Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Ještě horší, než všichni čekali

http://www.novinky.cz/domaci/261804-vnitro-by-mohlo-prijit-az-o-1-7-miliardy-kalousek-je-chce-zmrazit.html?ref=boxE
TEDDY :: Datum založení: 14. 03. 2012 :: celkem 47 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JOE 07:45:43 17. 02. 2022
Joe.jpg
VETERAN2 [2022-02-15 13:43:04]:
Ty seš lepší než Sibyla. :-)
Pokud se nějakým způsobem bude zasahovat do zákona 361/2003, tak tam bude stanoveno přechodné období, jako to bylo u předchozí změny, když končil zákon 186/1992. Každý bude mít čas rozmyslet se a spočítat si co je a co není výhodné.
Vzhledem k situaci v jaké se nachází lidská společnost a vzhledem k tomu co se dá předpokládat v blízké budoucnosti, budou bezpečnostní sbory potřeba spíš více. Od toho se taky bude odvíjet jejich podpora včetně finančních náležitostí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 13:43:04 15. 02. 2022
default.png
ZRALOK [2022-02-14 08:45:11]: Výsluha v plné výši. Předpoklad je, že stát nebude mít peníze a z nějakého důvodu vláda uzná za vhodné ušetřit na téhle položce. Nabízí se změna zákona, jenže pokud bude změna výrazná, odejdou ti, co mají na něco nárok včas a stát spíš prodělá nebo ušetří pár drobných. Lze tedy předpokládat snahu zasahovat do výsluh už vyplácených. Třeba výšších než nějaká částka, nebo za posledních 5 let, nebo kdo je mladší než, nebo co já vím. Zákonodárci v tomhle umí být kreativní. V podstatě je to všechno protiprávní, protože zákon platí do nějaké data v podobě, jak je. Předpoklad je, že se svého člověk zase bude muset domáhat u soudu. Policie má dokonalé odbory, které, aspoň co já vím, třeba v případě daní ani nebyly schopné žalovat vrácení peněz. Solárníci se svého domohli velmi rychle. Ale to je i o soudech.
Někde jsem zachytil optimistikou variantu, že by se zákon mohl měnit i tak, že podle jakého zákona člověk nastoupil, taky odejde. To mi přijde tak inteligentní, že se mi ani nezdá možné, že by se k tomu u nás někdo uchýlil. Žádný úprk, žádná panika, Babiš by ztrácel voliče. Můj názor je, že slušné zacházení potrvá do doby, než se podaří Babiše zavřít. Pak se rozpadne vláda a začnou se dít věci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LAFREE 21:30:32 14. 02. 2022
default.png
GHOST-COP [2022-02-09 10:06:49]: Na Slovensku dali po 25 letech 37 %, takže míň než je teď u nás (45 %)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRALOK 08:45:11 14. 02. 2022
default.png
VETERAN2 [2022-02-06 21:45:18]: O co se bude muset člověk soudit, co mu podle tebe patří?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 10:06:49 09. 02. 2022
default.png
Pokud by to bylo 25/53, tak věřím, že do sborů půjdou jenom ti, co to myslí opravdu vážně. Pak je otázka, kolik jich ale projde sítem mladých a tabulkově smýšlejících psycholožek.

25/53 je opravdu na pováženou s tou zdravotní způsobilostí. Je to kus od kusu a taky o tom, jakými službami kdo prošel a jak se o sebe stará.

Pokud by to dopadlo 25/53, tak by ta výsluha ale měla být hodně slušná. Lepší, než je po 25 letech teď - aby to byla "odměna" za ta dlouhá léta služby a odříkání. On si civil, který si to tu bude číst, těžko uvědomí, co jak na nás negativně působí, co nás jak "deformuje" apod. Ale ono když pak vidíte ty lidi, co mají 30 let odslouženo, je jim 55 let třeba a vypadají na 70..... Já si pamatuju, je to už teda dlouhá řada let, že jsem někde dokonce četl, že průměrný věk života dlouholetých příslušníků VS je 55 let. Tak i kdyby to bylo před 40 lety, tak je to dost otřesné.

Za další na jednu stranu si i umím představit, že by se diskutovalo o zrušení výsluh. Říkám si, opravdu máme mít tuto výhodu jenom "my"? Byly doby, kdy mívali výsluhy i učitelé. Proč je nemají? Vždyť dělat s dnešními dětmi může být snad i horší, než dělat bachaře :-D A co takoví zdravotničtí záchranáři? Samozřejmě stále počítám s tím, že na rentu budu mít nárok a beru ji jako příjemný benefit a případné "poděkování" za léta služby.

V případě úspor na zrušených tabulkových místech, efektivizaci užívání prostor (vlastní objekty, nájmy, počet lidí v kancelářích, úspornější spotřebiče atd....), úpravě výsluhových příspěvků a dalšího, si pak umím představit, že by mohly být i větší platy a nákup lepšího vybavení v tom smyslu, že z toho, co se ušetří, by šla třeba jedna třetina zpátky do lidí a vybavení. Aby ti, co by nedosáhli na případných 25/53 nebo podobnou šílenost, si mohli dávat stranou peníze nebo stihnout zajistit lepší život. Chtělo by to taky ale více digitalizovat, dopropojit státní správu, zjednodušit trestní řízení a odstranit duplicity v administrativě. A dalších milion věcí............

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANBERLIN 08:58:35 09. 02. 2022
default.png
JOE [2022-02-08 09:01:13]:

25 let služby/53 let věku bude pro někoho nedosažitelná meta. Jak je totiž obecně známo, služba u PČR není zrovna zdraví prospěšná, takže se může stát, že někdo odejde třeba po 20 letech služby bez nároku na nic. Nemám rád chodbovky a dokud to neuvidím na papíře a cestou oficiálních informačního kanálu, tak tomu nevěřím. Tato verze ní přijde jako pokus nastavit výsluhu tak, aby na ni téměř nikdo nedosáhl, respektive nevydržel tak dlouho sloužit, aby na ni dosáhl. V dobách, kdy PČR nezvládá pokrýt odchody náborem, je taková novela opravdu potřebná (myšleno ironicky). Časy, kdy mi vedoucí říkali:"Když se ti tady nelíbí, běž si dělat do fabriky, za branami čekají fronty lidí na tvé místo", jsou už dávno pryč. Situace je v současnosti tak dobrá, že jednočlenná hlídka už začíná být někde naprosto normální, ale "nahoře" se pořád tančí a zpívá, takže pohoda. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TRNKALINKA 08:55:00 09. 02. 2022
default.png
Několik poznámek. "Šetřit na výsluhách" mi přijde asi tak účinné, jako doma instalovat LED žárovky. Na celkovou spotřebu-platbu za el. energii to má efekt v řádu možná desetiny procenta.

Jsem už trochu starší, tak to možná vidím jinak, ale po dobu služby to není pouze zaměstnavatel, který do lidí investuje. Jsou to především lidé, kteří investují svůj čas, schopnosti a zdraví. Zajímavé pak je, že věda, technika, znalosti atd. se hrozně moc vyvíjí, lidem by to mělo ulehčovat práci a lopotu a teoreticky bychom měli méně pracovat a více si ten život užívat, ale nějak se to neděje. Čím dál víc lidí dělá co je nebaví, za peníze, které jim ani pořádně nestačí. Na druhé straně proudí desítky, stovky mld. korun v podobě dotací (legální podvod) a nikomu to vlastně nevadí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TRNKALINKA 08:54:58 09. 02. 2022
default.png
Několik poznámek. "Šetřit na výsluhách" mi přijde asi tak účinné, jako doma instalovat LED žárovky. Na celkovou spotřebu-platbu za el. energii to má efekt v řádu možná desetiny procenta.

Jsem už trochu starší, tak to možná vidím jinak, ale po dobu služby to není pouze zaměstnavatel, který do lidí investuje. Jsou to především lidé, kteří investují svůj čas, schopnosti a zdraví. Zajímavé pak je, že věda, technika, znalosti atd. se hrozně moc vyvíjí, lidem by to mělo ulehčovat práci a lopotu a teoreticky bychom měli méně pracovat a více si ten život užívat, ale nějak se to neděje. Čím dál víc lidí dělá co je nebaví, za peníze, které jim ani pořádně nestačí. Na druhé straně proudí desítky, stovky mld. korun v podobě dotací (legální podvod) a nikomu to vlastně nevadí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOE 09:09:30 08. 02. 2022
Joe.jpg
Uzamčení webfóra se tak trochu dalo čekat, protože si tam někteří uživatelé neviděli do úst a z mého pohledu tam pouze "zvraceli" výplody dezinformačních webů. Zároveň tam svým oponentům opakovaně psali, že nemají svůj názor a papouškují něco z médií, což mi přišlo velice úsměvné v situaci, kdy oni papouškovali Aeronet, Sputnik, Protiproud a podobné weby.
Na druhou stranu myslím, že ostatní nepolitické debaty mohly růstat nadále v provozu...no uvidíme, jak se to dál vyvine.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOE 09:01:13 08. 02. 2022
Joe.jpg
Je docela možné, že v horizontu 2-3 let někdo hrábne do zákona 361/2003 Sb.
Pokud by se verze - výsluha po 25 letech služby a 53 fyzických potvrdila, tak by to samozřejmě nějakou logiku mělo a dokonce bych to i podpořil. Osobně jeden parametr splňuji už dlouho a druhý splním brzy. Ale především bych to podpořil proto, že si myslím, že není nejmenší důvod platit člověku ve věku 35 let výsluhu, když je v nejlepším věku pro trh práce a hodlá od policie, pro kterou je v tu chvíli také velice cenný, odejít. Policie do člověka investovala a dostal se většinou na nějakou solidní služební úroveň, kdy už může uplatnit svoje zkušenosti a vědomosti. V takové situaci se někdo rozhodně odejít a mělo by mu náležet odstupné...OK to je v pohodě. Ale proč výsluha? Policie si takové lidi potřebuje udržet a ne je pořád nahrazovat jinými jako v nějakém začarovaném kruhu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio