Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Musado MCS (REDAKCE)

Musado MCS

Foto: Jaroslav Vokoun

Agresivita pachatelů trestné činnosti, ale i pachatelů přestupků se neustále stupňuje. Na druhou stranu se společnost stává přehnaně citlivá na jakékoliv násilí použité ze strany policie. Z těchto důvodů vznikla potřeba naučit policisty jednoduchý systém, který by byl dostatečně účinný při zásahu proti agresivním osobám a zároveň nebudil negativní emoce u věřejnosti. V nedávné době se objevil izraelský systém Krav-Maga. Jeho úspěšnou evropskou konkurencí je systém MUSADO MCS

Autor: Jaroslav Vokoun
Publikováno: 15. 03. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PAVEL1OVA 08:39:21 07. 02. 2015
default.png
Neuvazuje se o rozsireni Musada MCS do dalsich mest? Samozrejme
Mam na mysli Musado pro policisty. Ja bych jej osobne jako policista rad
Trenoval, ale bohuzel nikde v okoli neni zadny instruktor ci oddil nebo skola. Dik za odpoved. Jsem z Ostravy

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RETURN 23:02:48 27. 03. 2010
default.png
Nevadi,porad to vypada na moc peknou vec ktera by sla cvicit,zkusit to muzu,zkoncit muzu vzdycky:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAROSLAV-VOKOUN 13:06:55 25. 03. 2010
default.png
Bohužel, musím zklamat :-( turnaje, ani jiná soutěživá klání ohledně porovnání sil v MUSADO opravdu nejsou. Jelikož se jedná o účelné bojové techniky, zakončené dle možností a uvážení obránce ( razance útoku aj., s tím souvisejíci aspekty )nezbylo by nás pravděpodobně mnoho. Jedno ze základních rozdělení umění a sportu je : umění - životní cesta, sport - porovnávání sil a dovedností. Samozřejmě o tom můž být sáhodlouhá diskuze, ale to bude asi na jindy :-) ps. pokud by vám někdo položil otázku, zda si zvolite život či smrt při souboji. Co si vyberete ? Myslíte, že váš protivník bude ctít pravidla souboje? Každý bojový systém, by se měl zdokonalovat a přizpůsobovat době a vyvoji techniky. Jestli tomu tak je?..... musíte poznat sami. Přeji hodně štestí při výběru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RETURN 22:04:53 24. 03. 2010
default.png
Jasne,chapu.Tu webovku jsem uz docela procetl:),ja si prave myslel ze kdyz je to to MCS ze je to nejak podporovane,takze jedinou cinost pro poldy ktera je podporovana je ta posilovna na Kongresovy?Jsem totiz z Prahy,to Musado se mi libilo hodne,ale jestli jsem si vsiml v tom nejsou turnaje a tak neco ze?..ja jsem totiz docela soutezivy typ:)A jeste jen chci doplnit,ze jsem nesel k polici kvuli tomu ,ze doufam ,ze budu mit vse zadara jen se ptam:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAROSLAV-VOKOUN 17:57:23 24. 03. 2010
default.png
Díky za pozdrav :-) Pokud máš opravdu zájem o nějaké to cvičení :-) Neváhej navštívit www.musadocz.cz, kde zajisté nalezneš odpovědi na většinu tvých otázek. Popřípadě se můžeš telefonicky spojit s nejbližším policejním Musado Klubem. ps.Jelikož se nejedná o firemní zájmovou činnost při které se policisté, vojáci a jiní, určitým způsobem s firmou :-) spojeni, zdokonalují ve svých dovednostech - příspěvky se platí. Osobně nevím o jiném systému v ČR, který se tak blízce specializuje na činnost policisty.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RETURN 22:30:33 22. 03. 2010
default.png
Zdravim vsechny kolegy.Jsem novy,budu nastupovat do ZOPky za chvili a rad bych se venoval nejakemu cviceni,delal jsem bojove sporty cirka 5let,ale to uz je dlouho.Chci se zeptat jestli to Musado MCS je pro policisty zdarma,ci se take plati prispevky,a jestli je pro policistu jeste nejaka jina moznost co cvicit v ramci policie,nebo si budu muset najit neco ve svem volnu?Dekuji za odpovedi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 00:02:02 19. 03. 2010
default.png
chipe bohužel jsi to napsal úplně přesně a paradoxně právě proto s tebou nesouhlasím (spisy byla jenom ispirace k zamyšlení). Skupinu flákačů, kteří na to budou kašlat nikdy nepředěláš. Další skupinu která se zajímá hlouběji o bojové sporty to zajímá a tvůj výcvik je pro ně rozřířením jejich návyků a znalostí (už za sebou mají tísíce opakování a litry potu jak píšeš). Tohle jsou ale troufám si tvrdit menšinové skupiny. První většinová je ta, která si myslí, že je policejní příprava naučí všemu (což je při současné intenzitě nesmysl i kdyby byla 12x do roka) a potom na to při zákroku doplatí, protože místo elegantní práce musí v krizi použít teleskop hlava nehlava (víš jak to myslím). Druhá většinová jsou kluci, co si kebuli vyčistí třeba 40km na kole, nebo 2km v bazénu, občas když je zaujme nějaký jiný sport, tak je třeba chytnou brusle. Prostě celková fyzička. To jsou ti, co jdou běhat natruc v polobotkách, protože vědí, že v pohodě splní a ty je za tu chvíli stejně nic nenaučíš tak, aby to měli automaticky zažité. A věř mi, že při zákroku je rozhodně lepší kluk z druhé většinové skupiny než z první. Kolegyním se omlouvám, nic ve zlém:-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:08:53 18. 03. 2010
Chip.jpg
Já to chápu, dokonce to myslím i v příspěvku zmiňuju... Jenže to nic nemění na tom, že úroveň vycvičenosti v použití donucovacích prostředků je zatraceně špatná. (střelecká je na tom maličko, ale jen malinko lépe, není to tak fyzicky náročné, bouchá to, takže lidi mají trošku respekt a dávají si větší pozor.) Nicméně, až budeme vykládat stodvacetikilovému opilému rómákovi, že mi hoří spisy, chodím na výcvik z volna, po noční atd. tak nevím co mi na to řekne.:-) Ona aby nějaká technika skutečně fungovala, tak jsou zapotřebí tisíce opakování a litry potu. To potvrdí každý, kdo se věnuje bojovým uměním. Nestačí zkusit to pětkrát a koukat při tom na hodinky, kdy už se dostanu na párek... Že by měl cvičit každý policista samostatně, ať už v práci, nebo ve volnu, je fantastická představa, ale bohužel v dnešní době neuskutečnitelná. Východiskem jsou asi skutečně jen kvalitní slzáky, tasery atd. Jinak samozřejmě čest a sláva všem četníkům, co se ve volnu věnují bojovým uměním či sportům. Je to koníček správný a vznešený. Pro policisty obzvláště. PS. to Badboy- Díky za podrbání za uchem, potěší to každého:-) PPS. Můžete teď dát najevo, jak moc vám záleží na výcviku. 10.4. 2010 organizujeme na poříčanské střelnici na žádost IPA střelecké závody. Je to kombinace praktické a mířené střelby, cca 100 ran, startovné 150 Kč. Kdo by chtěl jet, ať se mi ozve a napíše mail. Rád mu pošlu propozice závodu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BADBOY 15:33:56 18. 03. 2010
default.png
Zdravím všechny! Musím souhlasit s tím, že bych byl moc rád, kdyby se intenzita sebeobrany, střeleb zvýšila, ale prostě jsme v ČR a příprava je ponechána na jednotlivcích. Ale tato by měla být součástí služby. Např. příjdu do práce a měl bych v pracovní době posilku či žíněnku, možnost střelby na střelnici, která by byla např. na jednom oddělení atd. Ale já příjdu do práce a píšu a píšu a píšu a píšu a převážím atd. Naše příprava je dávána do pozadí a to je špatně. Samozřejmě je mezi náma spousta remcalů, ale ty remcaj i v práci. Já jsem rád, když si mohu něco nacvičit, ale v dobrých podmínkách. Jak psal X1-RAY je pravdou, že nám hoří lhůty atd. Někoho mám předvolaného 3 týdny dopředu a musím to zrušit neboť příjdou střelby.... Pak to musím dohánět z volna. Jako bojaře jsem měl Chipa a mohu říct, že to bylo vždy dobrý. Zapojil do cvičení i ulici a rád se dověděl něco od nás. Bohužel policie je v tomto státě sekretářkou, ale to je k zamyšlení někomu jinému, kterému to je stejně jedno. Např. slzotvorné prostředky z roku 1976 nebo jaký je tam rok výroby:))) jsou k ničemu. Ale dobrý pepřák či slzák je dle mne v DP číslo jedna. 95 procent agresivních rváčů do 5-10 vteřin nenásilně pošlou do kolen. Snad se to brzo změní. Přeji hezký den.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 21:30:14 17. 03. 2010
default.png
Chlapi koukáte na tu problematiku z pohledu bojařů a naprosto to chápu, ale snažte se pochopit kluky, kteří jsou zodpovědní za "papíry", ať už je to OOP, nehodáři nebo SKPV. Nemusí to být flákači, často se věnují sportu, ale paradoxně právě proto chápou, že současná intenzita tělesné přípravy je k ničemu. Nemůžeš se potom divit, že kluk co dělá za 3 lidi (protože přece neexistuje podstav), dobrý sportovec běhá člunkový běh natruc v polobotkách a přitom myslí na to, že mu hoří lhůty na pěti spisech... Není to chyba bojařů, tak si to chipe neber osobně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio