Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Dobrovolný policajt

Ahoj. Berte téma trochu s rezervou. Na druhou stranu si myslím, že stojí za to, se nad tím trochu zamyslet, protože myšlenka to snad je dobrá, otázka je, jak by se to dalo provést - nastavit legislativní podmínky pro uskutečnění praxe. Takže, jako jsou dobráci hasiči, kterým to pípne a makají do služby na výjezd, tak co kdyby exitovalo něco podobného pro stavy tísně, kde je potřeba někoho represivního? Tím někým by mohli být např. (nebo jen) příslušníci ozbrojených bezpečnostních sborů, kteří by museli třeba jednou za rok nebo za dva složit nějaké zkoušky (DP, střelba, vybraný legislativní rámec), aby mohli být zařazeni do projektu. SMS o tísni by chodila podle toho, kde by zařazený "dobrák policajt" měl aktivní telefonní číslo a na místo by se dostával po své ose, sám a nepovinně dle svého uvážení. Přišlo by to se základním infem a v případě, že by chtěl reagovat, potvrdil mi kódem sms zpět. O tom, zda budou takto "požádáni" "dobráci policajti" by rozhodoval operační PČR. Diskusi kolem papírování a případného zájmu GIBSu nechte zatím stranou. Ono by stejně tolik nadšenců do toho nešlo a ten, kdo by šel, byl by prověřen povinnou zkouškou. K této myšlence mě přivedlo to, že je nás sloužících hodně a přitom na pomoc se často dle mého zbytečně čeká. A nejde jen o zákroky nebo záchranu života, ale dá se i sledovat pachatel a na drátě mít L158 a navádět hlídku apod, pokud ovšem o někalosti vůbec víte.
GHOST-COP :: Datum založení: 16. 12. 2018 :: celkem 28 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VETERAN2 10:33:32 30. 01. 2022
default.png
Stejně jako mnoho dalších států i Rakousko uzavřelo na nějakou dobu hranice. Jejich vláda dělala, stejně jako všechny, chyby, ale patří k těm, které se z nich skoro nebyly schopné poučit. Přesto, že se výsledek jaksi nedostavil, Rakousko se opakovaně pokoušelo uzavřít hranici a nasadilo při tom armádu. Na rozdíl od naší a mnoha dalších je rakouská armáda složená z branců. I ti byli na hranicích. Hranici jsem opakovaně překonával, proto několik zkušeností ohledně jejich nasazení.
Na první pohled všichni ovládali předpisy a chovali se vzorně. Často lépe než naši. Některé věci ale nejsou patrné při pouhém průjezdu. Člověk se je dozví, když se baví s místními.
Při prvním nasazení se stalo přesně to, co u nás. Nudící se vojáci si začali všímat i věcí, které jim nepříslušely. Udávali místní za přestupky, komplikovali místním pohyb pokusy o uzavírání lesních cest, otravovali a podobně. 3 měsíce stačily, aby se z armády, kterou veřejnost vždy bez problémů tolerovala, stala organizace, kterou opravdu nemusí. Navíc prosáklo, že profesionálové jsou placení jako za války a jejich plat tak překračuje i 4000 Euro. Jaký vliv to mělo na jejich popularitu, když zbytek státu strádal, není třeba zmiňovat.
Podruhé už mělo vedení dost rozumu, aby armádu nechalo jen na přechodech, kde měla jen těžko pochopitelnou úlohu. Vojáci kontrolovali doklady ke kovidu. Takže doklady policajtovi a potvrzení vojákovi. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Já jsem měl vcelku štěstí, ale některé kontrovali vojáci, u kterých bylo jasné, že původ jejich nebo aspoň jejich rodin je na Balkáně nebo mimo Evropu. Někteří vypadali, že pro ně němčina má kouzlo nepoznaného. Jet v lepším autě a bydlet v Rakousku, asi bych si nebyl jistý, že si dotyčný nezapamatuje moje údaje a nedá echo kámošům.
Stejně jako u nás i rakouské vedení si dokázalo dávat vlastní góly. Všichni museli jen přes přechody. Rakouské předpisy umožňují i propadlé doklady. České ne. Češi provádějící kontroly to pokutovali. Rakouské úřady byly zavřené a nebylo možné si udělat nové. Pro veřejnost opět o důvod navíc, aby byla armáda, která se podílela na střežení hranic, o něco nepopulárnější.
Když jsme to tu probírali před několika lety, nečekal jsem že se tak brzy ukáže, jak vypadá nasazení armády k ochraně hranice v praxi. Svůj názor jsem nezměnil. Ukázal se jako naprosto správný. Je to projev zoufalství. Stát na sebe nechtěně prozradí i to, co nechce. Rakousko má problém. Civilní vedení je často nekompetentní. Tím se neliší od sousedů. Federáti se v řadách Bundesheeru vyskytují nebo brzy budou vyskytovat v množství, kdy budou představovat bezpečnostní riziko. Rakousku nezbyde, než po vzoru Sovětského svazu vybudovat zarážecí jednotky. Neuškodí ani posílit policii.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 15:39:03 11. 05. 2020
default.png
Tak se tu před pár lety odvíjely úvahy o nasazení armády při plnění úkolů policie. Něco málo ze zpráv od těch, kdo to zažili.
Nehledě na to, že Babiše ani Hamáčka už v pohraničí opravdu nemusí jak kvůli rouškám, tak třeba pendleři kvůli tomu, že už mohou do hospody, ale bez výpalného ještě pořád ne pořádně do práce, k nepopularitě vlády přispívá i armáda. Chovají se hůř než pohraniční stráž. Znalost práva veškerá žádná. Třeba o zastavování vozidel a svých oprávněních asi ještě ani neslyšeli. Kvalita kádru otřesná. Mnohem horší než pohraniční stráž. A to býval kanonenfutter. Jen tak dál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 15:37:56 11. 05. 2020
default.png
Tak se tu před pár lety odvíjely úvahy o nasazení armády při plnění úkolů policie. Něco málo ze zpráv od těch, kdo to zažili.
Nehledě na to, že Babiše ani Hamáčka už v pohraničí opravdu nemusí jak kvůli rouškám, tak třeba pendleři kvůli tomu, že už mohou do hospody, ale bez výpalného ještě pořád ne pořádně do práce, k nepopularitě vlády přispívá i armáda. Chovají se hůř než pohraniční stráž. Znalost práva veškerá žádná. Třeba o zastavování vozidel a svých oprávněních asi ještě ani neslyšeli. Kvalita kádru otřesná. Mnohem horší než pohraniční stráž. A to býval kanonenfutter. Jen tak dál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 15:37:42 11. 05. 2020
default.png
Tak se tu před pár lety odvíjely úvahy o nasazení armády při plnění úkolů policie. Něco málo ze zpráv od těch, kdo to zažili.
Nehledě na to, že Babiše ani Hamáčka už v pohraničí opravdu nemusí jak kvůli rouškám, tak třeba pendleři kvůli tomu, že už mohou do hospody, ale bez výpalného ještě pořád ne pořádně do práce, k nepopularitě vlády přispívá i armáda. Chovají se hůř než pohraniční stráž. Znalost práva veškerá žádná. Třeba o zastavování vozidel a svých oprávněních asi ještě ani neslyšeli. Kvalita kádru otřesná. Mnohem horší než pohraniční stráž. A to býval kanonenfutter. Jen tak dál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 15:27:02 11. 05. 2020
default.png
Před pár lety se tu rozvíjely úvahy o nasazení armády při plnění úkolů policie. Tak něco málo ze zpráv těch, kdo to zažili.
Nemluvě o tom, že třeba pendleři už mohou do hospody, ale bez výpalného ještě pořád ne za hranice do práce, čož spolu s rouškami způsobuje, že Babišova popularita v pohraničí opravdu nestoupá a Hamáčka už nikdo ze známých nemůže ani cítit, se armáda chová hůř než pohraniční stráž. Znalost práva veškerá žádná, otravují lidi dle vlastního uvážení, o předpisech o stavění vozidel snad ani neslyšeli. Kvalita kádru horší než u pohraniční stráže. A to býval Kanonenfutter. Jen tak dál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 14:05:44 08. 03. 2019
default.png
PIM-BURGER [2019-03-05 11:54:40]:
Pokud SOS nefungovala, je dobrý příklad, jak už to nedělat. V případě nasazení při mobilizaci policie vyrazně chybí. Proto by snadno šlo vybudovat útvary, které provádí normální hlídkovou, které zvlášť ve velkých městech není nikdy dost a v době ohrožení přebírají úkoly vojenské policie nebo chrání hranice. V běžném výkonu by chyběly minimálně. Stanoviště mohou mít v kasárnách a místo různých podivných agentur mohou střežit objekty. Je to jen příkad. Variant je jistě celá řada.
V době míru je většina armády jen banda darmožroutů. Není mi jasné, proč se třeba útvary pro kybernetickou bezpečnost nemohou podílet na programování různých databází a systémů pro státní správu a zadává se to za těžké peníze civilu. V rámci cvičení jim pak může druhá parta nebo podobná jednotka ze sousedního státu zkoušet systémy napadnout. Problémy s údržbou systému by také odpadly. Servis zajistí stát. Náklady se platí z obrany. Zrovna tak je to s ženijním voskem. Nevím, proč se nedovybaví technikou a nemůže třeba stavět menší mosty. Při jejich zhusta nedobrém technickém stavu by měli vojáci práci na hodně dlouho. Z nějakého hloupého důvodu se při mobilizaci vždy spoléhalo na techniku zabavenou v civilu, ale nadnárodní společnosti se o hrozících problémech jistě dozvědí s předstihem a techniku si uklidí domů. Armáda v případě napadení nebude mít stroje.
Co se výzbroje týče, může policie jistě běžně vyžívat pistole, samopaly, případně mimořádně například RPG. OT určené k vytlačování vozidly by mohly oficiálně patřit armádě. Nevím, proč musí být ve skladech, když by na nich normálně mohli trénovat armádní řidiči.
Prvotní buzeraci rekrutů by zvládli bez problémů vojáci. Není důvod, proč by měl pořadovou dělat Chip, když jsou vojáci na pořadovou přeborníci. Zrovna tak by policajt měl mít základní vojenský výcvik. Délka je k diskuzi, ale i policajt by si měl umět rychle nasadit plynovou masku. Pokud by znal činnost vojáka v útoku a obraně, nemůže mu to být na škodu. Takto vycvičen je pak použitelný i v armádě, která zase brzy nebude mít mladé záložníky.
Dnes se složitě budují armádní zálohy, ale proč třeba nepřidat nějaké procento k rentě těm, kteří by se do nich po odchodu do civilu dali.
Armáda a policie jsou jiné, ale lidí je a bude málo. Je třeba je efektivně využívat. Stát má mezinárodní závazky a peněž není zrovna moc. Také by bylo dobré, kdyby se využívaly efektivněji. Zatím se ale tančí na palubě Titanicu. Obávám se, že my to tady opravdu nezměníme.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 11:54:40 05. 03. 2019
Pim Burger.jpg
APEP [2019-03-05 08:14:47]: SOS neni podle me prilis dobry priklad - za prve byli prislusnici SOS urceni pouze k ochrane hranice (vnitrozemsky prapor byl snad jen v Praze), za druhy to delalo jen problemy, protoze armada nemela do vyhlaseni mobilizace zadnou kontrolu nad mnozstvim sil v SOS, protoze personalni kompetence zustaly MV a MF. Dalsi problem byla kriminalita, ktera po odchodu cetnictva a policie na hranici neskutecne stoupla. Prave zde se ukazalo, ze v pripade mobilizace je potreba policistu mnohem vice nez v dobe miru a tudiz je nesmysl je mobilizovat nebo jinak zaclenovat do ozbrojenych sil. Jedinou vyjimku tvori snad jen vojenska policie, jejiz ukoly meli prevzit polni cetnici, kteri ale opet chybeli v rezortni sluzbe. A to nemluvim o problemech ve veleni a kompetencich, ktere s sebou SOS prinasela. Nakonec to sice docela fungovalo, ale spise jen diky tomu, ze nepritel byl povetsinou nevycviceny a protoze ti chlapi byli srdcari. Dalsi vec je, ze vyvoj jde dnes presne opacnym smerem, protoze co vim, tak MP Praha po dohode s armadou zakazuje vstup do AZ i straznikum, kteri na to ale jako civilisti maji narok. Taky nechapu, jakou techniku, vystroj a vyzbroj - snad krome kratkych zbrani - by mohla armada sdilet s policii? Maximalne by se policie mohla nekde nastehovat do armadnich objektu, ale jelikoz uz ted sidli povetsinou ve statnim, tak nevidim valny smysl. Policie a armada jsou dle meho dva zcela odlisne svety a je dobre, ze to tak je. Naproti tomu je treba podporovat ostatni obyvatelstvo, aby se podilelo nejen na ochrane zeme pred vnejsim, ale vnitrnim nepritelem - i kdyz zrovna tahle fraze je dost zprofanovana. Kazdopadne vzhledem k tomu, jaka je u policie byrokracie, budou muset budouci vlady muset pritlacit nejen na poctu, ale i na penezich a nebo ubrat na byrokracii. Co z toho je realnejsi, je otazka...

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 11:51:23 05. 03. 2019
Chip.jpg
V současnosti jsme rádi že zabezpečime svůj vlastní vycvik a i v tom není účast stoprocentní. Vzdyť se poradně nestíhá ani ten slavný integrovany vycvik! Počty instruktorů, strelnic, vycvikovych prostorů jsou uz tak napnuté. Kdyby se ješté pridal vycvik vojenskeho typu, tak se to vsechno sesype.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 08:14:47 05. 03. 2019
default.png
VETERAN2 [2019-03-04 22:17:57]: Mě by se v rámci bezpečnostních složek obecně líbil koncept podobný SOS. Část příslušníků BS by prostě měla výcvik aspoň na úrovni AZ a v případě ohrožení by se z nich sestavovali útvary vojenského typu. Přitom tenhle koncept už se jednou osvědčil. A ano jak zmiňuješ náklady by se snadno dali sdílet s obranou (pořízení nějaké techniky, výstroje a výzbroje). AZ má pár tisíc lidí a potřeboval by mnohem víc, a přitom příslušníci BS k nim nastoupit nemohou a jejich potenciál v tomhle ohledu je nevyužit (při tom se jim v případě konfliktu může hodit). Ale jak to tak bývá, dosud to nikdo nepotřebuje, tak proč se tím zabývat a až na to skutečně přijde, tak se bude zase vymýšlet nějaký kočkopes a "hurá" akce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:17:57 04. 03. 2019
default.png
GHOST-COP [2018-12-24 13:26:54]: https://www.armadninoviny.cz/stat-armada-zalohy.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medi...
Ten článek není nic moc, ale překvapuje mě, že už někdo dokáže myslet tímhle způsobem. Počty jsou mimo, doby mobilizace jednotlivých částí armády zrovna tak, ale je to náznak cesty. Tady sice pro armádu, ale pro policii by to mohlo fungovat obdobně.
Nikoho zatím taky nenapadlo, že lze dát části policie těžší výzbroj nebo do jejích objektů umístit rozumnou část armádních skladů a prohlásit jí za součást obrany státu. Tím lze šikovným účetním trikem přesunout náklady na policii částečně pod obranu státu a budeme blíž slibovaným 2 procentům na obranu, které vyžaduje NATO.
Pobavila mě zmínka o gramotné rozvědce. Při vzpomínce na řečnické výkony ředitele kontrarozvědky, bych tady spatřoval největší problém celé koncepce.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio