Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kontroly v příhraničí SRN

Viz: http://www.novinky.cz/domaci/171069-za-kontroly-ceskych-ridicu-v-nemeckem-pohranici-chysta-ministerstvo-odvetu.html Nikdo mě nedonutí, abych klesl tak hluboko a oplácel západoněmeckým soudruhům šikanu za jejich četníky.
WILLY79 :: Datum založení: 14. 06. 2009 :: celkem 21 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu SCP 21:56:20 15. 06. 2009
default.png
Nevím, čemu se divíte. To samé u nás dělají kolegové z ciziny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 20:57:15 15. 06. 2009
Out.jpg
Tvuj popis mě utvrdil, co se týče těch došlých stížností na MV, že asi vetšina nebude daleko od pravdy. Já si na podzim 2004, pár měsíců po našem vstupu do EU dovolil poprvé vyjet do Německa jen s občanským průkazem, s tím, že jsem si říkal že to prostě zkusím. Však i kvuli těmto věcem sme do té Evropy lezli. Kolegové z ČR se kterými jsem se v Německu setkal mě měli za blázna, všichni měli poslušně platné pasy v kapse. V Hannoveru nás na jednom náměstí zastavila hlídka, zřejmě si při zaslechnutí češtiny mysleli že jsme odněkud z Moldávie. Dodnes sem tu prohlídku vůbec nepochopil, dle nich prostě jen "běžná kontrola". U mě se jim samozřejmě nezdála moje občanka, viděli takovou asi poprvý v životě. Po dlouhém vysvětlování, že jsme v EU a že ten průkaz je platný pro vycestování to uznali, avšak průkaz si zevrubně vyfotili na digitální foťák snad ze všech stran. O opisování kdy se snažili lámaně přečíst moje jméno plné háčků a čárek ani nemluvě. Tím jsem myslel, že celá záležitost končí. Mezitím přijeli jiní kolegové ve služebním autě. A pak to začalo. Slušně, avšak striktně, rázně a bez debat. "Pane, teď provedeme vaši osobní prohlídku. Stoupněte si zde a rozpažte ruce." Po chvilkovém protestu kdy dva policisté z auta se postavili za mě a vytáhli tonfy jsem se postavil a roztáhnul ruce. Obestoupen 4 policisty kdy jeden pořád měl mojí občanku. "Budete provádět jen ty pohyby které vám nařídíme, jakýkoliv jiný pohyb budeme brát za útok. Máte u sebe nějaké zbrane? (odpovídám NE) Máte u sebe nějaké skryté zbraně? (opět NE) Máte u sebe nějaké drogy? (NE) Vyndejte opatrně všechny věci z kapes." Musel jsem vyndat všechno z kapes a sypat to jednomu policistovi do nastavených dlaní, prolezli mi i všechno v peněžence, každičkou kapsičku. Pak mi nařídili svlíknout bundu. Ten jeden policista začal sloužit jako věšák a já mu podával kusy oblečení. Prolezli jí. Musel jsem si sundat i svetr. Finále přišlo až nakonec. Musel jsem si zout obě boty, takže jsem stál v Hannoveru na náměstí začátkem zimy a při mrholení jen v košili a v ponožkách, s rukama roztaženejma od těla (pokud jsem se nesvlíkal nebo nevyndaval nic z kapes musel jsem ruce zase roztáhnout) Po celý týhle komedii jsem se oblíkl, vrátili mi věci a dozvěděl jsem se jen suché "Prohlídka ukončena, můžete jít." Do trenek mě tedy sice nesvlíkali, ale přijemný to nebylo a debata s nimi vůbec žádná, nepomohli ani protesty německých kolegů kteří byli také celkem šokovaní a neustále policistům připomínali, že ČR je v EU a není to východní Evropa a že jsem slušný človek. Vubec se o tom nebavili. Prostě jen rázně štěkali povely. Ale někdo by tu řekl, že to šikana není. Já si nedovedu představit, že by nějaký kluk z OHSky někde na Staromáku svlíkal ve studenym počasí turistu z Německa z bot apod. Nebo nedejbože strážník MP. Nechtěl bych vidět to haló. Ty auto kontroly jsem nezažil, už rok a pul jsem v Německu nebyl a jezdím tam stejně busem, ale věřím tomu. Jediný co jsem hodnotil kladně bylo při té prohlídce to, že komunikace v angličtině (německy mluvím jen málo a tak v SRN používam AJ) s nimi byla naprosto bez problému a mluvili dost obstojně ačkoliv to byli celkem mladí kluci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOB52 20:51:42 15. 06. 2009
default.png
A neptal ses jich co pašují? Pokud seš nepletu tak máme volný pohyb osob i zboží, takže o pašování nemůže být řeč. To si kolegové z NDR trošku zalaškovali :).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 19:11:55 15. 06. 2009
default.png
Jezdím do Bavorska dost často, a po vstupu do Schengenu jsem byl kontrolován 3 x (2 x kousek za Rozvadovem, a jednou v Mnichově (dokonce na parkovišti když jsem seděl v otevřeném autě a nastavoval GPS). Byli sice slušní ale komisní, a k normální komunikaci nepřístupní. A to ani po zjištění důvodu cesty (jednání na bavor.PP).Při cestě, po přejezdu hranic jsem si všiml zaparkovaného WV se dvěma chlapíky a RDST v ruce, tak že předpokládám že si typovali auta. Kus dál nás odkláněli na odpočívadlo. Jel jsem cca 12,30 hod.,v koloně tedy v době kdy se již Němci vraceli z nákupů z Česka. Na odpočívadlo byli odkláněni výhradně Češi. Přede mnou stál nějaký bouchač ze Škodovky s kombíkem (žena a 2 děti). Fakt vypadali od pohledu jako pašeráci i s tím „vobouchaným“ autem. Chtěli vědět i kolik mají sebou peněz! Když mu vrátili doklady, tak hodil reservu a věci do kufru a rozeřval se na ženu, že mu můžou políbit prd….i s tou zlevněnou lednicí,otočili se a jeli domů. S tímto mě napadá „vstřícnost ČR“, již min. jeden rok před vstupem do Šengenu, kdy jsme lezli po zadku a měli strach aby se neprášilo, aby náhodou někdo nezpochybnil náš vstup do Schengenu. Němcům se uznávali všechny doklady ( i bez fotky vyhotovené jako náhradní doklad na SH), nedoporučovalo se vracet lidi se změnou podoby, propadlými doklady apod., Němci si létali s Cesnama dělat pro své soukmenovce vyhlídkové lety z neschválených letišť - ploch pro UL (např.Cheb) apod. Chvíli to vypadalo, že si naše cizina oholí i hlavu aby neškrábali v řiti. Např. v současné době k nám mohou létat Němci (letadla všeobecného letectví) bez letového plánu (tedy bez jakékoliv kontroly), bohužel to ale není reciproční opatření s min. dopravy SRN (sami mají tuto dohodu mezi s Rak.a Švýcarskem). A to se řadu „vstřícností“ ani veřejnost nedozví….! Před r. 1989 bylo nějakou dobu podobné „opatření“ vyhlášeno na Rumuny, kvůli šikanování českých řidičů v Rumunsku.V této horlivosti vyniká především bavorská zemská policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 13:57:37 15. 06. 2009
default.png
Osobně jsem se na německém policjením webu ptal saských policistů, jak je to s kontrolami speciálně aut s českými a polskými SPZ a odpověď byla celkem stručná a jasná. Právě Češi a Poláci nejvíce pašují a tak je logické, že nás nejvíce zastavují. Neviděl bych v tom tedy žádnou zvláštní šikanu, jde spíše o logiku věci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AGT 13:27:21 15. 06. 2009
default.png
Celej Schengen a EU nemá stejnak budoucnost. Každej si beztak bude vždy hlídat to své a je to myslim dobře. Takhle se může každej producírovat kam chce a s čim chce a hlídky ve vnitrozemí tomu stěží zabrání. Hlídání hranic mělo něco do sebe..... (nemyslim to co panovalo na hranicích v poslední době před Schengenem) Sice pro slušný lidi je to velká úleva cestovat bez hranic,ale pro lumpy to platí dvojnásob.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 10:35:47 15. 06. 2009
Out.jpg
Poserem. A nejvíc by se posrali ti kteří se tady tomu smějou, kdyby to sami zažili...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN-CZE 08:45:52 15. 06. 2009
martin.cze.jpg
abyte se z té šikany neposrali...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 07:27:41 15. 06. 2009
Out.jpg
Že to sou účelové kontroly uz německá strana přiznala dávno. Zásadní nesouhlas s tvým příspěvkem vidím v tom, že každá hlídka je jiná (jako u nás, někde v pohodě a profesionální, jinde dva blbci) a tudíž spousty lidí může mít jinou zkušenost než Ty. Odveta PČR je možná směšná, ale pokud SRN ani po roce diplomatického vyjednávání není ochotna od této šikany odstoupit tak co nám zbývá? P.S. Nevím proč bych se měl nekde v SRN svlíkat do trenek jen proto že moje SPZ je z ČR. Ok, pokud takhle svlíknou u skopčáka přede mnou a za mnou tak nemám námitek a budu to brát jako normální bezpečnostní kontrolu. V opačnym případě je to pro mě šikana na základe státní příslušnosti a pak vůbec nechápu proč sme do tý EU-Schengenu lezli... Tohle mi totiž moc jako sjednocená Evropa nepříjde...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LEEUWERIK 22:51:46 14. 06. 2009
default.png
:-) Tak kontrol za Německou hranicí jsem si užíval donedávna dosytosti. Civilní auto, stopka, dva policisté v civilu ukáží průkaz, jeden vás hlídá a druhý lustruje v počítači. Sem-tam ukážete co máte v kufru. Jejich přístup je odměřený, profesionální. Jako schválnost a arogance se to našincům může samozřejmě jevit. Jestlipak za tím není odlišný vztah našich občanů k Policii jako takové. Pokud má někdo problém, že mu Německá Policie nechce uznat Občanský průkaz tak pak jim zkuste vysvětlit proč má řidič platný Cestovní pas zelené barvy a spolujezdec pro změnu barvy bordó :-)) Každopádně taková odveta PČR vypadá směšně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio