Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Amnestie

http://www.novinky.cz/krimi/235918-misto-amnestii-by-vezni-mohli-byt-masivne-propousteni-na-podminku.html Jak je možné,že je v ČR tolik vězňů?Proč Klaus okamžitě nevyhlásí amnestii?A hlavně proč neni nátlak na soudy,ABY DÁVALI PODMÍNKY?Dá se přeci dát podmínka i několikrát za sebou!Neřikam u závažných trestných činů(útoky neonacistů atd.),ale normální trestné činy se dají řešit opakovanou podmínkou.
DENVER :: Datum založení: 11. 06. 2011 :: celkem 29 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PIM-BURGER 18:05:09 25. 06. 2011
Pim Burger.jpg
MARTOO [2011-06-25 17:21:40]: No a co tedy říkají tví známí a kamarádi z vězeňské služby?:-) Že to tam je jak na dětském táboře? Mně řekl tohle jeden z dozorců z oka do oka, z ucha do ucha.:-) Porovnejme tedy zkušenosti našich známých.:-)

A samozřejmě neříkám, že přeplněný pokoj se záchodem a žloutenkou je zhoršení životního standartu pro každého (nakonec nechat se zavírat na zimu není výdobytek moderní doby), ale netvrď mi, že většina pachatelů se do vězení těší...:-)) To je přece nesmysl - to by pak neplýtvali časem soudu a přiznali se rovnou...:-))

Souhlasím, že mnou naznačené řešení není asi reálné. Stálo by to moc peněz, času a námahy. To raději ty přeplněné věznice. A upřímně si myslím, že práce je občas vysvobození. Jako nedokážu si představit nic horšího, než být pět let někde zavřený a nic nedělat. Nemyslím si, že je to taková zábava, jak si s Hammerem myslíte. Nic nedělat tě může bavit ve chvíli, kdy můžeš změnit prostředí, ale jakmile jsi na jednom místě, tak se z toho zcvokneš.

A jaké jiné ozbrojené složky máš na mysli?:-) Vojáky? Policii? Nebo celní správu?:-) To je přece pitomost. Za prvé nemůžeš nutit ostatní sbory k tomu, k čemu nebyli vycvičeni (zkus si představit, že bys sloužil s vojáky - ano, střílet a prát se vesměs umí, ale nemají např. takovou znalost zákonů) a za druhé už vidím ministry jednotlivých rezortů, jak se mohou přetrhnout, aby ze svých rozpočtů platili své lidi za to, že dělají práci za druhé.:-) A pokud bys náhodou přišel s tím, že by se tyto povinnosti propašovaly do zákona o policii a tak by vám přibyla další povinnost, tak tě tu brzy budou tví kolegové kamenovat víc než Denvera...:-D

A majetková trestná činnost je prkotina ve vztahu k násilné trestné činnosti podle hesla: když nejde o život, jde o ho... Samozřejmě ani já bych nebyl šťastný, kdyby mi ukradli auto nebo mi někdo vybílil byt, ale pořád lepší, než kdyby mě nebo někoho mně blízkého někdo klofnul nožem za soumraku...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:21:40 25. 06. 2011
martoo.jpg
PIM-BURGER [2011-06-25 16:18:04]:
Taky bych vlákno Denvera nepodporoval, ale část jeho opětovného demagogického průjmu mě zaujalo a to využití vězňů.

Řekl bych, že každý policista má větší zkušenosti s výkonem než občan, jelikož se pravidelně setkává a komunikuje s pachately TČ, příslušníky vězeňské služby a jistě se najde i nějaký ten kamarád, který si uvedené okusil na vlastní kůži.

Zkus se zeptat nějakého feťáka, jedince který nikdy nepracoval, recidivisty majetkové TČ, a bezdomovce, to vše v jedné osobě, jestli mu vadí basa. Jediné, co mu bude vadit, bude omezený pohyb, jinak na tom vydělá - pravidelně teplé jídlo, postel, lepší hygiena.

Někteří dokonce prohlašovali, že se tam těší na kamarády.

Problém je právě v té koncepci. To, co tvrdíš je ideální stav, který potřebuje více pozitivních předpokladů, než ten mnou uváděný. Na to, že by se koncepčně vyvíjela prevence, v tomhle státě můžeme zapomenout. Veškerá složitější opatření stojí více peněz, než ty zdánlivě jednodušší a vlastně i radikálnější.

Bez debat je problém i legislativa, která zmetkům umožňuje sedět na zadku a stříhat metr, zde je taktéž nutná změna.

Pokud budeme hovořit o personálním zabezpečení, proč nevyužít při ostraze pracujících vězňů i jiné ozbrojené složky?

Problém není ani v alternativních trestech, ale v postihu za jejich nevykonání. Nevykonání by mělo přímo znamenat výkon s tím, že každá nevykonaná hodina bude znamenat měsíc v base. Pak by jsi viděl, jak by se otáčeli.

Tobě přijde, že majetková trestná činnost jsou prkotiny? Pokud vycházíš z předpokladu, že někdo jednou odcizí auto, nebo jednou něco drahého rozbije, pak možná. Ale uvědom si, že majetková trestná činnost je ve většině případů páchána v souběhu. Počet skutků je leckdy astronomicky vysoký. V tom je hlavní společenská nebezpečnost.


JAMESCLC [2011-06-25 15:55:27]:

Já myslel, že výrok stepa směřoval kde mně. Pokud to tak není, omlouvám se. Stejně by mě zajímal jeho názor.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 16:18:04 25. 06. 2011
Pim Burger.jpg
MARTOO [2011-06-25 14:56:05]: Nerad podporuji vlákno založené Denverem, ale nedá mi to. Myslím, že to s Hammerem vidíte opět příliš jednoduše. Když pominu to, že můžeš vězně jen těžko nutit do práce, protože nejsme v Číně nebo Severní Koreji, tak je tu problém zcela jiný. A to ten, že je nedostatek práce. Co vím, tak problém není nahnat vězně do práce - ba právě naopak, mnozí se do práce hlásí dobrovolně a rádi, protože mohou vypadnout z věznice, ale v současné situaci, kdy se každá firma drží, jak může, prostě práce není. To je první věc.

Dále mluvíte o tom, že se někdo do kriminálu těší, ale zajímalo by mě, kolik z vás ví, jak to tam vypadá. Já to mám alespoň zprostředkovaně od známého, co dělá v jedné věznici s nižší ostrahou - většinou krádeže, podvody a podobné víceméně prkotiny. Situace u nich vypadá tak, že cely jsou absolutně přeplněné, kdy jich v cimře pro osm spí šestnáct. Jelikož je tam velké procento drogově závislých, je tam problém s infekčními chorobami (především žloutenka) a celkově si asi dokážete představit, kdybyste se měli dělit o jeden záchod s dalšími 15 lidmi.

Možná tohle považujete za "dětský tábor", ale já bych tam svoje dítě teda rozhodně neposlal. Dále je tu problematika alternativních trestů. Ano, zní to dobře - nažeňte je dělat veřejně prospěšné práce, dejte jim nářadí a ať makají. Problém je, že stejně jako u policie (nebo spíše ještě více, než u policie) chybí peníze. Vězeňská služba prý dokonce dostává zbraně vyřazené policií a kdo si myslíte, že bude platit dozorce navíc, kteří budou hlídat vězně mimo stěny věznice, protože ve věznici mají také předpisy, kolik dozorců musí být minimálně na baráku?

Jinak, co vím z médií, tak věznice jsou přeplněny právě lidmi, kteří se vykašlali na alternativní tresty. Většinou při tom došlo i ke ztrátě nářadí, což je další způsobená škoda obcím, které pak toto nářadí - raději než vězňům nebo odsouzeným - dají dlouhodobě nezaměstnaným, kteří za 1. pracují, za 2. zcela dobrovolně a za 3. město ušetří na službách a nezaměstnaní si přilepší k existenčnímu minimu.

Spíše než zavádění nucených prací, jejichž účinnost je stejně pochybná, to chce zlepšit vzdělávání, investovat více do prevence (drog, hracích automatů, podpora zájmových kroužků pro děti) a samozřejmě zlepšovat ekonomickou situaci obyvatelstva. Ač nejsem denverovec, také jsem už viděl lidi, jak je v obchoďáku chytli s balíčkem mouky a přestože nejsem nijak ouzkostlivý, tak tohle se mě dotklo. Samozřejmě, že je to krádež jako každá jiná, ale pokud lidi kradou jídlo, je asi někde něco špatně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAMESCLC 15:55:27 25. 06. 2011
default.png
Tak vypadá to že jsem to úplně nepochopil... aspoň jsem nabil dojmu že Hammer s Tebou v podstatě souhlasil, takže jsem to osobně už více nak nerozvíjel.

Já osobně určitě souhlasím s Tím aby vězňové makali, až se z nich bude kouřit, povinně by pracovali všichni i ty největší tupci a pokud by nechtěli, myslím že obušek dozorce by je k tomu už donutil, i nápad ohledně privilegii se mí líbí, byla by to jistá forma motivace ostatním vězňům.
Minimálně by si každý musel vydělat na svůj pobyt za mřížemi, tím by se mohl o dost určitě vyrovnat rozpočet...
Práce v kamenolomech a podobně by určitě ohlídalo několik dozorců s brokovnicemi na celkem zanedbatelné výdaje...

A hlavně vězení by mělo být místo kam se nikdo nikdy nechce vrátit, ne jako dnes kdy bezdomovec rozbije výlohu a počká na hlídku péjaku až ho seberou, zimu krásně přečká v teplíčku a v létě je opět venku...

PS: Myslel jsem, že tato reakce Stepa byla na Denvera, nebo jsem se spletl?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:01:35 25. 06. 2011
martoo.jpg
STEPA [2011-06-25 03:54:36]:

Když říkáš blázen, jak bys to změnil ty?

Jo, jsem tak trochu zastydlý romantik, ale mám nějaký pohled na věc a v širokých rysech i variantu změny.

To, co tvrdím já, sjou osobní výmysly, ale systém, který od nepaměti fungoval a stále funguje v některých státech, jejichž vězeňský systém se zaobírá myšlenkou převýchovy, ne jen uskladněním.

Prozraď svůj návrh? Co bys doporučil ty? Třeba se shodneme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:56:05 25. 06. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-06-25 12:53:40]:

To je bez debat. Trest by měl přijít rovnou po skutku, ale při současném stavu policie, tj. ohled jen na čárky a nulové rozpracování TČ, a stavu českého soudnictví, s tím těžko něco zmůžeme. Majetková TČ je téměř vždy páchána v souběhu a je na nás, aby se přišlo na co nejvíce skutků, což se ne každému chce a do čárek se moc nehodí. To je ale zásadní probém policie, o kterém už toho bylo napsáno dost. Stejně se jelo ve stejných kolejích a dále pojede.

Bez debat, materiál, který najdeme ve věznicích je převážně složen z netáhel a zmetků, na které může platit jen tvrdá ruka. A čeho se oni bojí? Toho, že někdo nad nimi bude a oni budou muset makat. S těmi dělnickými pracemi máš vesměs pravdu, to by bylo hodně těžký aplikovat a drbani by se museli individuálně vybírat .

Ale jinak s tebou nesouhlasím, vždyť ani není do toho potřeba nijak moc investovat.

Beztak drban, který má podmíněný trest či veřejně prospěšné práce či sedí na dohledu by jenom sám sobě uškodil, kdyby utíkal, tak proč ho nenechat po městech zametat chodníky, sekat trávu, stříhat stromy, sbírat odpadky? Prakticky to nikoho nic nestojí a jistě se najdou takové lokality, které si bachaři uhlídají tak, aby se k nim nikdo nedostal a oni k nikomu.

Další využití by jistě bylo v kamenolomech, při výkopových pracích, rekultivacích krajin, atd.

Co by to stálo? Ve většině případů nástroje a pevné nervy bachařů.

Drbani na dozoru a ostraze můžou vykonávat úklidové práce v base, lepení pytlíků pro pro psí exkrementy a podobné.

Samozřejmě by se těžko jednalo o práci pro soukromé firmy, ale v pracích pro stát by se jistě uplatnili. Pokud by se mezi podmínkářema a dohledem našli dělníci, proč by nemohli udržovat bývalé vojenské objekty? Betak se jedná o objekty, které jsou vesměs uzařené a tím pádem dobře uhlídatelné. Tam je samozřejmě investice vyšší, ale jen na materiálu. Jenže jejich další využítí by investice do materiálu hravě přebilo.

Mám za to, že vězňů máme až dost, takže se mezi nimi dá i někdo manuálně zručný najít.

A proč drbanovi nenastolit pevný kázeňský řád? Jasně nalajnované povinnosti, za nesplnění sankce a za příkladné plnění jistá privilegia? Vždyť v tomhle ohledu se dá taky toho hodně udělat.

V první řadě by mělo jít o dotvoření hodnost, které jedinci chybí a jen kázeň s prací mu může pomoct.

Neříkej mi, že jsi nezažil X drbanů, kteří si z basy dělali dětskej tábor, kam se pomalu i těšili.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAMESCLC 14:47:55 25. 06. 2011
default.png
HAMMER [2011-06-25 12:53:40]:
Přesně tak Hammere, tohle je skoro jako z učebnice:) Kéž by takhle uvažoval někdo kdo o tom rozhoduje... Nechceš založit politickou stranu? Chlape já bych Tě volil a klidně i zadarmo propagoval všude kde by to šlo:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 12:53:40 25. 06. 2011
default.png
MARTOO [2011-06-24 10:23:39]: Martine, ono je to trolinku jinak. Příčina přeplnění věznic není ve strachu muklů tam jít. Těch důvodů bude asi více, já vím o těchto: aby byl trest účinný, musí přijít ihned po skutku. Ty víš co to je § 172 tr. řádu a co to je souběh trestných činů, protože je to problém spravedlnosti v této zemi. Ty sám jsi už určitě zažil, že jsi jednoho a toho samého drbana sedmkrát, desetkrát nebo já nevím kolikrát za sebou trestně stíhal, ale drban je furt na svobodě. Jemu se to prostě vyplatí. Když ho za tři roky zavřou na půl roku, kde se nažere, zacvičí si, vyspí se v teple.... no není to špica život?
Dále: to co píšeš o práci: není o ně zájem, jsou to až na výjimky nemakačenkové, leví jako šavle na obě ruce, blbí jak zákon káže... Nikdo jim žádnou zakázku nedá, jsou to zase jen vyhozené prachy a další prodražení jejich basy.
Zavírají se tady blbečci skrz neplacení výživného, což je totální Kocourkov. Tak on neplatí napřed na svoje děcka, tak se zavře a platíme na něho všichni! Na ty děcka ale platit stejně nebude. Co toto má za smysl tomu nerozumím.
To samé pachatelé neúmyslných trestných činů: místo aby platil poškozeným, tak se zavře a poškození platí jemu!
Tak by se dalo pokračovat. Má to ale podle mého jediný společný jmenovatel: pořád ohledy na drbana. Musí mít to a to... přitom my jsme na vojně neměli žádné metry čtvereční, když jsi při poplachu otevřel oči, tvůj druhý počin byl blembák na dýni, jinak ti shora skočil na hlavu kamarád z horní pryčny. Mezi pryčnama půl metru uličky... nenažrali jsme se, nevyspali... Prašivý stát toto.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STEPA 03:54:36 25. 06. 2011
default.png
.....není ten kluk blázen????

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 10:23:39 24. 06. 2011
martoo.jpg
Na Denverův celkový opětovně vypuštěný blivajz škoda reagovat. Na část příspěvku - problematika přeplněnosti věznic, by to byla škoda.

Hlavní problém v přeplněnosti věznic vidím v jejich podmínkách. Pachatelé se do nich nebojí jit a mají zde leckdy větší komfort, než ve kterém jsou na svobodě.

Kdyby se ve všech věznicích zavedla přísná vojenská kázeň se vším všudy a povinné pracovní zařazení, hned by to vypadalo jinak.

Dohled - složitější dělnické, těžební a uklidové práce i mimo věznici. Zde by se nepřetrhaly sociální vazby, ale někteří by se konečně naučili kázeňské a pracovní návyky.

Dozor a ostraha - dělnické práce a údržba věznic (vše s vyloučením práce s rizikovými předměty)

Zvýšená ostraha - tam těžko něco vymýšlet, zde je v dosti případech náprava nemožná.

Osoby odsouzené k veřejně prospěšným pracem a podmíněným trestům by měly za povinnost rekonstruovat bývalé vojenské objekty, které by mohly sloužit jako věznice s dohledem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio