Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Varnsdorf? A mohou být další!
Varnsdorf-demonstrace
Foto: internet

Politici na státní i regionální úrovni, vedení policie a média se diví, kde se zničehonic vzaly problémy ve Šluknovském výběžku? Legrační je, že zničehonic to rozhodně nebylo, ale důvod k údivu je. Podobné problémy už naše země přece měla  v Litvínově v roce 2008, ale státní instituce nebyly schopny tento problém doposud pojmenovat, natož jej řešit.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 20. 09. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 15:34:37 25. 09. 2011
default.png
JUNIS [2011-09-22 20:54:18]: Bože Růžo! Místní a osobní znalost není Community policing!!!!! To zaprvé.
Za druhé a to hlavně a to mi strašně vadí, jací tuúpci jsou policejní manageři: proč tomuto stylu práce starých českých četníků říkáme anglicky?
Víš co to je ta zatracená Community policing? Část z toho stylu můžeš každé pondělí vidět v Četnických humoreskách, ale pátračka je už jednotka, která řeší napadené, nedělá prevenci. Jen si všimni jejich chování k lidem a porovnej to s chováním kolegů kolem sebe.
Takže jak pracovali staří četníci, co jsem od nich slyšel osobně:
- měl svůj rajón, ale v noci sloužil třeba jen jeden nebo dva na celý okrsek. Měl svoje služební jízdní kolo nebo šel pěšky, ale za noc musel dát pět vesnic okrsku. V hospodě mohl dát pivo, sedl si s místníma a už to šlo: co, kdo, jak kdy, po čem se pátrá, pobavil se někde bokem dvě ulice dál s důvěrníkama (oni jim říkali jaksi jinak ale to jsem si nezapamatoval, pardon), a šel dál. Ze služby se tak vracel k ránu kolikrát skoro klikatě. Samozřejmě to byl Pan Četník a nebyl pro lidi ožralý, jen unavený. To ještě popíšu.
V rajónu vždycky proběhla návštěva starosty, faráře, organizací které mohly nějak pomoci jako pošta, charita. Co policie má pro ně, co oni pro policii. Když měl starosta, pošťačky, hlídači ve fabrikách atd atd. problém, četnictvo se tím zabývalo a podalo o tom, jak věc vyřešilo zprávu. (kdyby jsi to neznal, jsou to čtyři body získávání informací od občanů). Přímo dotyčné osobě a to vždycky osobně a lidským jazykem. Jenže on navazoval na svoje předchůdce, kteří s těma lidma taky jednali takto, takže on věděl o všem, co se v rajonu šustlo a mnohdy dřív, než se šustnout vůbec stačilo. Nedělal nic jiného než chodil a mluvil s lidma. V krámech měl jednoho důvěrníka za druhým, na nádražích, v hospodách... Byli pachatelé, byly i skutky mrzké, ale ne v super míře jako dneska. Byla zavedena přísná ale vyzkoušená pravidla a lidi si ta pravidla chránili a četnictvo brali zcela jinak než ho berou dneska.
Teď (píšu to sem už opakovaně) takový případ:
- jako mladý četník měl svoji první službu, noční, byl sám a v Lanžhotě byly hody!!!! Než stačil vyjít na obchůzku, telefon, hromadná rvačka v hospodě. "Na místě už to jelo na plné pecky. Kroupy ještě nebyly uvařené a křiváky už lézly do žeber. V chumlu, který se motal na zemi jak hnízdo chobotnic bylo asi třicet ruk a o něco víc nohou, protože tam byly i nohy od stolu." Zdeněk Galuška v trochu spisovnější formě. On jako mladý četník rvačku obešel k muzikantům, nechal zahrát tuš, rvačka přestala, on vzal mikrofon a řekl: "jménem zákona, tůto zábavu týmto rozpůšťám!" tak jak to píšu. Na to strhl z ramene karabinu, namířil ji proti davu a natáhnul závěr! Podotýkám, že karabina byla ostře nabitá, vzor 33, ráže 7.92x57 Mauser, co by prošila pět lidí za sebou jak malinu. Dav vyrazil dveře i s futrama, jak jeli všichni ven.

Věřím tomu, že by tohle mohl někdo akční udělat i dneska.

A teď jak to dopadlo tehdy s ním: Za toto dostal napřed pochvalu od bezprostředního nadřízeného a svoje první povýšení za příkladný postup od krajského!

V rajónu měl tímto skutkem okamžitě neskutečnou reklamu a respekt.

Jak by tohle dopadlo s dnešním policistou? Rozhodně by to neskončilo trestním stíháním, ale rovnou blázincem. Takový je rozdíl mezi tím, co dlouhodobě od roku 1948 dodnes pácháte jako čárkomani a tím, co byste páchat měli jako četníci. Tam je zakopaný pes.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:07:43 25. 09. 2011
default.png
CATANI [2011-09-22 09:47:56]: Dax ale není žádné mladé jelito, podle těch jeho názorů na "dobré stránky" komunismu.
Na rentách 25 tisíc začínají vedoucí oddělení, Catani! Tedy h...a mezi pánama a páni mezi h....a, jak si říkají. :D

Můj bývalý vedoucí s takovou rentou teďka odešel, ale jemu jedinému to přeju z těch, co jsem měl možnost poznat. Jen za to, jak se celou svou kariéru snažil něco změnit k lepšímu. Marně. Jako já. Samozřejmě byl za blba, že? :D

Jak to mladí nechápou? Co na tom je k nepochopení? Bolševičtí starci jsou u policie více než třicet let, mají nárok na 50% průměrného hrubého měsíčního platu za poslední kalendářní rok nebo... (teď nevím tu druhou podmínku přesně). Z jejich rent můžete zjistit, kolik měli plat za poslední rok.

Omezení rent nějakým stropem úplně zase nesouhlasím. Znal jsem jednoho, kterému to patří a on nebude sám. Proč všechny házet do jednoho pytle?

Ovšem pravda je, že tohle by vyřešilo ten problém současné policie. Je to ale pohádka pro věřící: když se to dozvědí, všichni zvednou kotvy než to začne platit. A oni se to dozvědět musejí. Dneska už je to neřešitelné a především kvůli tomuto je policie nereformovatelná.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JUNIS 20:54:18 22. 09. 2011
Junis.jpg
Lukáši, máš pravdu, ale o "Community Policing" se stále jen mluví a přitom tohle už tady bylo i kdysi dávno, i v době prvorepublikových četníků, i v době SNB - říká se tomu česky místní a osobní znalost. A podle toho se dá i přistupovat k lidem, když je znám a oni znají mě a věří mi, tak vím "kdo, co, kdy, kde" a potom se ta prevence dělá mnohem snáz a s lepšími výsledky.

Je to bohužel tak, jak zde říkají i ostatní - "menežmentu" nejde o nic, než o jejich židle, podle toho to s policií vypadá, a dokud zodpovědní v tomto státě nepochopí, že schody se zametají shora, tak to půjde pořád do pr... čic.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:47:56 22. 09. 2011
default.png
HAMMER [2011-09-21 06:14:24]: Některým mladším kolegům to nedochází, oni si myslí, že když po 15 lettech budou odcházet s 3.800,-Kč rentou, že s tím odchází i takový manager. Ono je třeba jim trpělivě vysvětlovat, že ti lidi, co se velkou mírou podílejí na devasatci pol. sboru na rozdíl od nich řadových, začínají na rentách okolo 25.000,-, těm je úplně někde u p... nějaká policie, mají jediný zájem jak dostat nebo si připsat další odměnu, aby si navýšili svůj rentovský základ. Za němi stojí odbory s pohádkami a strachem otevření služebního zákona. Jednoznačně jsem pro omezení a zastropování rent. Když jsem slyšel, že nějaký policista po 15 letech z PP odcházel s rentou 66.000,-Kč(v současné době jsou jich desítky spíše stovky), tak jsem pochopil proč u nás je podstav nejsou peníze na nic a chybí dva policisté. Díky tomuto panáčkovi budou chybět dva policisté do důchodu onoho "experta" a pak se najdou desítky nových. Těm managerům je úplně jednou, že oni částečně vytvářejí špatný obraz policiie u veřejnosti, jim je úplně jedno, že lidé se vztekají, že se nic nevyšetřuje a nic nevyšetří, jim stačí jistota oné renty a policiie co to je?!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:14:24 21. 09. 2011
default.png
No aha, tak to jsi tomu zcela nerozuměl. Paraziti jsou to proto, že se živí na práci těch dole. Navíc je jich víc než těch dole, myslím řadových.
A navíc jim Íčko zvednul dvojnásobně (nebo i více) platy. Když se jich bude teď někdo snažit zbavit, odejdou se značně vysokýma rentama, které budou vnitro tížit jako balvan. Ty odměny jsou už jen třešnička na dortu, která problém ještě více, co se týče nákladů na renty těchto ničemů, prodraží. Řešení restrukturalizace bude pro vnitro zkrátka nesmírně drahé.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:58:06 20. 09. 2011
dax.jpg
HAMMER [2011-09-20 15:58:39]:
No pokud myslíš,že je parazit každý kdo bere výsluhu/rentu tak je to blábol. Pokud si myslel jenom vyčůránky a kamarádíčky na vysokých postech PP , kteří si rozdávali vysoké odměny, aby se jim před odchodem do C zvedla výsluha tak s tebou naprosto souhlasím...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:58:39 20. 09. 2011
default.png
DAX [2011-09-20 00:42:24]: Nerozumím co jsem měl zkazit blábolem o parazitech a jejich rentách.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 00:42:24 20. 09. 2011
dax.jpg
Chlapci důvody proč tomu tak je jistě najdeme všichni.Řešení je jednoduchý. Tvrdě trestat každého gaunera od zlodějského prezidenta až po posledního čorkařského spratka. A čím větší postavení ,tím větší trest. V dnešním společenským zázraku,kterému vládnou zločinecké spolky gaunerů a party pseudohumanistů - nemožné a pouze science fiction.
Možná, že s tím něco udělá až 4.odboj, nebo další Vítězný únor....???

To Hammer
chlape vyjmečně s tebou souhlasím a to co si napsal je přesně tak. Bohužel si to zkazil tím blábolem o rentách a policejních parazitech, tedy pokud si tím nemyslel jenom vyčůránky na PP...

To Lukas-Heinz2
Máš naprostou pravdu, že dnešním mladíkům totálně chybí ZVS a nejenom ve vztahu ke službě u PČR. Ona to totiž byla taky škola života pro každého chlapa. Dva roky se starat sám o sebe ve smečce stejných magorů, bez maminky a tatínka udělalo i s mazánka dobrýho chlapa s jakž takž slušnou fyzičkou a poznáním sebe sama. Dneska se mnozí bouráci bez maminky ani neuprdnou. O disciplíně,úctě,autoritě,zodpovědnosti a podobných záležitostech nemají mnohdy ani páru.
Vím,že z toho mnozí dnešní zastánci současného zázraku možná dostanou průjem, ale pokud by se znovu zavedla ZVS,PSVB (dnes Policie),LM (dnes třeba Národní garda) a hlavně povinnost pro všechny pracovat, tak by bylo z velké části po mnoha problémech.

To Vlk63
Je to přesně tak, jak píšeš. Donucený odchod starých zkušených zbrojnošů byl záměr, realizovaný pánem, který by měl správně sedět na Mírově za sabotáž a rozvrat PČR a bylo to přesně z těch důvodů co píšeš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLK63 19:49:44 19. 09. 2011
default.png
Musím souhlasit že hoodně schází centrální registr přestupků využívají toho všichni co ubližují slušným lidem (snažím se používat slušné nepolicejní výrazy tak v tom nhledejte nic ) Takoví drze zahodí blok na pokutu na místě nezaplacenou hned co jí dostanou a smějí se. Přestupky by se měli sčítat hlavně ty majetkové a součet převést do trestného činu ( samozřejmě ty nezaplacené )Cose týče partiček co škodí a cítí se nepostižitelní mělo by být jednoduší umístnovaání do nějakých táborů kde by jim bylo vysvětleno co se může a co né hlavně to nesmí být někdo z koho na první pohled nemají strach - úctu. V Anglii to navrhují řešit bývalýma vojákama ze kterých jsou učitelé..
K situaci okolo odchodu zkušených starších policistů se dá říci jen to že to manažerskému vedení vyhovuje on starý maturant policista neposlechne každou manažerskou pitomost ale maldý uhrovitý polda klidně zavede trestný čin jako přestupek a vedení si mne ruce lepší čísla a větší odměny ...
Dalo by se toho napsat i více ale snad to stačí na zamyšlenou

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 18:15:04 19. 09. 2011
Lukas Heinz.jpg
To pan-růžový
Faktem je, že pachatelé drobné kriminality jsou nepostižitelní a pokud ano je to teprve v okamžiku kdy překročí určitou hranici a mají za sebou velké množství skutku. Vídím to ve svém rajónu. Mám tam pět nebo šest mladých delikventu, kteří mají prsty v každé druhé lumpárně. Vědí, že na ně není metr a podle toho jednají. Bohužel drobná trestná činnost je to, co obyvatele mé čtvrti trápí nejvíc, a nejen te mé čtvrti. Pokud bych měl efektivní zákonný prostředek, jak jejich jednání okamžitě postihnout, byl by to dar z nebes. A modlím se aby naši politici konečně hnuli alespoň s celorepublikovou evidencí přestupku. Pokud bych měl totiž těm pěti nebo šesti lumpům v mém rajónu nasčítat škody vydá to na pořádný balík.

To Hammer

Bohužel je smutná pravda, že mnohým mladým policistům velmi chybí základní vojenská služba. Zodpovědnost, slušné vystupování jim nic neříká zato sebevědomí je někde v nebesích. Bohužel takový soplivec jak říká hammer dokáže napáchat velké škody. Dokázal bych si přčedstavit, že by každý nastupující policista musel projít alespoň půlročním intenzivním vojenským životem. Vojna mi dala do života hodně. Zdravou sebekritiku, samostatnost, schopnost pracovat v kolektivu a sebekázeň. Jsem vděčný za to, že jsem to mohl absolvovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio