Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Jizda bez ridicaku po uspesnem slozeni zkousek

Dobrý den, právě jsem úspešné složil zkouśky v autoškole. 12/1 jsem si posal žádost o vydání řidičáku. Vím, že jízda bez něj je, ač je to absurdní a jakkoliv pitomé, zakázána. Jelikož dostávám různé odpovědi a články na fórech, které jsem četl jsou už přes 7 let staré, tudíž jsem se rozhodl založit článek nový, který by mě a řekl bych, že i více lidem osvětlil tuto skutečnost. Prosím tedy nějakého zasvěceného policistu či osobu v tomto uvědomělou, která by mi mohla shrnout, jaký je trest, když budu chycen atd. Děkuji velice
CPTMARTY :: Datum založení: 13. 01. 2016 :: celkem 17 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GHOST-COP 23:06:07 15. 01. 2016
default.png
Ahoj. Přidám svůj názor. Můj názor je, že by se jednalo o přestupek podle §125/1,k) zákona č. 361/2000 Sb. O apepův přestupek podle mě nikoli, protože řidičský průkaz a řidičské oprávnění je něco jiného. Pokud např. ztratím řidičák nebo mi spadne do kamen (přeháním), tak jsem přišel pouze a jen o řidičák, ale nikoli o oprávnění k řízení daných motorových vozidel.

Řidič je povinen mít podle stejného zákona dle §7,a) při řízení ŘP, což beru jako důvod mnou uváděného 125c/1,k), což jsou všechna jednání v rozporu s povinnostmi uvedenými v Hlavě II., kde se mj. právě uvádí, že musíš u sebe mít při řízení ŘP.

Sankce by tedy byla "jen" do 2000,- na místě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KRT-K 12:15:14 14. 01. 2016
offtopic - kliknutím zobrazit
default.png
Ještě to doupřesním, pokud řidičák již budete mít v ruce, ale z nějakého důvodu ho necháte doma nebo ho prostě při kontrole nebudete mít u sebe, je za to na místě od 0 do 2000,-

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CPTMARTY 11:13:39 14. 01. 2016
offtopic - kliknutím zobrazit
default.png
GUSTAV-ZELENY [2016-01-13 22:03:21]: to by bylo super, kdyby jste se zeptal. Děkuji

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GUSTAV-ZELENY 22:03:21 13. 01. 2016
default.png
...na druhou stranu je pravda, že pokud se budeme držet správního řádu, tak ŘP je doklad - tedy speciální typ správního rozhodnutí, který prokazuje oprávněnost , v tomto případě k řízení vozidla. A tento doklad je platný až v okamžiku jeho převzetí (a stvrzení převzetí podpisem), zabírejme se tedy otázkou, zda nebude řidič do registru zaveden až při převzetí tohoto dokladu....

hehe, čert aby se v tom vyznal...mno ale v pondělí pojedu na náš magistrát na odbor dopravy, můžu tam schválně hodit řeč a poptat se na to ;)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CPTMARTY 21:44:15 13. 01. 2016
default.png
GUSTAV-ZELENY [2016-01-13 21:40:57]: prave to si taky myslim, ale drtiva vetsina je proti...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GUSTAV-ZELENY 21:40:57 13. 01. 2016
default.png
To je hodně zajímavá otázka. Osobně jsem toho názoru, že by mělo záležet čistě na tom, zda je řidič po úspěšném složení zkoušek již zapsán v registru řidičů jako držitel příslušné skupiny řidičského oprávnění. Pokud ano, nemělo by se již jednat o níže uvedený přestupek. ...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 18:07:46 13. 01. 2016
default.png
CPTMARTY [2016-01-13 17:22:55]: Myslím, že už jsem dostatečně popsal jak se na to dívá zákon. Dle mého názoru si klidně jezděte ale určitě nebudete první ani poslední kdo takhle přijde o řidičák, ještě předtím než si ho vyzvedne na úřadu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VONDRIS 17:29:21 13. 01. 2016
default.png
CPTMARTY [2016-01-13 17:22:55]: Pokud sis přečetl , co píše kolega APEP tak tento dotaz asi nemá smysl. Co myslíš?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CPTMARTY 17:22:55 13. 01. 2016
default.png
Dobře, děkuji, sice se mi zdá, že je to postavené na hlavu. Jelikož k řízení nepotřebuji přece ,,papír,, , ale schopnost umět řídit, kterou získám absolováním zkoušky. Ještě poslední otázka. Je jisté, že pokud budu chycen policí bez řidičáku, že dostanu pokutu 25-50K + zákaz řízení? Nebo je možnost, že dostanu pouze 500 za absenci řidičáku? Děkuji

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 16:50:17 13. 01. 2016
default.png
Řídit vozidlo bez řidičského oprávnění lze pouze s instruktorem autoškoly. Pravděpodobně hned po tom co podáte žádost o ŘP vás sice zavedou do Registru řidičů ale zákon jasně hovoří o tom, že musíte být držitel řidičského oprávnění. I kdyby už ŘP byl připraven na úřadu k vyzvednutí, tak do té doby než máte ŘP skutečně v ruce, nemůžete vozidlo řídit.
Pokud se budete vymlouvat, že ŘP nemáte momentálně u sebe, tak nahlédnutím do registru řidičů policista snadno zjistí, že ještě nejste držitel.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio