Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Rozhovor : ,,Byl jsem pohodlný a to se mi vymstilo.... (REDAKCE)

Rozhovor : ,,Byl jsem pohodlný a to se mi vymstilo....
ilustrační foto
Foto: internet

Když jsem nedávno komentoval informaci o tom, že k policii budou přijímáni uchazeči s výučním listem, vyvolalo to také hodně negativních reakci. Mnozí označovali takové uchazeče za odpad. Dost mně to mrzelo, protože podle mě vzdělání z nikoho elitu neudělá. Možná že některým lidem otevře oči krátký rozhovor s jedním z těch, kteří jsou nazýváni nevzdělanou spodinou.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 14. 01. 2018
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JAN 07:42:06 17. 06. 2018
default.png
Je velice úsměvné, vysmívat se někomu, že je odpad, spodina, apod. Znám mnoho policistů, kteří si dělali maturitu při zaměstnání, v době kdy u PČR již sloužili, na úkor svých kolegů, dostávali studijní volno, na nočních pospávali, to dělali i ve škole. Stejně tak tomu je i nyní, neznám případ, že by někoho vyhodili ze studia Bc, nebo Mgr. Tito "vysokoškoláci" se u policie ČR dělají jak na páse. Jde jen o tituly!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HCS 12:46:49 29. 01. 2018
hcs.jpg
Asi bych ani neřešil vzdělání, jako spíš fakt, že dotyčný chce nastoupit v 38mi letech..

Na jednu stranu je určitě podstatně větší předpoklad, dotyčný bude podstatně mentálně vyspělejší a vyzrálejší než většina nově nastupujících (upřímně, kdo nás nastupoval ve věku okolo 20ti let a nebyl ještě děcko:oD), z civilního sektoru má určitě dost cenných zkušeností, které jsou při službě výhodou, ale druhá věc je schopnost a rychlost vzdělávání, která jde zákonitě s věkem dolů a hlavně produktivní věk policisty, kdy je na svém profesním vrcholu, se tím pádem podstatně posouvá..

Domnívám se, že policista je nejproduktivnější mezi 10tým a 20tým rokem služby, v tu dobu je ideální poměr mezi znalostmi, dovednostmi, zkušenostmi a schopností se dále vzdělávat apod.

Dle mého názoru je ideální věk pro nástup k policii okolo 23-25 roku života, kdy člověk má minimálně 3-5 let odpracovaných v civilním sektoru a navíc je zde podstatně větší předpoklad, že už bude dostatečně vyspělý, bude mít pracovní návyky apod..

Takže se domnívám, že mezi cca 35tým až 45tým rokem života policajta je právě uváděné nejproduktivnější období..

Pokud tedy dotyčný nastoupí k policii až v 38mi letech, jak na tom po uváděnených stránkách bude za 10 či 20 let?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEZA 15:11:37 26. 01. 2018
default.png
AF13 [2018-01-15 13:29:13]: Náctiletý student učiliště spíše klientem policie, co to je za blbost? Chceš říct, že chlapi co sloužili předc cca dvaceti lety bez matury byli všichni špatní. Já si naopak myslím, že může být podle mě platnou posilou, ikdyž to zatím jde snad jen na strážní službu.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 13:29:13 15. 01. 2018
default.png
38 let to neni bezny uchazec o sluzbu u PCR... tomu je o 20 lel mene... takze v mnoha smerech vyjimka potvrzujici pravidlo... i kdyz nedodelat Trivis v dobe kfy nebyla ani statni matura? Kazdopadne nic to nemeni na tom, ze soucasny nactilety student uciliste bez maturity je blize tomu stat se v budoucnu "klientem" policie, nez jeji personalni posilou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu BEZA 22:38:28 14. 01. 2018
default.png
O vzdělání to až tak není, to už tady jednou bylo, když po všech vedoucích chtěli VŠ a jak to dopadlo vidíme dnes a denně,kdy velí lidé s vysokoškolskými tituly v oboru zemědělství nebo hornictví. Jestli na práci u policie má a hlavně chce jí dělat ať jde do toho. Dnes u policie slouží plno lidí co mají sice maturitu, ale neměli by u sboru co pohledávat. Hlavně by si měl uchazeč zjistit co ho případně po přijetí čeká, kdy se u zájemců s výučním listem počítá snad jenom se strážní službou. Držím palce k přijetí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:25:40 14. 01. 2018
default.png
Kuchař není typický řemeslník. Jak moc dobře že mluví anglicky? V Itálii určitě moc nepotrénoval. Italové jsou na jazyky tupci. Ledaže by ve firmě bylo tolik cizinců, že by to jinak nešlo. Pak snad. Za svoje poslední léta u sboru jsem nezažil středoškoláka, který by se byl schopen nějak solidně domluvit. Vyučený by byl opravdu velká náhoda. Musím zkusit někde hlídkaře, až je potkám, abych zjistil, co je momentálně realita.
Jinak. Já jsem nepsal svůj názor. Já jsem psal svojí zkušenost. Jiné policie vyučené berou a úplně s jiným výsledkem než ta naše. Psal jsem to tu už mnohokrát. Rakousko bere vyučené, nedbá na školy v civilu a jeho uniformovaná policie se s tou naší nedá srovnávat. Odchody minilmální, Pro skoro každého práce do důchodu. Když 2 dělají totéž, není to totéž. Proč to tak je, ať si každý přebere sám.
Ještě pro zajímavost. Oba ultablbové slouží dosud. Jeden k neveliké radosti všech oveček v obvodu. Ten druhý už povýšil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 03:05:20 14. 01. 2018
default.png
Zdař. Jestli se autor článku a Martin znají, není asi třeba komentovat věcný stav.
Ale několik řádků svých myšlenek a svého vidění věci přidám. Možná i zopakuju něco, co je uvedeno v článku, na jejž tento navazuje, tak se dopředu omlouvám za redundanci.

Martine, jazyky, rodina, sport a zde uvedená pracovní praxe jsou plusové body. Škoda, že ten Trivis jsi nedodělal. Čistě cenovým pohledem drahý v té době rozhodně nebyl, možná dokonce patřil k těm levnějším SŠ (ale s ohledem na potřebu obživy rodiny chápu, že každá koruna se hodí).

I když jsi SŠ nedodělal, je vidět, že umíš být loajální k zaměstnavateli, učit se a pracovat na sobě, když jsi se vypracoval na mistra v Itálii. Ať už je to s úrovní ZOPky dnes jakkoli, znalosti z Trivisu by/se ti tam budou hodit/hodily. Třeba si ten Trivis ještě uděláš - pozdě není ;-)

Na běhu zamakej. Natrénovat na kilák nebude pro bývalého boxera těžké. Však jestli jsi byl boxer dobrý, musels zároveň být i dobrý atlet ;-) Jinak ona výbušnost a rychlostní vytrvalost je do služby leckdy lepší než hrubá síla.

K tvému komentu reakcí na článek o náboru vyučených..... Nedělej si z toho hlavu. Opravdu je třeba "uražený", že sedřel s maturitou, aby mohl vytouženou práci u sboru, a teď se jde s požadavky dolů.... Nevím, v jaké fázi jsi SŠ ukončil, ale myslím si, že řádně odstudovaná a zakončená maturitní nástavba na aspoň trochu kvalitní škole, by tě určitě posunula dosti dál, než jsi teď. A jinak ano, ne každý s maturitou je inteligent, či jinak - ne u každého maturita zaručuje dospělost.

Takže rozhodně to zkus. Budu ti přát abys uspěl, chceš-li opravdu být dobrým poldou. Eventuálně bys mohl zkusit nějakou MP, třeba pražskou, pokud by nevyšla PČR. A jestli ti to vyjde a několik let odsloužíš na ulici, už se nikdy na svět nebudeš dívat tak, jako dneska.
Taky nezapomeň, že si nebudeš moci (na výjimky) jako státní příslušník moci nikde přivydělat - jasně, čas s rodinou ti asi prachy nevyváží, ale může se stát, že budeš mít zase jednou peníze na prvním místě. Jo a s těmi penězi a poslední odstavcem mého celého příspěvku souvisí i to, co ti jistě Lukáš už řekl nebo ses tu dočetl - budeš-li tu práci chtít dělat dobře, chránit nejen sebe, mít efektivní prostředky, neobejdeš se bez tisícových položek na nákup vlastního vybavení
_______________________________________

Jinak to, že na náborovém nic nevěděli, je dost příšerné a je to na facku.
Nabírat vyučené? Proč ne?! Pokud se nebude nabírat plevel..... Jenomže beztak současné psychotesty dle mě nezaručují kromě průměrného IQ příslušníka 90+ vůbec nic! Pokud by se měly požadavky snižovat na laťku bereme sociálně nemotorné analfabety s IQ 75+, tak to už by bylo hodně špatně.

Úsměvné i k pláči je sledovat vývoj MP Vs. PČR (resp. bezp. sbory) v požadavcích na nábor - věk a vzdělání

Jinak ohledně kariérního postupu - je dobře, že jsou místa vázaná na TT odstupňovaná požadavky na vzdělání. I když vzhledem k tomu, jaké subjekty poskytují nebo poskytly vzdělání velkému množství služebních funkcionářů (nebo mě dosud osobně známým), právě často ani na tom vzdělání prakticky nezáleží.
....už se motám v kruhu. Ani nevím, jestli existuje nereformní cesta ven, ani zda by byla nějaká reformní cesta dobrá.

Měl jsem vždycky představu o tom, že zástupci bez. sborů (a třeba i větších MP a ozbrojených sil) se jednou za čas, byť jednou ročně, sjedou a popovídají si o výběrových řízeních na personál a majetek, o legislativních potřebách, předají si nápady, "obšlehnou" od sebe fungující systémy atd. Jenomže to se evidentně vůbec neděje žádným způsobem a nebo je to jenom o rautu :-(
....proč už dávno nejsou všechny MP na Paegasu? Proč Celníci nemají "normální" vysílačky? Proč si PČR musí mnohde svážet lidi a auta, aby alespoň někoho na "zvětšenou" oblast někoho postavila? Proč se nakupují turbodiesely? Proč jsou neustále a skoro všude problémy s výstrojí? De facto prachy jdou z jednoho místa, jde nám o stejnou věc i když máme jiné dresy, jenomže tam nahoře to nepochopili. A jestli to pochopili, tak ať tlačí na legislativní zjednodušení režijních procesů. Na viděnu zlepšení jsou ale asi naše životy krátké.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio