Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

´Policie ukazuje více svou neschopnost než schopnost,´ říká reportérka (REDAKCE)

´Policie ukazuje více svou neschopnost než schopnost,´ říká reportérka
Po natáčení se začínají ozývat stále další a další policisté..
Foto: Tomáš Svoboda
V minulých dnech vysílala televize Nova reportáž o „Vlašimské kauze“. Skutečnost, že se dění ve středočeské policii věnoval nejsledovanější  publicistický pořad v zemi, by měla vést zamyšlení zejména policejní generalitu. A my jsme se zatím rozhodli podívat do zákulisí celého natáčení. Zajímalo nás totiž, jak celou kauzu a vůbec situaci v policii vnímá autorka zmiňované reportáže:  Jana Neumannová, reportérka pořadu Na vlastní oči.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 28. 04. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PETRUNA 08:51:04 06. 06. 2008
default.png
Kolegové, pomalu začínám věřit tomu, že už se voda vyvařila. Posuďte sami.... www.benesovsky.denik.cz/zpravy_region/vysetrovani-skoncilo-zapomente20080605.html Petra Lhotáková - stále vřící :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 21:31:13 07. 05. 2008
default.png
Petro Na každé prase se vaří voda...... držím palce

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 19:03:18 07. 05. 2008
Lukas Heinz.jpg
re Petra Ale Petři pořád se o tom mluví a to je dobře. Nepodařilo se to ututlat. Jen někdo musí přiznat: "Ano udělal sem chybu". A někdo nad ním z toho musí vyvodit důsledky. Při tom by měl ale myslet na to, že všichni jsme lidi a nikdo nejsme neomylní.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRUNA 08:52:53 07. 05. 2008
default.png
Co je potom bulvár? Zdravím Vás. Takto to vypadá, když oponujete redaktorovi, který si zřejmě myslel, že si mě může citovat kdy se mu zlíbí a poté neunesl mé výtky.....Zábavné počteníčko, které mne nemůže rozhodně dorazit. Petra www.benesovsky.denik.cz/zpravy_region/webove-diskutery-rozdelila-tv-20080429.html

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 21:47:19 06. 05. 2008
default.png
for Petra deset minut koukám na prázdnej rámeček a nevim jak to napsat:-)) tak prostě: držim ti palce:-) ps: toho koně bude spíš potřebovat vedení OŘ...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 10:14:34 02. 05. 2008
Lukas Heinz.jpg
re Petruna Petři klobouk dolu. Umíš vzít argumenty a věcně je použít, všechna čest. Kéž byli takoví lidi na PMJ. U nás se mnoho lidí bojí promluvit i nahlas aby je někdo náhodou nezaslechl. Ale kritizovat bez věcných argumentů, takových tam je bohužel hromada.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRUNA 09:59:41 02. 05. 2008
default.png
Komisaři, V reportáži bylo opravdu plno věcí vytrženo z kontextu. Nova natáčela 3 dny, takže materiálu měla mraky ( jen se mnou 10 hodin) a snažila se do 10. munit natáčení vmáčkout to nejpodstatnější. Mě spíš zarazilo to, že můj vedoucí několik dní předem věděl, že jej Nova navštíví a vyzve k vyjádření na kameru. Nevím, proč tedy nic kloudného neřekl, kromě toho, že ještě není věc skončena. Jak to, když bylo vyšetřování oddělením stížností a kontrol (vedené plk. Kučerou) o pravdivosti skutečností v mém článku otištěném v odborářských novinách skončeno již 06.01.2008? Proč neřekl, to co plk. Kučera, že jsem viníkem já pro porušení neexistujícího metodického pokynu, kdy smí a nesmí zakročovat žena? Že jsme měli z místa odejít, když nám to pachatel řekl? Proč Novu neodkázal na tiskovou mluvčí, jak se to obvykle dělá? A že měla Nova k dispozici hovor z linky 158? Měla ho od mé advokátky a měla by samozřejmě i jiné hovory pro objektivnost reportáže, kdyby je ale Vaši komisaři mé advokátce poskytli. Nestalo se. Vždyť i komisař Mareš ve svém článku v BN deníku vyzdvihl část přepisu hovoru mezi mým kolegou a operačním, zbytek byl také doplněn tečkami. Proč tedy? Také by mě zajímalo, zda-li už se někdo kompetentní začal zabývat tím, že svědkyně, teda manželka pachatele, vědomě lhala u soudu, aby svého manžela ochránila, jak zaznělo v reportáži? Vyzval už někdo Novu, aby poskytla veškeré materiály, které natočily? I záběry skryté kamery, trvající přes hodinu, odhalily opravdu zajímavé provázanosti mezi pachatelem a vedení OOP Vlašim, zajímá to ale někoho? Nazajímá! Pořád řešíte, jestli jsem stála 5 cm blíž k rohožce u dveří pachatele, čímž jsem byla, dle Vás, provokativní, ale neřešíte to, co říká litera zákona o služebním poměru, zejména § 45, kde jsou povinnosti vedoucího a samozřejmě § 86, kde se v obecných ustanoveních doslova píše, že (1) Bezpečnostní sbor je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví příslušníků při výkonu služby s ohledem na rizika spojená s možným ohrožením jejich života a zdraví (dále jen "rizika"); tato povinnost se vztahuje též na další osoby, které se s jeho vědomím zdržují ve služebnách. (2) Za plnění úkolů bezpečnostního sboru v péči o bezpečnost a ochranu zdraví při výkonu služby odpovídají služební funkcionáři. Tak tu, prosím, vysvětlete policistům z jiných oddělení, co je pro Vás na OŘ Benešov závazné? Zákon nebo něco jiného? Že měl velitel zásahu, komisař, povinnost zakázat nám další činnost, aby neohrazil naše zdraví a neudělal to! Proč jste jako první nekřičeli a nevyzdvihli fakt, že nešly kamery? Otázka, zda nahrávání kamer fungovalo nebo byl záznam smazán je také na místě, ale faktem je, že kdyby se Vám, vedení policie, jeho neexistence nehodila, byli by jste jistě jako první, komu by záznam z kamer chyběl pro dokázání Vašich tvrzení. A to, že jsem se sama hrnula k počítači vyslýchat svědkyni, dokonce jsem se prý s kriminalisty přetahovala o klávesnici, je také ubohé. Vy jste měl, pane komisaři, vše na povel, nebo jsem tam tomu velela já? Copak já měla věcnou příslušnost k provádění výslechu svědkyně útoku na mou osobu? Pak se nedivím, že nejen svědkyni u soudu napadlo, že jsem jí vyslýchala zcela účelově, pro svůj prospěch a ještě se u toho chodila malovat rtěnkou, né zvracet..... Říkejte si, co chcete, pište si co chcete, ale Vaší vinou jste věc nechali rozjet do takových to obřích rozměrů a já nejsem v situaci, abych s Vámi již měla nějaké slitování. Vy jste nás hodili přes palubu, aby jste si zachránili svá místa, posílejte nás od čerta k ďáblu, držte nás klidně roky v izolaci, v praconí neschopnosti, ale vězte, že Boží mlýny melou. Pomalu, ale jistě! Prosím ty, kteří mají přístup na intranet, aby zde okopírovali článek zmiňovaný komisařem, také si ho ráda přečtu. Děkuji. Petra Lhotáková

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOMISAR2 23:14:56 01. 05. 2008
default.png
Neschopnost? Jak koho... Spíše než neschopnost PČR se ukázala skutečná "schopnost" médií a zejména TV Nova uplést z čehosi bič. Petruna níže popisuje, proč nebyl v reportáži její kolega, ale nechápu, proč se tato zásadní věc neobjevila již v samotném TV příspěvku. Taktéž vyjádření pana Kučery je zcela zřejmě vytrženo z kontextu, protože se ho paní redaktorka neptala na skutečnosti uváděné Petrunou o jeho návštěvě u ní doma, ale využila zcela zřejmě pouze části rozhovoru s ním, který se jí "hodil do krámu". V reportáži je také zmínka o "znehodnoceném" kamerovém záznamu. Opět se nikdo nezeptal p. Kučery ani nikoho jiného,jak to s kamerou na OOP bylo. Asi by se dozvěděli, že kamery byly mimo provoz již několik dní předtím, závada byla hlášena. Ale opět by se jim to nehodilo do obrazu utlačované kolegyně. V neposlední řadě mne zarazilo, že měla TV Nova k dispozici a do počátku reportáže dala záznam telefonátu oznamovatelky. Logicky mi vyplývá, že mohla a možná měla k dispozici i záznam radiového rozhovoru operačního důstojníka s hlídkou na místě. Nebo bylo v tom rozhovoru něco, co by se nemuselo v reportáži dobře vyjímat? Nerozhoduji, kdo je v této kauze vinen a v jaké míře. Od toho tu jsou kontrolní orgány PČR, popř. soudy. Pouze vyzývám ty, co bezmyšlenkovitě vyjadřují svůj názor jen na základě jednostranného vyjádření a "dobře" sestavené a z účelově z kontextu vytržených rozhovorů sestříhané reportáže, aby dodrželi základní zásadu a to nevynášet soudy pouze z vyjádření jedné strany. P.S. Kdo má přístup na intranetové stránky, může na stránkách OŘ Benešov nalézt článek psaný z trochu jiného pohledu, tedy z pohledu vedení OŘ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 13:54:38 01. 05. 2008
default.png
Krize u policie U této složky v této zemi má policista strach promluvit, zakročit proti pachateli, ozvat se kvůli financím zkrátka je vytvořena atmosféra, která dělá ze všech policistů kašpárky, které ovládají média, politici a lidé v topmanagementu vedení policie. Propady platů v roce 2008 jsou víc než známé, celkové ocenění policistů touto společností je mnoho let známé.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRUNA 11:27:12 30. 04. 2008
default.png
Kde je můj kolega? Zdravím Vás. Protože se stále opakuje dotaz, proč se k celé kauze nikde nevyjadřuje můj kolega, požádala jsem ho o stanovisko. Uvedl (a já s ním plně souhlasím), že se zkrátka bojí o své další bytí, taktéž o bytí své rodiny. Se svou manželkou se stará o 3 děti, která navštěvují školy ve Vlašimi, jeho manželka pracuje ve Vlašimi a protože jsme malé městečko, kde je pomalu každý s každým příbuzný, každý někomu za něco zavázán, zejména vedenímu naší vlašimské policie, kdy do nedávna vedoucí oddělení, Vlašimák, (nyní zástupce oddělení, činný důchodce), již několik let spokojeně funguje v městském zastupitelstvu, v bytové komisi,.... Současný vedoucí, rodilý Vlašimák, s provázaností své rodiny nejen do policejních kruhů, ale i jiných "úřadů",..... Bojí se, že kdyby byl někde vyfocen, někde citován, někde propírán, mělo by to neblahý vliv na jeho rodinu, které se celá kauza vlastně netýká. Nic výše uvedeného ale neznamená, že couvl, že se mnou nedrží "basu" a nechal mě v tom samotnou. To v žádném případě! Bojuje se mnou a pokud se někomu zdá jeho způsob boje zbabělý, ať se vžije do jeho situace, uvědomí si své priority v souvislosti s touto nelehkou a nervově opravdu vyčerpávající kauzou a poté hodnotí, jak by se zachoval on. Kdybych já v začátku věděla, že se vše potáhne nekonečných 7 měsíců ( a ještě to nekončí!!!), že budeme na všem biti jen já a kolega nejen nedobrovolným vězením s vycházkami 4 hodiny denně, ale i další šikanou, zahájila bych obhajobu svých práv o dost razantněji. Také se často dotazujete, s čím tak dlouho marodíme. V současné době stále čekáme na verdikty různých lékařských odborníků. Pravidelně (již několik měsíců) chodíme k posudkové komisi služebních lékařů. Ti posoudí náš zdravorní stav, rozhodnou, začne běžet 15. denní lhůta pro odvolání a hádejte, kdo se odvolává proti rozhodnutí této komise? Ředitel OŘ Benešov. Takže se dlouhé týdny sestavuje nová komise, znovu nás zkoumají znalci a dokud nenabude právní moci verdikt komise, nemůžeme ani do práce, ani do civilu. Komise je taktéž bezradná, neboť je i pro ně tato situace nová, ještě nikdy nebyly takové obstrukce s uschopněním nebo propuštěním policistů, jako u nás dvou, s čímž se tito lékaři ani netají. Naše ošetřující lékařka nás chce již několik týdnů uschopnit, služební lékařka nás ale uschopnit odmítá, bez pravomocného verdiktu komise, kdy služební lékařka má poslední slovo. Ale i tak neztrácím naději ve spravedlnost a bojuju dál, protože když do pekla, tak na pořádném koni! :-) Petra Lhotáková :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio