Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Obměna policejních uniforem do 4 let (REDAKCE)

Obměna policejních uniforem do 4 let
Třeba už nepůjde policisty uškrtit na špekbrašně
Foto: Lukáš Heinz

Nové uniformy, údajně kvalitnější a dokonce i z moderních materiálů, by se měly začít testovat v novém roce a do 4 let zavedeny v celém sboru. To alespoň uvedl policejní prezident brig. gen. Tomáš Tuhý. Spolu s tím se hovoří i o částečné obměně vozového parku Policie ČR.

Autor: redakce
Publikováno: 20. 11. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ZELENA-SVESTKA 13:10:08 07. 12. 2014
Zelená švestka :-).jpg
A ještě doplním. To současné hodnostní označení není duševním vlastnictvím PČR nýbrž dědice zhotovitele, jenž chce po Policii horentní sumy za užívání znaku a všeho kde se hvězda objevuje. Je jednodušší než napravovat chyby z 90.let raději nalézt řešení ve změně knoflíků a hvězdiček na armádní, než nějakému kapitalistickému bůhví co platit ročně sumy.
K AČR není dobrá vzhlížet. Jak je zřejmé z mého niku, tak mám za sebou službu jak právě v AČR tak nyní u PČR. Armáda již v roce 2004 slibovala zásilkové dodávání výstroje a proto vydala v AVIS katalog a ceník (dodnes to není). Armáda zrušila výdejny naturálního odívání a nechala je jen ve výcvikových střediscích, takže se tam nedostanete tak často, a zase když se tam dostanete, tak tam stejně nic není!
Maskáče vz.95 (ty klasické 50% PES + 50% bavlna) jsou asi jediné dobré společně s novými materiály moira a fleece. Ale tyhle materiály by jste na sebe přeci poldové nedali, nejsou přeci z bavlny. Já je používám dodnes a jediné to hřeje.Služba v AČR a PČR je odlišná, my sloužíme v autech a ven jdeme jen když je nutnost (spitujte svědomí pánové a dámy) zato voják sice válí šunky na kasárnách mimo oči veřejnosti a nudí se v autoparku leštěním PV3S (nyní T810), ale musí být stále na místě a nevelí si venku jako vy a tedy se není schopen zajít zahřát dle vlastního uvážení jako my. Prostě mrzne na libovůli velitele.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZELENA-SVESTKA 22:12:40 06. 12. 2014
Zelená švestka :-).jpg
Pánové vstoupím do diskuze. Nechal jsem vytvořit tzv. polokošili POLICE, ale v černém vyhotovení z bavlny (pro práci v "čerňákách" s taktikou v létě) a používal ji v měsících červenec a srpen a musím říci, že podobný humus jsem na sobe neměl. Nosil jsem ji na tělo a na tom taktiku. ať zjistím jak to mají kolegové standardně (já normálně nosím nepr. vestu a tedy bych do testování zasáhl, tak jsem jí musel na dobu testu oželet.) Podotýkám, že to nebylo triko za 100,- ale za 500,-Kč, tedy bavlna kvalitnější. Bavlna nasaje vodu, neodvede a nepustí, nechá ji v sobě, což není pro práci přijatelné.
Vzorek se zašpiní a smrdíte během prvního dne. Triko po několikátem vyprání začalo žmolkovatět, neb se muselo prát po každé službě právě z důvodu bavlny a slaných map vytvořených pod taktikou.
Trička od Brudry z první zakázky byly vyrobeny z 90% v ČR a SK a dle mého byly pro nás dostatečné a skvělé. Měli materiál coolmax s ionty stříbra proti pachu a nadměrnému špinění. odváděly pot od těla a vodu nedržely. Na onak byly také OK na tu cenu 500,- bodu(Kč).
Nebavím se o další dodávce z Chiny, jenž se nakoupila za 200,-Kč a prodávala za 500,- bodů do vyprodání první série, pak šla cena dolů. V materiálu nebylo po stříbře ze zadání ani památky, žmolkovatělo a bylo nesnesitelné, neb bylo drsné jak žínka.
Nejhorší na všem je, že pokud nosíte tak jako já "neprůstřelku" běžně do služby, tak tu bavlnu musíte pod ní mít, aby jste neměli čůrky potu v kalhotách a tento nasála, neboť přes vestu neprojde a v té chvíli vám je jedno co na té vestě máte oblečené, jestli bavlnu či PES. Pokud se však mám přiklonit k tomu co na těl, tak pokud nosím nepr.vestu, tak jedině bavlnu, ale pokud ji nemám, tak zásadně funkční prádlo s nových materiálů, jenž rychle odvedou vodu a já mám svůj komfort.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 23:04:40 25. 11. 2014
default.png
MARTOO [2014-11-25 11:56:23]: Další věcí je, že ikdyž mají kvalitnější materiál, mají prázdné výstrojáky a to úplně... Často si tak kupují za své v armyshopech nebo šijí záplatu na záplatu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 11:56:23 25. 11. 2014
martoo.jpg
CATANI [2014-11-23 08:59:15]:

Myslím si, že zejména ta část uniforem, která je přímo na těle, by měla být bavlněný - trička, košile, čerňáky, kalhoty atd.. Neříkám, že je to ideální materiál, ale ty různé "softshell" a jiné syntetické materiály těžko budou na odpovídající úrovni a budou se čím dál víc šidit. Já vidím bavlnu jako nejideálnější materiál v poměru ceny a kvality..

Střihy by se měly řešit snad u každé výstrojní součástky, to je společně s materiály největší slabina uniforem. Někde jsem dokonce slyšel, že nové uniformy chtějí nechat šít na míru. Nevěřím, že se to někdy stane.. Možná jen u těch "vyvolených". Vizuální vzhled uniforem, až teda na ty slavné polokošile - zejména ty modré, je celkem v pořádku a považuju ho za nejmenší bolest uniforem..

Na prosto s Tebou souhlasím zejména v té obměně do 4 let. U policie si neumím představit, že by se dalo něco naplánovat na delší dobu než jednoho roku. Čtyři roky je strašně moc.. Na druhou stranu vyrobit a přestrojit takový počet policistů těžko lze zvládnout třeba za měsíc.. To by asi se musely udělat hromadné nájezdy do výstrojáků:o)

Navíc bych chtěl vidět, jak by se "transparentně" vybraný výrobce musel otáčet, aby vyrobil odpovídající počet výstrojních součástek a zároveň dokázal výstrojní sklady dostatečně zásobovat..

Co se týče podhodnocení policie, to je dlouholetý problém, ale ten v podstatě nikoho moc nikdy nezajímal. Srovnávat nás s Armádou moc nejde. Z výstrojních součástek mají kvalitnější snad všechno..

Pro mě je Armáda dlouhodobý trn v oku a musím říct, že mě její "systém" fungování snad nikdy nepřestane fascinovat, kam se na to hrabe policie..

Stačí se podívat, jak nakládá s vojenskými objekty, na tendry snad čehokoliv, které už překonaly snad v "transparentnosti" snad všechny státní instituce atd., útvary, které v Armádě jsou (v tom mě například "pobavil" známý, když mi řekl, že je velitel útvaru, přičemž tento útvar tvořil on sám a byl jeho velitelem:o))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 08:59:15 23. 11. 2014
default.png
MARTOO [2014-11-22 12:58:26]: Naprostý souhlas. Jinak měl jsem možnot z blízka vidět oděvní součástky, vypadaly dobře a materiál se jevil velice dobře. Otázka je, co na těle, to se pozná po nějaké době a jak jsme si zvykli, né vše co vypadá dobře je kvalitní a plní svůj účel.

Jinak lodička ve mně budí rozpaky. Jako taková se mi líbí, ale mám obavy, že né všem policistům sedne na hlavu.Bundošky, naprostá zbytečnost. Pro dnešní způsob služby, zejména výkon venku se nehodí. Nevím kdo s takovým požadavkem přišel, zejména to asi byl někdo, kdo hodně o výkonu ví, ale méně jej zná. Rovněž by to chtělo nějakým způsobem, vyřešit střih kalhot, zejména v pasové části pro dobrou souhru s opaskem, možná že to řešeno je(chce to vyzkoušet). Za mne, celkem vypadalo nadějně. Jinak doba zavedení a obměna 4 roky ve mně nebudí nedůvěru, už i z hlediska toho,aby za dva tři roky někdo nepřišel s něčím novým.

Jinak stále nerozumím, finančnímu podhodnocení PČR. U armády brečí 20 let, v průměru mají ty nižší hodnosti, stále díky humorným příplatkům(které čerpá 99 procent) vyšší mzdy, včetně těch, kteří se žádných bojových misí nikdy nezůčastní a kvalitnější výstroj atdd. Takže chyba je skutečně asi ve vedení firem a možnosti prosazení požadavků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRIZZLY 15:33:54 22. 11. 2014
Grizzly.jpg
Ohledně lodiček se domnívám, že pokud budou z kvalitního materiálu a dobře střižené, mohla by to být oproti baretu vzdušnější pokrývka hlavy a oproti brigadýrce samozřejmě skladnější. Termoprádlo (funkční prádlo) má např. AČR zavedené již léta, ale u PČR jej navzdory tomu, že se část řadových policistů pohybuje venku za každého počasí, dosud nebylo možné vyfasovat. Nezbývá než doufat, že bude dostatečně kvalitní a v rozumné konfiguraci. U bundokošile moc nechápu, k čemu je vlastně dobrá, protože za teplých dnů je příjemnější tenká košile / polokošile a pokud je chladněji, člověk má na sobě raději bundu, která ustojí nějaký ten deštík a pod ní něco, co jde zastrkat do kalhot. Zajímalo by mě, zda se nezapomnělo na nějakou modernější zimní pokrývku hlavy, např. nějaký fleecový kulich. Prostě něco lepšího, než je mizerně střižená prehistorická beranice nebo dvacet let starý kousavý kulich.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 12:58:26 22. 11. 2014
martoo.jpg
VETERAN2 [2014-11-21 21:19:58]:

Já si myslím, že ze začátku bude kvalita podstatně lepší než je současná kvalita policejních uniforem. Když se mi dostaly do ruky jednotlivé součásti současných uniforem, které policisté fasovali začátkem 90.tých letech, měly taky o 1000% lepší materiál než uniformy SNB.

Problém bude až po pár letech, kdy, stejně jako to bylo se současnými uniformami, půjde kvalita pozvolně dolů až bude na podobné nebo úplně stejné úrovni jako je "kvalita" současných uniforem.

Za tu dobu si opět bude někdo pomaličku "přikrádat" a bude vycházet z toho, že ze začátku policajtům zavřel hubu kvalitními uniformami a když bude pomalinku "šulit", přijde se za to nejřív za 10 let..

Uvedené bylo vidět snad na každé oděvní součástce, ale snad nejvíce na čerňácích, kanadách a košilích..

Před pár lety jsme uvedené porovnávali na brigadýrce, já měl brigadýrku z roku 93, která měla pevnou hrubou látku, plastovou lehce ohybnou výztuž, která byla například zesílena v okolí státního znaku, kožené potítko, kolega měl brigadýrku, která byla vyrobena někdy okolo roku 2000 a měla rovněž pevnou hrubou látku a kožené potítko, ale už měla aušusovou výztuž, která brigadýru neformovala do oválu směrem od kšiltu dozadu, jak je přirozené, ale podél kšiltu a výztuž byla z měkkého plechu, třetí kolega měl brigadýru vyrobenou někdy okolo roku 2008 a tak už měla tenkou látku, plstěné potítko a výztuž byla taková plechová obruč do tvaru satelitu.

Ty rukavice a jednotné brýle jsou určitě dobrý nápad a praktická věc.. To už se ale mohlo zavést podstatně dříve než se změnou uniforem..

Jak zmiňuješ svrchní část uniformy, která nejde probodnout, tak pokud si dobře pamatuji, tak takové kožené bundy měla kdysi německá policie..

To hodnostní označení vnímám taky tak.. Hodnostní označení by dle mého názoru alespoň v hrubých rysech mělo odpovídat hodnostnímu označení armády, byť si myslím, že by se současné malé hvězdičky měnit neměly a měly by být ponechané alespoň u hodnostních označení - rotný až nadstrážmistr.

Naopak velké hvězdy ve stříbrném provedení, kolejničky a vidličky by mohli klidně zmizet.. Díky tomuto hodnostnímu označení běžný laik s nějakou tou dioptrií ani nevěděl, zda se například baví s nadstrážmistrem nebo nadporučíkem.

Tím nic proti ani jednomu z hodnostních označení, ale myslím si, že by ten rozdíl mezi jednotlivými hodnostními označeními měl být zřetelný

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 21:19:58 21. 11. 2014
default.png
V tu kvalitu bych moc nedoufal. Za mě byla čím dál, tím horší.
Rukavice, které nepůjdou probodnout, jsou dobrý nápad a určitě by stálo za zvážení, jestli z podobného materiálu nevyrobit třeba nějakou svrchní část uniformy. I kdyby to bylo drahé, lidi z útvarů, kde se často zasahuje proti kdekomu, by to možná uvítali. Neprůstřelnou vestu to nenahradí, ale i tak.
Ta černá uniforma s lodičkou je strašná. Jak tankisti Wehrmachtu.
Hodnostní označení je zase nějaký zoufalý pokus navazovat na 1. republiku. Nevím, v čem je to současné špatné. Asi bylo třeba utratit peníze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STEPA 02:06:55 21. 11. 2014
default.png
Jop, souhlasím, mě se líbí i nová brigadýrka. Ale nejdůležitější buda ta avizovaná kvalita, které uvěřím, až mě při druhém vylézání ze SDP nerupnou gatě v rozkroku při praní nebudou různé reflexní prvky měnit barvy, zipy rezavět a uměliny žmolkovatět :) Taky by nebylo od věci aby to všecko nestálo víc, než bude nutné. Nu což počkáme a uvidíme.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:27:31 20. 11. 2014
martoo.jpg
Upřímně řečeno já bych současný vzhled uniforem ponechat, ale maximálně bych zapracoval na střihu a materiálech, to je největší bolest uniforem, ne jejich vizuální vzhled..

Na nových návrzích se mi líbí barva a zejména červené lemy. Zároveň se mi líbí, že budou barevně rozlišeny praporčické a důstojnické hodnosti. Hezky vypadá to nové slavnostní sako, čerňáky a vesta pro dopravní policii..

Co mi přijde vtipné, tak znovuzavádění tzv. "bundošek" v 21. století.. To je snad vtip.. A navíc vypadá naprosto hrozně.

Líbí se mi ty nové kalhoty, jen mě irituje ta kapsa na boku, ta je prostě hnusná..

Když se tady vedla debata o lodičce, vítal jsem ji.. Zazněl argument přispěvatele somat2, že zavádět něco, co se nosilo před 100 lety je přežitek, objektivně s tím musím souhlasit. Viděl jsem v tom tradici a nějak jsem nezohlednil praktičnost. Ke slavnostní uniformě by se hodila, ale mít lodičku jen ke slavnostní uniformě? To je pro policii moc velký luxus..

Když byla tady debata o kšiltovce, odsuzoval jsem ji. Pak přispěvatel chip uvedl pádné argumenty o tom, že zejména z taktického hlediska je dobrá a v tom rovněž těžko nesouhlasit.

Byť mi kšiltovka přijde v jakékoliv modifikaci k uniformě hnusná a nedůstojná a lodička pěkná a navíc každému sluší, její funkčnost je v podstatné míře nesporně větší než lodičky a subjektivní pohled na vzhled je druhořadý..

Zajímavá a docela hezká je ta modrá tmavá polokošile, ale vůbec se mi tam nelíbí, že se opět na ni bude lepit na suchý zip ČOZtko.. Proč se tam prostě neudělá ouško na odznak? Hned to bude vypadat lépe..

Vůbec se mi nelíbí nové hodnostní označení, trojcípé hvězdy u praporčických hodností? Proč ne, ale pěticípé hvězdy u důstojnických hodností? To mi přijde jako špatný vtip..

Já bych v hodnostním označení rotný až nadstrážmistr ponechal současné malé stříbrné hvězdy, v hodnostním označení podpraporčík až nadpraporčík bych zavedl tzv. "pražce", v hodnostním označení podporučík až kapitán bych zavedl zlaté trojcípé hvězdy, hodnostní označení major až plukovník bych nechal současné velké hvězdy, ale ve zlatém provedení, zrušil bych kolejničku a vidličku a místo toho bych hodnostní označení ohraničil zlatou linkou, generálské hodností označení bych nechal stejné, jen bych je zavedl ve zlatém provedení a rovněž ohraničené zlatou třeba silnější linkou..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio