Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Zastavování vozidel Policií ČR
ilustrační
Foto: Ohera M

Každé pronásledování, zejména ty probíhající ve vysoké rychlosti, se zakročující policisté snaží ukončit co nejdříve. Jak ale pronásledování efektivně ukončit? Zátaras z policejních vozů představuje riziko poškození vozidel a zranění policistů, použití zbraně je vysoce riskantní. Zákon však zná i další prostředky, třeba zastavovací pás. Ale jak na něj...

Autor: Michal Ohera
Publikováno: 08. 08. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu M158 15:57:29 08. 08. 2011
m158.jpg
Rád bych upozornil, že původní ZPPP ve věci použití zastavovacíh pásů byly zneplatněny a v současné době použití tohoto prostředku nic nebrání.
Upřímně si neumním dost dobře představit, který právník a na jakém zakladě by použití rozporoval, pokud by bylo v souladu s zákonem 273/2008 Sb.
Světovým unikátem jsme byli do 01.01.2009, kdy byly staré, nevyhovující, interní akty řízení zneplatněny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 15:43:36 08. 08. 2011
Andras.jpg
Mě by doopravdy zajímalo, jakou medotiku kdo vymyslel. Tu předchozí právníci vždy úspěšně rozbili, a použití zastavovacích pásů v praxi tak je u nás stále prakticky nemožné, bez právních následků pro zakročující policisty. V tomto jsme opět takový světový unikát. Například, pokud jsou případy přeshraničního pronásledování z území ČR do SRN (nejčastější případy), pronásledované vozidlo často končí jízdu na zastavovacím pásu německých policistů hned za hranicemi a to nepočítám, že němci mají k dispozici pro tyto případy téměř vždy vrtulník. Pokud pronásledují němci vozidlo do ČR, toto vozidlo je zastaveno většinou až několik desítek KM za hranicemi, a to tím, že je buďto vyblokováno, havaruje, či je po něm vedena střelba.

A co se střelby týče, je to velice rizikový podnik, neboť hrozí i bezprostřední usrmcení policisty odraženou střelou, který vede střelbu na újíždějící vozidlo. Proč se tedy u nás ještě nepoužívají střely s řízenou deformací? Už jsem zmínil SRN, tam také do určité doby používali celoplášť. Jednoho dne vedli zákrok proti pachateli, který byl nafetovaný, měl nůž, útočil na policisty, ti ho zasáhli asi 15x, a muž na ně stále útočil, jednoho policistu pobodal tak, že v nemocnici zemřel, jednoho pořezal, a potom teprve zemřel pachatel. Po několika dalších obdobných případech se v německu zavedlo střelivo s řízenou deformací.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 15:40:12 08. 08. 2011
default.png
Položme si základní otázku, kdo bude v následujících letech třeba zastavovací prostředek obsluhovat či používat?!. Možná ABL, Fénix, Securites... Ti si jistě provedou interní školení sami za peníze třeba z evropských dotací.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio