Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Koordinační dohody – formalita nebo užitečný nástroj proti alibismu? (REDAKCE)

Koordinační dohody – formalita nebo užitečný nástroj proti alibismu?
Co je psáno, to je dáno'
Foto: policista.cz

Asi nikomu ze čtenářů tohoto serveru neušlo, že od ledna tohoto roku je v účinnosti nový zákon 273/2008 o Policii České republiky. Ten zavedl některé novinky. Část z nich ale vzbuzuje celou řadu otazníků. Na našem serveru proto v nepravidelné rubrice bude některé z diskutovaných institutů nového zákona komentovat přímo jeho autor, Benedikt Vangeli. V tomto, prvním, díle seriálu se podívejme na koordinační dohody. Ty  nově zmiňuje §16 zákona.

Autor: Benedikt Vangeli
Publikováno: 14. 10. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu KASPER 13:41:49 18. 10. 2009
default.png
Falešné tituly Ministr vnitra Martin Pecina zahájil první kroky v prověřování policistů, kteří mohli pochybným způsobem získat právnický titul na Západočeské univerzitě. V nedělním pořadu Partie na Primě Pecina uvedl, že má k dispozici seznam osob, které si vzaly kvůli studiu volno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:09:25 17. 10. 2009
default.png
for Kosťa no dovol, hahaha! Já měl svůj bloček s názvem osobní znalost a tam skutečné lidi se všemi potřebnými nacionály a případnými skutky. Za starých časů to byla nutnost, nebo spíše obrovská výhoda, která ti usnadňovala práci. Měl jsem tam všechny obsluhy z hospod, samo všechny místní drbany, všechny důvěrníky, lidi s kterýma jsme jinak docházeli často do styku atd atd. Časem to samo narůstalo a byl to velký pomocníček, než to nějaký prablb zakázal. Samo že jsem na to kašlal. Nebudu přece pořád dokola perlustrovat notoricky známého drbana, protože si nepamatuju přesné datum narození. To bych nedělal nic jiného. for catani: nemyslím si, že jsme od tématu nějak divoce odbočili. Koordinační dohody super věc, ale musí se podle nich taky fungovat. S KB a DBA a časovým harmonogramem pohybu to zcela jistě nejde. Tyhle koordinační dohody by měly vycházet od územářů, protože to jsou jediní lidi, co vědí co je nutné. Místo toho vycházejí od vedoucích, kteří vědí o rajonu asi tak čtvrtinu toho co územáři. Tohle by měla být starost územářů, kde kterého tlačí bota, co s tím, jak, s kým navázat spolupráci a jak má vypadat, na základě jakého zákonného ustanovení... Obávám se, (teda asi tak - je mě to fuk v civilu) že koordinační dohody se řeší systémem, který jsem slyšel na služebních poradách kdy velitel služby říká celému mančaftu jak na to: napíše se pár ÚZ kdy se jednalo se starostou a máme to splněno! Jo, přesně styl vedení: za nic nezodpovídat, všechno formálně odfajfkovat a pořádky dělat s těma pod sebou za kravaty a boty a takové veledůležité věci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 12:26:19 17. 10. 2009
default.png
... Myslím, že jsme odskočili dost podstatně od tématu, faktem je, že KB nic neřeší. Je smutné však když se stává, že někdo není v autě na příjmu, malou vysílačku odmítá používat, mobily nebere a pacahtel je někde na místě činu(podobně tak je to s vedoucím, který se chce na své lidi za které nese odpovědnost podívat co dělají)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSTA 09:36:04 17. 10. 2009
default.png
for Hammer doufám, že jsi tím deníčkem a zápisem z něj na KO nemyslel fiktivní KO. Není větší sviňstvo než fiktivní KO a ppénechání skutečný individuí bez provedení KO (dají se pak snadno dohledat osoby a jejich pobyt,ještě před vyhlášením pátrání, např. průsečíkem průjezdů) CCa do roku 2000 jsem měli v plánu psány úseky, ale byla to jen formalita a jezdilo se podle intuice a potřeby, pak se zavedlo striktní dodržování úseků a hlavní grooo služby se změnilo na lídání hodinek ať někam nepřijedeme pozdě. Podle KB si mohli drbani seřizovat hodinky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 08:34:14 17. 10. 2009
Out.jpg
Eye Popsal si to hezky. Jen dodám že ze strany "Bohemky" ze Střížkova toto byl stoprocentní úmysl. Navíc je celej klub jen mafiánská banda kamarádu od p. Starky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:17:22 16. 10. 2009
default.png
for catani počkej s těmi odsudky kdo by co dělal, kdyby nebyly KB. Ty začínáš přesně z opačného konce, přesně jako věčně nechápající, líné a hloupé policejní vedení. To totiž pořád vyžaduje, aby se začalo každý od sebe - ale jen řadoví. Zodpovědnost = u nich více čáreček, nenabírat neznámé trestné činy nebo přestupky, chodit v igelitové reflexní vestě v parném létu a navíc šlajfkou na igelitové košili... Ne, to je pořád špatně a pořád to těm rychlokvašným managerům (čti managerům, ne menedžrům) nedochází - nebo je spíše pohodlnější vykládat, jak na to mančaft kašle.. mají pravdu, ale jen z padesáti procent. Mančaft jim kašle na jejich čárky a statistiky. Venku vám nadávají lidi, co si stěžují na konkrétní problémy a vy stojíte na DBA, nemůžete se odtud hnout, pak za hodinu máte KB a když nahlásíte že provádíte nějakou práci na poli prevence, dostanete od VO kde jste se to flákali, kde máte jaký výsledek... Ani jeden z těch análních speleologů na vedoucích funkcích nechce od podřízených samostatnost v myšlení, nápady jak dělat práci jinak než jak to přišlo shora se zamítají aniž se vyslechnou a takový policista dostává nálepku problémisty. Policista by měl být hodnocen za aktivitu a hlavně za kreativitu. Každý obvoďák, dopravák a další co mají něco společného s dohledem nad něčím na určitém území by měl mít srovnáno jasně kde ho tlačí bota, proč ho bota tlačí, co s tím udělá a jak to udělá. Tohle žádný pomazaný hlavoun nikdy nikde nemůže udělat sám a nemůže ani nikoho vést za ručičku. Od toho je řadový polda maturitně vzdělán, aby si uměl najít problematiku ve svém rajónu a jak ji kde ve světě řeší, nebo lépe jak to dělali staří četníci. Ve své práci se musí opírat o možnosti, které mu dává zákon vždy na jeho hraně, jinak to nefunguje. Příklad: binec po nocích. Dospělý člověk to neudělá, dělají to jenom pubescenti. Samozřejmě narvaní jak dělnický autobus. Kontrolama na nalévání alkoholu mladistvým ale hlavně osobám zjevně podnapilým (to jsou ti, co dělají pod vlivem alkoholu jakékoliv problémy, třeba se nějak neuctivě vyjádří k návštěvě četníka v hospodě) služba co služba místo zkur...ých KB uděláme spousty užitečné práce, neboť: - drbani nám v hospodách mnohdy čekají až padne správná hodina aby vyrazili - v hospodách seženete všechno, na co si vzpomenete a nebude to mít na tuty záruční list. Jako první navštívím majitele hostince - máme společný zájem - vy klid a vyšší tržby, já klid v rajonu. Zařídím, abych byl ten nejhorší, ale všem problémistům co uznáte vy sami nebo vám sdělím já, zákaz nalívání alkoholu tak, aby mohli dělat problémy, takže někteří jen jedno pivo a táhni, jiní ani to. Pokud zavoláte že vám dělá problémy když mu nebudete chtít nalít, budeme kamarádi. Pokud zavoláte když ho opijete a budou problémy, řeším vždy jako první příčiny (hostinského) a až pak následky. Totéž řeknu hostinskému. Pak přijdu do hospody, všecky nahlas pěkně pozdravím, popřeju dobré chutnání a začnu se dívat: - kdo je obsluha - mám ji napsanou, abych moho napsat KO - kdo tam sedí ze spolehlivých lidí - kdo tam sedí z drbanů - kdo je tam neznámý Neznámé diskrétně požádám o představení se a vysvětlím, že chci vědět koho mám v rajónu a samozřejmě se omluvím za obtěžování. Zbytek si opíšu na KO - žádné OP otravování, na to mám nezákonný deník s nacionály... Drbanům jasně sdělím, že vím kde a kdy jsou, že si pohlídám kdy budou odcházet, kam a v jakém stavu... Můžete si být jistí, že budete mít v rajónu klid, budete mít spousty čárek za KO i s přehledem kde řada lidí moji danou službu byla, s kým atd. a když se něco stane, z tohohle se dá vařit. To je jen jedna z mých někdejších aktivit co se týče prevence. Když jsem se totiž drze vyprdnul na všechny DBA a KB a nejen tohle si takto udělal, ráno byl čistý stůl. Jenže musel jsem nad tím přemýšlet sám, vymyslet si detaily, vedoucí tohle dělat rozhodně nemůže. Jenže oni si myslí, že vědí všechno a vědí kde a kdy má četník být. To tam mohou postavit rovnou lepenkové panáky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:23:29 16. 10. 2009
default.png
For Hammer Souhlasím, je to přesně tak, pokud pořádkový policista bude zahlcen neuměrnou administrativou, odváděním práce v trestním řízení, která vesměs v jiných státech patří do gesce kriminální služby či vyšetřovatelů, zaneprázdněn roznášením pošty a pátráním po osobách, které byly na dovolené a nepřevzaly si předvoláni k soudu atd. bude to tak jak to je. Policista musí být samostatný a nést on rovněž odpovědnost, pokud je voděn neustále za ručičku je to k ničemu.Na druhé straně, aby se to nedotklo zase někoho(paušalizuji), kdyby dnes nebylo těch kontrolních bodů, tak ani u některých kolegů nevíme, že jsou v práci a že plní nějaké poslání. Mám velké obavy, kdyby té nastupující generaci, někdo ponechal možnost kreativně myslet.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:15:47 15. 10. 2009
default.png
for Cattani a což takhle místo sankcí za nedodržování vzájemná výhodnost smlouvy? Není to lepší než sankce? Policie má rozhodně co nabídnout, protože její dobrá práce jsou pro mnohé ušetřené a pro další vydělané peníze. Myslí si někdo, že například hostinští jsou nadšeni z ožralů, co jim tam vysedávají u piva, dělají binec a odrazují ostatní? Myslí si někdo, že provozovatel bazaru je celý unešený z jasně ukradených věcí co mu tam drbani po nocích nosí? Myslí si někdo, že jsou lidi nadšení nočním hlukem a ničením veřejného majetku? Lidi trápí zdánlivé maličkosti, ale od nich se dá odrazit. Jejich vyřešením si policie získá místní důvěru a pak už to jde samo. Pak všichni přistoupí na daleko odvážnější projekty - smlouvy, když vidí, že policie skutečně jedná a nejenom žvaní a snaží se přehazovat problémy za VP na město. Jenomže to by polda nesměl mít každé tři hodiny KB, aby bylo vidět že aspoň něco dělá, to by nesměl mít rozepsanou službu jako nějaký debílek kde, kdy, jak dlouho má stát, co tam má dělat, co tam dělat nemá... Přesně to řekli Britové ze Scotland Yardu v roce 2002 - management PČR si plete policii s armádou. U armády se vyžaduje slepé plnění rozkazů, u policie naopak, maximální aktivitu a kreativitu každého četníka. Já osobně tohle zkoušel opakovaně různýma způsobama realizovat, lidi byli rádi, ale: neneslo to čárky, v rajónu se nic nedělo a to znamená u PČR co? No že jsme tam zbyteční!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:28:20 15. 10. 2009
default.png
formalita to je to správné slovo. Eye píše, že české fotbalové kluby kašlou na nějakou koordinační dohodu a policie se tam může potento. Jistě, když dokola dělá pořád fotbalovým bafuńům slouhy. Přístupem vedení je udělat mediální rozruch, aby bylo vidět jak se policie snaží, oni měli klid a basta. Taky je třeba sepsat smlouvy, ze kterých civilista nechápe lautr nic akorát že policie zakročí až bude ouvej.. Nasazení desítek i stovek řadových do různých přetláčených a strkanic je pro dementy, co se chtějí porvat, pozvánkou na tyto akce. Nikomu se totiž následně nic nestane, proč by si nezařádili, nepobili se s policií. Nemá snad přestupkový zákon sankci o zákazu vstupu na určitá místa? Kolik kordinačních dohod je zaměřeno na to, aby výtržníci byli takto bez pardonu sankcionováni, aby je kluby už nikdy na svoje stadiony jakožto soukromé podniky nepustily? Kdyby se to dělo, nebylo by dnešních problémů tohoto rázu. O co teda jde? Nechtějí kluby více diváků? Samozřejmě že chtějí a samozřejmě že jim chuligáni vadí. Jen by musel někdo od policie přijít a říci: máme společný zájem: klid na utkáních, my použijeme svoje hochy jinde a vy si naplníte kasu. Uděláme to takto a takto. Pokud ne, budeme tlačit na ČMFS, aby vám stadion zavřel. Hašek nám vstříc vyjde. To už dojednali vyšší páni. No tak jsem se nechal unést, samozřejmě že tohle nikdo z vedení neudělá, nikdo takovou smlouvu nesepíše, protože o problematice ví kulové nebo nemá patřičně vysokou šarži, aby to mohl udělat. Můžete se, kolegové, potom urozčilovat, ale tohle je neschopnost policie a jejich špatně sjednaných smluv, které sice kluby tak nějak podepsaly, ale jsou pro ně nerealizovatelné. Vy řadoví se snažíte ničit protivníka na bojišti papírovýma koulema, místo aby mu vedení strhlo mosty pro zásobování. Takto, jak to bolševická chátra ve vedení policie dělá, to nikdy nepůjde. Kdo se chce vsadit? Pro pana Vangeliho: skutečně si myslíte, že tímhle lenochy a vyžírky ve vedení policie donutíte samostatně myslet a hlavně jednat a nést zodpovědnost? Věřte tomu, že ty smlouvy budou tak nejasné a nesrozumitelné pro laiky, že z toho nikdy nic nebude.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 11:14:49 15. 10. 2009
default.png
.... Dohoda o jakési rozdělení odpovědnosti má smyl, pokud je stanoven i postih za nedodržení dohody či přijatých opatření. Pokud dojde k selhání samosprávy či jiného celku je to zcela bez postihu. Pokud dojde k chybě ze strany policie a ta si často sama ráda sype popel na hlavu, protože nemá dostatek erudovaných a zákona znalých profesionálů, kteří jsou schopni postup policie odůvodnit. Tak z vlastní iniciativy v nejhorším případě padají hlavy či přicházejí tresty a tím další snižování autority policie, neboť veřejnost má za to, že policiie pochybila.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio