Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Plat a benefity PČR vs Celní Správa

Ahoj, právě přemýšlím kam se zkusit přidat. Co se dalo jsem si načetl. Mám 2,5 roku praxe u MP a vím, že se mi to buď uzná a nebo ne celé. Vím i že u PČR se nastupuje rok na školu do 1. tarifní třídy a po škole je nový policista v 2. tarifní třídě. Dočetl jsem se, že u celní správy je kurz cca 2-3 měsíce a nastupuje se do 2. tarifní třídy a po zaškolení se jde hned do třetí. Také že u celní správy je ročně cca 7tis na dovolenou nebo nějaké věci + stravenky a u PČR tohle není, jen max multisport karta či nějaké příspěvky na tábory a podobně a bez stravenek. PČR bych měl v místě bydliště a na CS bych musel dojíždět asi 30 km do Prahy. Oboje je směnná služba a oboje má rizikáč cca 6-7 tis Kč. Mohl by mi prosím někdo hodit radu popřípadě napsat, zda tomu v něčem rozumím špatně? Kupříkladu, že by nový policista měl opravdu o stupeň nižší třídu, žádné stravenky a ani ročně na dovolenou žádný fond s příspěvkem? Díky za každou reakci, co mi trochu pomůže se rozhodnout, kam se vydat. Martin
PROTECTOR :: Datum založení: 08. 06. 2020 :: celkem 8 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu TRNKALINKA 15:08:48 11. 06. 2020
default.png
Že práce člověka musí uživit, je jasné. Nicméně už od začátku co jsem nastoupil, jsem to šel dělat proto, že mě to baví. Ano bavilo mě pomáhat a chránit, pokutovat řidiče, chytat zloděje, pátrat po ztracených dětech, vrátit nalezenou peněženku, nebo psa. Za 16 let jsem se 2x posunul tak, aby mě to pořád bavilo. Dělej co tě baví a nebudeš pracovat ani hodinu. Já bych to nedal, chodit do práce jen kvůli penězům, s nechutí. Raději mám o dost menší výplatu a klidně bez stravenek atd. než abych dělal něco s nechutí. Ale každému podle jeho chuti :)

Souhlasím (+ 3)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TAHAC 14:19:40 11. 06. 2020
default.png
PROTECTOR [2020-06-08 12:21:39]:

A já si vždycky myslel, že jednou z podmínek nástupu k MP je lobotomie :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GUSTAV-ZELENY 12:03:12 10. 06. 2020
default.png
"..nebo se vrátím zpět k MP.." :))))), ty seš dobrej kolík, myslím že ty od nás tady rady nepotřebuješ, ty v tom máš jasno :))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 19:37:31 08. 06. 2020
default.png
PROTECTOR [2020-06-08 12:21:39]: Přesně, ber to podle stravenek. Když u PČR zavedou stravenky, nebude problém přejít od CS.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PROTECTOR 12:21:39 08. 06. 2020
Protector.jpg
NOBODY [2020-06-08 11:10:42]: Díky za další názor a myslím, že máš pravdu. Takže to udělám jednoduše.. Buď to zkusím u nás u PČR, ať už pořádková či dopravka a nebo se vrátím zpět k MP, kde mám zas lepší benefity a asi i plat už od začátku. A taky není třeba být rok na škole.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NOBODY 11:10:42 08. 06. 2020
default.png
Ano, tak jak to popsal Apep, se může zdát, že co se týče benefitů a platu, jsou na tom lépe celníci...jenže, ono se také může stát a je to velice pravděpodobné, že se dostaneš na oddělení (např. mýto)kde se můžeš dostat maximálně do 3. platové třídy, tedy nadstrážmistr. A pokud budeš chtít do vyšší, musíš na jiné oddělení a to kolikrát bývá problém ( buď není volné místo vzhledem k menšímu počtu míst, nebo kamaráčoft). Dále CS má většinou menší rizikáč odstupňovaný podle toho, na jakém místě sloužíš, pokud na celním a daňovém, může to třeba dělat taky něco okolo 3 až 4 tisíc. Nejvíce má dohled, ale stejně si myslím, že to bude o něco málo méně, než u PČR. Co se týče odměn, tam to bývá podle momentální ekonomické situace a také podle toho na jakém oddělení sloužíš, takže se ti může stát, že když bude krize, žádné odměny nebudou a taky ti vezmou stravenky. Takže asi tak..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PROTECTOR 08:57:29 08. 06. 2020
Protector.jpg
APEP [2020-06-08 08:34:16]: Děkuji za vyčerpávající odpověď. Z toho cos napsal, mi pomalu lépe vychází tedy CS nějaký dohled.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 08:34:16 08. 06. 2020
default.png
I u policie se nastupuje do 2tt, do 1tt jen ti kdo jsou pouze vyučeni než si udělají maturitu. U obou složek funguje FKSP ale jen u CS jde roční příspěvek vybrat ve formě fokus passů od Sodexa, takže jde s nimi platit zájezdy, v lékárně, kino atd, CS nijak neřeší co s tím uděláš. U PČR to jde myslím tak, že se nechá proplatit faktura, háček je v tom že ne všechno proplatí. CS má stravenky, za 12hodinou služby jsou 2x70 kč pokud není nárok na cesťák, kde na každou 70 korunovou CS přispívá 36kč, PČR pokud vím stravenky opravdu nemá.
U CS je více podporované studium, je zde větší šance získat studijní volno na celé studium VŠ, u PČR je spíš trend tohle volno nedávat a když tak jen na poslední rok (výjimky samozřejmě existují).
U CS jsou celkem pravidelně odměny (ikdyž poslední rok to není nic moc), u PČR odměny skoro nejsou. U CS je snazší získat osobní příplatek kde často lidi po 4 letech mají 1500 za to u PČR po 10 letech sotva 500.
PČR nabízí víc možností uplatnění než CS.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio