Také jsem mluvil se známým, který je u HZS a ten říkal přesně, co je uvedeno níže, k zásahu vždy VRZ, i když nám třeba jedou otevřít byt.
ZZS výjezd vždy VRZ a pokud vezou zraněnou osobu, kterou potřebují rychle někam převézt, tak je to snad pochopitelné.
A u PCR bych doplnil, že když mě někam operační pošle, sdělím mu použití VRZu, ale zapnu ho třeba jen při předjíždění, poté ho vypnu, protože je docela stresující, když mi řve nad hlavou. Pokud jedu za přestupcem a potřebuji jej dohonit, abych ho mohl zastavit, tak třeba při předjíždění vozidla na plné čáře pustím maják, pokud potřebuji, aby mi kousek uhlo, tak VRZ. Aby to nevypadalo, že si v klidu porušuji zákony a nic se mi nestane. Samozřejmě každé použití VRZu (nikoliv majáku) vždy hlásím operačnímu a musím uvést důvod. Protože nikdy nevíte, kdy si zavolá na kontrolní nějaký rýpal, že jste ho na VRZ skoro smetli a nebyl by o použití VRZu žádný záznam, to by se potom po vás pěkně vozili.
A dokonce jsem slyšel, že někde ve městě vyfotili vozidlo PCR, jak jelo bez majáků 80 km/h a služ. funkcionář to chtěl zdůvodnit. A oni to zdůvodnili tak, že jeli na zákrok. Služ. funkcionář jim to uznal, že museli jet opravdu rychle, ale měli problémy s tím, že když věděli, že budou porušovat dopravní předpisy, tak si mají zapnout min. maják, aby bylo jasné, že k tomu zákroku opravdu jedou. Od té doby, když jsem někam vyslán a musím spěchat, tak při porušení dopr. předpisů vždy zapínám majáky.