Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Jizda bez ridicaku po uspesnem slozeni zkousek

Dobrý den, právě jsem úspešné složil zkouśky v autoškole. 12/1 jsem si posal žádost o vydání řidičáku. Vím, že jízda bez něj je, ač je to absurdní a jakkoliv pitomé, zakázána. Jelikož dostávám různé odpovědi a články na fórech, které jsem četl jsou už přes 7 let staré, tudíž jsem se rozhodl založit článek nový, který by mě a řekl bych, že i více lidem osvětlil tuto skutečnost. Prosím tedy nějakého zasvěceného policistu či osobu v tomto uvědomělou, která by mi mohla shrnout, jaký je trest, když budu chycen atd. Děkuji velice
CPTMARTY :: Datum založení: 13. 01. 2016 :: celkem 17 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu FIZIRN 20:51:22 16. 01. 2016
default.png
Držitelem ŘP (po úspěšném vykonání zkoušky v autoškole) a tudíž i oprávnění pro danou skupinu se občan stává, po jeho převzetí na příslušném odboru dopravy. Převzetí stvrzuje občan podpisem a teprve až potom je veden v registru řidičů. Pokud se občan podrobí silniční kontrole a bude tvrdit policistovi, že ŘP ještě nemá, ale zkoušku v autoškole úspěšně absolvoval, policista lustrací toto nemá šanci nijak zjistit. Pokud bude tvrdit, že si ŘP zapomněl doma, ztratil, sežral mu ho pes atd, výsledek lustrace bude ten, že daný občan ŘP nevlastní. Maximálně, že by kontrolovaný řidič předložil protokol o zkoušce z autoškoly, ten ale odevzdává při žádosti na příslušném odboru dopravy... Takže pokud jste podal žádost 12.1. lhůta na vydání je 20 dnů, pokud jste vydržel celou autoškolu a roky prožité bez ŘP, má jediná rada zní - počkejte na jeho vydání a následné převzetí. Jak psali kolegové, ušetříte si tím starosti a nepříjemnosti při případné kontrole.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 18:22:10 16. 01. 2016
default.png
Jsou dvě možnosti - hlídka vám dá nějakou normální pokutu (jako byste měli ŘP doma na stole), nebo vás oznámí k správnímu orgánu, kde s vámi zahájí správní řízení.

Jak dopadne správní řízení je podobně předvídatelné, jako předvídat, jak dopadne soud.

Znění paragrafu je jedna věc, ale záleží i na míře "společenské škodlivosti" jednání atd. Do jisté míry lze použít i zdraví rozum ... rozdíl mezi člověk, který ŘP nikdy neměl (nechodil ani do autoškoly) a řidičem, který má vše splněno, jen si nevyzvedl kartičku na úřadě, je patrně všem jasný... a měl by být jasný i správnímu orgánu.

Každopádně jezdit bez vydaného ŘP je nejlepší cesta, jak si udělat dost problémů... minimálně v tom, že budete taháni po úřadech, budete si platit rady právníka atd. Ale jestli vám to za to ježdění autem stojí ... :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 11:31:42 16. 01. 2016
default.png
APEP [2016-01-16 09:47:00]: Máš pravdu. Namísto rozhodnutí o udělení nebo rozšíření řidičského oprávnění se vydává řidičský průkaz a jeho faktické převzetí je určující pro nabytí řidičského oprávnění. Jediný jiný doklad potvrzující, že je osoba držitelem řidičského oprávnění je doklad o ztrátě/zničení.... ŘP.


PAVEL1234 [2016-01-16 10:54:27]: Díky, přesně to jsem měl na mysli :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL1234 10:54:27 16. 01. 2016
default.png
GHOST-COP [2016-01-15 23:06:07]: ja bych te jen malinko opravil. Nejedna se o §7a, ale §6 odst.7 pism.a)

Jinak jestlize si dotycny RP jeste nevyzvedl, neni zaveden v registru, tudiz se pri kontrole jevi jako neridic;)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 09:47:00 16. 01. 2016
default.png
GHOST-COP [2016-01-15 23:06:07]: Já si to stále myslím, protože řidičské oprávnění se uděluje na základě žádosti u obecního úřadu s rozšířenou působností (zároveň s ŘP) § 92 Zákon č. 361/2000 Sb.
Tedy řidičské oprávnění nevzniká úspěšném složením zkoušky. A nejspíš podle Správního řádu, to rozhodnutí není pravomocné dokud si ho dotyčný nevyzvedne (lhůta na odvolání tady ztrácí smysl:-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 23:06:07 15. 01. 2016
default.png
Ahoj. Přidám svůj názor. Můj názor je, že by se jednalo o přestupek podle §125/1,k) zákona č. 361/2000 Sb. O apepův přestupek podle mě nikoli, protože řidičský průkaz a řidičské oprávnění je něco jiného. Pokud např. ztratím řidičák nebo mi spadne do kamen (přeháním), tak jsem přišel pouze a jen o řidičák, ale nikoli o oprávnění k řízení daných motorových vozidel.

Řidič je povinen mít podle stejného zákona dle §7,a) při řízení ŘP, což beru jako důvod mnou uváděného 125c/1,k), což jsou všechna jednání v rozporu s povinnostmi uvedenými v Hlavě II., kde se mj. právě uvádí, že musíš u sebe mít při řízení ŘP.

Sankce by tedy byla "jen" do 2000,- na místě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KRT-K 12:15:14 14. 01. 2016
offtopic - kliknutím zobrazit
default.png
Ještě to doupřesním, pokud řidičák již budete mít v ruce, ale z nějakého důvodu ho necháte doma nebo ho prostě při kontrole nebudete mít u sebe, je za to na místě od 0 do 2000,-

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CPTMARTY 11:13:39 14. 01. 2016
offtopic - kliknutím zobrazit
default.png
GUSTAV-ZELENY [2016-01-13 22:03:21]: to by bylo super, kdyby jste se zeptal. Děkuji

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GUSTAV-ZELENY 22:03:21 13. 01. 2016
default.png
...na druhou stranu je pravda, že pokud se budeme držet správního řádu, tak ŘP je doklad - tedy speciální typ správního rozhodnutí, který prokazuje oprávněnost , v tomto případě k řízení vozidla. A tento doklad je platný až v okamžiku jeho převzetí (a stvrzení převzetí podpisem), zabírejme se tedy otázkou, zda nebude řidič do registru zaveden až při převzetí tohoto dokladu....

hehe, čert aby se v tom vyznal...mno ale v pondělí pojedu na náš magistrát na odbor dopravy, můžu tam schválně hodit řeč a poptat se na to ;)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CPTMARTY 21:44:15 13. 01. 2016
default.png
GUSTAV-ZELENY [2016-01-13 21:40:57]: prave to si taky myslim, ale drtiva vetsina je proti...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio