Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nahrávat či nenahrávat? (REDAKCE)

Nahrávat či nenahrávat?
ilustrační
Technické možnosti jednotlivce jsou v dnešní době obrovské. Někteří  kolegové si pořídili propisky s kamerou a záznamníkem, aby tak chránili sami sebe při případných stížnostech na své jednání.  Zcela běžný je už dnes mobilní telefon ve formě náramkových hodinek, nebo přenosný počítač velikosti  A4.  O tom, že snad téměř každý vlastní mobilní telefon s fotoaparátem, se možná nemá cenu ani zmiňovat.  Ruku v ruce by měla jít schopnost tyto prostředky používat zodpovědně a účelně
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 16. 08. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu DANIK 23:09:52 07. 07. 2011
Danik.jpg
APPALACIO [2011-07-06 20:03:22]: no, není to z mé hlavy. O tom se usnesly hlavy pomazané zástupecké na nějakém jejich výukovém mejdanu v Brně. A já s tím zcela souhlasím. Souhlasit se dá i s tím co píšeš na začátku, jde spíš o to, že jakmile by se ten člověk zasekl a došlo to až k soudu, tak ten záznam neuznaj a je po důkazu. Měla by to být dokonce jen služební technika asi taky. Ale to nevím jistě.

S posledním odstavcem zcela souhlasím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 20:03:22 06. 07. 2011
default.png
DANIK [2011-07-06 19:46:12]: No, nejsem si úplně jist tvým tvrzením. Samozřejmě jde pouze o teorii, ale pokud používáš ve službě soukromou techniku a nahráváš lidi, může to být za jistých okolností problém. Na druhou stranu i bez upozornění by jsi mohl záznam použít i v přestupkovém řízení.

Jde o to jak to napíšeš, vysvětlíš, jaký je úředník atd.

Obecně ale platí, že by člověk měl dopředu upozornit osobu, kterou nahrává. Osobně bych to však neřešil a pro svoji bezpečnost bych nahrával kdykoliv a cokoliv.

Když budu obviněn a předložím záznam, nikdo nebude zjišťovat jak jsem ho pořídil a zruší obvinění. Málokdo by šel přes medializaci takového případu, že by nebyl záznam uznán .-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 19:46:12 06. 07. 2011
Danik.jpg
Nahrávat můžeš co chceš, klidně i tajně. Jde jen o to, že to nemůžeš použít jako důkazní prostředek např. při spáchání přestupku. Nicméně ten záznam můžeš použít, abys byl vyviněn z jednání na které si např. přestupce stěžuje. Jinými slovy - jé podívejte, my jsme tady zkoušeli kameru a ona běžela ještě, když jsem mluvil s přestupcem. Hotovo. Bohužel jako důkaz k přestupku (nahraješ ho jak tě uráží atd.) je to nepoužitelné, pokud si ho předem nevaroval, že je nahráván. Dementov na druhou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:34:33 05. 07. 2011
default.png
Zákon o policii je pro tebe závazný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN-GRIF 21:31:48 05. 07. 2011
default.png
chci se vás zeptat jestly stále platí povinnost policisty sdělit civilovi, že ho hodlám nahrávat? popř. jde to nějak obejít?děkuji?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 19:19:40 22. 08. 2009
Andras.jpg
Promiňte za offtopic, ale musím: denvere, mrkni na zprávy nebo na ct.24, je tam ten tvůj slavný ulhaný Butkai. Dopadlo to přesně tak, jak jsem říkal:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:32:28 22. 08. 2009
default.png
for Hammer souhlasím, jen poznámka na okraj, policista se při výkonu služby neřídí obč. zákoníkem... jinak souhlasím. Úvaha závěrem, zejména k dnešní situaci a obecné náladě si raději za své a pro svoje bezpečí nahrávání zařídím ač si o tom mohu myslet cokoliv.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:29:57 22. 08. 2009
default.png
for denver no polda má ze své podstaty na starosti i lidskou spodinu, se kterou se setkává několikanásobně častěji než běžný občan. Pokud dnes, v této době, chce policista dělat a dělá to co má, tak se SAKRA musí bát!!!, neb jak jsem pravil na začátku, lidská spodina... zla je mezi lidmi tolik....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 22:12:53 20. 08. 2009 blokovaný
default.png
Hammer Pokud policista postupuje tak jak má,tak se nemá přeci čeho bát!!!Znam spoustu profesí kde sou zaměstnanci sledováni svejma nadřízenejma non-stop.Například se na ně celej den dívaj kamerama.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:44:56 20. 08. 2009
default.png
nahrávat lze i podle občanského zákoníku, jen to musí nahrávaná osoba vědět. Výjimku tvoří novináři, ti nemusí nikomu dávat vědět že záznam pořizují. Dospělo to dnes tak daleko, že polda musí svoje slušné jednání nahrávat, aby si s ním nějaký drban nevytřel zadek? To je nejhorší možná vizitka vedení policie, politiků a podpory veřejnosti. Pokud to tak vidíte a já vím že k tomu důvody pádné budou, pak mi řekněte co vás nutí dělat něco navíc, něco co vyloženě nemusíte a všechno neudělat aby byla fajfčička tak jako se to dělá? Polda bez důvěry shora nemůže nikdy makat efektivně. Takový se vyhne všemu, čemu bude moci, aby neměl problémy. Takový polda tam nakonec nemusí být. Jo, asi tohle je přání téhle společnosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio