatelstvem. Takto to vidím já, ale je možné, že se pletu... Ale jen ještě jednu věc pro novináře. Nevražidla PČR, ale podezřelý....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TAHAC 09:22:04 24. 02. 2010
default.png
Honzade, tohle teda není podobný ani trochu. Nikde není psáno, že každého opilého musíš nutně odvézt na záchytku. V tomto případě byl přestupek vyřešen, bezdomáč evidentně nebyl tak na káry, že by nemohl stát na nohou, choval se normálně, tak proč ho nepustit ? Takovejch případů se děje X denně. Že pak šel a někoho zapíchnul, je velice smutné, ale rozhodně bych to nedával za vinu policistům. A než to někdo označí za falešnou kolegialitu, tak rozhodně nejsem z těch, co se zastávají kolegů za každou cenu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio