Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Sazebník za verbalní utoky na policisty v německu, v ČR neexistuje(jak jinak)

http://zahranicni.ihned.cz/c1-49763500-nemeckym-policistum-radeji-nenadavat-za-blbce-v-uniforme-zaplatite-1500-eur
JAMESCLC :: Datum založení: 04. 02. 2011 :: celkem 28 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 19:49:54 11. 02. 2011
default.png
ANDRAS [2011-02-11 16:49:03]: Andrasi, pokud někdo neuposlechne výzvy policisty, musí to ze strany policisty být výzva daná na základě (v tomto případě) porušení zákona ze strany vyzývané osoby.
Osoba se musí v našem případě něčeho dopustit, aby ji mohl policista k něčemu vyzvat.
Jinak co píšeš dále je snad jasné, ale to s těmi konci na SO si snad děláš legraci.
Dále: bavíme se tak trochu mimo mísu. Samozřejmě že policisté skoro nikdy takové věci neoznamují, protože následuje ztráta času ze svého volna na účast u SO. My se ale bavíme spíše o tom, že policista nemůže nebo spíše nesmí nechat takovéto jednání bez povšimnutí ať už je to na veřejnosti nebo mimo ni. Jak píšeš, zajištění osoby, další úkony a propuštění, ale: po pěti minutách drtivého stlačení klepet na rukou sebevíc ožralý a bolest necítící drban kvičí bolestí... prostě prohraje. A to je jediné, k čemu musí dojít. Příště musí mít z toho poldy prostě strach. Jinak bude jeho jednání nejméně o stupeň horší. Kam může pak situace zajít je nasnadě. Policejní služba je válka, kde platí pravidlo generála Pattona: je jistě pěkné padnout za svoji vlast, ale je daleko lepší nechat ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 16:49:03 11. 02. 2011
Andras.jpg
hammer:
Pokud by ze situace na místě bylo zřejmé, že nějaká osoba směřuje verbální agresi vůči osobě policisty, tak jak uvádíš, potom připadá v úvahu vyzvat osobu aby uspustila, a pokud neupustí, zajistit ji, a následně oznámit. Oznámit ji lze za neuposlechnutí výzvy, či přestupku proti občanskému soužití dle § 47 odst. 1 písm. c) zákona o přestupcích.

Teď budu citovat ze stránky, jejíž odkaz zde poskytnul volk:
"Vzhledem k § 68 zákona o přestupcích se však jedná o tzv. „návrhový“ přestupek, který lze stíhat pouze na návrh postižené osoby, podaný věcně, místně a funkčně příslušnému správnímu orgánu (obecnímu úřadu dle místa spáchání přestupku, viz § 55 odst. 1 zákona o přestupcích) se všemi náležitostmi uvedenými v § 68 odst. 3 zákona o přestupcích (a podpůrně v § 37 odst. 2 správního řádu) a pokud možno s uvedením důkazů (seznam svědků, záznam z kamery, nahrávka apod.).Je třeba mít na paměti, že dle § 49 odst. 2 zákona o přestupcích lze za zmiňovaný přestupek uložit pokutu max. do výše 1.000,- Kč, a v případě, že spáchání přestupku nebude prokázáno, uloží se navíc navrhovateli povinnost nahradit náklady řízení stanovené paušální částkou ve výši 1.000,- Kč (viz. § 79 odst. 1 zákona o přestupcích a § 1 vyhlášky č. 231/1996 Sb., ve znění vyhlášky 340/2003 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích).Vždy je proto třeba zvažovat, zda se podání návrhu vyplatí, zda strážník nebude mít s tímto řízením pouze další starosti a zda další případný kontakt s agresivní osobou „stojí za to“, nemluvě o protahování řízení, bude-li obviněným z přestupku bezdomovec, osoba závislá na návykových látkách, osoba bez stálého pobytu apod. V řízení o přestupku urážky na cti je totiž správní orgán povinen pokusit se uraženého na cti a obviněného z přestupku smířit, k čemuž je zpravidla nutné oba účastníky předvolat k ústnímu jednání, příp. je byť i každého zvlášť ke správnímu orgány fyzicky dostat a zmíněnou otázku s nimi projednat. Pokud obecní úřad „pokus o smír“ zanedbá nebo opomene, je to důvod ke zrušení rozhodnutí, kdy řízení je nutno opakovat, resp. v něm dále pokračovat.Výsledkem řízení bude v ideálním případě symbolická pokuta do 1.000,- Kč, může však nastat i výše nastíněná varianta, kdy spáchání přestupku prokázáno nebude – buď pro nedostatek důkazů nebo z důvodu, že obviněný z přestupku úspěšně zpochybní argumenty a důkazy předložené nebo navržené strážníkem (příp. odvolací orgán bude prvostupňová rozhodnutí tak dlouho rušit, až dojde k zániku odpovědnosti za přestupek, tj. k prekluzi – viz § 20 odst. 1 zákona o přestupcích). Pokud by bylo řízení zastaveno, a strážníkovi by dokonce byla uložena povinnost nahradit náklady řízení, měl by takový výsledek silně demoralizující vliv a podobné rozhodnutí by bylo jednoznačným „vítězstvím“ pachatele. "
Konec citace.

Ještě jsem opomenul, že tento přestupek lze projednat i jako veřejné pohoršení, ovšem k tomu by jsi potřeboval mít na oznámení jako svědky dvě osoby, kterým jednání pachatele přestupku vadilo, a budou svědčit u správního orgánu ve tvůj prospěch. A jak jsem zmínil dříve, téměř 100% případů, pokud se jedná o zmiňovaný návrhový přestupek, končí buďto smírem, nebo neprokázáním přestupku, a policista je o 1.000 korun chudší. Mluvím i z osobní zkušenosti mé, a několika blízkých kolegů.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEPULCHER 12:00:50 11. 02. 2011
default.png
Nejlepší by bylo zavést tělesné tresty. Včera jsem v rádiu slyšel krásnej vtip:

Policajt zastaví auto a vyzve řidiče k předložení dokladů. Ten se začne rozčilovat: "Copak jsem něco udělal?". Policajt mu na to povídá: "Nezastavil jste na stopce."
Na to se chlap začne rozčilovat: "Vždyť jsem tam zpomalil, to je skoro to stejný." Policajt vytáhne obušek a začne chlapa mlátit do hlavy a ptá se ho: "Mám zastavit, nebo stačí když zpomalím?"
Tady je vidět, že by to mělo svůj smysl.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 08:19:36 11. 02. 2011
default.png
Vezměme konkrétní jednání pachatele štěkajícího na policistu z očí do očí před plnou hospodou:
" ty ubožáčku, zastydlý šulíne, debile, vymetenče, čuráku, hajzle..." tohle je urážka policie jako celku nebo konkrétního poldy?
Jo kdyby pachatel říkal:
" zasraná policie, zkorumpovaná verbež, drahá a líná..." tak věřím, že tohle by tak mohlo být kvalifikováno.
Prostě polda je někdo a na výlevy typu toho prvního příkladu nahoře by jako měl s úsměvem z hospody odejít, ano?
Protože se vlastně pachatel ničeho nedopouští, o nic nejde. Andrasi, vymáčkni se.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VOLK 19:46:58 10. 02. 2011
default.png
Myslím, že tato problematika je dobře rozepsána zde: http://prestupky.blogspot.com/2010/07/obecni-policie-neuposlechnuti-vyzvy.html i s určitým návodem pro nás;o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 18:20:55 10. 02. 2011
default.png
ANDRAS [2011-02-09 21:02:19]: "Věc se má tak, že verbální útok na policisty jsou policisé povinni úředně vytrpět, neboť není průkazné, že by tento směřoval přímo proti nim, jako fyzickým osobám, ale proti organizaci jako celku. Za další, pokud by se policista přesto rozhodnul, že takový přestupek bude řešit, musí v každém případě složit správní poplatek 1.000 Kč, a předložit relevantní videodokumentaci. I přesto je takový přestupek soudy z 99% neuznáván ve své podstatě jako přestupek. " tak tohle je tedy blbost!! To bych chtěl toho "úředníka", co ti tohle poradil, potkat..fakt. Asi bych mu vysvětlil, že když může beztrestně urážet pokud, jen proto, že je polda,tak bych mu dal asi "beztrestně" kopačku mezi tykadla, aby se probudil !!! a těžko by se mnou soudil, když nemám práva, tak těžko mohu mít i povinnosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:53:27 10. 02. 2011
default.png
Ráno jsem neměl čas, ale nějaký úředník se svýma plkama může jít akorát tak víš kam? Zákon jasně říká že je verbální urážka přestupkem. Pachatelem může být jen fyzická osoba, poškozeným taky. Kdo udělal z policisty nebo kohokoliv jiného něco jiného než osobu fyzickou? Zákon o PČR jasně navíc říká, že policista je povinen dbát vážnosti, důstojnosti a cti ... i své vlastní a že je povinen c době služby provést zákrok nebo jiná opatření, je-li páchán přestupek nebo trestný čin...

Že si šašci dělají co chtějí má být jako argument, že to tak právně taky je?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:34:24 10. 02. 2011
default.png
ANDRAS [2011-02-09 21:04:16]: Kruci, od kdy to platí? Soráč, ale na svých osobních zkušenostech teď nebudu nic měnit, minulost se měnit nedá.
Ptal jsi se toho úředníka, od kdy policista přišel o svá práva fyzické osoby tím, že na sebe navlekl uniformu?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:04:16 09. 02. 2011
Andras.jpg
Ještě dodám, že případů, kdy policisté takové jednání oznámí je za léta jen pár desítek, a všechny skončily tak, že policista zaplatil poplatek 1000 korun a ty propadly úřadu....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:02:19 09. 02. 2011
Andras.jpg
hammer:
Nedalo mi to, a po tvých zajímavých tvrzeních jsem se rozhodl informovat ohledně této problematiky přímo od pověřených úředníků. Věc se má tak, že verbální útok na policisty jsou policisé povinni úředně vytrpět, neboť není průkazné, že by tento směřoval přímo proti nim, jako fyzickým osobám, ale proti organizaci jako celku. Za další, pokud by se policista přesto rozhodnul, že takový přestupek bude řešit, musí v každém případě složit správní poplatek 1.000 Kč, a předložit relevantní videodokumentaci. I přesto je takový přestupek soudy z 99% neuznáván ve své podstatě jako přestupek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio