Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Následky odchodu policistů z vedoucích pozic

Vážení kolegové Zajímal by mě Váš názor na uvedené téma a to zejména co způsobí fakt, že z vedoucích pozic odchází většina policistů, kteří mají odslouženo přes 25 let. Bude vůbec dostatek zkušených, VŠ vzdělaných policistů, kteří je nahradí? A jak vzniklou situaci míní řešit vedení policie? Předem děkuji za vaše názory.
VACATKO :: Datum založení: 27. 10. 2007 :: celkem 7 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PIM-BURGER 00:52:57 21. 02. 2008
Pim Burger.jpg
Zdravim. Nejsem u policie a tak samozřejmě do celého problému nevidím tak jasně, nicméně se o tuto problematiku snažím zajímat alespoň prostřednictvím těchto stránek, ale zdá se mi, že mnohdy si vaše reakce na určité články odporují. Na jednu stranu si stěžujete na staré "komunisty" ve vysokých funkcích a na druhou stranu si stěžujete, že odchází zkušení policisté s praxí. Na jednu stranu radíte vysokoškolákům, aby k policii nechodili, protože u policie si i přes své vzdělání nic nevydělají a nečeká je postup a možná je bude ještě buzerovat někdo s nižším vzděláním, protože nemají praxi a na druhou stranu nedokážete pochopit, jak vám mohou vysokoškoláci brát vaše pozice, když mají jen vysokou školu, ale bez praxe. Nevím, možná vaše výroky chápu špatně, ale vidím v tom zásadní rozpor. Já v současnosti studuji vysokou školu, jednou snad skončím u nějaké z ozbrojených složek a nepřipadám si kvůli svému vzdělání nějak nadřazený a lepší, na druhou stranu, ať si to chcete přiznat nebo ne, na většině státních vysokých škol musíte prokázat alespoň nějaké schopnosti - přinejmenším schopnost vypořádat se s různou formou blbosti od nadřízených (učitelů) i kolegů (spolužáků), což je dle vašich příspěvků základní předpoklad pro přežití i u policie. Objasněte mi proto prosím, o co vám vlastně jde.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 10:46:37 04. 12. 2007
default.png
Navíc platí staré pořekadlo, že vysoká škola není patentem na moudrost. Nemyslím si, že praxe člověka s VŠ musí být 10let, ale určitě ne méně než-li 4 roky. Souhlasím s tím, že na OOP 3 kategorie nemusí VŠ být vůbec. U SKPV je situace většinou taková, že místa tam se dávají za odměnu (ovšem za skutky vůči vedení např. byl-li zastaven ředitel pod vlivem alkoholu a dotyčný to smázl ze stolu atd.), což je samozřejmě špatně. Je to ale bezhlavou koncepcí a pokusem vytvořit nový zákon o služebním poměru za každou cenu a hlavně zajistit vysokým činitelům moc nad podřízenými a následně je motivovat obroskými platy k poslušnosti. Je mi líto, že odejdou i ti dobří, kteří svoji práci dělali bez ohýbání hřbetu, ale většina byla na svých postech jen koulí na noze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRIAN 11:17:58 20. 11. 2007
default.png
Já si jenom myslím, že např. VŠ vzdělání u vedoucího OOP 3. typu je zbytečné, jak tady někdo říkal, důležitější je praxe. Je rozdíl dělat vedoucího 10 lidem, nebo 60. Navíc co tak pozoruji, tak co nastoupili vedoucí kolem 30 let, tak těm jde většinou o kariéru a o to co nejdřív se dostat nahoru. A k tomu potřebují kvalitní služební hodnocení od ředitele, takže mu jdou na ruku a mají strach se mu ve věcech, které se i jim samotným nelíbí, postavit. Mě osobně štve to, jak se teď preferují VŠ. Mám dvě maturity a myslím si, že na práci na OOP 3. typu to úplně stačí, možná i na SKPV. Ale je tady trend, že radši vezmeme na SKPV kluka s VŠ včelařskou, vinařskou apod, než kluka z OOP s 10 letou praxí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:53:12 16. 11. 2007
default.png
On se totiž každý dá nahradit, při současném vedení Policie ČR už jen kvalitnějšími lidmi. Jenže zapomínáte, že až všichni kolegové, kteří mají odslouženo 25 až 35 let a jsou v drtivé většina ně hodně dobře placených funkcích odejdou, budou brát docela slušné renty. MV nedostane od státu ani korunu navíc, renty rozpočet MV co se týče složky na platy samozřejmě značně strouhnou a kdo na to dojede? No Vy, bývalí kolegové, co jste u četnictva ještě zůstali. Přeji Vám, abych se v těchto svých slovech šeredně spletl. Já ale na svoje spletení raději nechtěl čekat. V civilu je chleba o dvou kůrkách, nikdo si nemyslete, že je tu bůhvíjak blaze. Ale pánové: - práce, kterou dělám, je k něčemu, po mně něco vidět a něco po mě zůstává - práce, kterou udělám je udělaná a hnedka jasně dobře nebo špatně, což u policie je dnes super, zítra na vyhazov. - kdo maká, tak se má, u policie je to problémista a dělá vedoucímu, který chce mít klid, jen potíže a vedoucí zase jemu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu WIT-CZ 13:31:33 10. 11. 2007
default.png
10 let na ulici - to pak je jednak VS k nicemu a navic, po takove dobe vsechno ze skoly zapomene...navic na ridici funkci neni zcela sam, takze do praxe se velmi rychle dostane

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 08:07:49 04. 11. 2007
default.png
Taky si myslím, že vysokoškolsky vzdělaní budou, ale s tou zkušeností to bude slabší až špatné. Prostě ty léta praxe nikde nenastudují. Teď jsou na hlídkové službě pomalu samí vysokoškoláci. No nevím, divný systém. Studovat vysokou školu na práci u hlídkové. Taky jsou z toho pěkně vedle. Ale dřív zase museli na 10 měsíců na vojnu. Tak ať si to zkusí. Asi to jinak teď nejde. Jde o to, jak rychle budou "vstřebávat" a zajímat se. A hlavně "TO" vůbec chtít. Hodně vysokoškoláků nastupuje přímo na SKPV. Tam to není tak vidět, to je fakt. Ale zase "cítit". Slouží rok a první, co se naučili perfektně - nespolupracovat a rozdávat jiným práci! Je to blbý, ale bohužel je to tak. A teď, když hned mají vyšší hodnost než obvoďák..... No zase je to jen v lidech.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NESPOKOJENY-POLDA 18:11:58 29. 10. 2007
default.png
Můj nízor je takový, že pan Langer se snaží dostat co nejvíce Vysokoškoláků ( nic proti nim nemám ), na místa nahoře. Ale vůbec si nedokážu představit, jak nám budou velet lidé, kteří nemají žádnou praxi z ulice. Pro mě je optimální praxe na ulici 10 let a poté může někdo říkat, že tomu našemu oboru trochu rozumí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio