Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Povinnost pracovat zadarmo 150 hodin přesčas policistům zůstane (REDAKCE)

Povinnost pracovat zadarmo 150 hodin přesčas policistům zůstane

Foto: Pavel Kolář

Praha - Policisté a další příslušníci bezpečnostních sborů budou mít i nadále nárok na proplacení přesčasů teprve po odpracování 150 přesčasových hodin. Návrh ČSSD a KSČM, který měl toto pravidlo z nového služebního zákona odstranit, Poslanecká sněmovna v odmítla již v prvním kole projednávání. Zamítnutí novely prosadili poslanci vládní koalice.

Autor: redakce
Publikováno: 26. 09. 2000
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BOUSE 14:49:18 28. 09. 2007
default.png
listopad 2006 odložil jsem odchod a ještě počkám na konec roku 2007.Loni v listopadu jsem si dopisoval s p.Burdou na intranetu.Upozorňoval jsem ho na finanční propady,které nastanou u policie v roce 2007.On mě jménem p.Salivara ujistil,že se tak nestane.Tabulky jsme již koncem roku znali a nebylo těžké si spočítat příjem a čekat na platový výměr v rozkaze,který potvrdil naše obavy.Nyní se sešel rok s rokem a mě překvapilo,že v zápisech z porad ředitele je pasáž věnována policistům,kterých se propady týkají.Bylo tam doslova napsáno,že tyto propady se budou policistům kompenzovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLOS 10:34:59 28. 09. 2007
default.png
výzva pro pana Burdu Pane Burdo, nyní, když se nevydařila cesta změny zákona formou novelizačního návrhu poslanců, přichází na řadu ústavní stížnost. Obě odborové organizace policie by se měli přestat hádat a začít spolupracovat. Pokud by byli ochotni poslanci podpořit naší ústavní stížnost, byla by to nejschůdnější cesta. Panu Langerovi přece již, pane Burdo nevěříte, že v této věci pohne k lepšímu. Slyšel jste přece to polopravdivé zdůvodnění pana Langra v poslanecké sněmovně? A že plánuje příští rok kompletní novelizaci? Už si dokáži představit, jak bude vypadat. Pane Burdo, vyjednávat jste vyjednávali devět měsíců a nejožehavější věci se nepodařily vyřešit. Proto si myslím, že dalším krokem by mělo být napadení služebního zákona u soudu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ALIK 01:47:33 28. 09. 2007
default.png
to Anton nedával jelikož slíbená cesta přes PSP byla nejrychlejší ale také nestabilní.Nyní se na ústavní stížnost dostává řada.A zase pokud to půjde bude se preferovat "rychlejší cesta" tedy stížnost skupiny poslanců.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANTON 23:51:20 27. 09. 2007
default.png
150 hodin Nevím, jestli to tu už nebylo, ale podal někdo žalobu ( podnět ) k Ústavnímu soudu na neplatnost ustanovení zákona 361/2003 Sb. o 150 hodin zdarma? Podle mě rozhodnutí ( zrušení ustanovení ) Ústavního soudu by bylo platnější než hádka 200 blb*ů v PS ČR.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PARAGAN 18:20:24 27. 09. 2007
default.png
kdepak jsou? jenom by mne zajímalo, kdepak jsou naši "vyjednavači" z NOSPu? to se ani k tomu co "vyjednali" tady nevyjádří? jo to se vyjadřovat k demo to šlo hned co? ach já zapomněl - demo vlastně všechno vyjednávání zhatila že? a už vidím co by bylo kdyby to vyšlo- "i přes demo se nám podařilo...bla, bla, bla" . Jo a pan Burda mi stále dluží odpovědi na mé jednoduché otázky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLOS 11:01:38 27. 09. 2007
default.png
Langerovy lži Pane Langře, ve svém projevu ve sněmovně jste hovořil o tom, že 150 hodin přesčasů zdarma mají policisté vykompenzováno kratší pracovní dobou a delší dovolenou. Já se ale, pane Langře, ptám, kde mají vykompenzováno 150 přesčasových hodin zdarma policisté, kteří dělali a dělají ve třísměnném a nepřetržitém provozu? Těm se pracovní doba nezkrátila. A co se týče delší dovolené, tak tu policisté ve třísměnném nebo nepřetržitém provozu vůbec nepocití, protože si musí podle nového zákona nadělávat i státní svátky. Pane Langře, na tomto příkladu je vidět, jaký jste lhář. Kdyby jste, pane Langře, na rovinu řekl nemám peníze, proto nemohu zrušit 150 hodin přesčasů zdarma, tak se mi to nebude líbit, ale budu si vás vážit, že s námi hrajete férovou hru. Pokud ale lžete a nejen vy, ale i vaši podřízení a moji nadřízení, tak v ně ztrácím důvěru, jsem frustrován a demotivován. A takovým policistů jako já je mnoho. Proto se nedivte, že se vám Titanic potápí. Pane Langře, vážně uvažuji, že od policie odejdu. Mám odslouženo 12 let, další tři roky dostanu přidáno pouze 1,5 %, ale přitom inflace bude nejméně 4 %. A o mém odchodu nerozhoduje jen finanční stránka. Policie jde ke dnu a já se toho nemíním účastnit. Jako ministra máme lháře, jako managery taky lháře a já už toho mám opravdu dost. Jediné, co mě utěšuje, že svého přímého nadřízenémo mám pohodového chlapa, který na rozdíl od vás jedná na rovinu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UBS-MILOS 02:14:07 27. 09. 2007
default.png
Díky páni poslanci Krásné kolegové.Být tam,tak by jste zvraceli jako já.Poslanci se překřikovali a rušili jednání o jiných věcech,než bylo v tuto dobu třeba,chodili si pro chlebíčky a vyřizovali své telefonáty.Hlavně ODS a celá koalice již předem věděla,že stejně návrh nepodpoří,protože nebyl z dílny velmistra,ale opozice.Pan ministr opět vytvářel dojem,že situace je velice růžová,odchody jsou zcela v pořádku a propady jsou v normálu.Odpracovat 150 hodin je jen nafouknutá bublina,která nemá žádný vliv na vaši únavu a naštvanost.Kancelář být předělána musela,protože už bylo neúnosné chodit na WC na záchod za 10 tisíc a ve svém služebním autě mu kožená sedačka nemasírovala záda,proto ji musel za pár desítek tisíc(nemalé peníze) vyměnit...chudinka . Ano,nečekali jsme nic jiného,než to co se stalo a to, co řekl pan Bublan bylo zcela pravdivé,ale v místě PS ho nikdo slyšet nechtěl: "A potom úplně naposled můj osobní dojem. Mám takový pocit, že u této věci ani tak nejde o to, co se předkládá v návrhu zákona, ale o to, kdo to předkládá. A to mě trošku mrzí, protože se přiznám, že kdyby toto předkládal kdokoli jiný z této Sněmovny, tak to podpořím a nebudu se ptát na to, z jaké dílny to pochází." Ještě jsme nehodili flintu do žita a budeme doufat v ústavní spravedlnost.Jedno vím zcela přesně,že tato koalice (ODS,KDU-ČSL-SZ)náš hlas při volbách již určitě nezíská a my si vzpomeneme...díky páni poslanci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UBS-MILOS 01:51:13 27. 09. 2007
default.png
Kdo a jak hlasoval 21. schůze, 60. hlasování, 26. 9. 2007, 16:19 Novela z. o služ. poměru příslušníků bezpečnostn NÁVRH BYL PŘIJAT -------------------------------------------------------------------------------- PŘÍTOMNO=169 JE TŘEBA=85 [A] ANO=86 [N] NE=77 [0] NEPŘÍTOMEN [Z] ZDRŽEL SE -------------------------------------------------------------------------------- ČSSD N Vlastimil Aubrecht 0 Jan Babor 0 Vlasta Bohdalová N Robin Böhnisch N František Bublan N Karel Černý N Josef Čerňanský N Petr Červenka N Anna Čurdová N Kosta Dimitrov N Richard Dolejš N Robert Dušek N Jaroslav Fiala N Václav Grüner 0 Jan Hamáček N Michal Hašek N Jaromír Chalupa N Vítězslav Jandák N Zdeněk Jičínský N Miloslav Kala N Gabriela Kalábková 0 Václav Klučka N Karel Korytář N Zdeněk Kotouš 0 Karel Kratochvíle Z Jaroslav Krákora N Jiří Krátký 0 Stanislav Křeček N Pavol Kubuš N Rudolf Kufa N Jan Látka N Vladimíra Lesenská N Radko Martínek 0 Lenka Mazuchová N Marcela Mertinová N Alfréd Michalík N František Novosad N Ivan Ohlídal N Hana Orgoníková 0 Jiří Paroubek N Břetislav Petr N Jiří Petrů N Pavel Ploc 0 Petr Rafaj N David Rath N Josef Řihák N Antonín Seďa 0 Ladislav Skopal 0 Josef Smýkal 0 Evžen Snítilý N Bohuslav Sobotka N Miloslav Soušek N Petr Sunkovský N Miroslav Svoboda N Hana Šedivá N Ladislav Šincl N Zdeněk Škromach N Václav Šlajs 0 Karel Šplíchal N Jeroným Tejc N Martin Tesařík N Milan Urban N Jindřich Valouch N Pavel Vanoušek N Miroslav Váňa N Miloslav Vlček N Václav Votava N Petr Wolf N Lubomír Zaorálek N Cyril Zapletal N Ladislava Zelenková N Petr Zgarba -------------------------------------------------------------------------------- ODS A Walter Bartoš A Jan Bauer A Marek Benda A Pavel Bohatec A Zdeněk Boháč A Petr Bratský A Jan Bürgermeister 0 Jiří Čepelka A František Dědič A Vladimír Dlouhý A Michal Doktor 0 Tomáš Dub A Eva Dundáčková A Radim Fiala A Dana Filipi 0 Petr Gandalovič A Tomáš Hasil 0 Vladimír Hink A Zdeňka Horníková A Michael Hrbata A Pavel Hrnčíř A Radim Chytka A Josef Ježek A Libor Ježek A David Kafka 0 Tomáš Kladívko A Jan Klas A Jaroslav Klein A Jozef Kochan A Miroslav Krajíček A Petr Krill A Jaroslav Krupka A Ivan Langer A František Laudát A Zdeněk Lhota A Ladislav Libý 0 Zdeněk Mach A Helena Mallotová A Václav Mencl A Dagmar Molendová A Jan Morava A Petr Nečas A Miroslava Němcová A Zbyněk Novotný A Jiří Papež A Miloš Patera A Alena Páralová A Daniel Petruška A Jaroslav Plachý A Ondřej Plašil A Petr Pleva A Jiří Polanský 0 Jiří Pospíšil A Zdeněk Prosek A Juraj Raninec A Aleš Rádl A Daniel Reisiegel A Daniel Rovan A Jana Rybínová A Aleš Řebíček A Martin Říman A Karel Sehoř A Jan Schwippel A František Sivera A Pavel Suchánek A Lubomír Suk A Pavel Svoboda 0 David Šeich A Milan Šmíd A Vladimír Šoltys A Jan Špika A Boris Šťastný A Lucie Talmanová A Petr Tluchoř A Vlastimil Tlustý 0 Mirek Topolánek 0 Tomáš Úlehla A Jan Vidím A Vladislav Vilímec 0 Oldřich Vojíř 0 Tom Zajíček -------------------------------------------------------------------------------- KSČM N Marta Bayerová N Zuzka Bebarová-Rujbrová 0 Milan Bičík N Petr Braný 0 Alexander Černý Z Jiří Dolejš Z Václav Exner N Jiřina Fialová N Vojtěch Filip 0 Miroslav Grebeníček N Stanislav Grospič N Milada Halíková N Pavel Hojda N Kateřina Konečná Z Vladimír Koníček N Pavel Kováčik N Ivana Levá N Soňa Marková N Zdeněk Maršíček N Ladislav Mlčák Z Miroslav Opálka N Václav Snopek Z Josef Šenfeld N Karel Šidlo N Josef Vondruška N Miloslava Vostrá -------------------------------------------------------------------------------- KDU-ČSL 0 Libor Ambrozek A Jiří Carbol A Jiří Hanuš A Ludvík Hovorka A Miroslav Kalousek A Jan Kasal A Tomáš Kvapil 0 Vlasta Parkanová A Pavel Severa A Cyril Svoboda A Milan Šimonovský 0 Michaela Šojdrová A Ladislav Šustr -------------------------------------------------------------------------------- SZ A Martin Bursík A Kateřina Jacques A Věra Jakubková A Ondřej Liška A Přemysl Rabas A Olga Zubová

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSTA 18:11:02 26. 09. 2007
default.png
:o) myslím si, že poslední odstavec projevu Dr. Ratha hovoří jasně a velmi trefně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSTA 18:07:18 26. 09. 2007
default.png
další projevy Kdo má ve volebním obvodě tuto kreaturu? -> Poslanec Juraj Raninec : Děkuji za slovo. Vážené kolegyně a kolegové, jak jsem již avizoval ve své zpravodajské zprávě, vzhledem k nedostatkům předloženého návrhu a avizované novele, komplexní, navrhuji zamítnout předložený návrh. Poslanec David Rath : Dámy a pánové, pan ministr Langer mě potěšil. Potěšil mě tím, že nás ubezpečil, že vlastně drtivá většina policistů letos na tom zákonu vydělá několik tisíc korun. Já bych mu docela rád i věřil, že 90 - 95 % policistů na tom vydělá, jak on říkal, přibližně - jestli jsem si to číslo dobře zaznamenal - 2400. Já bych chtěl dodat 2444 policistů na tom nevydělá. Nebo pouhých 2444 policistů na tom nevydělá. Pak se ale musím ptám, co způsobuje tak masivní odchod policistů z jejich sboru, co je vyhání od policie. Proč klesá v letošním roce počet policistů a proč naopak stoupá počet těch, kteří odcházejí a hledají uplatnění jinde? Pokud to nejsou peníze, jak nás pan ministr Langer ubezpečil, dostávají naopak přidáno policisté a hasiči, tak pak je může odpuzovat pouze chaos v tomto resortu, za který zodpovídá pan ministr Langer, nebo dokonce je odpuzuje přímo osoba pana ministra Langera. Jiné vysvětlení prostě nemám. Když mají dost peněz, tak musejí mít nějakou jinou příčinu. Dále, co mě zaujalo ve slovech pana ministra Langera, bylo konstatování, že udělal někdo z policistů chybu, bude okamžitě potrestán. To je pěkné, jistě chvályhodné, nicméně jak to pan ministr tady může slibovat, když každou chvíli z jeho úst slyšíme, že on není ministr policie. Na jednu stranu slibuje, že bude trestat chybující policisty, na druhou stranu se vymlouvá nad každým průšvihem policie, protože on vlastně za to nemůže, protože on není ministrem policie a on policii má na ministerstvu jenom tak jako mimo. V tu chvíli bych se chtěl zeptat, když tady sliboval potrestání policistů, kdy budou potrestáni ti policisté, kteří se mu nedávno na Policejním prezidiu poprali, nebo skoro poprali. Pokud vím, tak pan ministr Langer na reagoval jednoduše, že to není jeho věc, že to musí řešit policejní prezident. Čili jestli toto je způsob trestání policistů, kteří pochybili, tak je to zvláštní. Já už si nedovedu představit větší známky rozkladu v policii, než že se nejvyšší policejní funkcionáři, šéfové elitních útvarů skoro poperou. Pak o tom noviny referují téměř v přímém přenosu. To je tady skutečně ještě nezažili, to jsme tady skutečně ještě neměli. Jsem zvědav, čeho se dál v policii ještě dočkáme. Nejenže mnoho schopných policistů odejde, takže policie se stává personálně naprosto nedostačující, nezvládá své úkoly, ale ještě ti, co tam zbyli, se perou mezi sebou a pan ministr říká, že to není jeho věc, protože on není ministr policie. Otázka peněz, dámy a pánové - myslím si, že tuto novelu je potřeba podpořit. Policejní sbor, hasičský sbor si to zaslouží. Otázka peněz je přece otázkou do jisté míry zástupnou. Chtěl bych se zeptat pana ministra, když tady pláče, že on ty peníze nemá a musí šetřit, proč nezačíná u sebe, proč investoval 19 milionů do rekonstrukce svých kanceláří. To tam musíte mít asi zlaté prkénko za záchodě, pane ministře. Protože jinak si nedovedu představit, jak je to možné. Je hezké, že svůj plán revitalizace policejních služeben začínáte tím, že jste si revitalizoval svoji pracovnu na ministerstvu. Mám vážné obavy, že policisté dál budou psát na starých psacích strojích, psacích počítačích, v nevzhledných a ošklivých služebnách, ale hlavně, že pan ministr Langer si pořídil pracovnu za 19 milionů. On si to zaslouží, je to odborník na pravém místě. Policie vzkvétá, policejní sbor se mu nepere, policisté neodcházejí, zločinnost klesá, objasněnost stoupá. Čili pan ministr Langer si toto nepochybně zaslouží. Já bych pro to i hlasoval. Také, pane ministře Langere, je zajímavé, jak jste si nechal vybavit své služební vozidlo. Také by to jistě řadové policisty zajímalo, zvláště ty, kteří třeba nemají na benzín, aby dojeli vyšetřovat nějakou závažnou kriminalitu. Jestli si myslíte, že tímto budete motivovat svůj sbor, aby sloužil občanům České republiky, tak vám chci říci, že tímto je akorát demotivujete. Demotivujete, resp. motivujete k tomu, aby sbor opustili. Tak jim aspoň trochu přidejte na platech. Pokud tady pláčete, že na to nemáte, tak probůh, proč jste zvedal ruku pro to, aby nesmyslně klesaly daně firem, které už jsou takto v České republice naprosto nejnižší v celé Evropské unii, proč jste byl jeden z těch, kteří darovali příští rok deset nebo dokonce možná podle odhadu dvacet miliard jen pro příští rok zahraničním majitelům největších firem, aniž by to bylo potřeba, co se týká zvýšení konkurence českého podnikatelského prostředí? Prostě to vám nevadí, pro to jste tady hlasoval, hlasoval, mával rukou. Proto jste byl pro. To vám nevadilo a teď vám ty peníze schází. To je logické, když jste je dali těmto lidem úplně nesmyslně, resp. majitelům zahraničních podniků, z čehož Česká republika nemá nic mimo této ztráty, tak se pak nedivte, že vám peníze scházejí, a nesnažte se nás tady obměkčit slzami. To vám nevěří nikdo. Zvláště vaši policisté vám to nevěří. Taktéž vám to nevěří, když jste snížili daňovou progresi pro ty nejbohatší, nejvíce vydělávající občany. Tam jste přišli a státní rozpočet obrali také o několik miliard ročně. Kdybyste tuto zbytečnou věc nezrealizovali, tak jste měl nejen na navýšení platů policistů a hasičů, ale bylo by i na navýšení platů učitelů, zdravotníků, zbylo by asi i dost peněz na třeba modernizaci policejních služeb a nezůstalo by u toho, že je máte vymalované jen ve své brožuře. Obávám se, že ta brožura bude jediné, co po vás v úřadě zbude. Omyl. Ještě jedno jste udělal. Kdybyste chtěl skutečně najít ty peníze, tak byste nerušil velmi výkonnou finanční policii. Ale tu jste musel zrušit, protože to po vás chtějí vaši kamarádi, kterým finanční policie byla velmi nepříjemná. Pane ministře, podle mého soudu, vy jste ministrem mafie, ne policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio