Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nošení neprůstřelné vesty aneb jak na to …. díl první (REDAKCE)

Nošení neprůstřelné vesty aneb jak na to ….  díl první
ilustrační
Foto: Pavel Kučera
 Tragická událost, při níž došlo 3.9.2008 v Chomutově k smrtelnému zranění zasahujícího policisty Romana Jedličky, rozproudila mezi členy policejního sboru a také mezi civilisty živou debatu, týkající se používání neprůstřelných vest policisty při službě.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 21. 09. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu TAZZ1 18:49:56 25. 09. 2008
default.png
SKPV v Praze ani náhodou Sloužím na SKPV na jednom z pržských obvodů a služební vesta (pro skryté nošení) je mi vzdálená jak Martinik. Když máme zákroky, kdy si jdeme pro pachatele, tak se po ni pídím stále, ale je mi vždycky odpovězeno, že ji nepotřebuju a pokud se cítím ohrožen, že si mám vzít zásahovku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu V3ND4 10:46:18 24. 09. 2008
default.png
Musím se pochlubit, že u nás na 158 v Praze se hnuly ledy a už asi 14 dnů máme nafasovanou každý svojí neprůstřelnou vestu v odpovídající velikosti, přičemž pár z nás má vyfasovanou i podkošilovku s Moirou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 13:23:57 23. 09. 2008
default.png
Wayne, mrzí mě to, ale stáva se (nezobrazení příspěvku) to, pokud si ve své zprávě u odkazu zadal celu webovou adresu. Zdraví Dušan

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 13:06:03 23. 09. 2008
J.Wayne.jpg
tak nevím.. psal jsem komentář hodinu, ale po odeslání se nezobrazil:o( tak ve stručnosti.. každý policista v přímém výkonu (na ulici) by měl mít nárok na podkošilovou neprůstřelnou vestu i s vložkou proti bodným zbraním.. argumenty, že jsou k dispozici vesty pro svrchní nošení neberu, protože ty vesty jsou tak dobré k uzávěře, kdy policista nepotřebuje moc pohybu, jsou totiž těžké, objemné, nedovolí snadný přístup ke zbrani a opasku, a nedrží na těle, protože jde o univerzální velikosti.. vesta v kufru vozu je "platná", když policista přijíždějící na místo události může zásah koupit už při vystupování z vozu, prostě na oblékání vesty není čas! já mám zatím jen vestu proti bodným a sečným zbraním, koupena v Německu za cca.3tis, je to polykarbonátový krunýř s vložkami z hliníkových panelů a důvod, kontroly ubytoven a cizinců, tam mi hrozí nejvíce napadení bodnou zbraní. to, že si od kolegů vyslechnete nějaké poznámky je běžné, někdo si to riziko nepřipouští, vždyť už slouží 15let a nic se mu nestalo.. v Německu, tenkrát rozhodl ministr vnitra, (poté co bylo několik kolegů zastřeleno) že podkošilovou vestu dostane každý policista, a je na jeho uvážení zda ji bude nosit.. vesty mají lehoučké cca. 1.5kg.. jsou jen proti krátkým kulovým zbraním.. tam už dávno přišli na to, že život policisty má velkou cenu! p.s. na vesty jsem koukal zde www.rucksack.cz/vesty-n.htm levnější se sehnat asi nedají

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VOPI 11:47:00 23. 09. 2008
default.png
Kde sehnat? Možná že zimic-a nikdo nepřesvědčí, ale to je každého věc, každý se nad článkem musíme zamyslet sami. Spíš jestli by autor článku nebo někdo kdo si myslí, že tomu rozumí připsal i nějakou zkušenost k výběru podkošilovky a adresu kde sehnat....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 10:55:47 23. 09. 2008
default.png
souhlas for zimic, plně souhlasím, nemá sice statistiku v hlavě, ale drtivá zásahů jde do hrudi, kde jsou zásahy kritické.. končetiny jsou taky nepříjemné, ale šance na přežití je o dost vysoká.. na hlavu střílí jen idioti a trefit se do hlavy se jen tak nedá... takže šance na zásah dost nízká ( i když náhoda je blbec)... ale jak říkáš... alespoň něco...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 20:06:07 22. 09. 2008
default.png
re Zhnusený máš pravdu vesta je k ničemu, když to koupíš do hlavy. Hasiči vlastně nosí nehořlavé vybavení taky zbytečně, když je může třeba zavalit dům...dělníci na stavbě maj přilby taky na prd, když je přejede bagr...tak na co neprůstřelky. Doporučuju ti k vestě balistickou přilbu se štítem a máš klid, nebo rovnou velký balistický štít na kolečkách...:-)Asi lepší vesta než nic ne?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 16:40:20 22. 09. 2008
default.png
výkon služby krom výkonu dělám i PJ na okrese.. tam máme nafasovánu klasickou velkou vestu. Je dobrá, na plánované akce ji nosím i místo plastové zbroje. Bohužel do služby není příliš vhodná, už kvůli zbrani na opasku a škrcení u krku, když sedím v autě, nedejbože řídím... dál jsem měl předtím nafasovánu podkošilovku, ale byl to nějaký starší typ, protože se vlastně kvůli velikosti v pase nedala ani nosit. Proč to vše ale všechno píšu.. už jsem v jiné diskuzi u jiného článku navrhoval změnu výstrojáku, respk. změnu systému. Pro tento případ, by to byl ideální stav. Představte si, v každém okresním městě Army-shop, kdy by zde měl policista možnost za body nafasovat cokoliv co uzná za vhodné. Army-shopy by se uživili svým prodejem a policisté by měli výběr a vše při ruce. Pro policii by dodávala jedna velká firma a vše od ponožek, boty, kalhoty, bundy až třeba po vesty. škoda, že to je jen utopie

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUBOS-HAVRANEK 16:11:42 22. 09. 2008
default.png
Luboš havránek Jsem u policie nový a myslím si , že nošení vesty je důležité a osobně je mi jedno jestli se mi bude někdo smát. Vestu si chci pořídit ,jen nevím kde by to bylo co nejdostupnější , proto prosím všechny kolegy co mají kontakty ,aby mi je přeposlali . Děkuji Luboš Havránek lubos.havranek2@seznam.cz

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 23:16:31 21. 09. 2008
Lukas Heinz.jpg
re all re Zhnusený: Pokud tě někdo trefí do hlavy, pak tri už bude pravděpodobně všechno jedno. Pokud tě někdo trefí do těla a nebudeš mít vestu, můžeš skončit na vozíčku. Vnitro ti dá krasný pamětní list v černobílém tisku a eurofolii. Hodinky nedostaneš, protože to by bylo moc drahé. Na kolečkové křeslo si budeš muset našetřit z důchodku. Asi takto. V tom je podstata věci mít či nemít vestu. Šetřit na blbém místě umí pan ministr a jeho squadra. Zkus nebýt stejný jako oni. Samozřejmě bezpochyby má podkošilová vesta nesporné výhody oproti té na svrchní nošení. Přesně sedne na majitele, není vidět, je pohodlná a když dojde k průseru má ji člověk na sobě. O tom jak vybrat vestu na sebe jsem psal v článku o vybavení. Je faktem, že spousta vedoucích na obvodních odděleních nepochopila, že neprůstřelná vesta není k tomu, aby zabírala místo ve skladu, ale k ochraně policistů. Jsou to právě ti vedoucí, pro které je policista jen pouhým kusem inventáře. Rozumný vedoucí bude trvat na tom, aby jeho hlídky byly vestami vybavené, a to takovými, které velikostně odpovídají tělesným parametrům jednotlivých policistů. A nejčastěji umírají na ulici právě policisté z obvodních oddělení. Většinou právě ti co mají hloupé připomínky k nošení vest. Můj nejmenovaný kolega se mi před 4 léty smál, když sem si koupil vestu. Jestli prý tom mám jako obruč na pupek. Smál se jen do te doby než inkasoval dva zásahy do hrudníku a jeden do ruky. Měl štěstí, že šlo o čisté průstřely. Vesta a polda má být prostě nerozlučná dvojka. Alespoň dle mého

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio