Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Přestupek provozovatele vozidla - propadlá technická kontrola

Zdravím, při pročítání zákona o silničním provozu mě napadla jistá věc, ovšem nikde na internetu jsem nenašel, jak to vlastně v praxi je. Zajímá mě, jestli mohu řešit prostřednictvím oznámení o přestupku/odevzdáním věci propadlou technickou na zaparkovaném vozidle. Narážím zde na ustanovení §10, odst.1, písm. a), zák. č. 361/2000 Sb. - Zde je uvedeno, že provozovatel vozidla nesmí přikázat ani dovolit, aby bylo v provozu na pozemních komunikacích užito vozidlo, které nesplňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem (zvláštním právním předpisem se v tomto případě rozumí zák. č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích). V zák. č. 56/2001 Sb., konkrétně v ustanovení §38, odst 1, písm e), je provozovateli stanoven zákaz provozování vozidla na pozemních komunikacích, pokud toto vozidlo nemá platné osvědčení o technické způsobilosti vydané stanicí měření emisí a stanicí technické kontroly. Bohužel pojem "provozování vozidla" není zákonem ani judikaturou upřesněn. Dle mého názoru je vozidlo provozováno na pozemní komunikaci, pokud jsou splněny tyto podmínky : 1) nachází se na pozemní komunikaci a 2) je v registru vozidel vedeno jako vozidlo provozované, což je většinou skoro každé vozidlo, které má přidělenou registrační značku. Proto se tedy domnívám, že i zaparkované vozidlo na pozemní komunikaci je z pohledu zák. č. 361/2000 Sb. "provozováno". A už se konečně dostávám ke konkrétnímu případu. Na pozemní komunikaci je zaparkováno vozidlo a vidím, že má propadlou TK a ME, ale nikoho jsem v tomto vozidle neviděl přijet, tudíž přestupek řidiče projednat nemůžu. Nicméně provozovatel vozidla se tak dle mého názoru stal podezřelým ze spáchání přestupku dle ustanovení § 83 odst. 1, písm. d), zák. č. 56/2001 Sb.(či správního deliktu dle ustanovení § 83a odst. 1, písm. l) stejného zákona, v případě že je provozovatelem vozidla právnická či podnikající fyzická osoba) tím, že porušil právě výše uvedenou povinnost provozovatele vozidla v ustanovení §10, odst. 1, písm a) zák. č. 361/200 Sb. Tudíž mohu na celou věc sepsat oznámení přestupku či odevzdání věci a postoupit to příslušnému úřadu k projednání. Na internetu jsem se v jistých diskuzních fórech dozvěděl, že už se takovéto případy projednávaly a provozovatelé vozidel od příslušného úřadu odcházeli s flastrem. Nicméně mnoho diskutujících na fóru se domnívalo, že je takováto pokuta neoprávněná. Proto by mě zajímal váš názor na tuto věc, jak to tedy z právní stránky je, abychom věděli, jestli toto může policista řešit výše uvedeným způsobem, či ne.
LARRYFLINT :: Datum založení: 08. 04. 2013 :: celkem 10 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 21:08:43 17. 11. 2013
default.png
Zajímavé po právní stránce. Na drbana bych to použil. Kdyby ovšem z něj někdo něco někdy vyrazil a moje činnost nestála stát zbytečné prachy. Čili kontraproduktivní. Sám sobě kálíš do vlastního hnízda.

Teď po stránce každodenní praxe: to už policie vychytala všechny silniční piráty, že se má čas věnovat takovým blbostem a navíc v našem nevymahatelném systému?

Kolego, začínáš uvažovat jako ti komouši - čárkomani: chceš výsledek za každou cenu a nemáš asi dost odvahy dívat se podezřelému z tohoto "přestupku" do očí nebo co? To opatření, které bývalý "policista" Huml prosadil do zákona, je přesně odrazem práce vedení: místo přemýšlení a snahy něco dělat a řešit, tak zásadně si všecko, jak se dá dostat k té jejich čárečce, ulehčovat.

Já ti něco řeknu jako ten, kdo platí daně: (i na svoji rentičku) takové jako jsi ty se svým myšlením skutečně nepotřebuju. Vykašli se na to.

Dělej s drbany pořádky namísto kálení si do vlastního hnízda. Pokutama a podobnýma blbostma s nima nic nesvedeš a jsi se svým způsobem práce "drahý". Musíš na to jinak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 11:14:46 17. 11. 2013
default.png
TOMHAR [2013-11-17 00:37:00]: Tak oznámit se dá cokoliv, je jen otázkou jak moc by tě s tím nejraději SO poslal do haj*lu... :-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMHAR 00:37:00 17. 11. 2013
default.png
Dle mého názoru se to oznamovat dá, ale pochybuji, že se jedná o protiprávní jednání, protože takové vozidlo nic neohrožuje a ani neporušuje, osobně nevidím v takovém zaparkovaném vozidle nebezpečnost. Vzhledem k tomu, že je osazeno RZ, tak se nejedná o vrak, který by měl charakter odpadu atd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 19:11:07 25. 08. 2013
dax.jpg
Co takhle trochu toho zdravého selského rozumu i v policejní práci Larry Flinte. Tebe bych teda chtěl mít zasazenýho na zahrádce, možná, že kdybych tě řádně zalíval, třeba bys pustil odnož...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MATYAS 14:11:56 25. 08. 2013
default.png
Asi tak, vozidlo po nehodě – rozbitá přední světla, ostré hrany, prasklé přední sklo a tohle vozidlo kolem tebe odváží odtah. Taky ho oznámíš – taky je provozované a navíc se po komunikaci i pohybuje? A co nová auta bez RZ taky se při jejich převozu na tahači dopouští autosalon přestupku?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 09:44:42 24. 08. 2013
default.png
SANTIAGO-SAN [2013-08-24 09:44:18]: Myšleno toho přestupce kterého oznámíš

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 09:44:18 24. 08. 2013
default.png
Nebo řekne že to tam přivezl na podvale na moment protože ho potřeboval jinde a že si tam pro to hned chtěl zajet a je to :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 20:36:33 23. 08. 2013
is.jpg
No, jelikož existují polopřevody a všelijaká ústní ujednání (především ve smyslu koupě a prodeje vozidel) a v zákoně není přesně stanoveno, kdo je provozovatel (což je bordel), tak si myslím, že ne ve všech případech se provozovatel dá zjistit! Lépe řečeno, že si s tím správní orgán dá práci. Já neustále oznamuji nesplnění si povinnosti provozovatele nahlásit do 10 pracovních dní změny do registru vozidel - nepřepsání vozidla z polopřevodu. Správní orgán mi sdělil (opakovaně), že když nechytnu ve vozidle toho, na koho je to v polopřevodu, tak mu to nemám ani posílat, jelikož pojem provozovatel není jednoznačně stanoven.
Ke tvému bodu č. 2. - dá se provozovat vozidlo, které není v registru ČR registrováno (dotažené ze zahraničí), nebo se provozují vozidla, která jsou z registru trvale vyřazena. Takže pojem provozování (dle mého názoru), znamená pouze přesun vozidla. To, že vozidlo někde stojí neznamená, že je provozované. Něco jiného je povinné ručení. To musí mít i odstavené vozidlo (je-li na pozemní komunikaci).
Toť můj názor a zkušenost:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 20:36:30 23. 08. 2013
is.jpg
No, jelikož existují polopřevody a všelijaká ústní ujednání (především ve smyslu koupě a prodeje vozidel) a v zákoně není přesně stanoveno, kdo je provozovatel (což je bordel), tak si myslím, že ne ve všech případech se provozovatel dá zjistit! Lépe řečeno, že si s tím správní orgán dá práci. Já neustále oznamuji nesplnění si povinnosti provozovatele nahlásit do 10 pracovních dní změny do registru vozidel - nepřepsání vozidla z polopřevodu. Správní orgán mi sdělil (opakovaně), že když nechytnu ve vozidle toho, na koho je to v polopřevodu, tak mu to nemám ani posílat, jelikož pojem provozovatel není jednoznačně stanoven.
Ke tvému bodu č. 2. - dá se provozovat vozidlo, které není v registru ČR registrováno (dotažené ze zahraničí), nebo se provozují vozidla, která jsou z registru trvale vyřazena. Takže pojem provozování (dle mého názoru), znamená pouze přesun vozidla. To, že vozidlo někde stojí neznamená, že je provozované. Něco jiného je povinné ručení. To musí mít i odstavené vozidlo (je-li na pozemní komunikaci).
Toť můj názor a zkušenost:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 20:36:27 23. 08. 2013
is.jpg
No, jelikož existují polopřevody a všelijaká ústní ujednání (především ve smyslu koupě a prodeje vozidel) a v zákoně není přesně stanoveno, kdo je provozovatel (což je bordel), tak si myslím, že ne ve všech případech se provozovatel dá zjistit! Lépe řečeno, že si s tím správní orgán dá práci. Já neustále oznamuji nesplnění si povinnosti provozovatele nahlásit do 10 pracovních dní změny do registru vozidel - nepřepsání vozidla z polopřevodu. Správní orgán mi sdělil (opakovaně), že když nechytnu ve vozidle toho, na koho je to v polopřevodu, tak mu to nemám ani posílat, jelikož pojem provozovatel není jednoznačně stanoven.
Ke tvému bodu č. 2. - dá se provozovat vozidlo, které není v registru ČR registrováno (dotažené ze zahraničí), nebo se provozují vozidla, která jsou z registru trvale vyřazena. Takže pojem provozování (dle mého názoru), znamená pouze přesun vozidla. To, že vozidlo někde stojí neznamená, že je provozované. Něco jiného je povinné ručení. To musí mít i odstavené vozidlo (je-li na pozemní komunikaci).
Toť můj názor a zkušenost:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio