Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kriminálka - rozdělení práce

Zdravím. Mám nezvyklou prosbu. Doufám, že mi někdo pomůže. Zajímá mě rozdělení práce u jednotlivých šarží u kriminálky. Na oficiálních stránkách policie nic o tom není. Jinde na netu taky, tak musím čerpat ze seriálů. Viděl jsem seriál Malý pitaval z velkého města. Zedníček byl podporučík, Krampol poručík, postava Ruda (postarší pán, služebně nejstarší) nadporučík. Tihle tři dostávali od kapitána Ladislava Freje jednotlivé případy. Tenhle kapitán jim s případy trochu pomáhal, trochu jezdil do terénu, trochu radil, koordinoval jejich práci, dával jim sprďana atd. Nejbližším kapitánovým nadřízeným byl bělovlasý dědek, který vystupoval jen občas. Zval si kapitána Freje na kobereček, nadával mu, byl netrpělivý, že pachatele ještě nechytili... Myslím, že hodnost toho dědka byla major. 1) Co ještě dělá u kriminálky major kromě toho, že kritizuje svého přímého podřízeného? A že s ním nejspíš koordinuje jeho práci, hodně občas mu asi radí? Co se týče přísunu nových případů, tak mám pocit, že dispečer a z vrátný volali ohledně nových případů k pod,-, a nad-poručíkům a ke kapitánovi. Předpokládám, že major komunikuje se svými nadřízenými, nechává vytvářet všelijaké statistiky a pak je vyhodnocuje... Pracovní doba majora je jistě tak 8-10 hodin.Zajímalo by mě, čím vyplňuje svou pracovní dobu... Ti poručíci jsou hodně zaneprázdnění, kapitán asi taky, ale moc si nedovedu představit, co dělá v pracovní době major. 2)A co dělá plukovník? Plukovník vede úplně celý útvar? Plukovník je tak jeden na kraj, anebo na okres? A na speciální útvary jako třeba ÚOOZ? V Pitavalu snad plukovník vůbec nevystupoval, v Kriminálce Anděl se plukovník ukázal málokrát a když se ukázal, tak skoro nic neříkal. Zdá se, že ten seriálový plukovník v Andělovi je pořád zavřený ve svém kanclu a skoro nevychází. Čím vyplňuje svou 8-10hodinovou pracovní dobu plukovník? ----- Tak jestli mi odpovíte, tak vám budu velmi vděčný.
HEXOGEN :: Datum založení: 17. 01. 2011 :: celkem 11 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 18:11:02 28. 01. 2011
default.png
JAMBO [2011-01-25 23:39:36]: Já jsem za dvacet let procházel všelijakými ŠUPy, školením psovodů, sebebrany atd atd zkrátka setkával jsem se s kolegy z celé republiky a všude měli úplně stejné zážitky z křivení statistik. Celá republika jela na stejné vlně čárek. Teda pořád jede. Nikdo, s kým jsem mluvil, neměl takové zážitky nebo zkušenosti s vedením jako máš ty. Třeba jsme měl nehoráznou smůlu...
Tedy logicky:
- buďto máš neuvěřitelné štěstí a přeju ať ti to vydrží
- nebo jsi neuvěřitelně naivní a přeju, ať ti to taky vydrží,

protože nejhorší co je, je chodit s nechutí do práce!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 12:04:13 26. 01. 2011
john158.jpg
Taky si pamatuji že rozkaz zněl ke konci roku všechno řádně odložit ikdyž je pachatel znám, .. po novém roce objasnit ať se procenta objasněnosti započítavají už do nového roku.. takže tak se to hraje.. Když jde o neznámoše a více skutků, frkne se to na jedno číslo, pokud se k tomu někdo přizná a je to známoš, objasnuje se tím více skutků, to že to udělal jeden člověk nic nezmanená, znamená to pouze objasněno 10 skutků rovná se deset čárek rovná se pořádná odmněna..:)
jinak i do NTČ se musí šetřit.. je na to zákonná lhůta a usnesení musí být řádně odůvodněno.. jinak to MSZ shodí..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAMBO NA STOPĚ :: 23:39:36 25. 01. 2011
default.png
HAMMER [2011-01-23 12:40:14]: A sakra cítím z tvojí odpovědi spoustu emocí. :-) Jen jsem chtěl říci, že u nás na oddělení to chodí trochu jinak než asi tam kde jsi služil, podle toho jak jsi napsal svou odpověď si docela dobře rozumíme. Já jsem chtěl jen říci svou předchozí odpovědí, že ještě pořád jsou oddělení, kde se ta "POLICEJNÍ" práce dělá, ikdyž musím uznat, že nemít férovího vedoucího co ví jaký to je sloužit na ulici, neboť na ní sám hodně dlouho sloužil asi bych mluvil taky jinak, hlavně je to "PRAVEJ" a "FÉROVEJ" polda, kterej za náma stojí a to myslim celí oddělení. Ale neodpustim si rýpnout "jenom se o něco pokoušet je málo" :-) neber to osobně :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PITTRS 12:52:32 23. 01. 2011
pittrs.jpg
souhlas s hammerem, pamatuju taky takový pecky, jako třeba patnáct vybranejch chalup v okruhu téměř dvaceti kilásků. Samozřejmě, rozkaz zněl jasně, jedno velký čj. O měsíc později jsme chytli pašíka, a bylo z toho dost známejch čj. Objasněnost jako prase, odměna šéfovi a naše protažený ksichty. Dneska, podle mě, se nic k lepšímu nezměnilo...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 12:41:45 23. 01. 2011
default.png
LAFREE [2011-01-21 23:55:36]: Ne ne, já se bavím o něčem malinko jiném: i kdyby se vyhledávalo, kdyby byli lidi a čas, vedení nikdy nepřipustilo, aby se vyhledávali "neznámoši". Tak to myslím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 12:40:14 23. 01. 2011
default.png
JAMBO [2011-01-22 15:27:25]: Prosím o vysvětlení pro mě nesrozumitelné odpovědi. Mám totiž ten dojem, že jsme si nerozuměli. Já jsem napsal, že vedoucí nikdy nedovolili vyhledat trestný čin s "neznámošem", abych použil srozumitelnou policejní hantýrku. Toto jsem zažíval (a nejen já) celých dvacet roků služby. Zajímalo by mě, jak se teda můžu plést.
Příklad pro absolutní pochopení: na železniční zastávce v mém rajónu vystoupila banda "skinheadů" a hajlovali. Svědek neznal ani jednoho. Já jsem to neměl oznámeno, ale pustil jsem se do toho. Vedoucí mě to okamžitě zatrhnul, neexistuje, šetři si to "mimo" a až budeš mít pachatele, přijdi s tím.
Totéž když jsme našli vykradený kamion kdy řidič nechtěl nic hlásit. Rozumíme si?
Pak se stávalo, že jsme v březnu zjistili pašíka z vloupačky z listopadu předešlého roku a oddělení mělo 65% objasněnosti. Vedoucí zakázal věc řešit, aby na nás nepřijela kontrola, kolik (rozuměl moc) procent máme objasněných. Pachatel unikl.
Já uvádím dva příklady, ale mohl bych ještě dnes z hlavy pokračovat asi tak na deset stran.

Čemu říkáš zpětné objasňování majetkové trestné činnosti? Jaké majetkové trestné činnosti?

V životě jsem nenapsal nic o tom, že poldové, kteří chápou svoji práci a vědí, že každý případ, byť "neznámoš", je kamínkem do mozaiky, která jednou zapadne a spustí lavinu, dělají svoji práci špatně.

Zřejmě místo úsměvu by jsi měl pořádně číst, Jambo. Ty mi totiž píšeš výtku přesně na to, co vadilo vždycky mě samotnému. Špatně jsi to prostě pochopil. Máme stejný názor a osobně by mě velice zajímalo, opakuji velice zajímalo, jak se taková praxe klasické policejní práce osvědčuje, protože jsem se s ní nikdy nemohl díky systému setkat.
Chtěl jsem, aby se bralo všecko a skládalo se to jako se skládá mozaika, ale nikdy jsem to nezažil, neslyšel jsem o tom jak to funguje ve skutečnosti. Prostě dělali jsme politiku pro vedení, ne policejní práci.
Takže moc moc prosím, popiš mi to. Díkec.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAMBO 15:27:25 22. 01. 2011
default.png
HAMMER [2011-01-18 21:08:21]: Hammere tvé komentáře mne vždy velice pobaví, nejen, že se pleteš, ale existují útvary, které zpětně objasňují majetkovou tr. činnost, ale dokonce to jejich vedoucí schvaluje a podporuje :-) takže bych přestal nadhazovat kritiku do věrší míry, než tomu ve skutečnosti je a neznehodnocuj práci těch, kterým se daří tuto tr. činnost objasňovat děkuji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LAFREE 00:00:23 22. 01. 2011
default.png
for Hexogen: co se týče těch v 8 a 9 tř. na úrovni ÚO (dříve okresu) tak se jedná o koordinátory, kteří do vyšetřování nijak nezasahují, spíše metodicky dle statistik se podílejí na tvorbě interních aktů řízení... Možná že v počátku byla myšlenka snížit počet papalášů a zrušily se místa některých náměstků, vedoucích skupin, zástupců ved. skupin apod.. ale vytvořili se ta místa koordinátorů v ještě vyšší tř. než mají ved. oddělení, třeba na našem ÚO máme hned 4 koordinátory z toho 2 pro SKPV, co tam skutečně dělají je mi záhadou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LAFREE 23:55:36 21. 01. 2011
default.png
HAMMER [2011-01-18 21:08:21]: jojo přesně tak, a to se do konce příštího roku sníží počty lidí o 1/3, aspoň na našem ÚO... takže i dnes v podstavu (dle Rajona nadstavu) se nic nevyhledává, neboť nejsou lidi co by to mohli dělat, řeší se pouze tr. oznámení...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:08:21 18. 01. 2011
default.png
Jenom mírně poopravím celkem slušnou odpověď o práci kriminálky, potamžo celé Policie ČR: nikde nikde nevyhledává žádnou trestnou činnost, kde by nebyl znám dopředu pachatel! I kdyby chtěl, vedoucí mu to nedovolí. Policie díky prasácky nastavenému systému aktivně nevyhledává nic, z čeho neplyne pro vedení čárka do kolonky objasněno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio