Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Povyšovaní služebně starších

Jak tak pročítám ty diskuze, tak jsu dost zklamanej z některých názorů. Hlavně když vidím, jak se služebně starší policisté povyšují nad nováčkama. Copak vy jste taky nebyli nováčky, když jste nastupovali??K takovým lidem jako jste vy, bych přiřazen být rozhodně nechtěl. A to že řešíte že nováček váží 60 kg a ne 100kg tak je na obtíž...no to by jste se divili. Já jsem viděl už plno bitek, kde takoví střízlíci zadupali ty velký gorily do země, stačí se jen dobře ohánět. Tak nesuďte člověka podle toho jak vypadá, aby vás pak nepřekvapil. Jinak otázka zní: Myslíte, že většina policistů co jsou služebně starší se povyšují nad nováčky ???
KENYA :: Datum založení: 15. 05. 2009 :: celkem 52 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu TAHAC 13:56:03 19. 05. 2009
default.png
oprava: o 3 měsíce dýl...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TAHAC 13:04:32 19. 05. 2009
default.png
Zpomal, jo ??? Nastupoval jsem v 97 a hned po škole jsem byl ve dvojce s klukem, co sloužil jen o 3 měsíce dřív, než já... V Praze už tenkrát nebyli lidi a tak je to pořád... Dokonce byl tenkrát 50 litrů náborovej příspěvek pro Prahu, ale stejně to problém nevyřešilo...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 21:18:10 18. 05. 2009
Danik.jpg
Jo, jo souhlas. Hezké a rozumné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOB52 21:07:25 18. 05. 2009
default.png
Velice pěkně napsáno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CETNIK2 20:24:20 18. 05. 2009
default.png
Kolegové, nějak se vytratily odpovědi na dotaz pisatele. Ono s tím povyšováním je to těžké. Sloužím 20 let a měl jsem to štěstí, že mě zaučovali ještě staří esenbáci, kteří už tenkrát sloužili 30 let. Oni mi ukázali co je to policejní práce a praxe, co je to mluvit s lidmi a jak se k nim chovat a spoustu dalších věcí. Je však také pravdou, že když jsem poprvé přišel na faru rozuměj základní útvar), nechovali se ke mě hned jako kamarádi. Zásadně jsem jim vykal a měl respekt a byli tací, se kterými si vykám dodnes - už jsou dávno v důchodu - ale respekt by mi nedovolil jim tykat. Člověk nejdřív musel ukázat že něco umí a že to myslí vážně a pak ho přestali posílat pro svačiny, říkat mu mladej a navádět ho k takovým pitomostem, jako že při odřezávání oběšence ho mladej musíš držet zepředu. I když tohle všechno jsme prožívali, nikdy nás nenapadlo že by se tito staří na nás vytahovali nebo se vyvyšovali. Prostě to byl jakýsi iniciační rituál, který u každého trval různě dlouho. Bohužel, u některých díky jejich nepřizpůsobivosti trvá dodnes (takových ale z mé generace není moc). Jenže pak se někde něco zlomilo. Dnes mnozí mladí kolegové poprvé v životě dorazí na faru a prvního koho uvidí zpravidla pozdraví slovy čau. Bez rozdílu věku a hodnosti hned tykají komukoliv, vždyť u policie si všichni tykáme ne? Nikdo jim ve škole civilní a především policejní neřekl že tohle je špatně, nikdo jim nesdělil, že jsou pořád určité, byť nepsané zásady slušného i služebního chování a stereotypů. Není to až tak úplně jejich vina. Na druhé straně jsou plnoletí a svéprávní. Oni jsou mladí a mají právo na svoje omyly a ti staří jsou zase zkušení a mají právo na určitý respekt. Avšak všeho s mírou. Je to o komunikaci a ta se prostě vytratila. Ruku na srdce, mnozí staří si stěžují, jak ti mladí jsou k ničemu a já se musím docela socialisticky zeptat - a co jste udělali pro to, aby takoví nezůstali? Bohužel většinou to konči berličkami typu - co bysme dělali, to je snad věc rodiny, společnosti, školy blablabla my na to nemáme čas. Jenže kdo ho má skutečně mít, když ne ti staří policisté, kteří mají být vzorem? A na straně druhé jsou tu mladí, se svými připomínkami o tom, jak se vše dělá špatně, jak to nestojí za nic, bez trošky uznání a respektu eléva. I těch se musím zeptat - co jste udělali pro to, aby tomu tak nebylo? A opět slyším berličky - vždyť s těmi starými se nedá mluvit, to jsou bývalí komanči, zkameněliny a podobně. Jenže takhle nikam nikdy nedojdeme. Četníci měli uzákoněno, že dokud byl četník ve zkušebí době tj. 4 roky, směli ho oslovovat toliko příjmením a pokud slovy mladej, nebylo to znevážení. Jakmile se stal definitivním tedy po čtyřech letech, museli jej povinně oslovovat hodností a titulem pane. A věřte tomu že to tak fungovalo. Co se takhle poučit a začít se místo soustavných stížností skutečně mezi sebou bavit, respektovat se a mít vzájemnou úctu. Ti staří většinou už něco dokázali - někteří, a ti mladí? To jsou naši kolegové, se kterými tu budeme sloužit snad ještě hodně dlouho a to jak dlouho to bude, to záleží i na nás - starých.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 17:15:32 18. 05. 2009
Danik.jpg
Takže to co by dříve nebylo možné přijmout, teď slouží . opět jsem ani jednou neřekl, že jsou všichni noví dementi, ale je jich příliš. Teď mě napadlo - na ZOPce v mém běhu vylitla hromada lidí - teď se vyhazovat nesmí - každý má šanci. Je to jako se strojem - budeš-li stavět skvělí stroj, nenakoupíš součástky v číně. Prostě kvalita výběru ovlivní kvalitu sloužicích. Dřive když by si vypadal jak prasklé ramínko na šaty, tak ti jednoduše řekli, že si neudělal psychotesty. Nevím jak už to lépe popsat. Myslíš, že kdyby prudce snížili nároky na vystudování lékařské fakulty, nová generace doktorů vzešlá z toho běhu by proslula svými schopnostmi a inteligencí? Já myslím že ne. A tohle všechno samozřejmě nezařídil Langr, ten jen nařídil doplnit řady za každou cenu. A naše ultraskvělé vedení to udělalo po svém. Ale všechno je to přímý důsledek jeho činnosti. Ano, nikdy jsme nebyli členové mensy, neoplývali jsme slušností, takhle prostě policie nefunguje. Zabýváš-li se celý život šmejdem, alespoň částečně se šmejdem sám staneš. Ještě nedávno jsem byl takovej ten hodnej, povídavej polda. Teď už nejsem. Nemá to totiž cenu. Ale kvalita lidí se zhoršuje a tím i logicky kvalita poskytovaných služeb. Jinak také, dříve bys nepotkal hlídku kluků co je jim dvacet a maj oba 3 měsíce po škole. Dříve by chodili se starším policajtem a ve velkém počtu by to ovlivnilo jejich chování. Samozřejmě né všech, našli by se i špatní starší kolegové, kteří by je akorát kazili - ale těch by bylo málo. Prostě celkový pozitivní efekt. A PO TŘETÍ: já neházím nováčky do jednoho pytle - to bych musel říct - nastupují JEN hovada. To není pravda, řekl jsem nastupuje spousta hovad a to je pravda.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOB52 17:03:47 18. 05. 2009
default.png
Pokud se nepletu, tak návrh na 300 hodin přesčasů podal bezpečnostní výbor spolu se Standou. Později prošel Langrův návrh na snížení na 150 hodin. Máš pravdu, Ivánek figuruje v odposleších jako osoba o které se mluví. Zapomínáš ovšem na to, že řada politiků v těchto odposleších figuruje osobně. Hovoříli se o Kubiceho zprávě, tak se skoro vždy poukazuje na takové hovadiny jako že Paroubek zneužíval něčí dceru. Na to, že spousta politiků udržovala telefoní či osobní kontak s podsvětím se nějak zapomíná. Uvádíš, že nemusíš socdemáky, ale Tvé názory mi připomínají rukopis politruků ČSSD z jejich PŠM. Já nezastírám, že jsem pravicově zaměřen, nicméně jsem schopen přiznat chyby pravicových politiků a ocenit některé názory levice, které považuji za dobré. Svět není černobílí a nikdo nemá patent na rozum. Nevím, proč odchází spousta policistů, ale někteří odcházejí aby dosáhli na výsluhu po deseti letech a nemuseli čekat dalších pět let. A kdo předložil zákon s prodloužením doby pro nárok na výsluhu? S pozdravem Světu Mír.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 17:00:56 18. 05. 2009
Out.jpg
Treti odstavec Danika sedi jak prdel na zachodovou mistu. Nechapu ze to nekomu neni jasny. Langer neovlivni chovani, postavu apod. Ovlivnil obecne podminky k prijeti. Proto se na nej nadava, ale tahle debata nema cenu... To ze nekdo voli pravici anebo je jejim priznivcem (rozumej ODS) este neznamena snad, ze nemuze mit vlastni rozum a musi Icka hajit z principu. Souhlasim se Špuntem, byl to nejhorsi ministr a vidim to jako clovek do zna policistu dost a bohuzel i jako civilista coz uz je moc spatny... A Grosse tu nikdo nehajil ani nic podobnyho a vite to sami.-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 16:57:26 18. 05. 2009
Danik.jpg
Protože když někdo něco posere, tak se to těžko napravuje nějakým skokem. Nicméně jsem opravdu nepochopil, čemu nerozumíš na tom, jak to ten Langr zavinil. Takže stručně a krátce: lidi odešly především v důsledku práce nového ministra - existujou jistě případy které jsi popsal, ale většina odešla díky nejistotě, znechucení atd. Nebyli lidé, byl podstav. Bylo nutné doplnit řady. Snížili se limity - bral se každý. Naháněli se lidé co dříve neudělali - mé sestře volali asi třikrát, ačkoliv jim řekla, že již má jiné zaměstnání a nechce k policii. SROVNÁNÍ:

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 16:13:03 18. 05. 2009
honzad..jpg
.. ale jedno je jiste, vetsine diskutujicich uz je nyni jasne, kdo za to bude moct :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio