Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Ústavní stížnost

Po dlouhé a úmorné práci jsme dodrželi svůj slib. www.novinky.cz/domaci/172728-bublan-posle-ustavni-stiznost-proti-zakonu-o-povinnych-prescasech-policistu.html Oficiální prohlášení UBS a ČSSD dnes uveřejníme na stránkách UBS Přeji všem pěkný den
UBS-MILOS :: Datum založení: 02. 07. 2009 :: celkem 32 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu UBS-MILOS 22:55:08 12. 07. 2009
default.png
Tisková zpráva k Pl.ÚS 20-09 - práce přesčas policistů Skupina poslanců napadla u Ústavního soudu zákon umožňující nezohlednit práci přesčas a ve svátek u příslušníků bezpečnostních sborů Brno, Ústavní soud, 10. července 2009 Ústavní soud obdržel 7. července 2009 návrh skupiny poslanců, zastoupených poslancem Františkem Bublanem, na zrušení části zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, konkrétně slov „v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce“ v ustanovení § 112 odst. 2 tohoto zákona a vedle toho též ustanovení odstavce 4 v tomtéž paragrafu. Celé ustanovení § 112 odst. 2 včetně vyznačení slov navržených ke zrušení zní: „Příslušníkovi je stanoven služební příjem s přihlédnutím k případné službě přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. Ve služebním příjmu ředitele bezpečnostního sboru a jeho zástupce je přihlédnuto k veškeré službě přesčas.“. Navrhovatelé tvrdí, že napadená část zákona je v rozporu s právem zaměstnance, včetně příslušníka bezpečnostního sboru, na spravedlivou odměnu za práci, které je garantováno v čl. 28 Listiny základních práv a svobod („Zaměstnanci mají právo na spravedlivou odměnu za práci a na uspokojivé pracovní podmínky.“). Podle navrhovatelů je tato úprava nespravedlivá, neboť umožňuje příslušníkům nařídit službu přesčas v rozsahu 150 hodin, aniž by jim bylo poskytnuto náhradní volno. Skupina poslanců dále navrhla zrušit § 112 odst. 4 zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, který zní: „Příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.“. Podle navrhovatelů to znamená, že se nekrátí služební příjem pouze těm, kteří mají rovnoměrně rozvrženou pracovní dobu (od pondělí do pátku). Pokud však jde o příslušníky, kteří mají pracovní dobu rozvrženou „nerovnoměrně (ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby)“, ti musí službu vykonat i v den svátku, jakoby se jednalo o kterýkoliv jiný pracovní den, a neobdrží za to žádný příplatek či náhradní volno za práci ve svátek. Toto ustanovení je tak podle poslanců diskriminační pro určitou skupinu příslušníků bezpečnostních sborů, neboť mezi příslušníky bezpečnostních sborů zavádí neodůvodněnou nerovnost. Podle rozvrhu práce tato věc připadla soudci Stanislavu Balíkovi jako soudci zpravodaji. Soudce zpravodaj v následujících měsících shromáždí podklady nutné pro rozhodnutí a po té věc předloží patnáctičlennému plénu Ústavního soudu, které je příslušné o návrhu rozhodnout. Tomáš Langášek generální sekretář Ústavního soudu

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UBS-MILOS 18:49:37 08. 07. 2009
default.png
Překlopeno z UBS Milan Vážení kolegové a pisatelé, musím zde oponovat některým názorům. Skupina poslanců se podepsala pod "Ústavní stížnost", ve které se upozorňuje na nespravedlivé pracovní podmínky mezi příslušníky ozbrojených sborů ČR. Myslete si o této skutečnosti co chcete. Psát zde však o svých dohadech proč někteří poslanci "pomohli" a podepsali se pod tuto úst. stížnost a nám tím umožnili, abychom vůbec mohli hájit naše práva před Ústavním soudem, se mi zdá přinejmenším nevhodné a nedivil bych se, kdyby to zmiňované poslance uráželo. Jak se říká : za dobrotu na žebrotu. Možnost nápravy měli v rukou všichni poslanci a neudělali to. Bavme se tedy o těchto poslancích, kteří neučinili vůbec nic. Co je k tomu vedlo a co zatím vším asi je ? Dle mého názoru by tedy kritika měla směřovat na tyto poslance typu Íčka Langra. Snad se vás některých příliš nedotknu, ale někdy mi připadá, že nedokážete rozlišovat "zlo" od "dobra". Jak již tady naznačil Miloš ...... Pokud bude mít někdo úmysl vykonat něco dobrého, tak bychom ho neměli odsuzovat a odstrkávat jen proto, že je např. v té či oné politické straně nebo nám je méně sympatický. P.S.:(kdybych viděl, že Íčko chce vykonat i něco dobrého, tak bych si myslím zvykl i na ten jeho škleb ) Pod to se klidně podepíši Milan Halberštát P.S. Měl bys vědět, že jsme museli nechat přepracovat celou ÚS na podněty poslanců a to nejmenovanou právní kanceláří za pro nás i nemalé peníze vybrané od kolegů nejen z dobrovolných příspěvků. Snaha se vyplatila a jak píše Milan, je jedno zda pravá či levá ...hlavně že někdo a za to je třeba vzdát dík. Myslím a nemýlím se, že se jedná i o tvou spravedlnost, nebo se pletu? Přeji pěkný zbytek večera.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TAHAC 16:04:10 08. 07. 2009
default.png
Kdybys pořádně četl, tak bys zjistil, že jsem na stejné lodi jako ty a nepředhazoval bys mi tu ať si to jdu na měsíc zkusit, zkouším to už dvanáctym rokem... S tím obědem bych to tak nedramatizoval, rozhodně to není pravidlo, že co šichta = nenajedení se. A že se nemáme nejhůř, tak za tím si stojím. Lépe by samozřejmě být mohlo, ale to může vždycky, že ??? Občas by taky bylo dobrý, aby se ti nejvíce ukřivdění, uplakaní a nedocenění jedinci podívali jak se žije někde jinde ve světě a možná by si začli vážit toho, že žijí a pracují v té naší ČR !

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JERZI 22:39:50 07. 07. 2009
Jerzi.jpg
NO to si snad dělají pr....... S prominutím, asi tak před půl rokem jsem měl dotaz na odbory, jak to vypadá se slavnou stížností. No a bylo mi řečeno že už je dávno připravená, ale nikdo z ČSSD ji podle slibu co dřív dali, nechtějí podat. A heleme se jsou tu volby a jak je tomu v ČR zvykem, před volbami jde najednou vše..........

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UBS-MILOS 18:52:18 06. 07. 2009
default.png
lin - neznám tě, alespoň ne pod tímto nickem, ale moc děkuji. Právě za trocha poděkování nám to za to stojí ;-) X-sat - to je v pořádku, nic se neděje. Za vše může ta neskutečná kampaň ze strany MV a PP proti nám. Je mi jasné, že pak pohled na UBS je takový.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PINDIAN 00:29:40 05. 07. 2009
default.png
Na oběd se popravdě občas také dostanu, ale velice málo a spoléhat na to, že budu mít čas si zajít na oběd? Je to opravdu o tom kdo kde dělá, kolik na oddělení chybí lidí, jaký je nápad a spousty dalších. O tom se zde nemá cenu dohadovat, kdo slouží u P ČR tak ví, že se samozřejmě fyzicky nenadře, ale ve skutečnosti čas strávený v práci navíc s papírováním má zase své stránky. Dělat něco jiného samozřejmě můžu jít, ale nechci. To by šlo též pro ostatní, kteří mají zase k naší práci výhrady jak se máme, že můžou odejít a pracovat za ty jistoty. To je ten začarovaný kruh každá věc má dvě stránky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 12:35:18 04. 07. 2009
Out.jpg
Tak ja mám ten dojem, že Tahac u PČR je, takže se na to dívá ze stejný strany jako Ty. Ale k věci. S tou pauzou na oběd máš určitě pravdu, ale zase to platí jak u koho a jak kde. Znám i v Praze MOP kde o pause na oběd (nebo prostě jak je čas) chodej kluci v pohodě do restauračky naproti na jídlo. Jinak znám ve svém okolí min. 2 lidi kteří se svém zaměstnání taky nemají šanci se najíst. Rozdíl je ten, že oni rozhodně nemají výhody služ. poměru a ještě berou citelně menší plat než máš ty. Samozřejmě můžeš namítat, at jsou dělat něco jiného, ale to můžeš i Ty.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PINDIAN 11:04:21 04. 07. 2009
default.png
Přesně jak píše ben nevíte o čem mluvíte, že se stačí koukat jenom kolem sebe??? Přijde sem je tu ta jistota a mužete se taky koukat z Naší strany:-))). Odsluž měsíc a budeš z toho možná i šilhat!!!! Šel jsem k P ČR také z důvodu jistoty (plat 14.,...........) a kde je ten zbytek??? V každém minulém zaměstnání byla jídelna případně stravenky pro zaměstnance. Tady nemáš šanci se najíst!!! (jako řadový policista). Stravenky při mém příchodu (4 roky) byly za 30,-Kč doplatek jsi dostal 35,-Kč stravenku:-)))) (tak na rohlíky a salám pro 12 hod. službu to jde ne-jistota!!! Před 10 lety jsem jezdil jako řidič a měl jsem v uvozovkách pitomou stravenku za 50,-Kč a doplácel 23,-Kč což je běžný jev v civilní sféře. O tom, že se někdy ani nenajíž a zakládáš si na zdravotní problémy a pod. o tom ani nemluvě a je spousta a spousta těch Vašich či Našich sociálních jistot.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LIN 09:14:09 04. 07. 2009
default.png
Chtel bych timto moc podekovat cele UBS za to vsechno co pro me spolubojovniky (PCR, HZS, VS, CS) delala, dela a doufam, ze i delat bude. Je dobre, ze je stale nekdo, komu nejsou cizi problemy ostatnich a nachazi silu a zpusoby jak je resit. Diky moc!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X-SAT 09:06:34 04. 07. 2009
X-sat.jpg
Omlouvam se,stanovy jsem si prosel az nyni. Myslel jsem si,ze mate jinou pravni podobu (sdruzeni) a mylil jsem se. Omlouvam se. Dulezita je vsak predevsim podstata Vasi prace.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio