Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Kaplanská služba Policie ČR
Rostislav Kotrč v kněžském rouchu
Foto: R.K

V nedávné době mne oslovil jeden redaktor, abych jako iniciátor duchovenské péče u Policie ČR, zodpověděl několik otázek. To jak to dopadlo, jste mohli číst na idnes.cz. No co bychom čekali od redaktorů. Tak alespoň na serveru policista.cz můžete číst, jak by to mohlo být s kaplanskou službou ve skutečnosti.

Autor: redakce
Publikováno: 31. 05. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HONZAD 00:03:46 08. 07. 2011
honzad..jpg
martooo: respektuju to co pises, je to tvuj nazor, ale kdyz ctu tohle: "institut církve, který, na základě historických nevyvratilených faktů, považuji za parazita na lidké víře." tak se mi otvira kudla v kapse. Na zaklade jakych "historickych nevyvratitlenych dukazu" proboha?
Co to jsou ty tvoje "historicke nevyvratitelne dukazy"? Promin, ale podle me je tohle tvoje tvrzeni pekny blabol


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 23:10:11 07. 07. 2011
martoo.jpg
V uvedeném rovněž nevidím nějaký přínos. Nejde o to, že nejsem věřící a moje hlavní zpovědnice je svědomí. Plně respektuji víru ostatních, ale silně odděluji víru jednotlivce a institut církve, který, na základě historických nevyvratilených faktů, považuji za parazita na lidké víře.

Pokud člověk potřebuje poradit, popovídat si či se dokonce vyzpovídat, cestu si ke konkrétní osobě vždycky najde sám a nemusí se jednat o osobu k tomu zrovna určenou s křížkem na klopě.

Pokud by ale měl tento institut vzniknout, pak ať je naprosto oddělen od TT a jedná se o dobrovolnou činnost konkrétních policistů. Ať se z toho nedělá další trafika.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FAJNYDAY1 08:58:03 26. 06. 2011
.jpg
Autor článku si na svou otázku z čeho budou kaplani financováni neodpovídá, když pouze konstatuje, že by mohli pracovat na odboru psychologických služeb. Pokud by to neměly být prostředky navíc, pak by ale současní psychologové, kteří tam pracují, museli být vyhozeni. Tito lidé, ale nejen v rámci krizových intervencí, poskytují desítky a stovky psychologických pomocí nejen uvnitř policie ale i vně. Znamená to, že by kaplani převzali jejich úkoly?
Rozhodně, i jako věřící, bych se osobně v případě potřeby psychologické pomoci obrátil na profesionála - psychologa a nehledal bych pomoc u kaplana - amatéra.
Když mě bolí něco jiného než duše, taky jdu raději k příslušnému lékaři - odborníkovi, než k nějakému léčiteli nebo zaříkávači.
Nemyslím si, že by jednotlivé profesní skupiny si měly vytvářet vlastní duchovenskou službu, když je kdykoli, komukoli dostatečně přístupná. Když potřebuje hasič, učitel nebo řidič tramvaje kněze, tak jde do kostela a v policii /na rozdíl od vojáků v zahraničních misích/, by to tak mělo být také.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu DENVER 03:00:00 13. 06. 2011 blokovaný
offtopic - kliknutím zobrazit
default.png
DREXA [2011-06-12 23:22:56]: Ty jsi věřící?A jak bys postupoval kdybys musel použít zbraň,promiň,že se tě na to ptam,ale já bych jí třeba použil jen v nejnutnější obraně.Navíc jak jako křestaň přistupuješ k pachatelům,když máš každýmu vše odpouštět?Víš já jsem taky věřící a docela mi třeba někdy zaráží jak někteří "věřící" hovoří třeba o svých bližních z řad narkomanů a jiných lidí,že ono to stou láskou k bližnímu neni až tak horký.Ono totiž bližní je i ten,kdo podle řady lidí nepatří do té řady "těch slušných".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DREXA 23:22:56 12. 06. 2011
Drexa.jpg
Můj názor je jednoznačný: ANO, duchovní službě. Jsem věřící (křtěný katolický křesťan), mám i další věřící kolegy policisty, co se nebojí k víře přiznat. Byl jsem v kontaktu s duchovním od vojáků (4.BRN), který byl fajn, ale to pořád není ono... A proto bych uvítal duchovní službu u PČR. Abychom měli "toho svého". Běžnou hodností duchovního u vojáků je kpt.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 11:28:24 31. 05. 2011
default.png
Hm., prvním polním kurátem na MV za Íčka byl bývalý "mluvčí biskupské konference" Hermann.Zřejmě vzhledem k lásce k bližnímu svému, šéfuje nyní místo Žáčka ÚSTRku. Nevím zda z jeho činnosti na MV vyšly nějaké výstupy. Např. nějaký zpěvník nebo policejní bible k řešní krizových situací ( např.když dojde výpis z bankovního účtu cajta).Vzhledem k tomu, že je ČEZko převážně sekulární stát (snad krom jihu ČR kde vítězí lidovci), tak nevím kolik četníků by hledalo u velebníčka duchovní útěchu. Když slyším své mladé kolegy, tak je kurát spíše předmětem vtipů. Jistě by měl min.plukovnickou hodnost.Znam jednoho kaplana od vojáků, a když se oprostim od averze k těm vymývačům mozků, tak je to docela dobrý parťák, který nezkazí žádnou legraci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLK63 06:05:42 31. 05. 2011
default.png
nejsem v žádném případě věřící ,ale člověk běhen naší práce by si potřeboval s někým promluvit kdo zná situaci a člověk , který by krotil šéfy při jejich velitelských výbuších by se i hodil. Po 16 letech ve službě u policie jsem již zažil hodně věcí ,ale psychologa jsem naposledy potkal při přijímacích pohovorech a ve škole. Určitě by byl více platný jak mračno manažerů někde vysoko v policejních nebesích ...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NASEPTAVAC 22:13:33 30. 05. 2011
default.png
Tak nějak to je mé osobě jedno. Pokud se najde dost kolegů, kteří budou chtít s kaplanem cokoliv řešit raději než s kýmkoliv jiným, ať jsou k dispozici.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIK 21:57:26 30. 05. 2011
default.png
Ač nejsem věřící tak se mi tento nápad zamlouvá... Už jen kvůli zkušenosti s policejní "psycholožkou"... Podporuji snahu a přeji úspěšné tažení ať se dílo podaří...=o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 19:01:47 30. 05. 2011
default.png
No jsem značně skeptický. Dnešní stav u policie má celkem jasný pojmenovatelný problém. Přebujelý aparát a z tohoto pojmenovatelný problém. Nesystémové a protiřečící kroky a nařízení. Dokud budou funkce, kde plukovník v pondělí otevře desky,aby je v pátek zase prázdný zavřel, nebude líp. Je jasné, že dnešní policejní pánbůh je krajský ekonom, co jak císař drží palec buď nahoru, či dolu.......Ale proti gustu žádný dišputát.....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio