Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Výpočet výše příspěvku k důchodu

Nelíbí se mi výpočet výše vypláceného příspěvku tak jak mi ho spočítali. Jsem důchodce a nyní už i mimo policii. spočítali mi výši vypláceného příspěvku tak že vzali nynější výši důchodu a tu odečetli od výše příspěvku a ten zbytek vyplácejí spolu s důchodem. Ale v zákoně 361 je uvedeno v § 160 že výše vypláceného příspěvku se zjišťuje ke dni vzniku nároku na důchod a to by mi poto měli vyplácet asi o 1500 Kč víc. Nejde ještě někdo další do sporu o těchto 1500. Bylo by nás víc a nebáli bychom se vlka nic. Ptal jsem se a mělo by to mít naději na úspěch. Co vy na to? Kačer
KACER :: Datum založení: 18. 02. 2008 :: celkem 12 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu KACER 08:08:12 06. 03. 2008
default.png
Každopádně je to v nesouladu se zněním zákona, takže zatím nevím jestli budu sám a jestli tak bylo rozhodnuto jen v mém případě(o čemž VELMI SILNĚ pochybuji) ale je pravděpodobné, že se nikdo neodvolal. Zatím o tom nemám žádné zprávy. Budu informovat. Kačer

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 22:33:29 05. 03. 2008
default.png
ani se mi nechce věřit, že by jste měli pravdu. Já to taky četl vícekrát a bylo a je mi to divný. Proto jsem si vzal na pomoc logiku podle mého. Ale zviklanej jsem. Jenže se mne to zatím ještě netýká. Ještě to nebalím. Ale rád bych to sledoval. Koukám, že to kačer hodil i na stránky UBS. No uvidíme. Držím palce, určitě zajímavé.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KACER 20:41:08 04. 03. 2008
default.png
Pepo omlouvám se ten e mail je správně kacer29@email.cz ozvi se co nejdříve. Kačer

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KACER 20:31:17 04. 03. 2008
default.png
Ozvi se mi na e- mail kacer29@seznam.cz pokud možno co nejdříve. mám na žalobu již jen 4 týdny. Kačer

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOSEF 14:16:57 04. 03. 2008
default.png
Kačere, úplně náhodou jsem narazil na tvůj problém a mám na něho názor stejný jako ty. Jestli jsi dostal papír při odchodu do civilu jako já ( Upozornění pro příjemce výsluhového příspěvku) tak se tam doslova v bodě 7 říká cituji: Rozdíl mezi příspěvkem a důchodem se zjišťuje ke dni přiznání starobního důchodu atd.. Jde-li o souběh nároku na výplatu příspěvku s nárokem na výplatu starobního důchodu, považuje se ode dne přiznání starobního důchodu za příspěvek toliko rozdíl mezi náležejícím starobním důchodem a příspěvkem k tomuto dni a nadále se samostatně zvyšuje bez přihlédnutí k výši důchodu.) Jak jsem to pochopil já, nikde se nepíše o výpočtu ke dni skončení služebního poměru. Citace je stejná, jako v zákoně 361/2003 Sb. Společný postup v této věci, kterou já považuji v určitém směru za špatný výklad zákonného ustanovení, by byl možná úspěšný. Chtělo by to, aby nás bylo víc. V případě zájmu, bych se s tebou mohl spojit telef. nebo mailem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KACER 23:18:34 21. 02. 2008
default.png
"!Podstatná je pouze výše přiznaného příspěvku!!!Výše důchodu se bere v úvahu jen tehdy, je li vyšší než příspěvek!!!" Ono to je jen zdánlivě tak, protože když mi odečtou od 14000 8.500 sumu kterou jsem dostal při přiznání důchodu tak teď už budu mít 5500 příspěvek a od té doby zvalorizovaný důchod mi dělá nějakých 10000 takže celkem nebudu mít sumu příspěvku 14000 kterou mi teď platí ale už bych měl 15500 a to je ten rozdíl 1500Kč o který se mi jedná. Protože když zvalorizují větší sumu dá víc než naopak. Tak díky za komentáře. Jsem zvědav jestli má ještě někdo obdobný problém a ozve se. Kačer

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 21:22:33 21. 02. 2008
default.png
vidím, že jsem pochopil dobře, jak to myslíš a musím i s odkazem na příspěvek "generačního špuntu" trvat na svém. Podle mne bereš nynější příspěvek a někdy tehdy vyměřený důchod. Takže hrušky a jablka. Jinak by ti ke dni přiznání důchodu mohli taky spočítat příspěvek a pak to odečíst a dejme tomu zvalorizovat a byl by jsi kde? Však víme :-)) S tím pohlcením důchodu - to jsem zvoral, to je špatná úvaha.Sorry. A ještě pro generační špunt. Výše důchodu by byla podstatná, kdyby nám sáhli na rentu, časově ji omezili, zdanili a podobně, jak se tady občas objeví. To se,doufám, nestane. A výše důchodu je podstatná v tom, že se důchod více valorizuje. Jinak souhlas a je to v podstatě jednoduchý.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 19:52:52 21. 02. 2008
default.png
Tak že ještě jednou.Výsluhový příspěvek se vyplácí po odchodu do"C" max.50% průměru (viz.20.2).Vůbec není podstatná výše důchodu!!!Vnitrácká sociálka která je plátcem obojího, dorovnává rozdíl mezi důchodem a reálně přiznaným příspěvkem!Podstatná je pouze výše přiznaného příspěvku!!!Výše důchodu se bere v úvahu jen tehdy, je li vyšší než příspěvek!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KACER 06:12:42 21. 02. 2008
default.png
Ono je to jemně jinak. Dám příklad. Ty když půjdeš po 15 letech dostaneš 20% hrubého příjmu. dostaneš na př. 5000. Když budou přidávat důchodcům 5%, tak na příspěvku za službu ti přidají 2,5%. Myslím že než půjdeš do důchodu tak budeš mít víc než ti vyměří důchod a potom ti v okamžiku odchodu do důchodu odečtou výši vyměřeného důchodu (na př. 12000 příspěvek - 9000 důchod a vyměří ti výplatu příspěvku 3000. A teď přidají důchodcům na př. 4% a ty dostaneš 9320 důchod a 3060 příspěvek takže jak ty jsi říkal že ti důchod příspěvek pohltí to už se nestane, ale musíš mít v okamžiku odchodu do důchodu příspěvek vyšší než důchod. A teď vysvětlení mého případu... Já jsem pracoval déle než termín odchodu do důchodu (bral jsem plat bez důchodu. Pak jsem si zažádal o důchod a vyměřili mi 8500 a já ještě pár let dělal jako důchodce a čekal na 361. V okamžiku odchodu do civilu již jsem měl důchod zvalorizovaný na 10000 a teď to přijde: dostal jsem příspěvek 14000 a oni mi odečetli od příspěvku zvalorizovaný důchod a řekli že budu dostávat 10000 důchod a 4000 příspěvek. Avšak ve "361" je že rozdíl se zjišťuje ke dni přiznání důchodu což je v mém případě 8500, takže by mi měli dávat ne 4000 ale 5.500 a 10000 důchod, což je o 1.500 víc. A dál se obojí valorizuje samostatně ale důchod celým valorizačním procentem a příspěvek polovinou. Jsem zvědav jestli jsem sám kdo si toho všiml, nebo jestli nás bude víc. Jinak zdravím a přeji tobě i rodince pevné zdraví ...Kačer

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 21:19:02 20. 02. 2008
default.png
…jistě by to byl zajímavý spor. Takových ustanoveních, které jsou ve vzájemné kolizi je ve 361…více. Zřejmě patříš k těm, kteří v době nároku na důchod dle kmenové knihy (sloužit lze do 65 let), měli větší započítatelný platový průměr než v době odchodu do civilu.Průměr se však počítá za kalendářní rok, příp. za poslední tři předchozí roky (neuvádím žádnou novinku a neřeším jinochy). Bohužel většina důchodců čekala až na účinnost 361…,protože na tom byla lépe. Pro úplnost, v případě že vznik nároku na důchod byl za platnosti 186…, tak byla max.výše příspěvku cca 12600,- tj.150 % vyměřovacího základu důchodu.Tak že předpokládám, že většina odcházejících při 50 % z průměru měla více než 12600,-(opět mám na mysli lidi kteří odsloužili příslušný počet let).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio