Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

detektor kovu

Zdravím Vás pánové. Chtěl bych Vás požádat o informace k vybavení policejních pyrotechniku. Jde my hlavně o názory policistů,kteří mají zkušenosti s obsluhou detektoru kovu. (Jak při vyhledávaní munice,tak třeba při dohledávání předmětu na "místech činu".) Zajímalo by mne jaké detektory naše policie používá,jak často a v jakých případech se používají a jak jste s nimi spokojeni. Zajímal by mne také "návod" jak postupovat při nálezu munice.(nejčastěji z 2.WW) Z vaších rad a zkušeností bych chtěl zpracovat článek pro jeden tuzemský web "detektorářu kovu" a věřím,že by informace týkající se manipulace s nalezenou munici mohla zabránit zbytečným úrazům,popř. strátam na životech. Ještě bych chtěl doplnit,že já sám jsem také "hledač kovu-pokladu" a že cílem naprosté většiny hledačů není nacházet munici,ale že dříve,nebo později každý takový hledač na munici narazí. Děkuji za Vaše odpovědi filo
FILO :: Datum založení: 25. 11. 2008 :: celkem 5 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 19:32:08 29. 11. 2008
default.png
Opět se zde objevilo po delší době zajímavé téma. Nedávno zde byl překlopen článek o nástr. výbušných systémech (NVS). Vzhledem k tomu, že jsou krajské správy PČR samostatnou „ekonomickou „ jednotkou, je možno nalézt na pracovištích OKTE různé typy detektorů kovů. Také na intranetu existuje dost velká komunita hledačů pokladů. Původní polské vojenské minohledačky W3-P (W4-P) byly centrálním nákupem nahrazeny v 90. letech min.století, detektorem kovů čs. výroby Discoverer TM-91.Tento detektor je stále na některých pracovištích PČR. Rovněž je používán v civilním sektoru při geofyz.činnosti. Pracuje na principu pulzně-indikčního systému řízeného kristalem. Je opatřen diskriminátorem k potlačení mineralizace horniny. Lze s ním úspěšně hledat vodivé magnetické i nemagnetické předměty i pod vodní hladinou. Podle druhu práce je možno vybírat ze tří cívek (130 mm – 500 mm) které jsou v soupravě. V „normální“ hornině lze s tímto detektorem najít kovový kotouč o průměru 10 cm (tl.min.1 mm.) v hloubce 100 cm. Má sice analogové měřidlo, ale časem se dá rozpoznat i hloubka uloženého předmětu(i podle zvukové signalizace). Detektor TM-91 je univerzálnější než digitální detektory řady Garret, TYG, GT apod., jejíchž předchůdci byli určeni především k hledání nemagnetických kovů ( zejména ztraceného zlata) na přímořských plážích. Nevýhodou čs. detektoru je jeho váha (něco přes 2 kg), plandající se skříňka na krku, a nepraktická teleskopická násada. Detektory se využívají také při ohledání místa činu (např. při hledání vystřelených nábojnic, klíčů apod.). U menších předmětů záleží také na lokalitě kde je předmět dohledáván. Např. v “ pokrušnohoří“ jsou detekovány často i horniny (bohaté na barevné kovy), které nejde eliminovat ani s použitím diskriminátoru (pak užse zase nedetekuje ani nábojnice). Lze souhlasit s kolegou níže, že pyrotechnický výjezd dost často vyjíždí i na tlakovou nádobku k hasičáku nebo sifonové kyvetě, v domnění, že se jedná munici. Policejním „nevojákům“ z terénu by se jistě hodilo něco málo osvěty na toto téma, neboť působení „neministra policie“ se personálně nevyhnulo ani pyrotechnickým pracovištím. Získání pyrotechnického průkazu je teprve slabý teoretický začátek. Jak je zde uvedeno, dříve nebo později narazí hledač pokladů na trofejní munici některé z válek, příp. po sovětské nebo naší armádě. Někteří si munici ponechají (cca do ráže 20 mm.), jiní nález oznamují na PČR. Vzhledem k tomu, že se jedná o fandy, tak často oznamují i co našli za munici a mají i solidní znalosti této problematiky. Třetí skupina raději granáty, příp. dělostřeleckou munici opět zahrabe, neboť netouží po publicitě a sepisování protokolu, event. vysvětlování hajnému co v lese dělal. Ponechám li stranou tr.stíhání za nedovolené ozbrojování (nebo přestupek), tak pro nálezce může být nebezpečný už i náboj do Mauseru K 98 (nebo Mosina) vyrobený k sabotáži – destrukci zbraně, neboť rozlišovací markanty jsou ji nečitelné. Pro zájemce kteří chtějí hledat munici profesionálně (provádět sanaci území- stavebních parcel) již několik let existuje rozšíření zbroj. průkazu na písmeno „F“- provádění pyrotechnického průzkumu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 16:58:06 29. 11. 2008
Lukas Heinz.jpg
Zdravím pánové za redakci. Koukám, že tady probíhá debata na odborné úrovni. Kontaktuje mně někdo z vás na mail nebo na telefon uvedený v sekci redakce. Ihned bych vás zaměstnal recenzi detektorů, nebo pokud je někdo z vás pyrotechnik pak redakce vítá psavce z vašich řád. Pokud máte vy kluci bombaři mezi sebou nějakého psavce praskněte mi ho a já ho přesvědčím na spolupráci ;-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MATY 16:15:13 29. 11. 2008
default.png
Sakra to nevím co je to za typ. Musel bych se podívat. Takových věciček používáme poměrně hodně, takže kdybych si měl u všeho pamatovat i typ, tak bych měl hlavu jako pátrací balon. Ale umí to hledat všechny kovy včetně zlata. Nastavíš tam selekci žádaného kovu a je to. Není to tak dlouho co bylo potřeba hledat zlato zakopané na zahradě. Takže využítí pro to určitě máme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FILO 11:03:57 26. 11. 2008
default.png
maty: jakou řadu garretta používáte? Předpokládam,že to asi nebudou ACE,ale GTAx550 a výše,nejspíš však něco ze řady GTI 1500 - GTI 2500. Potom už jsou snad jen speciály pro hledáni zlata a to by jste asi ve službách PČR moc nevyužili.Najdou se někde na netu pokyny na zajištováni munice?,nebo jsou tyhle informace čistě soukromé pro potřeby PČR?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MATY 19:45:55 25. 11. 2008
default.png
My máme na SKT Garreta. Celkem slušný.Naše OKTE nás velkoryse zásobuje a hlavně máme vynikajícího šéfa OKTE na SVčK. Na zajišťování munice existuje závazný pokyn PP. Ale některé praktiky se nedají publikovat. :) Zejména nálezy tlakových náplní z hasicích přístojů jsou velmi tragikomické :)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio