Současné obsáhlé instruktáže, ale především samotný obsah jsou jedním z opatření, která jasně ukazují nedůvěru leckdy oprávněnou, nadrřízených vůči svým podřízeným. Dále také ukazují nutnost, aby bylo co nejvíce nadřízených a ti svými instruktážemi dokazovali obhajitelnost a nutnost nezrušitelnosti svého místa.
Základ toho, aby instruktáže vůbec nebyly vidím v níže popsaném.
Policista má absolvovat poctivé výběrové řízení, kdy k policii má nastoupit člověk nadprůměrně fyzicky zdatný, emociálně a psychicky vyspělý a věkem vyzralý, minimálně s lehce nadprůměrným intelektem a naprosto čistým morálním kreditem. Tento by měl absolvovat roční náročnou přípravnou školu s odpadem až 30 procent absolventů, aby po absolvování školy a další řízené roční praxi, měl dostatek sebevědomí, že je skutečně předběžně připraven na výkon pol.čiností. Následně by měl absolvovat rok u stálé pořádkové jednotky, kdy poté by se mohl postavit k opětovným zkouškám. Po absolvování oněch zkoušek, by měl být připraven na to, aby mohl důstojně plnit úkoly hlídkové služby na větším oddělení. Po pěti letech, by se z něj stal policista, který nebude potřebovat alibi nadřízených tzv.instruktáž, ale bude beze zbytku plnit úkoly a své poslání, včetně rozkazů svých nadřízených bude vědět co policejní práce obnáší, bude vědět co má konat tak aby tady byl skutečně pro občany a nebude třeba jeho činost instruovat, ale pouze z jeho vlastní iniciativy či vyhodnocení odpovědného velitele, maximálně činost korigovat. Ideální nástup práce po 5 letech jako okrskář, kde si osvědčí své schopnosti buď na poli pořádku a evidence tr.činů či na poli objasňování či možná na poli dopravních kontrol ve svém samostatně svěřeném území(okrsku).Následně se může rozhodnout pro další svou kariéru a to po sedmi letech s ohledem na předchozí, bude vědět co mu nejlíp bude vyhovovat, zpracovatel či dozorčí na OOP, dopravní policista nebo práce u kriminální služby. Pokud po deseti letech dá se říct jakékoliv služby ve výkonu, ho to nebude na těchto specializovaných postech uspokojovat, může mít ambice postoupit na řídící funkce, kdy policista s touto desetiletou praxí jako vedoucí v jakékoliv pozici, již nebude uvažovat formou instruktáží ale selským rozumem.
Takto výše uvedený policista potřebuje přiměřenoiu volnost, aby mohl v rámci zákona konat, pokud ho bude někdo zahlcovat stovky různých nesmyslných úkolů a administrativních nesmyslů, omezovat návody k zavazování tkaniček u botou atd. budeme tam kde jsme .....
For Appalacio:
V jednom tady s Apallaciem souhlasím, zákon se nemá obcházet, avšak nesouhlasím s jeho bojem o zákonost ustanovení PP. Kdyby třeba i pan Tomek vynakládal tolik boje, aby byla dodržována zákonost u řadových bylo by to o.k.. V poslední době si velice dobře vzpomínám na odnětí rizikových příplatků, zdůvodněných absolutním zvěrstvem.O tom, že se snížila psychická zátěž policistů, včetně ohrožení života a zdraví to jsem tady už několikrát citoval.
Avšak, nezapomenu na příjezd odborařského bosse do Ostravy, na kterého netpělivě vyhlíželo vedení kraje jako na spásu, kdy po jeho příjezdu se objímali a obdarovávali polibky, aby odborový boss na rozhořčené dotazy policistů odpověděl za vedení, prostě ve vašem kraji na Vámi dobře odvaděnou práci, peníze nejsou a kroky Vašeho vedení musíte chápat, odbory zaujmou k odvoláním své stanovisko. O zákonosti jsem neslyšel ani slovo. Znáte snad někoho, komu odvolání vyšlo, takže toto je stanovisko odborů k zákonosti ustanovení služebního zákona.
Vymyšlené nesmyslné krácení rizikového příplatku, zdůvodnněné výmysly a zmanipulovanou statistikou, je pro mne zásadnější právní pochybení než sporné, zdůrazňuji pouze sporné ustanovení na funkci PP. Přesto je pro mne i takto ustanovený PP, větší autoritou než jakýkoliv bigboss.