Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Odsloužená léta

Ahoj, nedávno jsem měl hovor s jedním PČR personalistou. To, že byl příjemný jak osina a jeho zásluhou určitě žádný nový policista nepřibil, spíše naopak, mě nijak nerozhodilo. Jsem proti tomu více-méně imunní. Nicméně odpověď na moji otázku, zda mi budou uznána odsloužená léta u AČR? Tak ta mě trochu rozhodila. Odpověď: Že je to na něm a že mi možná uzná polovinu, nebyla taková, kterou jsem chtěl slyšet. Na to dodal, že pokud bych byl od vězeňské, celníků nebo hasičů, tak tam mi to uzná celé, že je to stejný zákon. AČR má však jiný!! Doufám, že je zde nějaký personalista nebo osoba, která zná odpověď. A tuto verzi potvrdí nebo vyvrátí. Prosím, aby odpovídali jen ti, kteří skutečně vědí!!
OPS :: Datum založení: 14. 10. 2020 :: celkem 13 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STRANIX 22:00:51 16. 10. 2020
default.png
OPS [2020-10-16 21:30:10]: Moc nechápu, z čeho uvažuješ, že mám žášť vůči tobě nebo AČR? Kdybych nějakou takovou žášť měl, tak se tady vůbec nesnažím. Naopak mám v AČR několik kamarádů i příbuzného. Za použití elementární logiky se ti to spíše pokusím ještě jednou a naposled vysvětlit.

Ten personalista, se kterým jsi hovořil, tak ten mluvil o zápočtu tvé praxe pro stanovení služebního příjmu u Policie České republiky. U policie se ti totiž služební příjem postupně zvyšuje s odslouženými roky. Tady k tomu máš tabulku - https://www.kupnisila.cz/plat-policisty-hasice/. Jedna kolonka obsahuje tzv. stupně, ty ti postupně narůstají podle délky tvé služby (vždy po 3 letech postoupíš o stupeň). Pokud jsi tedy předtím sloužil 14 let u armády a on ti započítá polovinu, lze to přirovnat k situaci, jako kdyby jsi sloužil 7 let u policie, a podle toho se ti přiměřeně navýši měsíční služební příjem (na zápočet roků tzv. do renty to však nemá nejmenší vliv).

Pokud bys předtím sloužil 14 let u celníků, vězeňské nebo hasičů, pro účely výpočtu tvého měsíčního platu u Policie ČR by se ti započítalo celých 14 let, a tento by tak byl o něco vyšší, než v případě zápočtu 7 let.

O tvé znalosti zákona o vojácích z povolání nic nevím a ani jsem o ní nikde nehovořil. Měl jsem na mysli znalost zákona č. 361/2003 Sb., který ve svém § 117 upravuje právě shora uvedené uznávání praxe pro účely stanovení tvého platu. Je zřejmé, že ho personalista musí znát, když podle něho určuje výši uznané praxe pro nově nastupující policisty.

Nic z toho, o čem jste s příslušným personalistou hovořili, se v žádném případě netýká budoucího výpočtu tvé renty, stejně jako uznávání roků pro tyto účely. To totiž není ani v nejmenším v kompetenci personalisty stran nově nastupujících policistů.

Doufám, že je to napsáno jasně a srozumitelně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPS 21:59:11 16. 10. 2020
default.png
Když už jsem to tak rozjel, tak mám dotaz, který se netýká mě, ale kamaráda, který by případně šel se mnou. Před cca 15 lety odsloužil u HZS něco přes 3 roky. Teď je 15 let v civilu. Jde o to jestli existuje nějaká promlčecí lhůta nebo mu to na rozdíl ode mě uznají bez problému celé (jak renta, tak praxe)?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPS 21:53:32 16. 10. 2020
default.png
GHOST-COP [2020-10-16 21:46:01]: Vůbec ne, jsem rád za tvůj příspěvek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 21:46:01 16. 10. 2020
default.png
STRANIX [2020-10-16 19:31:34]: Jo, to máš pravdu. Ale nemají to říkat, když je to to mimo zákon. Vedoucí personálky jsou schopni vyslat na zdravotní prohlídku, přitom ze zákona zase vysílá služební funkcionář.


OPS [2020-10-16 19:07:04]: To nevím. Na mě moc vysoká matematika. Ale myslím si - dobře počitatelný příklad, že když budeš mít 7,5 let u AČR (kde je po 15 letech výsluha 5%) a 7,5 u PČR (kde je po 15 letech výsluha 20%), budeš mít nárok na 12,5%). Nevím ale, jestli do toho nějak v těchto případech nepromítají i průměrnou výši platu vojáka.... To by ti měli říct. V každém sboru jsou lidi co byli v jiných sborech či bývalí vojáci, tak by měli mít jasno. Bohužel ti nemůžu dát stoprocentní odpověď, tak se omlouvám, jestli ti zasí.ám vlákno :-) Ale jako podklad pro diskusi s HR to snad stačí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPS 21:30:10 16. 10. 2020
default.png
STRANIX [2020-10-16 19:31:34]: Vůbec nevím co máš za problém, jestli je to nějaká zášť proti AČR nebo jiný osobní problém. No nic, řešit to nebudu a ani mě to nezajímá.
Vůbec nechápeš ani s pokusem o použití elementární logiky na co se ptám.
PS: Zákon o vojácích z povolání znám, když už se o to tak staráš.

AF13 [2020-10-16 19:10:14]: Zajímavý poznatek. Zkusím o tom zjistit víc.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRANIX 19:31:34 16. 10. 2020
default.png
GHOST-COP [2020-10-16 10:09:43]: Fakticky to bude určovat personalista (stran zápočtu do platu), formální platnost tomu založí služební funkcionář z titulu své personální pravomoci. Je naivní si myslet, že služební funkcionář by něco přepočítával a určoval, kolik se komu započítá. To za něj dělají jiní.


OPS [2020-10-16 18:59:05]: Ve svém dotazu jsi nespecifikoval, jestli hovoříš o platu nebo o rentě. Co se zápočtu do renty týče, tam ti opravdu personalista nemůže říct, že ti polovinu nezapočítá. K výpočtu renty dochází až se skončením služebního poměru (odchodu do civilu, nikoliv k jiné ozbrojené složce), proto ti tady při užití elementární logiky odpovídáme na problematiku platu, kde to personalista ovlivňuje.

P.S. Mít naučený zákon se může celkem hodit, zvlášť když ho potřebuješ ke své práci.

AF13 [2020-10-16 19:10:14]: Vylepšit nejenom měsíční plat, ale ve svém důsledku i finální výši renty, takže se to opravdu vyplatí :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 19:10:14 16. 10. 2020
default.png
OPS [2020-10-16 18:59:05]: Určitě bych nekašlal na to, aby ti roky u armády uznali do praxe, jelikož ti to muže výrazně vylepšit měsíční plat. Paradoxně je to tak, že to mohou v různých krajích uznávat různě - i případ od případu. Jinak není pravda, že by MP měla počítáno 100 procent, někde mají 0, někde polovinu, někde třetinu...

Logika v tom, ze hasič, který půjde k BIS bude mít započítáno do praxe 100% a strážník, který jde k PČR muže mít 0% je vcelku dobrá ukázka fungování systému.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPS 19:07:04 16. 10. 2020
default.png
GHOST-COP [2020-10-16 10:15:58]: Víš jak se ten poměr počítá?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OPS 18:59:05 16. 10. 2020
default.png
GHOST-COP [2020-10-16 10:15:58]: To mu ještě zavolám jak to myslel, protože jestli to pochopil jako kolegové pod tebou, tak je to špatně. Jde mi o roky do renty, na praxi jsem ani nemyslel.


STRANIX [2020-10-15 21:16:20]: Tady vůbec nejde o nějaké otáčení, ale o informace. Nevidím na tom špatného. Navíc si to společně s kolegou pod tebou pochopil špatně. S tím charakterem to použil úplně stejně, máte to pěkně naučené.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 10:15:58 16. 10. 2020
default.png
Jinak pokud ti jde o roky do renty a ne do tarifu, tak se ti počítají samozřejmě všechny, takže po 14 letech u AČR (i když ti nezapočtou do tarifu nic) a jednom roku u PČR, máš nárok na výsluhu. Ovšem za jiná procenta než někdo, kdo má celých 15 u PČR, protože vojáci mají jiná procenta - vypočte se ti to poměrem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio