Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Dotaz na přestupek

Ahoj všem, potřeboval bych poradit. Řidič motorového vozidla při kontrole nepředloží předepsané doklady pro provoz a řízení vozidla, ale vlastní je (např. si je nechal v jiné bundě atd.). Viděl jsem, že se to řeší podle §22/1l z.č. 200/1990 Sb., ale nemělo by to být podle §23/1f ??? A s tím souvisí další problém, kdy mi po přečtení odstavců 2,3,4 §23 není jasné, jestli lze tento přestupek řešit blokově. V odstavci 2 je napsáno, že za písmeno f lze uložit zákaz činnosti, v odstavci 3 je napsáno, že za písmeno f lze uložit BLOKOVOU pokutu do 5000kč a v odstavci 4 je napsáno, že přestupek, za který lze uložit zákaz činnosti, nelze projednat v blokovém řízení. Pokud se tady najde někdo ochotný a vysvětlí mi, jak to je a proč, budu moc rád. Díky
SKOLAK :: Datum založení: 09. 01. 2009 :: celkem 17 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VLASTA 17:46:07 04. 03. 2009
default.png
vkládáš mi do úst slova která nebyla řečena, ani žádný můj názor, "že když má někdo propadlou technickou, je to v pořádku?" nebyl v příspěvku prezentován. Na co Ty jsi v praxi narazil je jedna věc a zákonná povinnost věc druhá. Neznám zákon (proto dotaz k Tobě, abys uvedl o který zákon jde,protože v z.č. 200/90 ani 361/2000 nic takového není), který řidiči nařizuje vozit s sebou "velký TP, nebo protokol z STK", pokud je někdo vozí při sobě je to jeho věc, ale nic mu to nenařizuje. Můj příspěvek ani nezpochybňuje, že "každý má právo na vlastní obranu a prokazovat svou nevinu". Ovšem opět je to právo přestupce nikoliv jeho povinnost, ale Ty jako policista máš povinnost přestupek dokázat a to tak, že respektuješ literu zákona, nikoliv vlastním (případně nesprávným) výkladem zákona. Vlasta

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TREK 15:43:40 04. 03. 2009
default.png
to, že má nějakou dobu propadlou technickou, v pořádku, jak jistě víš, není. Ale to ti nebrání v případě, že s přestupkem souhlasí, vyřešit na místě blokově do 2000,- a samozrejmě jak sám píšeš, je to "technicky nezpůsobilé vozidlo a nesmí být provozováno na PK" pokračovat by asi neměl - vozidlo odtáhnout, odstavit - at si s ním dělá co chce. V případě,že s přestupkem nesouhlasí(chyba v nálepkách, policejní evidenci) nebo ty sám máš pochybnosti, že vozidlo techickou prostě nemá - oznámíš ho(přestupek 22/1 l)). A až na uřádě bude prokazovat, že se přestupku nedopustil. Nevím jaký máš k zákonům výklad,ale § 22 odst 1 písm. a) 3. z.č. 200/1990 3. které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Nestačí samotná technická nezpůsobilost. Je zde uvedeno "tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu". Takže samotná technická, byť půl roku propadlá, tohle nesplňuje. Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, vymezuje vyhláška č. 341/2002 Sb., a to v § 36. Samozřejmě i propadlou technickou mužeš oznámit, protože nevíš zda vozidlo nemá některou z těchto závad, obzvlášť když mu platnost technické skončila před několika lety. Jenže problém je v tom,že mu ani neprokážeš, že tuto závadu má. Tvůj pohled na zákony nestačí. Je důležité vědět, jak postupují další orgány. Opět doporučuji dopraváky a úplně nejlepší je zaúkolovat nadřízené, ať ti to zjístí u orgánů které tyto oznámení řeší. Tam mají určitě přesný výklad a stanovený postup, jak se který přestupek řeší, například nějakým stanoviskem ministerstva atd.. Může se totiž snadno stát, že budeš úřady zbytečně zahlcovat svými oznámeními. Tam tento přestupek více méně shodí ze stolu a vyřeší přestupce podle § 22/1 l) a nakonec budou nadšeni, že jim někdo z důvodu své neznalosti zbytečně přidává práci. Zkus hledat na internetu. I tam lze najít výklady k zákonům.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 15:23:01 04. 03. 2009
default.png
To by mě opravdu zajímalo, podle čeho může mít řidič zákaz řízení na 6 měsíců, za to, že si řidičák nechal ráno doma ???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PATOS 13:57:36 04. 03. 2009
patoš.jpg
Takže tvůj názor je takovej, že když má někdo propadlou technickou, je to v pořádku? Mnohokrát jsem již ve své praxi narazil na to, že TK byla v našich evidencích propadlá, ale řidič měl u sebe TP nebo protokol z STK a tím mi dokázal, že na STK opravdu s tím vozidlem byl a nemůže za naše evidence. A jestli se nemýlím, tak každý má právo na vlastní obranu a prokazovat svou nevinu. - PZ, TŘ ... Nikdo nemůže za to, že mu na TK špatně procvakli známku, nebo mu ji nějakej specialista před domem strhnul. Přece mu nedám pokutu, když tomu rozumím a na místě si dokážu poradit. Studovali jsme to a to jsem dost rozumě popsal v jednom z předchozích příspěvků. Prostuduj si to taky a přestaň mě papežovat. Nejsme tu od hádek, ale od toho, abychom si radili. Doporučuju před vložením dalšího tak rozumného příspěvku jako byl ten Tvůj poslední přečíst si z.č. 200/1990 + 361/2000 + 56/2001 Sb. včetně příslušných změn a výkladů k nim. A až tomu budeš rozumět, zkus sem něco vložit. Díky za pochopení, ale v několika věcech jsi měl pravdu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLASTA 12:20:58 04. 03. 2009
default.png
uvádíš následující :"studovali jsme to a přišli na to, že když není řidič na místě schopen prokázat TK ( nálepky, velký TP, nebo protokol z STK ) je to dle zč. 56/2001 Sb. technicky nezpůsobilé vozidlo a nesmí být provozováno na PK". Nevím "co jste studovali", ale uveď normu, která ukládá řidiči povinnost vozit s sebou "velký TP, nebo protokol z STK" a od kdy je povinnost řidiče prokazovat technickou způsobilost? Není to naopak? Tedy že Ty, policista, musíš prokázat řidiči, že jím použité vozidlo je nezpůsobilé? Ukládáš mu sankci dle přestupkového zákona a přestupek jsi, ve smyslu tohoto zákona, povinen přestupci prokázat, abys tuto sankci mohl realizovat. Nebuď papežtější než papež a nezneužívej (nepřekrucuj, nedoplňuj) literu zákona, nevíš kdy narazíš na řidiče znalejšího zákona více jak Ty, tak jen abys "nenarazil". Vlasta

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PATOS 11:52:53 04. 03. 2009
patoš.jpg
No ale i tak na místě není schopen prokázat technickou způsobilost vozidla ne?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 21-22 16:27:55 03. 03. 2009
default.png
oprasva jízda bez dokladů podle § 6 / 9 z. 361/2000 Sb. 9 / 1 a) je spolujezdec bez pásu.. to s tou škodovkou je jasný, já myslel standartně propadlou technickou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PATOS 16:20:24 03. 03. 2009
patoš.jpg
No takhle se to totiž řeší standartně, ale když jsme tedka zastavili člověka, co měl na 120L technickou vylepenou na 4roky( lepil si to sám a nevěděl, že se TK dělá na 2 ) studovali jsme to a přišli na to, že když není řidič na místě schopen prokázat TK ( nálepky, velký TP, nebo protokol z STK ) je to dle zč. 56/2001 Sb. technicky nezpůsobilé vozidlo a nesmí být provozováno na PK. Takže se to řeší jako § 22/1a1 zč. 200/1990 Sb. a ne jako 22/1L). K té 56ce je tam totiž jasný výklad.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 21-22 16:18:54 03. 03. 2009
default.png
tak jak to vidím já: pokud řidič nemá u sebe doklady řešíme blokově podle § 9 / 1 a) z 361/2000 Sb. a 22 / 1 l) z. 200/1990 Sb. do 2000,- Kč ale určitě nejdřív zajistit dle § 26/1 f) neboť se dopustil přestupku a na OOP důvěryhodně ověřit totžnost a zda vlastní ŘP...( problémy hlavně u sourozenců kdy jeden má ŘP a druhý ne ale zná dokonale rodinnou anamnézu) co se týče tech. způsobilosti propadlá tech. sjeté pneu, prasklé čelní sklo, únik provozních kapalin atd... určitě blokově dle § 5/1 a) z. 361/2000 Sb. do 2000,- dle § 22/ 1 l) z. 200/1990 Sb. protože oznámení těchto přestupků na magistrát stejně shodí, navíc ty nejsi technik stanice technické kontroly a proto na ulici neurčíš závadu typu C tedy velmi vážnou....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TREK 10:44:37 03. 03. 2009
default.png
pokud jde o přestupek dle § 22 odst 1 písm. a) 3. byl k tomu vydán nějaký přípis, pokyn nebo něco takového- kolegové z dopravky budou určitě vědět... Tam jsou přímo vyjmenované závady, které se řeší dle výše uvedeného §. Pokud vozidlo nemá jen "technickou" domnívám se, že porušil § 5/1 a) 361/2000 a je to přestupek dle § 22/1 l) (lze blokově do 2000,-) - ruku do ohně za to nedám, dlouho jsem takové přestupky neřešil a seznam těch závad po ruce nemám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio