No nevím kolik odejde ke konci roků policistů, ale v každém případě se musí rozhodnout do konce října, aby mohli využít přechodného období! Tedy rozhodnout v předvolebním čase, kdy vítěz voleb může říci, že se z ekonomických důvodů zastavuje (v lepším případě snižuje) vyplacení příspěvků za službu a další soc. dávky! A co s načatým večerem…..! Dost možná, že cca 30 – 45 letí vysloužilci seženou práci, ale vřele doporučuji aby si předem oběhli pracák a nějakou tu firmu, a zjistili si kolik daleko mladších zájemců hledá práci (a to nejen kvůli razítku ohledně podpory, ale skutečně jí hledají!!!). Nevím přesně co očekávali zákonodárci od zák.361…(spíše tandem Langer – Gross), a co zůstalo z původní předlohy kterou připravovali lidé kteří znají velmi dobře výkon bezp.služby (např.Tomek, Kotlan a další). Také se mi nechce porovnávat systemizace, ale spíše přibylo více různých ….náctiletých pplk. a plk., a naopak ubylo tisíce důstojníků na zákl. útvarech (příp. jim byla snížena hodnost), a část jich odešla do civilu s pachutí křivdy! Tento problém však paralelně řešila nová systemizace (SPM). Je pravda že každý nemá na vysokou školu (ostatně všichni poldové jí asi mít nebudou nikdy), je také věcí každého, za jak dlouho se bude cítit vyhořelý (zákon 361… umožňuje službu do 65 let věku). Zákon 186/2002 Sb., byl jistě „sociálně spravedlivější“ ( zná však tento pojem „tržní“ hospodářství??!). Tak že „rentiérům“ vyměřil max. 120 % vyměřovacího základu důchodu, což ke konci platnosti zák.186 činilo cca 12 500,-. Tak že ti „vyhořelí“ kteří byli prozíravější (nechci psát vychc…) počkali až nastane účinnost 361….! Neboť i ti z nejnižších pater polic hierarchie jsou na tom lépe (viz. platové tabulky). A samozřejmě jako i u důchodů, tak se ty nůžky (jako i v řadě jiných států s podobným soc.systémem) rozevírají podle toho na jakém postu kdo pracoval a kolik si v rozhodném období vydělal. Neřeším zde, jestli je to spravedlivé. Ostatně jeden bývalý bankéř a senátor bere cca 90 tis. důchodu. To muselo být přesčasů…..!