Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Britský režisér dokázal to, k čemu se po desítky let neměli čeští filmaři: postavil našim hrdinům důstojný filmový pomník (REDAKCE)

Britský režisér dokázal to, k čemu se po desítky let neměli čeští filmaři: postavil našim hrdinům důstojný filmový pomník

Foto: filmový plakát Anthropoid

Státníci v kanceláři po půlnoci podepisují Mnichovskou dohodu, československá delegace čeká trapně před dveřmi. Za dva roky Heydrich vítězně vjíždí do Prahy, tahle okupovaná, a přesto hrdá země v srdci Evropy mu leží u nohou. To ještě netuší, že…

Autor: Karolína Košařová
Publikováno: 04. 07. 2016
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VETERAN2 22:28:11 25. 07. 2016
default.png
CHIP [2016-07-25 13:41:02]: Já pro to jiný výraz asi nemám. Hodně skupin bylo vysazeno stejně. Byly nuceny spolehát na pomoc odboje, který byl prošpikovaný donašeči. Na tohle většinou taky dojeli. Blbost vlastních nadřízených taky kolikrát vydala. Englandspiel.
O něco lepší situace nastala až koncem války.
Letadlo schopné provést nálet už existovalo. Moskyt https://cs.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito. Dostatečný dolet i nosnost. V dalších letech se s úspěchem používal právě pro přesné bombardování. V odkazu vypsáno. Stíhací doprovod ani nepotřeboval. Byl hodně rychlý.
Heydrich byl právě jen politický cíl. Když zamorduješ Kalouska, taky jsi se zbavil největšího nepřítele, ale korupci v zemi jako takové to nevyřeší. Velet policajtům nemusí génius a pokud bude velitel třeba i lehce retardovaný, ale pořád ještě dost chytrý na to, aby se do ničeho nepletl, chod sboru to ztíží, ale nějak to taky půjde. Příkladů z dneška až dost. Zastával více méně politické funkce, kde ho dokázal nahradit kde kdo. Kromě leštění vlastní ega nemá útok na takový cíl moc cenu. Spíš je to něco, co trefně nazval Atkinson v jedné komedii pokusem posunout kredenc s chlastem o 50 cm blíž Berlínu.
Heydrich se pohyboval vcelku čitelně. Výsadkáři nepotřebovali moc dlouho a v pohodě natypovali místo, kde půjde zaútočit. Na to, aby řekl, kde a kdy se tak nápadná osoba pohybuje, stačí i domorodec, který to umí s vysílačkou. Bydlel v zámku v Panenských Břežanech. Obec má asi 500 obyvatel. Kolik tam tak může být zámků? Když přijede večer domů, do rána tam pravděpodobně vydrží. Žádná věda.
Proč věděl o atentátnících ještě někdo další? To přeci nemohlo dopadnout jinak než udáním. Amaterismus nejhrubšího zrna.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 13:41:02 25. 07. 2016
Chip.jpg
VETERAN2 [2016-07-22 23:57:21]: Neodvážil bych se tvrdit že útok na Heydricha byla demence. Jednalo se o nikoliv vojenskou, ale politickou akcí, která měla za úkol a) legitimizovat Benešovi vládu a zvýšit její prestiž v očích spojenců. Toto vyšlo. b) Vyvést Čechy z letargie dané Heydrichovou úspěšnou politikou cukru a biče. Tohle myslím taky vyšlo. Záměrně se vyhýbám hodnocení, protože to mělo pozitivní i negativní stránky a já se necítím oprávněn toto hodnotit. A pokud jde o samotné provedení. Mám pocit že si pleteš současné akce akce speciálních sil s druhou světovou válkou. Taktika i technika jejich použití byla v plenkách, zrovna tak infiltrace a exfiltrace. Možná se to dařilo ve Francii, jenže protektorát ležel naprosto mimo dosah lehkých letounů, které by byly schopny přístat někde na louce. A to samé platí pro tebou uvedené přesné bombardování. Nejlépe to zvládala 617 bombardovací perut. tzv. Dambusters. I pro ty by byl problém trefit přesně jeden dům bez předchozího označení pathfinderem. označovacím letadlem. A to by tam nedokázalo doletet, nehledě na to, že tato taktika vznikla až potom. Navíc jaká je jistota, že tam ten člověk zrovna bude? Tohle prostě není jako bombardovat přehradu. A to ani nemluvím o tom, že v roce 1942 neměli ještě spojenci leteckou převahu nad Evropou ani stíhače schopné je doprovázet a poslat někam ve dne skupinu bombardérů bylo neuvěřitelně rizikové. Proto asi zbývalo jediné, seskočit na nepřátelské území, útok naplánovat a vykonat a to i s mizerným vybavením a minimální znalostí této problematiky. ( Ve srovnání s dnešní dobou) Ač si o tom myslíme cokoliv, byl to obdivuhodný výkon.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:57:21 22. 07. 2016
default.png
Ten film neznám, ale demence, s jakou byla ta akce naplánovaná od samého začátku, mi připadá úžasná. Atentát toho moc nevyřešil. Sestřelit Jamamota mělo nějakou cenu, ale čemu pomohlo tohle, mi není jasné. Čistky v odboji a tak dále už stejně provedl. Odveta se dala čekat. Když už, měl někdo dát echo, kde momentálně je a pak budovu vybombardovat. Takových přesných náletů bylo za druhé světové víc a vcelku úspěšných. Jak je možné, že atentátníci ihned nezmizeli zpátky v Británii? Co kdo čekat, že tu ještě vyřeší?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:17:35 20. 07. 2016
default.png
CODY [2016-07-19 15:59:11]: No tak Čvančara v tom dokumentu odpovídá na spousty detailů a taky zjistil, že dopravní situace na místě byla zcela jinší než byla dteď popisována atd.
Ze Stenu se nevystřelilo proto, že standardní postup nebyl při provedení takové akce střílet ze Stenu, ale házet bombu. Zažitý blábol je, že se Sten zasekl, ale tak to vlůbec nebylo. Sten měl být spolu s druhou bombou ponechán na místě jako důkaz, že to provedl zahraniční desant, aby se prý nacisté nehojili na civilech.
Ze Stenu se ani střílet nemohlo, když si postavíš tu křižovatku s jejím provozem, kluci by stříleli nutně do lidí v tramvajích za Heydrichovým Mercedesem. Sten nebyl určen pro boj mezi civilisty a nezranit české civilisty byl jedním z úkolů parašutistů.
Pozdější použití pistolí v rukou parašutistů s ohledem na byť ukurvené ale české civilisty, tomu jasně nasvědčuje.
Klein dožil, a co jako? Čeho se dopustil mimo to, že řídil auto Heydricha?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 15:59:11 19. 07. 2016
Cody.jpg
No Čvančaru sleduju a vlastně i on připustil že to na 100% ví už jen 2 němý svědci- transformátor a cedule V Holešovičkách.
Ty teda víš proč se ze samopalu nevystřelilo? Komu se zasekla pistole? Jak to bylo s tou tramvají-proč se nevyslechly důkladně svědci? Proč byl v opomnění řidič Klein, který dožil život co by vedoucí prodejny potravin.
Kdepak k záhadám, dohadům, konspiračním teoriím a i oprávněným pochybám bude docházet stále. Také sem mluvil s několika důchodci co bydlely kolem a už jen výpovědi o počasí toho dne se lišily.....takže asi tak no.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:42:35 19. 07. 2016
default.png
CODY [2016-07-19 12:00:39]: To se ale hrubě mýlíš hochu, událost je perfektně zrekonstruována, nacházejí se další a další stopy, objevují se založená svědectví, otevírají se archivy.
Jen by to chtělo, aby to někdo vydal knižně bez příkras jako třeba Karel Richter se snaží psát o naší historii bez propagandy. Snaží, ale jen opisuje mnohdy nesmysly od ostatních semilhářů, viz případ Sokolovo.
Tuším že pan Čvančara atentát na místě samém dokonale zrekonstruoval. Je o tom i dokument, naprosto přesný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 12:00:39 19. 07. 2016
Cody.jpg
Mne hlavně přijde že čím více uplynulo doby tím vznikají nové teorie a lidé co se z toho snaží vytěžit...něakou hrubou představu co se stalo člověk má, ale co přesně a jak se ten den událo nikdo zpětně nezjistí a nevypátrá...ví to jen aktéři co byly onehdá na místě...a co se nevyšetřilo po roce 1945 se dnes již nevyšetří....možná německý archív jěště něco odtajní, ale holywoodskej film rozhodně historicky hodnota nula.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 00:46:17 19. 07. 2016
dax.jpg
Horlivost některých českých četníků se také nerado připomíná. Holt prznění dějinných událostí si každý režim přizpůsobuje dle své potřeby. Hammer to v podstatě vyjádřil naprosto přesně.
To co si ti kluci museli prožít, si dnes jen těžko dokážeme představit a dnešní "mladí vlastenci" už vůbec ne...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu HAMMER 07:02:51 18. 07. 2016
default.png
SHARKY [2016-07-17 20:20:32]: No ano, ale například negativní úloha zbytečně aktivních českých hasičů není ani v jednom díle.
A těch věcí, které nedávají příliš lesku českým dějinám tam chybí povícero. Obě ty díla jsou vytržená z kontextu doby a především stále chybí jasné přiznání, proč Dr. Beneš musel tuto akci nařídit: byl kapitulant stále u moci, vydal předtím ČSR do rukou nacistů bez boje a nepoškozenou, Češi dělali pro nacisty velké množství vysoce kvalitního zbožíčka, což spojencům silně vadilo a Benešova stálá a všechny otravující politika (jako v Itálii v r 1916 - 1918) se obrátila najednou proti němu.
To nebudu zacházet ještě dále do historie a toho, co nejen Dr. Beneš Čechům připravil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SHARKY 20:20:32 17. 07. 2016
default.png
Pokud se nemýlím, tak důstojný filmový pomník, naši filmaři postavili této události, již v roce 1964, filmem Atentát.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio