Proč jenom metodici.
K čemu vůbec jsou krajské různé odbory atd. Rozumím tomu, že má fungovat krajská kriminálka, ale ta nemusí mít někoho nad sebou, stačí vlastní vedení atd. podobně je na tom pořádková policie, OKTE, ekonomický odbor. Dublování a či kolikrát triplování těchto odborů, které ve skutečnosti nemohou kromě podpisů, vydávání desítek nařízení a rozkazů, ničemu prospět je nesmyslné. Zákon platí jeden, policejní práce odjakživa má taky zásadní postupy a to v celé republice, "všude stejné". Nevidím důvod, proč nad územním odborem kriminálky či obvodním oddělením, musí být někdo na územním odboru či kraji a pak znovu ještě na prezídiu. Čím více stupňové řízení, tím více je policie zahlcena administrativou, nároky na vybavení, nároky na počty lidí, kteří nemají s výkonem nic společného atd.
Absolutní nutností je zrušit jeden kompletní řídící článek buď uzemní odbor nebo kraj. Ukazuje se však stále, že tím, nežadoucím článkem jsou kraje. Nesmyslný systém přerozdělování peněz na kraje jako samostatné jednotky, kdy toto přerozdělování akorát reflektuje jednotlivé spřátelené vazby managerů.
A když slyším argument, že snad si kraje mají konkurovat, tak to je už úplné scifi, nebo budeme vyrábět pachatele a pak je chytat?.
Jak orgán státu, může mít vůbec uvnitř nějaké konkureční prostředí? Co to je za nesmysl? To jako st. zastupitelství soutěží kolik podají žalob a kolik mají budov, nebo soudy kolik odsoudí lidí, či věznice kolik mají obsazených postelí?No je faktem, že u policie se skutečně takto soutěží, ono čárkování je příkladné.
K čemu vůbec takové diskuze jsou. Vy si tady lámete hlavy a to o kterých to je, přemýšlí jak vytvoří barevný graf a hlavně aby trefil lepší křivku než v sousedním kraji a aby ho mělv lepší reflexní barvě.
A už vůbec se snad ani nemá smysl bavit se o odtržení řídicích funkcí od praxe a dění dnes na ulici. Je faktem, že metodici to je zdářný příklad. Ty jednou nechat sloužit noční, kde sloužil ve výkonu(možná, pokud sloužil) před deseti lety, tak se p....re strachy a ráno bude se šetřit buď jeho významná událost nebo jej bude šetřit GIBS, pokud ovšem neskončí na Áru.
Humorné je, když na PP vydají rozkaz nebo nařízení, totožné s obměnou sloves a některých podstatných jmen vydá krajské ředitelství, totožné s úpravou přídavných jmen a předložek vydá následně územní odbor a někde jdou tak daleko, že i na obvodě dokážou vytvářet vlastní úpravy. Takže nějaké nařízení má podobu asi 1 x 15 x 170 x 400 forem a to v tom lepším případě. Ještě štěstí, že se aspoň trefí, že pravá bota se nosí na pravé noze a čepice je určena na hlavu a né místo spodního prádla. I když kvalitou by se možná hodila tak na vytirání toalet a pružina k natahování visacích hodin.