Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Proč policisté odcházejí? (REDAKCE)

Proč policisté odcházejí?
Policisté odcházejí
Foto: redakce
V současné době se stále intenzivněji hovoří o masovém odlivu policistů, zejména na přelomu roku. Byť se tomuto tématu věnuje spousta médií, omezí se většinou na zkratku a na prezentaci nejlépe prodejných informací. A opět, jako v minulosti již několikrát, se tento problém politizuje.
Aktuální známé číslo celkového podstavu policistů ke konci roku se blíží k 5000. Lze ale konstatovat, že nemusí být konečné. Jako argument pro toto tvrzení jsou konkrétní zkušenosti a ohlasy z útvarů policie. Odchody ovlivňuje několik faktorů, které stojí za to přesně identifikovat.
Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 14. 11. 2007
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PRAP-FEDOF 13:10:57 12. 02. 2008
default.png
Kdo odchází? Pro Karlose. Tak mám pocit, že asi píšeš sci-fi.Alespoň podle toho co píšeš. Jinak pokud jsem pochopil sdělení od OBČANA, tak si myslím a vím, že má pravdu.Tedy z jeho pohledu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JURA 22:23:21 12. 12. 2007
default.png
Proč odcházejí? Bo je to tu s.... Hlídejte se sami.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 21:29:44 10. 12. 2007
default.png
Plnou parou vzad Žadné evidentní navýšení platů proti roku 2006 se nekoná. Převážně jsou všichni na svých původních penězích. Vyjímkou jsou snad lidé ve vyšších třídách a na vysokých funkcích. Zodpovědnost ano, tresty ano, profesionalitu a odpornost ano, ale kde je odpovídající ohodnocení? Kde je ocenění práce člověka v ozbrojené složce země EU XXI. století?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLOS 11:39:25 25. 11. 2007
default.png
Měl I. Langer motiv k zabití Mrázka? Povinná Kmentova četba Mateřským deníkem důkladně anoncovaná kniha novináře Jaroslava Kmenty "Kmotr Mrázek", která vyšla minulý týden, je prostě masakr. Místo jiných blbostí by jí měl stát nechat vytisknout ve velkém nákladu a rozeslat do všech škol, policejních služeben, na soudy, úřady apod. a všichni by si jí tam měli přečíst povinně! Dílo je to hodnotné - jeho hlavní síla tkví, jak už to v tomto žánru chodí, v informační kvalitě a v množství zdrojů. Pro toho, kdo má k dispozici o problematice špičkového českého zločinu i jiné prameny, bude důležitým pomocníkem v dalším bádání. Kdo četl o Kmentově počinu jen na stránkách MF Dnes, musí být trochu zmaten. V novinách byly uveřejněny její sice zajímavé části a jmenovány některé zajímavé Mrázkovy kontakty, ale síla díla je právě v celku. V popisu životní dráhy jednoho z největších českých mafiánů všech dob od prvních vekslů za bolševika až po řízení nejdůležitějších bezpečnostních a vládních struktur státu tímto nevyučeným, zdravým, avšak od mládí invalidním důchodcem. Citace z odposlechů nebo z policejních dokumentů (mimochodem - bude i Kmenta mezi prověřovanými či stíhanými, jak o tom nyní uvažují M. Topolánek s R. Veseckou?!) podtrhují autenticitu knihy. Té pak velmi napomáhá i Kmentův střízlivý styl, kdy se nenechává strhnout ke slovním exhibicím, svévolným závěrům apod. Síla tohoto typu literatury je prostě ve faktech, ostatní si čtenář už dá dohromady sám. Někdy jde o zajímavé souvislosti s nejslavnější americkou mafií 30. let, kdy Mrázek po vzoru Al Caponeho plánuje už počátkem 90-ých let zneužití odborářských peněz za pomocí předáků zaměstnanců. Leckomu z pamětníků listopadových změn pak vstanou vlasy na hlavě při popisu finančních a majetkových transakcí Mrázkova gangu s exponenty Občanského fóra hned po převratu. Podobné je to s jeho vlivem i na ty nejdůležitější figury ČR - nejde totiž jen o již odhaleného Šloufa, Svobodu, Snopkovou či Tlustého, v knize je jasně naznačeno, že tento vliv, kontakty i reálné operace směřovaly přímo k M. Čalfovi, J. Čarnogurskému, M. Zemanovi, V. Klausovi či V. Dlouhému... A některé informace z knihy jsou i tragikomické, to když třeba zjistíme, že slavné Mrázkovy salámy, které za totáče používal jako základní všimné, byly zřejmě v rodinném řeznictví plněny i masem uhynulých zvířat z nedaleké kafilerky... Základní dějovou linku ovšem tvoří šokujícím způsobem a skoro tři desítky let fungující stroj: zločin (podvody, vydírání, korupce, zlodějiny) a podíl policistů, politiků a dalších vlivných osob na něm; to vše průběžně prošpikováno věcným popisem vražd k zajištění bezporuchovosti mafiánské mašiny. A též bez ohledu na režimy či vlády. Vlastně paradoxně zjišťujeme, že nejtěžší to měl Mrázek za komunistů, pak už jeho síla jen rostla. A naopak upadala moc policejních struktur, o jejichž ovládnutí či demontáž se mafián systematicky snažil... Otazníkem je závěr knihy. Pominu-li nad rámec ("Místo doslovu") přetištěný rozhovor s Mrázkovým a Pitrovým bodyguardem P. Šrytrem, jehož (tedy svalovce známého i kauzy uplácení poslance Ploce) důvěryhodnost je diskutabilní, poslední záznam je datován k srpnu 2000. Nejdřív jsem to považoval za zásadní selhání. Vždyť především těchto zhruba pět let, jež kmotrovu životu zbývaly, je klíčových třeba pro rozmotání otázek kolem jeho vraždy. Právě další období nejvíc zajímá třeba i mne osobně, protože obsahuje účast Mrázkova gangu na fatálních podvodech severočeské konkursní mafie (Berka, Union Banka, Zlámalová, ústecká expozitura protikorupční policie...). Navíc Mrázkův hlavní společník Pitr se knihou jen mihne. Je ovšem pravděpodobné, že řada věcí od roku 2000 je ještě "živých", podobně jako osob, které na vlivných místech zločinům v daném období napomáhaly a napomáhají. Snad se to tedy ještě všechno nějak řeší. Doufejme. Podobně jako věřme, že J. Kmenta dílo dodělá a k tématu i zbývajícímu období se brzy vrátí. Pak jsem si ale přečetl poslední část knihy ještě jednou a on nám autor závěrem tajemně naznačuje možná ještě víc. Dovolím si závěrečné věty pro ty, kteří si knihu ještě nepořídili, ocitovat, nechť si každý učiní sám obrázek, jak to s tím koncem je: "Pondělí 14. srpna 2000 Mrázek mezitím pokračoval v nezákonných aktivitách, násilných akcích, praní špinavých peněz a ovlivňování politiků. Stejně tak ještě více a láskyplněji získával kompromitující informace na významné lidi z vysoké politiky a byznysu. Policie zachytila, jak se Šafranko svěřuje Mrázkovi, že ulovil velmi důležité informace k jednomu důležitému a nadějnému politikovi. Bylo to v pondělí 14. srpna 2000 v 18 hodin a 46 minut. Šafranko: "Mluvil jsem s jedním naším kontaktem. Je to v pohodě. Ale co ti musím říct: povídal mi takové věci na Íčka, to mi nebudeš věřit. Ale to je až na osobní jednání. Co on dělá za věci." Mrázek: "To se může hodit. Kdyby tam (do vlády) jednou vlez, tak to má cenu zlata." Mrázkova slova se naplnila. Ivan Langer "vlezl" do vlády 4. září 2006. Mrázek se toho už nedožil. Nájemný vrah ho zastřelil o devět měsíců dříve - 25. ledna 2006." Na konci včerejší TV debaty na Primě si předseda senátu P. Sobotka po zveřejnění výsledku ankety, že si 81% hlasujících diváků myslí, že současní politici jsou ještě horší než komunisti, postěžoval, že "to je na emigraci". Ne, na emigraci je spíš zjištění, že to v současné ČR funguje tak, jak je zdokladováno v "Kmotru Mrázkovi". Kniha J. Kmenty by tak měla být (vedle Kroupova Zločinu jako profese) povinnou četbou. Ne snad pro studenty (i když proč ne?!). Ale hlavně pro každého, kdo tady ať už podniká, nebo se jakkoli pohybuje ve veřejné sféře - pro politiky, kandidáty do voleb, justiční exponenty, policisty, novináře, státní úředníky ... Aleš Vébr|pondělí 19. listopad 2007 10:23 Komentář Karlose: Nezodpovězené otázky: 1) Je Ivan Langer jako ministr vnitra nevydíratelný, když pravá ruka Mrázkova pan Šafránko zmiňuje, že na Ičko (Ivan Langer) ví takové věci, že se budeme divit? 2)Může být Ivan Langer objektivní a nevydíratelný, když v podsvětí o něm putuje kompromitující materiál? 3) Jsou Mrázek a Šafránko jedinými lidmi v podsvětí, kteří disponují kompromitujícími materiály proti současnému ministrovi vnitra? Nejsou zde další Mrázkové, kteří mohou po Mrázkově smrti pokračovat ve vydírání ministra vnitra? Sám Mrázek přeci říká, že takové informace mají cenu zlata až Ivan Langer vleze do vlády? 4) Co Ivan Langer prováděl, že z toho byl Šafránko tak nadšený? 5) ODS ve svých veřejných prohlášeních mnohokrát naznačila, že socani měli motiv odstranit pana Mrázka. Ale z tohoto odposlechu výplývá podezření, že tento motiv měl i Ivan Langer, pokud věděl o tom, že Mrázek o něm sháněl kompromitující materiály.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IKINEK 10:26:59 23. 11. 2007
default.png
Pro Karlose napsal jsi to super-jen debilové věří zkorumpované modroptácké televizi Nova-a přicmrduje jim

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRUNA 07:48:02 23. 11. 2007
default.png
Srovnání nesrovnatelného Také mám pár slov pro občana a jemu podobné. Policisté a podnikatelé jsou si v jistém směru dosti podobní. Tím, že po několikaleté trvdé práci končí většinou s psychickými problémy, buď v ordinaci lékaře, nebo s provazem kolem krku. Policisté, kteří okusili neskutečný tlak na osobnost člověka zejména v zátěžových situacích, kdy se denně "vtělují" do role jiných zaměstnání - soudce, když musí rozhodnout při rodinných hádkách a bitkách, který většinou přihlížejí děti, poradce, kdy musí vysvětit veškeré možnosti pro řešení vzniklých jakýchkoliv situací, lékaře, kdy musí poskytnout první pomoc, ač je sám zraněn, psychologa, když musí jít vyrozumět rodiče, že se jim právě zabil syn v autě....o každodenním nadáváním řidičů o buzeraci nemluvě. Pak taky striktně dodržovat pravidla jemu daná, což znamená - v uniformě nesmí jíst, pít a kouřit, nesmí policii znevážit tím, že by v uniformě někde čůral za stromem a byl viděn, třeba při dopravní akci, kam je velen na několik hodin bez možnosti vykonání běžných lidských potřeb v lidských podmínkách, není mu zima, déšť a sníh, slunce, ani vedro mu taky nevadí, má přeci mít snížený práh bolesti a emočního cítění. Vlastně ani jíst ani pít nemusí, vydrží to.....Musí. Podnikatel maká, až se z něho kouří, protože jeho píle a snaha je mu finanční jistotou. Je pánem svého času, může si dělat co kdy chce, ale i tak je posedlý nekonečnou touhou po větším bohatství, která jej časem odtrhne od rodiny, od pravých přátel, ztratí osobnost, neboť peníze ho pohltí....Nemusí. Šel by takový podnikatel dělat policajta?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLOS 18:56:57 22. 11. 2007
default.png
Otázka pro občana Milý diskutující pod nickem "občan", nedávno jsem na stránkách www.rozzlobeniMuzi.com shlédl, jak hlídka PMJ Praha pronásleduje na Pankráci v Praze 4 motorkáře, který má ohnutou SPZ a ujíždí hlídce. Řidič se během jízdy dopustí několika dopravních přstupků - jízda na červenou, předjíždění zprava, nedodržení rychlosti atd. Video si můžeš snadno prohlédnout - zákrok je proveden podle zákona a je i zcela jasně přiměřený. Docela mě naštvalo, že motorkář, který ujížděl, si zavolal TV NOVA, kde obvinil policisty ze zneužití pravomoci veřejného činitele a sehnal si k tomu i svědka - tento záznam najdeš snadno v archívu TV NOVA. V té době ještě motorkář nevěděl, že policisté vše natáčí na videokameru umístěnou v policejním vozidle a proto mohl do kamery snadno lhát, že stál na červenou u semaforu a policisté ho srazili vozidlem z motorky. Z videozáznamu můžeš snadno posoudit, že motorkář projel křižovatkou na červenou a při odbočování vpravo narazil do policejního vozidla, které se mu snažilo zatarasit cestu, když objíždělo přes chodník na majáky a tedy oprávněně vozidla stojící před křižovatkou na červenou. A proč tě to píši? Policisté se snažili dělat svoji práci, snadno mohli otočit hlavu a dělat, že nic nevidí a byli by bez problému. Ale policisté takoví nebyli. Podle mého provedli oprávněný služební zákrok proti pirátovi silnic a ten na svoji obhajobu obvinil lživě policisty ze zneužití pravomoci. Vše mu ještě dosvědčil vylhaný svědek. Pokud by neměli policisté ve služebním vozidle kameru, tak by jen těžko dokazovali, že postupovali správně. Motorkář a svědek by do nekonečna mohli lhát a policisté by byli nahraní, přišli by o práci, o rentu a byli by obviněni z trestného činu a šli by před soud. A takových situací policista sloužící na ulici zažívá mnoho. Nediv se, že mnoho policistů po těchto zážitcích znechuceno a stávají se policisty pasivními, kteří nic nevidí, nic neslyší. A ti, co se s tím nedokáží smířit, tak odchází. Bojovat za spravedlnost se v této zemi nevyplácí. A ještě poslední dodatek - Podívej se na diskusi na www.rozzlobeníMuzi.cz pod zmíněným videem. Tam si můžeš přečíst hlas lidu. I poté, co diskutující mají možnost shlédnout obě videa, jak to z TV NOVA, tak i to z policejního vozidla, tak se mezi diskutujícími najdou jedinci, kteří obviňují policisty z nezákonnosti a neprofesionality. Jak potom má policista uspokojit občany jako si ty, když i v tak jednoznačné věci se najdou lidé, kteří chtějí jen špinit. Co si asi mysleli občané, kteří v 19.30 hod shlédli zprávy TV NOVA a v něm viděli lživou výpověd motorkáře a svědka a neměli možnost pohledu z druhé strany, ze strany zaběrů policejní kamery? Mnoho lidí si říkalo, ty policajti, to jsou ale hajzlové, když sráží lidi autem z motorky. Kdyby byli na NOVĚ poctiví novináři, tak mohli druhý den uvést i policejní video. Ale proč by to dělali? Občané přece nechtěji slyšet, že vše bylo v pořádku dle zákona, občané chtějí slyšet, že policajti jsou korupčníci a násilníci. A pak se nediv, že občanů jako si ty s názorem na policii jako máš ty je čím dál více. Po několika letech toto očerňování policisty přestane bavit a začnou zezignovat. Buď odejdou od policie nebo se stanou hluchými a slepými.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 16:42:26 22. 11. 2007
honzad..jpg
tony .. moc dobre a presne si to vystihnul!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TONY 15:21:31 22. 11. 2007
default.png
for občan Občane, vůbec se ti nedivím,že tě naše problémy a starosti nezajímají a možná dokonce urážejí. Je to ale absolutní neznalostí situace a policejního prostředí. Ti, co tady přispívají svými postřehy podle mě patří do sorty lidí, kterým není jedno co se u nás děje a možná naivně věří v jakýsi obrat k lepšímu. A nemám tím namysli jen peníze. Já když jsem šel k poldům, tak jsem vůbec nevěděl, že existuje nějaká renta nebo odchodné.....Jde o to,že člověk až po pár odsloužených letech zjišťuje jaká je situace, pro lidi jsi jenom protivník, nepřítel, ten co občas pokutuje...prostě se za ty roky po revoluci na tebe naučili s..t, co ty jim vlastně můžeš? To by se ještě možná dalo překousnout, ale když na nás z druhé strany s..e i vedení tak není uníku!! Je jen hrstka chudáčků, co šla k firmě kvůli tomu,aby se na ulici ukázal v uniformě, vytrhl 500,- a konečně si vybudoval ten respekt. Většina měla určitě jiné vize (něco jako pomoc, ochrana, blablabla), o které v krátké době každý přichází, systém tě chtě nechtě pohltí. My na ulici s tím zase tak moc neuděláme, tak si tu apoň pokecáme a vidíme, že jeto všude stejné. My ti blbí, špatní a královsky placení poldové z ulice jsme to tak nechtěli, my jsme to nevymysleli. Jsem rád, že se tu objevil i člověk "z venku", alespoň ti občane můžu říct, že něco je v našem rezortu velice špatného a my sami se na to nějak snažíme upozornit, protože v konečném důsledku to dost možná ovlivní i tebe OBČANE.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 18:26:25 21. 11. 2007
default.png
DEVASTACE POLICIE Policejní vedení a policejní prezidium se řídí podle známého ČÍM HŮŘ TÍM LÍP jinak si to nedokážu vysvětlit. Až jim začnou odcházet mladí policisté teprve si uvědomí, že je někde chyba a nedostatky. Tento zákon byl nastaven pro lidi ve vysokých třídách a na vysokých postech kariérního řádu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio