Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Larry DePrimo, polda se srdcem (REDAKCE)

Larry DePrimo, polda se srdcem
Larry DePrimo a muž kterému pomohl
Foto: J.Foster

Nedávno obletěla svět fotografie newyorského policisty Larryho  DePrimo, jak pomáhá nasazovat ponožky a boty bezdomovci přímo na Times Square. Tento moment zachytila na mobilní telefon turistka Jennifer Fosterová, která jej potom umístila na web newyorského policejního úřadu.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 12. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STARSKY 23:53:51 05. 12. 2012
Starsky.jpg
To Hammer, je vidět, že tvá služební zkušenost je tak akorát od stolu. Už to jak jsi sdělil, jak jsi nikdy žádnému bezdomovci pouta nikdy nedával. Kluk z ulice by tohle nikdy nenapsal. CO se týče té polévky tak pár jsem jich koupil. A to ne jen z lidské solidarity. Divil by jsi se co tihle lidé vidí, jelikož na ulici žijí. Co všechno ti za krabičku cigaret řeknou a kde všude si můžou sednout na celej den a nikdo si jich nevšimne. Za polévku a cigarety ti udělají takou sledku že jsi nic podobného asi ani nezažil. Já sloužím dost na to abych o tom něco věděl. To ovšem musíš vyndat svůjí hlavu ze své prd.... plné ega přes které nevidíš nic jen sebe. Těch lidí je mi líto. Vím že se většina z nich do své situace v podstatě dostala sama, ale to nám nedává právo se jim nesnažit pomoc, protože i když to 100 x zkusím a jednou to pomůže a výjde tak pořád dobře. Je to lidství a pomoci druhým. To z nás dělá lidské bytosti a odlišuje od zvířat a to že tě někdo pošle do prd.. z polévkou. Dobře tak nebudu někomu něco vnucovat když o to nestojí. Jsem ovšem přesvědčen a stalo se mi to mnohokrát, že jsou za ni vděčni a dokážou to ocenit. Troufnu si říc že jak Lukáš Heinz tak i já máme na mysli to, že jsme lidé a jako lidé by jsme se k sobě měli chovat. To jestli jsi cynik nebo ne s tím nemá co dělat. Pokud jsi po těch letech vyhořelej a máš v sobě představu o tom, že každý z kým přijdeš do styku je tvůj nepřítel možná by jsi se měl porozhlédnout tam kde to tak je normou. Třeba v politice.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu IS 17:56:47 05. 12. 2012
is.jpg
Je jasné, že většina bezdomovců si za své problémy může sama. Je také spousta těch, kteří jsou obětí osudů, které je dostaly na samé dno.
Jsem z menšího města, kde by se množství "klasických" bezdomovců dalo spočítat na prstech obou ruk. U nás je ovšem drtivá většina (snad 100%) těch, kteří si za své osudy můžou. Opravdu se s nimi ve "volných" chvílích bavíme (např. při různých eskortách, apod.) a jsou mezi nimi i tací, kteří pobírají starobní důchod ve výši 9.000,- Kč. Přesto jsou to bezdomovci. Některým to vyhovuje, někteří si ještě "přivydělávají" natahováním ruky, jiní pomoc potřebují a třeba si ji i zaslouží. Je ovšem pravdou, že mě velice štve, když "dobrovolný bezdomovec, či jiný občan, který záměrně nikdy nepracoval a nepřispíval do státního rozpočku ani kačku, velice často využívá služeb státu - Hasiči, RZS, Policie, nemocnice, sociálky apod.
Názory některých z nás: jako že se měli víc snažit, víc pracova, víc se učit apod. se dají pochopit různě. My si také stěžujeme na nízké platy a další soc. jistoty - znamená to, že jsme se měli víc učit, víc pracovat, nebýt policistou a mít se lépe!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:54:16 05. 12. 2012
default.png
HONZAD [2012-12-05 12:28:29]: Zrovna tento případ jsem zcela určitě neměl na mysli, spíše více naší realitu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:28:29 05. 12. 2012
honzad..jpg
catani, kdyz pises: "..A ta normálnost končí jakýmkoliv zviditelněním, propagací atd." ale DePrimo nic nzviditelnoval a nepropagoval. Proste neco udelal a basta. Zviditelmila a zpropagoval to ta, co to fotila, ale to uz je mimo jeho moc a vliv.. A kdyz uz se o tom mluvi a pise, tak by bylo zvlastni kdyby to policajtskej server nezaznamenal a nereflektoval..

Jo, ze hammer neni cynik, ale spis vice nez primocary praktik, s tim bych souhlasil.. A jako kazdy, ani on se nekdy neubrani prilis zevseobecnujicim soudum, ale to se obcas stane kazdemu.. Proste poznal jine bezdomace v jinych situacich... a bezdomaci (ci jejich komunita) na jednom miste (lokalite, meste, ctvrti) jiste nemusi byt nutne vzdy stejni jako jinde, tim mene v prazske "zoo".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 08:11:32 05. 12. 2012
default.png
Nemyslím si že Hammer je cynik. Pouze občas projeví svůj ryzí názor a mnohdy ve skutečnosti založený na realitě než na zbožném přání. Věřím, že Hammer je jako mnoho dalších i dnes sloužících policistů ten, co je schopen pomoci, pomáhal a nepotřeboval k tomu psát sám na sebe oslavné úřední záznamy, či chlubit se nadřízeným či prosit oznamovatele nebo obdařeného o zaslání děkovného dopisu. Článek je o tom, co je normální pro každého skutečného poldu. A ta normálnost končí jakýmkoliv zviditelněním, propagací atd. Je to povinost policistů, normální polda to má v sobě a nemusí to prezentovat ve sdělovacích prostředcích, nebo se těšit, že díky takovému jednání mu to přinese následný prospěch.

Žel kolem sebe vidím v našich řadách na rozdíl od Hammera hodně skutečných cyniků, kteří jsou ochotni udělat cokoliv, jakkoliv, né pro pocit z odvedené práce, či svého svědomí, ale pro svůj kariérní růst, nějakou výhodu či medializaciči vlastní ego.Normálnímu policistovi by byla hanba se něčím takovým chlubit a bral by to jako ponížení, žel u naší policie... a škoda mluvit.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:10:49 05. 12. 2012
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2012-12-04 14:46:19]: Lukáši, já jsem napsal jenom svoji zkušenost a ta je veskrze negativní. Ty máš jinou zkušenost, plně ji respektuju, z toho co píšeš je zřejmé, že ty lidi skutečně znáš.
Zeměměřič: tomu poraď, aby se obrátil na Strassburg, protože platit daně z nikdy nezaplacených faktur, to je od tohoto státu loupežničina čistého a hrubého zrna.

Jinak píšeš pěkné příklady a poctivě v nich přiznáváš, že si za to velkým dílem mohou ti lidi sami. Paní s PC: to samozřejmě jde naučit i starší paní, zájem a snaha se pouze vyžadují. Čtení je složitější než práce na PC kór na jednom programu. Paní má sklony nejspíš považovat sama sebe za blbou a litovat sama sebe, tenhle typ lidí znám.

Voják: pozdě pochopil, že klidný život na peřince státu dávno skončil atd. O tom, že toho právníka nikdo násilím nenutil hrát, se bavit ani nebudeme.

Jako cynik opakuju: pokud má někdo hlavu a dvě ruce nahovno, potom to může končit až takto.

Myslíš si, Lukáši, že je tak strašně těžké tak jako ty tyhle lidi vyzpovídat a najít pro ně řešení? Není, ale nikdo nikdy to nedělal. Polívky a podobné věci nejsou žádným řešením.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 14:46:19 04. 12. 2012
Lukas Heinz.jpg
HAMMER [2012-12-04 05:50:23]: Asi tě nepřesvědčím, že za ztrátu domova mnozí z nich nemohou. Příklad: Zeměměřič: Druhotná platební neschopnost - prostě mu neplatili firmy za odvedenou práci a po zdaňovacím období přišla exekuce a on nemá žádné žijící příbuzné. Architekt - rozvod a ve stejněm období malá poptávka ve stavebnictví, navíc jde o člověka který umí tvořit ale v pratickém životě mu to moc nejde - měl svoji firmu, už ji nemá. Voják - příliš starý a mladistvě neprogresivní. vzhlešdem k tomu, že byl u rozvědky neuznali mu u ní odsloužené roky - tak se to dělá - výsluha minimální. Účetní - starší paní - uměla to na papíře, ale nerozumí si příliš s počítačem - označena za nepotřebnou. Právník - hazardní hráč, rozvod, a vyhazov z firmy (ano jistě my policisté jsme přece iminní vůči nástrahám hráčství, nebo že by ne??????). Strojní inženýr - tunel ve firmě a dnes chce každý fachmany u soustruhu, inženýrů je víc než dost. Pořád doufal že nebude potřebovat rekvalifikaci. No a skončil na ulici. Kdo z nás četníků je tak pružný, že by si ihned našel jinou kvalifikovanou práci????

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRDY6 12:34:02 04. 12. 2012 blokovaný
default.png
HAMMER [2012-12-04 05:50:23]: 1.Je mne jasné,že budu během několika minut blokován a je mne to úplně fuk.2.S osobou Karl nemam společného vůbec nic(už delší dobu tady čtu,že to mam být já).3.K VĚCI,bezdomovcům trochu v rámci svejch možností pomáham od svojí puberty,kupuju od nich pravidelně časopis,řadě z nich jsem nakoupil jídlo,řadě z nich jsem dal staré oblečení(čisté a vyprané),atd.Angažoval jsem se i v pár případech dost nechutného zacházení s těmadle lidma a to nejen ze strany mužů zákona,ale i personálu v nemocnicích atd.Velká část těch lidí si za svou situaci nemůže,jejich situaci zavinila špatná politika v této zemi,jejich rodiný příslušníci atd.Řada těch lidí rozhodně nechce pít a žít na ulici,ale chtěj normálně ŽÍT.A co se týče těch,který nemaj zájem se začlenit,tak je to sice blbý,ale FURT JE TO ČLOVĚK a má právo na ŽIVOT!!!!To je všechno a doufám,že na hodně dlouhou dobu......

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 05:50:23 04. 12. 2012
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2012-12-04 02:39:19]: Lukáši, to není cynismus, ale osobní brutální naprosto negativní zkušenost. Mimochodem: nikdy jsem nikomu z nich klepeta nedával, jednal jsem s nima když se ničeho špatného nedopouštěli.
Jaké to je být venku bez přístřeší v mínus dvaatřiceti jsem se na vojně na dvou cvičeních přesvědčil.
Jak píšeš o těch profesích, tak mě to taky zaráželo, než jsme se dobrali k tomu, že takový vysokoškolsky studovaný maník tu vysokou dělal jako tlačenku, nic neuměl a podle toho dopadnul.

Cynismus není to, že těm lidem a to všem je nabídnuta opakovaně pomoc a oni ji nechtějí. Pokud jsi se setkal s někým, kdo ji přivítal a nechtěl jen chlast, takové zkušenosti já nemám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 02:39:19 04. 12. 2012
Lukas Heinz.jpg
To Hammer a Gustav-zelený

Ja s těma lidma mluvím pokaždé když jsem ve službě. A to co říká Hammer je prachsprostý cynismus. Jsou mezi nimi lidé, a je jich hodně, kteří chtějí pracovat a většinou se po nějakém čase odrazí ode dna. Mluvil jsem s architektem, zeměměřičem, účetní, strojním inženýrem, právníkem, vojákem atd. a všechno to byli lidé bez domova. Potřebovali pomoc a byli za ni skutečně vděčni. Ono když se setkáš s lidmi bez domova jenom v okamžiku, kdy jim dáváš klepeta, pak je jasné, že se asi s těmi slušnými moc nepotkáváš. Zkuste si pánové s některými z nich promluvit třeba před armádou spásy nebo před nadějí. Budete se asi divit kdo všechno se může stát bezdomovcem. Nikomu to nepřeju, ale asi by mnoha policistům prospěla alespoň týdenní zkušenost, žít na ulici a nemít kam jít.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio