Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Jak být laskavým a efektivním policistou (pětiminutový policista) (REDAKCE)

Jak být laskavým a efektivním policistou (pětiminutový policista)
ilustrační
Foto: Pragma
Poslední události v Litvínově svědčí o tom, že mnozí, zvláště služebně mladí policisté nemají dost sebekontroly, aby zvládali vypjaté situace bez emocí.  Dochází tak k častým excesům ze strany těchto jednotlivců, které pak mají za následek neoprávněnou kritiku celého policejního sboru.  Tyto události potvrzují, že punc policajta do člověka vypálí jedině dlouholetá zkušenost práce s lidmi. Mnohdy lze tento proces puncování uspíšit výběrem lidí s vhodnými vlastnostmi, a také studiem vhodné literatury.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 24. 11. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BINKYS 11:18:14 08. 01. 2009
default.png
ke knížce Pod stromeček jsem si, mimo jiné, nadělil i tuto knížku-příručku a jak píše Lukáš v článku, opravdu je to velice zábavné, zajímavé a také poučné čtení. Přečetl jsem to jedním dechem a vřele ji doporučuji!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BYVALY 12:41:05 09. 12. 2008
default.png
hodnocení Za starých dobrých časů musel být policista správně nastraný a věčně hladový. To podával ty nejlepší výkony.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 19:27:42 08. 12. 2008
default.png
Motivační manko Vážený pane ministře tak jsem si jako váš svěřenec ověřoval jak se vám daří ta, musím říci "Vaše reforma". To že jsem se z průměrně starýho policajta letos stal jedním z nejstarších Vám ani nebudu říkat (měl byste to věděr) Jen mi nejde do hlavy co s těma novejma kolegama u kterých se z pochopitelných důvodů zkrátila doba vyškolení na poldu na pět měsíců mám tady dělat. Na SKPV to jde šmahem do háje-tedy jsou zde zřizovány sborovny, hájovny, různé technické pracovny a jiné kanceláře odborníků z jiných oborů. Jenže kdo je seznámí s policejním životem, když ti nejzkušenější kvapně odchází - vlivem Vámi tak vychvalované reformy. Kdyby do toho občan viděl tak by mu bylo opravdu hodně zle. Navíc noví policisté jsou motivování opravdu "vysokými" příjmy. Pokud jsou ale na ulici mají i o dva tisíce víc nežli dělník, který uklízí v jistých nejmenovaných firmách v nedaleké průmyslové zóně. Pokud ovšem nepotkáte třeba řidiče vysokozdvižného vozíku - ten má s prominutím zase víc(má řidičák). Opravdu vysoký to předpoklad neúplatnosti a prestiže! Pokud vám to tedy připadá v pořádku neměl byste ve svých reformách zvážit i to, že politika vaší strany je natolik v neoblibě. Třeba pro začátek se přestat tak při... usmívat. Nám tady na ulici do smíchu není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TUCK 19:13:44 01. 12. 2008
default.png
omlouvam se Času se nedostává, omlouvám se, ale opravuji slovo systemizace za výraz systémová změna

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TUCK 17:43:36 01. 12. 2008
default.png
4 našeptávač Taková systemizace jakou předkládáš je kvalitní, účelová, lukrativní a spoustu dalších nej.... Ale, nikdy se taková věc NESTANE. A víš proč??? Protože není zájem, aby byl při Správě takový počet policistů, nedej bože člověk, který, by to těžké břemeno rozhodování zda-li zakročit či nikoli, nesl. Proč? Protože by to na sebe nikdo nevzal. Ne zajímavost té práce blížící se ZJ, ale dělat obětního beránka. Dnes je tu ODS zítra ČSSD. Těm se líbí to a těm zas tohle a všichni dohromady.....neudělají moc, ale hov.... jen pořádnou kritiku, že zdědili ministerstva, která jsou pokurve... od jejich předchůdců. Proto to nikdy nebude existovat. Jinak k té knížce.....dostal jsem ji od jedné psycholožky na školení, kam jsem byl za trest poslán. Musím uznat, že toto "školení" bylo nakonec velmi zajímavé a přečtení této knihy a pojmutí pár pravidel systému za své, se mi slouží opravdu líp. Takže pro všechny. Kdo můžete, přečtěte. Máte to za hoďku hotový.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 19:22:18 30. 11. 2008
default.png
Realita PČR U policie jsem zaměstnán cca 5 let a za tu dobu jsem byl svědkem doslova "úprku" svých kolegů a to hlavně takových, kteří již něco z policejní práce znali, uměli a dokázali. Je zajímavé, že v drtivé většině měli odslouženo něco málo přes 10 let. Myslím si - vím to, že dnes tyto jejich zkušenosti u policie citelně chybí. Ze svého okolí neustále, kromě jiných narážek, slíchávám o tom, že můj plat je 35 tis., což těžce vysvětluji, že je to opravdu průměr atd.. V drtivé většině odešli kvůli platovým podmínkám a v obavě o výsluhu. Dále jim k tomu nepomohla opravdu náročná práce, kdy je člověk neustále ve stresu z přebujelé administrativy a z tlaku od vedení (na tlak od lidí si jde zvyknout). To opravdu v dnešní době nejde onu opravdu přebujelou a ve většině případů i zbytečnou administrativu (i v elektronické podobě) odstranit? Dále bych se chtěl zeptat, zda by nešlo zlepšit zajištění v podobě větších příspěvků na stravu? 13 kč na den je opravdu trapné a proto tuto "výhodu" ani na oddělení nevyužíváme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 16:54:21 29. 11. 2008
J.Wayne.jpg
Elephant tu poslední řádku jsi napsal moc hezky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ELEPHANT 16:07:55 29. 11. 2008
default.png
Caraway Mno to nebylo hezké. Znám spoustu kolegů z místního, kteří by nejraději rozchodili i vraždu blokovou pokutou. Nicméně bavme se o těch policistech, kteří mají o svoji práci zájem. Tedy ne o těch splašených pomatencích, kteří nejdříve jednají a pak uvažují nebo těch vypálených lenochodech, co než by se zvedli od dozorčího stolku, raději sprostě prskají do dveřního reproduktoru. Tenhle web je o lidech s duší policajta.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CARAWAY 11:43:59 29. 11. 2008
default.png
Nejlaskavější PMJ Nejlaskavější a nejefektivnější policisté jsou příslušnící PMJ, dokáží skvěle vyjednávat se sebevrahy, kteří nakonec než by je poslouchali ukončí své trápení skokek a zabijí se, dokáží efektivně "zbořit" služební vozidla v objektu základny....., jsou to prostě efektivní hoši:-)))))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NASEPTAVAC 21:55:49 26. 11. 2008
default.png
...a ještě... V takovém množství nejde ani mít jednoúčelové profíky, ani by pro ně nebyla náplň práce "v době míru". Ale každá správa by měla mít tak 30-50 hlavou stálou pořádkovou jednotku + koordinační skupinu z níž by se rekrutovalo velení masových akcí, jak správně uvádí appalacio (pro takovou jednotku by se našla práce od běžného hlídkování přes eskorty nebezpečných pachatelů po provádění zákroků blížících se zaměřením ZJ) . Dnes je vlastně profíkem pouze velitel KPJ, již jeho zástupci jsou policisté - dobrovolníci. Při velení akcí musí být i místní element pro nezbytnou místní znalost, ale (jak opět správně píše appalacio) nechat vše na místním řediteli nebo náměstku - a myslím i krajské šéfy, je nefunkční. To může té akci rovnou velet policejní prezident - tady už všichni cítí, že to je blbost. Takový velitel je vlastně od začátku obětní beránek, je tam jen proto, že má všeobecnou odpovědnost. Měl by to být opravdu specialista a ten funkcionář by mu měl krýt záda. Na druhou stranu se bojím, že to někoho napadne a zřídí to z již existujících tabulek - a oslabí běžný výkon služby. V kauze Janov očekávám, že přesně dle příkladu "Velké pardubické" najdeme nakonec chybu v našich řadách a někoho exemplárně ukážeme davu. Tím zakryjeme vlastní všeobecnou nepřipravenost a můžeme se do dalšího průšvihu tvářit, že jsme připraveni a na stráži vlasti. Tipuju někoho z okresu případně i správy. Přitom máme již přes rok nového ředitele pořádkové policie, druhdy specialistu na PJ údajně ověnčeného vavříny z MMF a NATO. Znáte ho někdo? Viděl ho někdy někdo něco dělat :-)?? Kde je schovaný? Že za něj vše vysvětluje jeho nadřízený, náměstek Bílek? (v tom má mé uznání, za celou akci se v médiích postavil a neschoval se) Byl tam? Při tak masivním nasazení jednotek přesahujících hranice kraje? Neměl tam náhodou být jako nejbližší společný nadřízený zasahujících policistů? Netvrdím že měl velet, ale kde jinde poznat potřeby dalšího směřování PJ? Sakra, původně to měla být jen krátká poznámka :-) Tak jsem snad svoji grafomanskou úchylku zase na nějakou dobu ukojil. Protože je to marný, je to marný, je to marný... ;-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio