Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Britský režisér dokázal to, k čemu se po desítky let neměli čeští filmaři: postavil našim hrdinům důstojný filmový pomník (REDAKCE)

Britský režisér dokázal to, k čemu se po desítky let neměli čeští filmaři: postavil našim hrdinům důstojný filmový pomník

Foto: filmový plakát Anthropoid

Státníci v kanceláři po půlnoci podepisují Mnichovskou dohodu, československá delegace čeká trapně před dveřmi. Za dva roky Heydrich vítězně vjíždí do Prahy, tahle okupovaná, a přesto hrdá země v srdci Evropy mu leží u nohou. To ještě netuší, že…

Autor: Karolína Košařová
Publikováno: 04. 07. 2016
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 19:06:39 08. 08. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-08-07 11:52:01]: No bylo by potřeba, aby jsi se podíval hlouběji do českých dějin. Odjakživa se tam Čechové představovali jako jediní správní, holubičí povahy atd atd. Jako utlačovaní a další šplechy. To celou dobu čeští nacionalisté cpali do lidí, teda snažili se, ale moc to nezabíralo.
Po vzniku ČSR se nacionalistické lhaní stalo státní politikou a narazilo hned při prvním problémy a republiky se rozpadla. Ale ti lidi (zase nemnozí stejně jako nemnozí byli v Legiích) vnímali Masaryka a Beneše tehdy jako bohy, morální vzory atd, takže Mnichov (viz jejich vzpomínky) jejich důvěrou v republiku a její představitele nezničil.
Ano, většině národa to došlo a docházelo hned, většina národa měla doma totiž veterány z 1. světové, co do legií před 28. 10 1918 nevstoupili a ti se dočkali dosti podobného "vděku" jako západní i východní bojovníci od bolševika za pár desítek let později.
Tito kluci byli vlastenci, tito kluci nechápali co se skutečně kolem nich děje, věřili nalhaným idejím a byli ochotni za ně položit životy. Bohužel.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 11:52:01 07. 08. 2016
default.png
HAMMER [2016-08-05 21:07:36]: Promiň. Nějak mi na to nestačí fantazie. Končím u toho, že si neumím představit, že by mě zajímal osud státu, který na svojí obranu nevystřelil ani ránu. O tom věděl každý. Propaganda nepropaganda. Tím by končilo mé případné vlastenectví. Jestli mají Němci z naší práce prospěch, tak ať mají. Jestli se domácím nevede dobře, jejich problém. Měli včas postřílet vládu a vybrat si schopnější. Každý svého štěstí strůjcem.
Osudy C a K vojáků se nikde moc nezmiňují. I legionářů se báli. Nemnoho korytářů, na svém působení tam vytřískalo kapitál, ale obecně z nich byl spíš strach. Ty z Ruska údajně ani nevítali s tím, že už vítání bylo dost. Bylo jich relativně hodně. Nejspíš se báli, že budou za své působení něco chtít. V legiích jsem měl předka. Jeho společenské postavení bylo takové, že na něm nebylo nic, kvůli čemu by někdo toužil zaujmout jeho místo. Takže z jeho případu těžko usuzovat. Ale jestli máš konkrétní případy z obou skupin, sem s nimi.
Taky jsi nedávno zmiňoval, že máš zápisník s veselými příhodami z natáčení od policajtů. Nebuď lakomý a vydej ho tu v PDF, ať se taky pobavím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:07:36 05. 08. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-08-02 22:57:30]: Veteráne, kde jsi u policie dělal?
Tak ještě to zkusím jinak: jmenuješ se Jan Kubiš, jsi vlastenec vychovaný v duchu Masarykových ideálů, tvoje vlast byla obsazena Němci, protože ji údajně zradili spojenci a doma si lidi podle zpráv užívají teror od nového říšského zastupujícího Heydricha. Ty jsi v Anglii po peripetiích v Evropě, kde Němci vyhrávají co můžou.
To víš.
Nevíš už, jak se věci skutečně mají a že tvůj idol Dr Beneš je sprostý lhář a korytář a právě ho spojenci tlačí k tomu, aby Češi nějak dali najevo, že nejsou jedna ruka s Němci, když pro ně makají jako šroubci a výrobky z českých zbrojovek a dalších závodů působí Spojencům veliké potíže. Nejen ty, ale předaná výzbroj i výstroj čs. armády umožňuje Německu taktiku zvanou Blitzkrieg a umožňuje mu, byť už s hospodářskými problémy, vést polské a západní tažení. Čímž zase získá kořist, kterou zase prošustruje.
Němce nenávidíš a chceš jim škodit. Přijde výzva k přihlášení se do akce, která nemá návrat - vše je tajné. Nevíš o co jde. Přihlásíš se, protože svoji vlast miluješ víc než svůj život a jsi ochoten za ni život položit. Jsi hrdina.
Pak tě oddělí od ostatních a sdělí ti, co máš udělat a nalžou ti proč to máš udělat. Víš taky to, že tohle ti zajistí nesmrtelnost.
Zprávy z domova jsou bída, vůbec z nich není jasné, co se doma děje a jaký teror národ zažívá. Cpou ti spousty blbin, jakože doma najdeš podporu atd. Nepřipraví tě ale vůbec na stav, který doma panuje.
Pak tě vysadí a ty zjišťuješ, že je všecko jinak. Plníš ale rozkaz sejmout Heydricha, rozhodnutí je pak i na tobě a protože Heydricha jako správný vlastenec nenávidíš, rozhoduješ se ho sejmout.
Přesto, že doma už víš, že Němci vraždí celé rodiny za mnohem menší prohřešky než za pouhé přechovávání cizích vojáků, zapojuješ do své akce spousty lidí aniž dodržuješ a cvičíš pravidla konspirace a proti zkušeným kriminalistům u Gestapa nemáš prostě šanci.
Pak samotný atentát provedeš jak máš, ale cíl není mrtev, což byla hrubá chyba. Tam ho měli před lidma nechat kleknout a prosit je o odpuštění a pak zastřelit jeho a pak hlavně i sebe.
Zmaštěná akce, jen náhoda tomu chtěla, že Heydrich nakonec umírá.

Celá akce začala tak, že Dr. Beneš utekl po vydání pohraničí ČSR Hitlerovi do Anglie a začal se tam všude, jak on to uměl a za co ho němli tak všude rádi, stavět do role
poučovatele. Taky se vydával bezostyšně (koryto, koryto!!!) za čs. prezidenta v exilu (ČSR ale stále existovala když utekl) a od samého začátku požadoval po Spojencích uznání své vlády, oduznání Mnichova a aby ČSR po válce existovala ve svých původních hranicích. Připomínám, že hranice ČSR byly na všech sousedech někde více někde méně ale vydobyty vojenským násilím!!!! A toto mu samozřejmě představitelé jako W.S. Churchill a další, co neměli s hanebným Mnichovem nic společného, nemínili jen tak darovat. Byl to právě Winnie, kdo mu sdělil stav, kdy jím (Dr. Benešem) Němcům vydané nepoškozené zbrojovky a celý čs. průmysl spolu s vydanými zbraněmi i výstrojí i budovami atd atd. slouží Němcům v boji proti Anglii a to tak, že velmi. A aby Češi tedy, když chtějí podle Beneše tak moc samostatnost a ČSR, kterou si nebránili zpět, to dají najevo.
Beneš nebral v potaz nikdy nic, co se mu nehodilo do krámu.
On jednal vždy jen za sebe a svoji, až bych řekl, ješitnost. Příkladů jsou spousty.
No a teď je spor mezi Moravcovým svědectvím (náčelník čs. zpravodajců v Londýně) a svědectvím Dr. Beneše, kdo tu hovadinu s Heydrichem vymyslel. Probíraly se různé cíle koho sejmout, nakonec se došlo na Heydricha. Beneš měl podle svých slov údajně strach z represálií proti národu a jako alibi to stále opakoval, ale větší strach měl o koryto, což následně dokázal svými mrzkými skutky.
Najdeš spoustu zdrojů, které lžou o důvodech provést nějakou akci, kdy by Češi dokázali, že nejsou s Němci jedna ruka. Konstrukce typu povzbuzení lidí doma nebo jiné jsou sice krásné, ale plně v duchu legionářských Benešovsko Masarykovských báchorek.
Beneš se prostě neměl vůbec na veřejnosti po Mnichovu ukazovat.
Celé je to dost o tom, co tomu předcházelo a kdo byl Beneš v očích Spojenců. Zejména konec 1. světové války a jeho způsob rozbití Rakouska Uherska nesli mnozí světoví politici těžce. Beneš s Masarykem hrubě pošlapali mezinárodní právo užitím válečných zajatců v boji proti vlastní zemi a jejich prestiž na mezinárodním poli byla i proto velmi nízká. To, co provedli s veterány c. a k. armády byl další střípek k tomu, aby byli za kašpary a Mnichov tomu všemu dal korunu. Ne že komunista pronásledoval hrdiny vlastního národa, tyhle dvě játra se chovaly dost podobně. Nezabíjeli a nevěznili sice vojenské veterány c. a k. monarchie, ale jinak v tom už rozdíl nebyl.
Výčet mrzkého jednání Dr. Beneše byl obdivuhodný a výsledek snahy tohoto českého nácka byl ztráta svobody i prosperity na padesát let. A to měl plnou tlamu prohnilého Rakouska. Mimochodem vše co o Rakousku řekl po dobu první světové války i později byla jedna velká lež.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:57:30 02. 08. 2016
default.png
Když to bereš takhle, tak nevím, jestli si to dobře pamatuji, ale myslel jsem, že se na tyhle akce hlásili dobrovolně. Z mého pohledu už bych považoval za pošetilé, abych se hlásil do armády státu, který nebyl schopen vystřelit na svou obranu ani ránu. Kdybych už chtěl dělat něco proti Hitlerovi, dal bych se samozřejmě do britské armády, protože jiná možnost snad ani nebyla, ale určitě ne k české jednotce a kdyby šel kolem Beneš, dělal bych, že neumím česky.
Jinak máš samozřejmě pravdu. Když už někdo takovou hovadinu naplánuje, ten poslední, který jí musí provést, už nemá jinou možnost. Jestli se někdo dobrovolně hlásí do akce, kde o něm bude vědět půl Čech, nemůže čekat nic jiného, než že podle toho dopadne. Tak se taky stalo.
Kdo vlastně s tím skvělým plánem přišel? Teď nemyslím s cílem jako takovým, ale s plánem, jak to provést. Tedy poslat na Heydricha atentátníky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:36:50 02. 08. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-07-29 23:45:16]: Kua Veteráne, tož jsi praštěný slunkem nebo co? Jak jdeš po časové ose? Nejdeš. Ty po časové ose jdeš max tak zpátky, ale ne v historii do chvíle, kdy atentát proběhl.
Ty máš jako voják rozkaz sejmout Heydricha, ty se nemáš na místě co rozhodovat jestli ano nebo ne. Pozadí toho rozkazu absolutně netušíš a nevíš co za tím je. Ty neznáš z dnešní taktiky ani dalších věcí ani Ň! Tak a teď jdi a splň rozkaz!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:45:16 29. 07. 2016
default.png
HAMMER [2016-07-29 21:53:18]: Píšu to pořád dokola. Můj postup po časové ose by se zastavil u výběru cíle. Nestojí za námahu. Pokud nikdo nevěřil tomu, co se děje, je výběr cíle ještě méně pochopitelný.
Spojenci atentát nevynalezli. Atentát nevím, ale třeba špionáž a další dodnes používané pojmy popsal už tenhle https://cs.wikipedia.org/wiki/Sun-c’ pán. A pochybuji, že je vynalezl. Jsou starší. Ten zbytek záleží na tom, kdo ho provádí. Velice dobrá akce byl třeba atentát na Visingsö v roce 1167. Král Karel VII. Sverkersson se chodil ráno procházet po ostrově, na kterém se cítil v bezpečí, protože led už za moc nestál. Atentátníci přešli na ostrov po zamrzlém jezeře v noci, kdy byl led dost pevný a po akci zase zmizeli. Tak by to mělo vypadat. Dobrý cíl i provedení. A všimni si data.
Muslimové jsou kapitola sama pro sebe. Už jsem sem několikrát psal, že mi to přípomíná začátek druhé světové. Tehdy taky nikdo nechtěl slyšet zjevné. Je tu léto a Frantíci a Němci už sklízí, co zaseli. Za loňský rok zahynulo údajně při teroristických akcích kolem 150 lidí. Letos to skoro zvládli za měsíc. Možná není daleko doba, kdy na tohle číslo bude stačit týden. Snad to povede ke změnám vlád. Jinak budeme za pár desítek let v pozici Izraele. Naše vláda už tam jezdí sbírat zkušenosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:53:18 29. 07. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-07-25 22:28:11]: Nemáš pravdu: tehdy nikdo nevěřil tomu, co se v Protektorátu děje i když měl kolikrát docela přesné zprávy, nikdo něvěřil uprchlým vězňům z koncentráků co se tam děje, protože metdy nacistů (stejně tak bolševika v Gulazích) byly tak vymykající se lidskému chápání, že pochopit třeba jen to, jak se lidi doma bojí a že se parašutisté i z tohoto důvodu házejí na smrt, prostě nešlo.
Jako policista jsi byl snad kua učen postupovat po časové ose a ne jako nějaký přitroublý civil. Takže vlez do té doby a zapomeň na to, co o ní víme dnes a přestaň machrovat s tím, co by kdyby. Ne, tehdy stejně jako dnes lidi neřídili tak plně svoje osudy ani jednání a sekala se spousta chyb.
Jen se podívej na muslimské vši, jak sem dnes lezou a prostý lid říká: práskejte je ven, oni s náma nechtějí soužít, oni nás chtějí zničit...
Za padesát let bude i tomu poslednímu joudovi jasné, že se to mělo střílet ještě na moři a jak jsme mohli být tak blbí a co všechno jsme si mohli ušetřit, jak se ty dějiny furt opakují.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:47:07 29. 07. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-07-22 23:57:21]: Nedělej si srandu. Ten atentát byl výsledkem toho, že Dr. Beneš setrvával stále v čele čs. zahraničního odboje (je nutné ale trošičku studovat jeho činnost od chvíle, kdy starý Franz Joseph I přestal být schopný velet c. a k. armádě - aneb vylezl mu ze zadnice úmrtní list) a ještě se, jak jen on to uměl všechny nas..t, dožadoval, aby spojenci jednak odvolali Mnichov a jednak garantovali ČSR v jeho předválečných hranicích, kde ovšem čs. armáda spousty území zabrala tak nějak ne zrovna košer až by se dalo říci přímo násilím...
Navíc, aby to nebylo všecko, byl z hlav států Spojenců jediný kapitulant, kdo Mnichov přímo zavinil. A Mnichov přinesl Německu čsl. zbrojovky, průmysl, zbraně a výstroj... Až s tím mohla Wehrmacht páchat nějaký Blitzkrieg...
Proto měli dát Češi najevo, že svůj boj myslí vážně. Proto mohl Winnie donutit skoro profesionálního lháře Dr. Beneše k tomuto kroku.
Bohužel, ten ničemný nadutý ale hlavně sebestředný skřehotálek se Winniemu "pomstil", když v prosinci 1943 podepsal smlouvu se Stalinem - a tím nás úmyslně dal bolševikovi do jeho sféry vlivu.
Samotné provedení atentátu i přípavy parašutistů na něj byla z dnešního pohledu idiocie, ale Chip to napsal naprosto přesně. Neblbněte, to všecko kolem provedení atentátu bylo v plenkách.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:13:26 26. 07. 2016
dax.jpg
SANTIAGO-SAN [2016-07-26 09:49:15]:
Přesně tak, dvě dávky....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 09:49:15 26. 07. 2016
default.png
VETERAN2 [2016-07-25 22:28:11]: Rozkaz zněl jasně, nebyl čas řešit kdo je kdo...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio