Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

NEZAPOMENEME: Karel Ullman (REDAKCE)

NEZAPOMENEME: Karel Ullman
Projekt NEZAPOMENEME!
Foto: Policista.cz

U každého případu padlého policisty se na krátký čas rozhoří diskuze, co se událo špatně, kdo za co mohl a co by se mělo změnit. Jak ukázal případ z dnešního roku, kdy řidič pod vlivem omamných látek usmrtil policistku, nezměnilo se toho u policie a v justici od roku 2004 příliš mnoho.

Autor: Petr Klinovský
Publikováno: 05. 09. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 20:48:42 14. 09. 2014
default.png
MARTOO [2014-09-14 15:42:59]: Souhlasím, že taktika zákroku by se v těchto případech měla na odborné úrovni s dostatkem podkladových materiálů rozebírat. Pravda je ale taková, že ať se to rozebírá jak chce, až nastane další ze životu nebezpečných situací, bude na to každý sám a spíše než rozebírání případů padlých kolegů by mu měl pomoci jeho výcvik a nadrilované postupy. Ale to už je úplně jiná diskuze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:42:59 14. 09. 2014
martoo.jpg
PETR-KLINOVSKY [2014-09-13 12:32:32]:

Konkrétní případy jsou pro sloužící policisty podstatné právě zejména z hlediska taktiky a to ať byla v konkrétních případech dodržena či nikoliv.

Souhlasím s Vámi, že tady nejsme od toho, aby jsme hodnotili konkrétní případy, natož soudili konkrétního policistu, co udělal špatně či nikoliv. Většina z nás u toho nebyla.

Každý případ, který skončil zraněním či smrtí policisty, by měl být dopodrobna rozebrán a ze strany taktické přípravy by se měly přijmout taková opatření, aby se v obdobným případech riziko zranění nebo dokonce smrti maximálně eliminovalo.

Právě proto je nutné, aby tyto případy byly co nejpodrobněji zadokumentovány a to jak z hlediska okolností, které mu předcházely, tak i samotného jednání pachatele i zasahujících policistů.

To, že se tak v mnoha případech nestalo, případně získané materiály nejsou ze strany policie dále využívány, je nehorázné zvěrstvo, protože jak jinak lze taktiku učit, pokud se v ní nepracuje s případy, které měly specifické podmínky a jednání policistů a pachatelů? Co je víc než holá syrová praxe?

Pokud jsou ty případy zachyceny ve výsleších a ohledání místa činu, obsahují spoustu informací, se kterými je nutné pracovat.

Pro výuku nejsou podstatná jména, roky ani konkrétně jmenovaná místa, ale podstatné jsou podmínky, skutečnosti, které události předcházely, jednání pachatele a pokud byl ve věci vyslechnut a vypovídal, tak proč tak jednal a co měl v úmyslu udělat atd.. Pokud policista přežil, tak rovněž proč tak jednal, co měl v úmyslu udělat atd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 12:32:32 13. 09. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-09-13 09:30:06]: Mám pocit, že v případě Romana Jedličky neměl ani jeden z policistů balistickou vestu. Nicméně v tomto konkrétním případě by mu pravděpodobně byla k ničemu. Matně si vzpomínám, že byl střelcem zasažen z boku a projektil proletěl rukou do těla.

Všeobecně je těžké hodnotit jakýkoli případ. U mnoha případů došlo ke zdánlivému pochybení ze strany policistů, nicméně samotná situace je vždy tak specifická a každý je taková individualita, že můžeme stokrát říkat, co udělal špatně, co měl udělat jinak a lépe, ale nikdo z nás v té situaci nebyl.

Osobně tak dávám přednost hodnocení toho, co udělal útočník, protože ten vždy určuje pravidla hry, on jediný ví, zda a jak je ozbrojený, připravený k útoku a zda je ochotný vraždit. V případě Karla Ullmana tak z mého pohledu není ani tak důležité, kde stál, ale to, že se proti němu vyřítil opilý řidič, který ho při spatření zcela bezdůvodně zabil. Při pomyšlení, že stačilo hlídce zastavit a nechat si vzít řidičák, je to opravdu tragický případ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 09:30:06 13. 09. 2014
default.png
HAMMER [2014-09-11 06:07:05]: Když jsi sloužil tak dlouho, měl bys vědět, jak to s informacemi bývá a počítat s tím. Kolikrát byla zkreslená i informace od operačního. Natož potom to, k čemu se dostane redakce.
Popisovat tady případy z minulosti, je jistě záslužné. Aspoň částečně to supluje jejich rozebírání na poradách a školeních a je to poučení pro ostatní, po kterém jsi tak volal. Smutné je, že se to musí dít tady. Na veřejném webu. Za nás se tohle probíralo vždycky na pravidelném každoročním školení a dělali to lidé ze stížností a kontroly.
Karels taky mohl prokázat větší psychickou odolnost a prostě napsat, co ví. S poznámkou, že není všechno takové, jak to z jednoho článku vypadá.
V předchozím článku je případ Romana Jedličky. Jít na střelce bez neprůstřelných vest, mi přijde taky na pováženou, ale nevím, jestli ho náhodou netrefil pod ní nebo jestli jim je někdo na oddělení nezamkl do skříně, aby se na ně neprášilo. V tomhle případě je taky lepší nic nepsat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 19:22:53 12. 09. 2014
dax.jpg
PETR-KLINOVSKY [2014-09-12 08:40:58]:
V pohodě a žádný problém. Moje reakce byla jenom na kolegu Karla S a jeho reakci na vyjádření Hammera toť vše.
Připomínání si těchto smutných případů je věcí velice záslužnou a patří za ni palec nahoru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 08:40:58 12. 09. 2014
default.png
Pro všechny:
Abychom trochu uklidnili tuto diskuzi. Všechno je otázkou zdroje, které jsou dostupné. Média pracují s informacemi, které jim někdo dodá - ať už mluvčí nebo samotní policisté. Při psaní článku jsem vycházel z článku na novinky.cz, stejně jako ze stránek policie.

Odkaz na článek o události je k dispozici zde: http://www.novinky.cz/krimi/39725-policejni-prezident-kolar-riziko-pro-policisty-bude-vzdy...

Pokud si ho přečtete, tak si všimnete především této pasáže, v níž citují jednoho z policistů:

"Policista se snažil řidiče zastavit při středu vozovky na opačné straně hlídkového stanoviště."

Pokud budete číst článek dále, objevuje se tam kritika jiného policisty na praxi zastavování vozidel, kdy jedna hlídka zastavuje vozy v obou směrech.

Ať si vezmete jakoukoli pasáž, nic v článku nenapovídá v diskuzi popsané události. Zároveň jsem ale nikde v článku neuvedl nic, co by se podobalo interpretaci: Karel Ullman si za to mohl sám a od takové interpretace se distancuji.

Psaní článků o padlých policistech vždy skrývá nebezpečí, že otevřené zdroje, které jsou jako jediné dostupné, nejsou přesné, přičemž policie jen těžko poskytne vyšetřovací spis svých padlých příslušníků. A právě zde vzniká prostor pro nedorozumění a nepřesnosti.

I přesto považuji za lepší připomínat příběhy padlých policistů - byť z omezených zdrojů a s nedostatky - než na ně zapomenout úplně. Proto také vždy uvítám, když napíši článek a ozve se někdo, kdo byl přímo u toho a může dodat ještě přesnější informace.

Zároveň ale odmítám zodpovědnost za interpretace (a především jejich formu), které si z toho vyvodí někdo ze čtenářů.


Petr Klinovský

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 02:30:05 12. 09. 2014
dax.jpg
Toto je typický příklad podání nepřesných, nebo jenom částečných informací, což je v této republice národním sportem zejména "nezávislých novinářů" a senzacechtivých medií. Potom vznikají zkreslené představy o tom co se vlastně skutečně odehrálo, a tedy i nepřijatelné reakce na situaci, pro ty, kteří vědí a jsou se skutečností obeznámeni. Problém není na straně toho, kdo na zkreslenou informaci reaguje, ale na straně toho kdo takovou informaci podává.
A nezvládnuté emoce a vulgární urážky ještě nikdy nikomu respekt a úctu nepřinesly, byť by byl v právu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARELS 08:16:31 11. 09. 2014
default.png
Pokud něco nevím, tak to nekomentuji nebo s velkou opatrností a zejména s tou největší opatrností, když se to týká mrtvých, tam se velice rychle můžeš někoho dotknout. Tohle jsou základy slušného chování, zbytek je jen o hulvátství a arogantnosti.

K případu se prostým vyhledáváním na netu dá zjistit víc informací, takže tvoje vysvětlení "jak jsem to mohl vědět" neobstojí.

Beru na vědomí omluvu, netřeba dále rozvíjet debatu, na těchto stránkách jsem si pár let na zpět užil dost, abych o to již nestál.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:07:05 11. 09. 2014
default.png
KARELS [2014-09-10 14:35:19]: Zklidni hormon, jak to asi tak mám vědět? Přečti si článek. Už Petr to napsal z neznalosti případu taky tak. Že ti nevadilo už to?

Samozřejmě se tímto památce kolegy hluboce a veřejně omlouvám, za těchto okolností je to zcela něco jiného.

Víš Karelsi, já jsem tyhle manýry, stavět se před jedoucí auta, viděl u pár bláznů v praxi. V článku je to tak popsáno. Tudíž proto taková reakce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARELS 14:35:19 10. 09. 2014
default.png
Na těchto stránkách jsem již nechtěl nikdy přispívat, ale příspěvek uživatele hammer mě nadzvedl ze židle takovým způsobem, že musím zareagovat. U nehody kolegy jsem byl s parťákem první, viděl jsem videozáznam z bezp. kamery (průběh nehody) a znám výpověď druhého policisty, který byl na místě se zemřelým Karlem Ullmanem.

Musím ti hammere na rovinu napsat že jsi KRIPL všech kriplů futrál. Měl by ti za tvůj příspěvek někdo rozkovat tlamu šmejde!!!

Dotyčný kolega co na místě zemřel byl doslova autem s ožralým řidičem uloven, když si útěkem přes celou silnici snažil zachránit život. Byl sražen na druhé straně silnice, která je v místě nehody široká cca 15m. Řidič to na hlídku úmyslně stočil. Druhý polda co to před autem stihl jen tak tak a mohl tam taky ležet si zachránil život jen proto, že běžel až jako druhý, o kousek dál. Řidič přejel do protisměru a srazil ho až na druhé krajnici a rošmelcoval ho na kusy. Opakuji, v místě je tak široká a přehledná silnici s osvětlením, že by se tam vešlo vedle sebe 6aut.

Nechápal jsem, proč to nebylo odsouzeno za vraždu, ale jen úmyslné ublížení na zdraví, ale budiž, to je věc soudního rozhodnutí.

Chtěl jsem jen říct, že by ses měl veřejně omluvit za tyhle sračky, cos tady napsal, protože jsi nechutný hulvát a prase.

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio