Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policisté v lodičkách? (REDAKCE)

Policisté v lodičkách?
Lodička majora čs. četnictva ze 30. let
Foto: policie.cz

Policejní prezidium v současné době zvažuje zařazení lodiček jako doplňku ke služebním čepicím. Ale nejen to! V rámci modernizace policejní výstroje se hovoří i o dalších změnách v "policejní módě", kdy lodičky jsou pouze tou nejvýraznější změnou, ale modernizace se má dotknout celé řady dalších ústrojních součástek.

Autor: redakce
Publikováno: 08. 08. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:38:02 30. 08. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-08-29 09:18:58]: No ale tomu co popisuješ se neříká kreativita, to je betonování starých pořádků.
Já bych uvítal svého času ještě v aktivní službě když se mi ještě chtělo, aby vedoucí probíral s mančaftem průběhy služeb a DBA a jiné věci dělal podle potřeby služby, ne od stolu, furt stejně a ještě jebal mančaft, proč podle těch jeho velepíčovin co smolí jako rozpis služby nejsou výsledky. A tady tento spor se táhnul celou mojí bídnou kariérou, furt dokola. Nebyl vedoucí, který by dal na mančaft.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 09:18:58 29. 08. 2014
default.png
HAMMER [2014-08-28 19:01:54]: Za nás nějaké pláštěnky byly. Jedna docela dobrá a jedna byla asi ten plášť. Kdybys nebyl lakomý, mohl jsi naimpregnovat ten plášť a bylo po problému. Takhle ti musela stačit čepice. Vlastní věci rozhodně nenosit. To souhlasím. Lidem to bylo ještě jedno, ale kontrolní orgánové nespali a člověk pak mohl být snadná čárka.
Vojnu bych jako hrůzu rozhodně nehodnotil. Za našeho přijímače byl tak jeden pokus o sebevraždu na 100 lidí. Byly útvary, kde to bylo i pětkrát víc. My jsme měli na baráku teplo a docela často i teplou vodu. Někde museli spát oblečení a dozorčí topil celou noc v kamnech jak na lokomotivě, aby do rána všichni nepomrzli. Jinde je do sprch museli vozit na nákladáku asi 10 kilometrů. V létě v zimě. Všechno jedno. My jsme třeba měli společnou jídelnu, takže se muselo vařit aspoň zdravotně nezávadně. Kde byla jídelna pro mužstvo oddělená, byl často problém. Tam zobali každé ráno prášky, protože živočišné uhlí nezabíralo. V rámci šikanování jsem musel jako dozorčí kontrolovat spojaře, jestli se neožral na ústředně tak, že se nikdo nemohl dovolat do kasáren ani ven a v případě potřeby vyslat někoho, kdo ho zastoupil (všichni jsme byli vyškolení a dělali jsme to rádi, protože jsme si mohli třeba zavolat domů). Jinde si z mladých dělali boxovací pytel.
Taky jsme byli skvělá parta. To se mi od té doby už nestalo.
Jinak byl docela smutný pohled na to, co zůstalo z ČSLA. Z armády, která měla 4500 tanků se za pár let stala troska, kde byl problém vyfasovat tenisky, když se mi jedny neustálým nošením v kuchyni rozpadly.
Kreativita vedení tě trápí. Stačí,co nových míst vymysleli. Víš ty vůbec, co to chce kreativity, aby se tomu dal nějaký ušlechtilý název a rádobynáplň, aby hned na první pohled nebylo zřejmé, že jde jen o to, někoho tam uklidit? Těch IAŘů a SIAŘů. To je taky něco práce navymýšlet takových blbostí. Co nové kolonky ve statistikách. To taky netvořil nikdo z chodníku.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:01:54 28. 08. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-08-24 09:35:18]: Já pláštěnku teda nefasoval a když jsi stál někde řídíce dopravu, jaksi jsi si nemohl vystačit s vlastníma věcma v místě, kde tě viděly stovky lidí a zcela určitě by došla stížnost. Ten plášť do deště, co promokl raz dva, byl k ničemu a nic jiného nebylo.

Jo, s tou vojnou to byla čirá hrůza, nedělal jsi v podstatě nic jiného, než sháněl jídlo a hadry. :D

Ještě jsi zapomněl v čem bylo vedení PČR jako kreativní?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 09:35:18 24. 08. 2014
default.png
HAMMER [2014-08-23 18:06:19]: My primitivové jsme si vždycky radši vzali pláštěnku a přehodili si přes čepici kapucu. Čepice je tak nouzovka. Pokud člověk musel někde stát déle, promokla i bunda a kalhoty. V autě se pláštěnka snadno uveze.
Kanady ušly. Jen člověk musel při nákupu vystihnout dobu, kdy se měnil dodavatel. Pak byly tak čtvrt až půl roku v pořádku. Dalším dodávkám už se odlepovaly podrážky a podobně.
Nebyl jsem hoden nosit pistoli vzor 75. Musel jsem vystačit s 82. Nemůžu tedy posoudit.
Na vojně jsem se taky musel starat sám o sebe. Sehnat si výstrojní součástky, když neměli tvojí velikost nebo vykličkovat stravu, když tě poslali na služební cestu a v rozkaze to ještě nevyšlo, bylo kolikrát umění. Zvlášť, když člověk trávil celý týden po 12 hodinových směnách v kuchyni. Bylo nás málo a domů se moc nejezdilo. 8 hodin jsem začal dělat až v práci. Od vojny jsem stoprocentně znal svojí cenu, Nikoho jsme nezajímali. Kdo z vedení mohl, kradl. Někdo více, někdo méně. Že výkoňák ukradl konzervy, které ti měl dát, bylo vcelku normální. Že kradli civilové v kuchyni, taky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:06:19 23. 08. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-08-23 09:37:12]: A co takhle vzít jednou za čas impregnační sprej, když mi už nedali tu igelitovou ochranu na brigádu, a tu brigádu si prostě nastříknout, aby mi nepromokla za pět minut? Protože mi je hovno platné, že mi "oni" neco nedali, jelikož kdfyž prší, zmoknu já a ne "oni".

Stížnosti na kanady: co měsíc jsem je napustil horkým elaskonem, neexistovalo pak, abych v nich měl mokro nebo měl otlačené hnáty. Aby se mi rozpadly. Pro zbytek oddělení neřešitelný problém. Bohužel si nedělám srandu.

Co takhle to opravdu mizerné americké pouzdro na pistoli (ČZ-75D)vzít a upravit, aby mě netlačilo do nohy a dalo se tasit velmi rychle? V podstatě jen přešroubovat. A tak by se dalo pokračovat.

Na tohle přesně byla vojna, kdy jsi se musel sám o sebe ve všech směrech postarat, ale jak to čtu, fakt ne ta tvoje. Ty jsi fakt ztratil zbytečně rok, to jo.

Jo a můžeš mi říct, v čem je vedení PČR kreativní? Velice by mě to zajímalo, protože poslouchaje kolegy co ještě slouží, je to furt to staré a ještě v horším podání.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 09:37:12 23. 08. 2014
default.png
COPSR [2014-08-19 14:25:03]: Napřed jednu věc, která mě překvapila. Jestli jsem to dobře pochopil, sloužíš u PČR a píšeš slovensky. Proč to? Jestli to děláš kvůli tomu, že jsi hrdý na svůj jazyk a národní příslušnost, je to v pořádku. Ale není to tím, že si nejsi v češtině tak jistý? Navíc si dovolím upozornit, že velká část naší omladiny jsou takoví vzdělanci, že slovensky nerozumí. Je to smutné, ale je to tak.
Té kreativity a inovací bych se docela bál. Díky ní je dneska situace u PČR tam, kde je. Kreativita vedení.
Vojna dnes už nic neřeší v tom souhlas. Kolega mi kdysi vyprávěl, že v rámci šikanování dostal dozorčí batoh s marihuanou, baličku a do rána z něj musel nabalit starým co nejvíce kuřiva. Jednalo se o elitní útvar, který raději nebudu jmenovat.
Za nás už na armádu nebyly peníze a jediné, co jsem zažil, byl ztracený rok, který v ničem službu vlasti nepřipomínal. Tu a tam jsme stěhovali materiál, který si důstojnický sbor nahospodařil, stěhovali nábytek a udržovali v chátrání techniku, kterou se pokoušela armáda prodat.Často jsme dělali práce, které se dříve dělali za trest. Samopal už jsem po přijímačí ani nevyfasoval. Natož abych z něj vystřelil. Prostě likvidace a úpadek.
V ústrojových předpisech byla armáda proti policii jednoznačně napřed. Třeba při práci se nemusela ústrojová kázeň vůbec dodržovat ani se nezdravilo a podobně. Lodička byla pokrývka k ničemu. Vyhnul bych se jí. Letní pokrývku, kterou lze zasunout po výložku, už zastupuje baret, který sice před počasím moc nechrání, ale pořád více než lodička. Materiály uniformy jsou jiná věc. Doba je dneska dál a není nutné mít silonové kalhoty, když je goretex. Tady bohužel platí, co napsal Dax. I kdyby peníze byly, rozkradou se jinde. Když jsem se někdy sešel s kolegy ze západu, překvapilo mě, že třeba goretexová bunda v lepší kvalitě než naše, byla o víc než třetinu levnější. Naše čepice LP byla s bídou proti sluníčku. Promokla velice rychle a nic lepšího ve výstroji nebylo. Naši západní sousedé měli igelitový potah, který se v případě deště přes čepici natáhl a bylo po problému. Když sloužili v civilu, měli přehoz s nápisem a čepici v autě. Stačilo si přes civil přetáhnout přehoz, což zvládl spolujezdec za jízdy a nasadit si čepici a podle předpisu to platilo jako uniforma. Na střechu přihodil majáček a mohl stavět auta z vozidla. Maličkosti, ale dělá to službu mnohem snazší. Na rozdíl od nás už mnoho států pochopilo, že výkon služby by měl být v civilu, pokud není důvod vykonávat ho v uniformě. Jeden můj kolega si velmi pochvaloval Španěly, kteří to tak dělají a výsledky jsou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 05:52:36 21. 08. 2014
default.png
COPSR [2014-08-20 23:46:29]: Jožišmarjá! Velice se omlouvám, ale to nemělo vyznít tak, že ty jsi soplivé děcko. Napsal jsem to velice nešťastně.

To mělo vyznít přesně takto: pokud děcka vyrůstají s péči rodičů, kdy mají všecko, o nnic se nemusejí starat, nemusejí se ani snažit ve škole, nic se po nich nechce a oni si roupama vymýšlejí další blbosti, co se asi tak stane, když takový tvor nezvyklý na nedostatek strádání nebo přímo námahu, nenucený vydržet nepohodlí, únavu, zimu, horko atd. nastoupí do takové služby, jaká je a bude u policie? Když bude muset někde stát v dešti, vichru, mraze, sluníčku atd. a chránit majetek, zdraví a životy?

A hlavně: jaké jsou děcka je vizitka (katastrofální výchova) nás, rodičů, mojí a následné generace. Děcka a jejich fyzická a psychická připravenost a další věci jsou jen následkem, příčina jsme my. Ostuda této země, bezpříkladná mizerná výchova, kterou tato země nepamatuje.

V podstatě jinak nemám co dodat.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COPSR 23:46:29 20. 08. 2014
default.png
Hammer - s tým čo píšeš súhlasím. Len neviem, prečo útočíš na mladých.

"Všecko musí být praktické a chránit zájem služby. A spoustu z toho si musíš zařídit sám."
Presne tak. A presne tak to aj robím. Preto nechápem, že keď kritizujem nepraktické prikrývky hlavy, ty kritizuješ mňa lebo som "soplavé decko" :D
Čo mi prikázali to na hlave nosím a nosiť budem, ale myslím si o tom svoje. A nemienim akceptovať každú blbosť len preto, že to tak robila už moja prababička, alebo aby som bol "tvrdý" policajt. "Všecko musí být praktické a chránit zájem služby" v opačnom prípade s tým nesúhlasím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:27:20 20. 08. 2014
default.png
COPSR [2014-08-19 14:25:03]: No, hochu, kamaráde zlatý, kdo něco pozabudol jsi ty: kdy ten komunismus u vás na Slovensku skončil? Vy už nemáte všude ve vedení podniků, úřadů atd. všeho schopné třikrát i vícekrát převlečené komunisty? Kam se podíváš? Psát se může rok jaký chce, třeba 28 956, ale společnost je se svým myšlením tam, kde jsi napsal.

Jaké že to chceš inovácie, kreativitu, napredovanie? Myslíš návrat k policejní práci, která se u vás i u nás dělala naposledy v roce 1938? Protože od té doby nikdo nic nového nevymyslel co se týká přístupu četnictva k lidem a jejich úlohy ve společnosti. Jenom se to od té doby nedělá a s lidma, co sedí ve vedení a se zavedeným systémem vedení, nikdy dělat nebude.

Policista je pan někdo, ne nějaký psychicky roztřepaný hoven, kterému vadí na hlavě brigáda, protože se mu smějí děcka na facebooku. Doba může být moderní až do modromoderna, ale slunko ti na holé dýni za sedm hodin dokáže vytvořit naprosto stejně velké problémy jako tomu nemodernímu, což nelze připustit, protože ty máš plnit úkoly, které za tebe nikdo jiný nemůže plnit, nemůže tě kolikrát ani vystřídat, nic. Jenom ty to nejsi schopný pokřoupat.
Ty nejsi jako četník (nemáš být) rozmazlené soplivé děcko, kterému se nelíbí barva, střih nebo já nevím co, ale přemýšlející četník, který ví, že i takové detaily jako je úžeh, úpal, voda chčící za krk dokáží tvůj úkol zmařit a to nelze dopustit. Že to a tamto není dokonalé bude vždycky, ale musíš si umět poradit. Musíš řešit taktické detaily od toho kde se nažrat, napít, vychcat, vykálet, aby jsi neměl od potu mapy na košili a nesmrděl jako prase v tom igelitu, až po to jak reagovat ve styku s lidma a to vše takticky a do posledního detailu. Musíš se denně obrovsky mockrát rozhodovat a to nejde s motající se hlavou od horka, s kousajícíma kalhotama nebo holeněma bolícíma od kurevských služebních polobotek až u zadnice. Všecko musí být praktické a chránit zájem služby. A spoustu z toho si musíš zařídit sám. Problém je, že vy se o sebe postarat neumíte, vám maminky ometají cestičku do třiceti let.
Ale služba je u četnictva a četnictvo má na hlavě prostě klobouk. Služba u četnictva není třepání hrušek.

Četnictvo fungovalo nejlíp jen na základě vojenské disciplíny, moderní doba i na západě, kde policie fungují diametrálně odlišně od té naší, ustupuje od praktik starých četníků a proto tam vznikla CP, což je oprášený systém práce starých pochůzkářů, nic víc.

Jen úplný hlupák si myslí, že je chytřejší než starší generace, přitom vítězně objevuje staré věci a vykřikuje něco o moderní době.

Jinak jsem zvědavý na vaši generaci, jak bude vykřikovat něco o moderní době až zjistíte, že ty děcka, co se patnáct let nerodily kvůli vaší nedospělosti a přemoudřelosti a modernosti (mít děcka po třicítce) nemůžou platit vaše důchody, hahahaha! Jak se budete tvářit až zjistíte, že díky investicím na umělé oplodňování idiotů a blbek chtějících přelstít přírodu chybí ty prachy ve zdravotnictví jinde.

Kdydy tady dneska vypukl konflikt jako na Ukrajině, do týdne pomrzne třetina mladé populace při +10°C, protože jsou to zimomřivé zdechliny, další pětina chcípne na nedostatek gelu a nefungující facebook, další hlady protože nejí tohle a tamto a zbytek jako kanonenfuter, protože neumějí ani držet zbraň. Kreativita a napredovanie je krásná věc, ale se s myšlením soplivého děcka.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 18:52:20 19. 08. 2014
dax.jpg
COPSR [2014-08-19 14:25:03]:
Příteli zjevně jsi nepochopil co jsem napsal a proto si asi reagoval pouze demagogií, ale nemám Ti to za zlé, myslím, že to nechápe hodně dnešních novodobých lidí. Ale souhlasím s Tebou, máš naprostou pravdu je jiná doba a ta si žádá jak píšeš, kreativitu, napredovanie(tady se moc omlouvám nevím co to je česky?), inovaci a aplikaci nejnovějších poznatků.
Od sametového kotrmelce, rozuměj podvodu se tyto věci aplikují a inovují stále a policie je bohužel tam kde je a víme všichni kde to je. A věř, že v nápisech na autech, uniformách a čepicích to rozhodně není...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio