Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Taktické pero
taktické pero SaW
Foto: LH

Fyzické útoky na policisty dnes nejsou žádnou výjimkou. Z tohoto důvodu jsou policisté vybavení donucovacími prostředky a zbraní. Pokud je zřejmé, že má policista co do činění s agresorem, většinou má čas si připravit, obušek, obranný sprej nebo zbraň. Co se ale stane, pokud je policista napaden člověkem, s kterým do té doby docela v klidu řešil například přestupek nebo prováděl namátkovou kontrolu.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 26. 07. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JAKUBA 13:01:29 13. 04. 2015
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2011-07-31 12:13:32]:
ta cena se mi zdá hodně přehnaná, když si vezmu, že se dá na netu zakoupit za polovic, viz například http://www.army-store.net/takticka-pera/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu WISEMAN 10:39:38 11. 12. 2011
default.png
KEDAR [2011-09-17 17:01:11]: Kedare říká ti něco pojem "nutná obrana"? Pero zrovna nebude asi nástroj, který si v klidu připravíš místo teleskopu nebo pepřáku a půjdeš do zákroku. Naopak to bude nástroj, který použiješ v poslední nouzi jako prostředek obrany, což v těchto případech je i např. svítilna nebo jakýkoli jiný předmět, který máš po ruce. Naopak si myslím, že to je dobrý nápad a zvýší o malé procento bezpečnost policistů, kteří mají ve službě převážně v ruce právě ono zmiňované pero :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KEDAR 17:01:11 17. 09. 2011
kedar.jpg
Vzhledem k tomu, že policista neprošel odborným školením, jak s perem zacházet, tak nechci vidět posouzení služebního zákroku se strany inspekce, když dojde ke zranění osoby, proti které policista zakročoval.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu EDAKEMLINK 11:42:43 01. 09. 2011
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2011-07-31 12:13:32]:

Lukáši, tak jsem měl v ruce ten druhý šroubovací model od S&W a ten závit je kovový.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FAJNYDAY1 22:46:35 31. 07. 2011
.jpg
Tak takto již chápu.
Základní otázkou je, jak by bylo toto "taktické pero" posouzováno, zda jako zbraň bodná(jak uvádíš ty) či jako úderový prostředek (z kterého jak uvádí autor článku vychází). Ne všechna tato pera jsou totiž vyráběna s takto ostrými hroty, ale jejich konce jsou zakulaceny. Myslím si, že poté je lze považovat za úderový prostředek. V této souvislosti je poté zajímavé stanovisko ALO k používaní DP.
Je poté na uvážení každého či při koupi upřednostnit tento model pera či jiný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:09:26 31. 07. 2011
Chip.jpg
Protože pokud by policista odvracel útok nebo nebezpečí podle zákona o policii,musel by použít zbraň na kterou byl řádně vyškolen a v podstatě by tedy neměl toto pero používat.(tedy fakticky žádnou bodnou, či sečnou zbraň). Jakožto soukromá osoba je oprávněn samozřejmě použít cokoliv. navíc ( a teď se možná pouštím na neprozkoumanou půdu a nejsem si tím naprosto jist) Čistě teoreticky by policista bránící se podle trestního zákoníku neměl za povinnost použít napřed donucovací prostředek, či výzvu s výstrahou, protože by touto povinností došlo k nepřípustné restrikci jeho práva na nutnou obranu. Ovšem nevím zda v tomto případě specializovaná právní norma Zákon o Policii nederoguje Trestní zákoník (ale to už je skutečně spíše akademická otázka, kterou nechci řešit protože mi na ni nedostačují vědomosti) Rozhodně si ale stojím za tím, že policista by toto pero mohl používat pouze v případě nutné obrany, či krajní nouze(které upravuje trestní zákoník) a ne v jiných. ( ač ona se nám ta krajní nouze a nutná obrana proplétá v podstatě všemi ustanoveními zákona o policii, když si je dobře prostudujeme:-)

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 20:02:11 31. 07. 2011
Andras.jpg
Holka s půllitrem na fotce:
Jestli to chip nemyslel tak, že je použito zbraně ve smyslu trestního zákoníku, a ne podle zákona o policii. Tak jsem to tedy pochopil já.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FAJNYDAY1 19:43:35 31. 07. 2011
.jpg
ANDRAS [2011-07-31 17:30:50]:
§ 56
Použití zbraně
(1) Policista je oprávněn použít zbraň
a) v nutné obraně nebo v krajní nouzi, ...
Tak tomu nerozumím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 17:30:50 31. 07. 2011
Andras.jpg
Holka na fotce:
Protože v případech nutné obrany a krajní nouze nejedná podle zákona o policii, ale podle trestního zákoníku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FAJNYDAY1 12:24:22 31. 07. 2011
.jpg
LUKAS-HEINZ2 [2011-07-31 12:13:32]: Tak nějak jsem to myslel:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio