Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Vztahy mezi policií a národnostními menšinami: australský přístup (REDAKCE)

Vztahy mezi policií a národnostními menšinami: australský přístup

Foto: Vlajka australského společenství

Nedávno uvedl australský televizní kanál SBS britský document “Tajný policista,” který svým zaměřením na rasismus policie v Manchestru poskytl divákovi ojedinělý a otřesný pohled na to, jak to mezi řadovými policisty, co se týká jejich názorů na národnostní menšiny, doopravdy chodí. Ačkoliv na povrch se každý policista zdá být ve svém jednání s příslušníky menšin velice korektní, pod povrchem je situace zcela jiná.

Autor:
Publikováno: 11. 01. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BINGO 17:15:33 27. 01. 2010
default.png
Pro Pim Burgera2: omlouvám se, zprávu jsem omylem odeslal před dokončením: Tedy, pokud to mohu zestručnit: Vytvářením rizik nových rozhodně nevyřešíš rizika starší, ale naopak celou situaci dále zkomplikuješ. A, vrátím-li se k mému původnímu textu níže v diskusi, tak pokud současný systém nedokáže řešit problém (otázka loajality) u příslušníků z majoritní populace a shodli jsme se na tom, že u námi probíraných menšin bude s největší pravděpodobností problém loajality ještě větší, logicky z toho plyne, že za současného stavu by byl organizovaný nábor příslušníků z menšin ničím menším než organizovaným zvyšováním bezpečnostního rizika. Zcela na závěr bych si to tedy celé dovolil shrnout do tří vět: 1) Bezpečnostní rizika je třeba řešit a nepřidělávat další. 2)Bezpečnostní rezort pracuje s jinými hodnotami a faktory, než jsou možná sympatické, ale v praxi riskantní a nerealistické, společenské koncepty a experimenty. 3)Každou systémovou chybu a každé zanedbané riziko v této branži někdo odskáče, je jen otázka času stane-li se tak dříve či později.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 17:12:48 27. 01. 2010
default.png
Pro Pim Burgera: Dobrý den Pime, s omluvou za zpoždění se dle svého slibu vracím k tvému názoru ze 17.ledna. Pokusím se vyjasnit věc, na kterou upozorňuješ s nesouhlasem. Stručně zkusím zrekapitulovat: Nesouhlasíš s vnímáním možného nástupu osob z uvedených skupin jako s možným bezpečnostním rizikem a srovnáváš to s jinými problémy policie ČR. Jistě, to že současná policie má v sobě řadu více či méně skrytých problému, z nichž si část vyjmenoval, o tom není pochyb. To ale ještě neznamená, že existence stávajících problémů by měla být důvodem k tomu, abychom vstupovali do rizika problémů dalších. Je nutné upozornit, že moje argumentace není vedena proti nástupu jednotlivých příslušníků jakýchkoliv menšinových skupin k ozbrojeným sborům jako jednotlivců, ale je vedena zejména proti náborovým kampaním zaměřeným na nějakou menšinovou skupinu. Je totiž nutné držet na paměti, že takto zaměřený nábor se v důsledku v praxi mění v jistou formu affirmative action. Nemá zde smysl rozebírat celkovou problematiku affirmative action, ale snad bude stačit konstatování, že tato koncepce do bezpečnostních sborů dle mého soudu naprosto nepatří a pokusy o ní mohou mít vážné důsledky v mnoha ohledech. Kromě toho, že nábor menšinových skupin vede v praxi k výše pojmenovanému fenoménu bych ještě rád stručně upozornil na druhý podstatný úhel pohledu. Bezpečnostní rezorty jsou místa, kde se každé pochybení a každé neošetřené, či zanedbané, riziko s větším či menším časovým odstupem projeví. A projeví se formou a v situacích, jejichž reálný dopad má často zcela přímý vliv na bezpečnost občanů (či samotných příslušníků) či výrazně komplikuje (leckdy přímo paralyzuje) výkon vymáhání práva. Za těchto okolností je tedy nutné mýti na mysli koncept předběžné opatrnosti, který v tomto případě jasně velí nepouštět se do (náborových) aktivit v rámci kterých mohou mít možné externality (nezamýšlené důsledky) podstatně větší dopad a mohou obnášet větší bezpečnostní rizika, než doposud užívaný systém. Tím spíše že i doposud užívaný systém se jeví jako značně problematický a rozhodně nevytváří stabilní prostředí uvnitř sboru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 15:06:36 24. 01. 2010
Out.jpg
Pravda pravdoucí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 13:12:53 24. 01. 2010
Pim Burger.jpg
Out Myslím, že v případě nejmenované osoby víc než mazání prospěje ignorování, protože diskutovat se dá jen s člověkem, ne s veverkou nebo s někým, kdo se svými názory, výplody a hlavně IQ veverce podobá. Prostě škoda mluvit a trhat si žíly. Jinými slovy, prvňáčkovi vysokoškolskou matiku taky nevysvětlíš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VRTULNIK-SOKOL88 13:04:17 24. 01. 2010
vrtulnik-sokol88.jpg
OUT: jinak k tomu Janovu...znova jsem si to pročetla a nepřijde mi, že bych tam napsala něco špatně, nebo propagandisticky. já jsem nikdy nic proti policajtům neměla, když je třeba něco s nima řešit, řeším to vždy já...nevím co se ti na tom příspěvku nelíbí. ale pokud jsem tu pro vás až tak zlá, nebudu už tu toto téma rozebírat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VRTULNIK-SOKOL88 12:57:13 24. 01. 2010
vrtulnik-sokol88.jpg
OUT: jo je to ročník narození několika kamarádů, jména tu psát nebudu, stačí že pro udavače, kteří tu možná taky jsou, už jsem toho řekla dost, další lidi do toho nebudu zatahovat =). jaj nacionalismus není nacismus...to by si dost lidí mohlo uvědomit. ti rusáci tam mají své národní zvyky a kroje a jesi se nepletu, proti nacistům stáli, asi by se jim nelíbilo že o nich ted někdo tvrdí, že jsou nacisti...=) jinak všimla jsem se že některým vzdělaným policistům vadí úhyb od tématu, bude lepší pokud se mnou zde někdo chce diskutovat, můžeme si psát po osobních vzkazech, stejně to bude pro mně lepší, protože to nebudou číst ti, kteří mně tu moc nemusí a vyhnu se tak urážkám =)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 12:53:32 24. 01. 2010
Out.jpg
Pim Burger No to sme si všimli už davno. Akorát pokud tedy redakce nemaže příspěvky mimo téma (což byl už ten první tady od slečny) tak nemá smysl tlačit lidi do diskuze k tématu. Jinak co jsem si našel příspěvky tady od uživatele vrtulnik ve foru atd. tak je to většinou jednoduchá propaganda, viz. příspěvek o Janovu! A z něhož jasně usuzuji, že není rozhodně nějakým "vlastencem" a že sem nechodí za účelem diskuse k tématu. Celkem vtipně jí to řekl Honzad ohledně toho rapu. Jinak ano, omlouvám se, taky to není k tématu. Snad už naposled.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 12:09:26 24. 01. 2010
Pim Burger.jpg
Diskuze No, tak koukám, že se nám tady zase diskuze trošku odvrátila od tématu - kdyby na to někdo zapomněl, tak tématem je, jak v Austrálii předcházejí problémům s různými etnickými skupinami cíleným vzděláváním policistů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 11:54:10 24. 01. 2010
Out.jpg
vrtulnik Jenže nacionalismus NENÍ vlastenectví.-) Landu do pytle s neonacistama nehážu, ale nějak mnoha lidem nedochází, že už neni doba Orlíků, Bráníků apod. P.S. Ta 88 na konci je určitě rok narození, že?:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VRTULNIK-SOKOL88 11:04:19 24. 01. 2010
vrtulnik-sokol88.jpg
OUT: ne. vlastenectvím nemyslím plynové komory, ale ČESKÉ vlastenectví. kauzy mně nezajímají, kauzy jsou jen výkvětem té dnešní histerie v boji s tzv extremismem. a mimochodem, ta kapela není neonacistická. a je směšné, že všechny lidi, co spívají s láskou o své zemi hned hážeš do pytle neonacista. mohl bys tam dát i Dana Landu, abys tomu nasadil korunu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio