Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Lidé nenávidí poldy! Nebo ne? (REDAKCE)

Lidé nenávidí poldy! Nebo ne?
Ilustrační
Foto: Internet

Tak přesně tohle jsem si myslel posledních deset let.  Setkával jsem se ve službě většinou jen s grázly a jim podobnými lidmi.  Pacifikoval opilce, narkomany, násilníky a zloděje.  Viděl sem ty nejhorší lidské vlastnosti. Po deseti letech u Pohotovostní motorizované jednotky jsem přestal věřit, že je v lidech za mák dobrého.  Věřil jsem, že většina lidí nenávidí policisty a já začal nenávidět lidi.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 29. 04. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu DAVE007 18:29:45 30. 05. 2010
default.png
MARTOO:
U Policie ČR jsem 4 a půl roku, z toho 3 roky na obvodním oddělením v menším městě. Jsem velmi mladým policistou, ale na našem oddělení velmi uznávaným policistou. Za 3 roky služby jsem se naučil velmi mnoho z policejní práce a to hlavně díky starším kolegům, kteří se mnou měli trpělivost.
Začínal jsem stejně jako ty územákem, kdy mě starší kolegové představili starostům a vedení obcí v mém rajonu a dále mi předali své kontakty na jejich známé. V tomto jsem měl asi před tebou výhodu. Svůj rajon jsem velmi rychle poznal. Předal jsem starostům tel. kontakt na můj soukromý mobil, aby mi v případě potřeby mohli zavolat. Tím jsem navázal velmi úzkou spolupráci. Dále jsem začal chodit na některá veřejná zasedání zastupitelstva, kde jsem občanům řekl novinky od Policie ČR, nové zákony, změny ve vyhláškách a události, které se v jejich obcích udály. Dále jsem pořádal besedy se seniory (hlavně téma romové a podomní obchodníci), řidiči a navštěvoval jsem základní a mateřské školy. Na některé besedy jsem si pozval pracovnici PIS. Domlouval jsem se se starostama na jejich kulturních akcích. Tímto aktivním přístupem jsem brzy povýšil na pprap.
Když jsme zpracovávali nápad na OO, vždy jsem sedl k PC a nechal jsem staršího kolegu, aby mě kontroloval a některé věci diktoval. Případy jsem s nimi konzultoval a tím jsem se velmi rychle naučil administrativu.
Protože mě policejní práce baví, tak se i na noční šichtě snažím pracovat, tzn. že chytám chlasty, kontroluji osoby a vozidla. Zejména počtem alkoholů a zadržených pachatelů majetkových TČ jsem byl povýšen na prap.
V hodnosti prap. mi vedoucí začal přidělovat trestné spisy. Protože jsem již administrativu zvládal, popral jsem se s tím dobře a teď mě chce vedoucí povýšit do hodnosti nprap., ale já zatím odmítám, protože jsou na obvodě starší kolegové v hodnosti prap. Nakonec stejně asi hodnost nprap. dostanu, protože starší kolegové chtějí, abych to vzal a na ně se neohlížel, protože oni nechtějí šetřit obtížnější TČ, kde je hodně administrativy a běhání.
To vše se mi do teď podařilo jen tím, že jsem měl snahu a chtíč se od starších kolegů co nejvíce naučit. Ve všem jsem je poslouchal a snažil se jim maximálně vyhovět a dělám to i dál. Naučit se pracovat s lidmi, nech je aby v tobě měli důvěru a jsou tvoji. A poslední věc, nesmíš mít strach, a když se do něčeho pustíš, musíš to dotáhnout do konce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VRTULNIK-SOKOL88 14:09:20 09. 05. 2010
vrtulnik-sokol88.jpg
pro Lukáše...
policajt je taková obdoba kata...nebývá ve společnosti moc oblíben, ale přesto je potřeba, aby tam byl protože jeho práci prostě někdo dělat musí. být policajtem je teda celkem těžké, obvzlášť, je-li nasazován v lokalitách typu pražské hlavní nádraží, cikánské čtvrti a podobně. když tak občas s lidma co střeží tyto "žádané" lokality, většinou to bývají rasisté, protože je to práce naučila a dali by cokoliv za to, aby je přeložili. většinou bývají velice rádi, když si s nima člověk na pár minut stoupne a popovídají si, jedno o čem, ale na chvíli zapomenou na to vyhánění prašivců co se vrátí druhým vchodem nebo na stres při průchodu cikánskou čtvrtí. toto je ale většinou stejné u všech policajtů, že si rádi popovídají s kolemjdoucím. je to stejné i v německu, anglii a všude okolo...policejní práce i starosti. nedávno jsme náhodou zrovna řešili toto téma oblíbenosti policie atd s jedním vaším německým kolegou...mají to tam úplně stejné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ULICNIK 12:20:45 06. 05. 2010
default.png
X1-RAY [2010-05-03 15:24:54]: Je fajn, že sloužíváte se stálými parťáky. U nás na severu moravy okomentovali zrušení služeb se stálým parťákem, že je to podhoubí pro korupci a proto se neslouží se stejnými kolegy. Jen proto aby se zamezilo něčenu co jsem nikdy na našem oddělení nepozoroval! Nezlobte se na mě, ale můj názor je ten že policista po ZOPce není policista, který by měl zpracovávat nápad. Minimálně jeden rok po ZOP by měl nabírat a vstřebávat zkušenosti z praxe a né dělat výjezd a dozorčí službu. Vždyť dozorčí v době nepřítomnosti vedení toto zastupuje a řídí celý obvod. Kam to pak může směřovat? Tím nemám nic proti mladým kolegů, každý jsem někdy začínali, ale tedy alespoň já jsem se učil v přímém výkonu a pozorováním kolegů při práci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:47:48 03. 05. 2010
martoo.jpg
APPALACIO a X1-RAY:
Dík za informace, pokusím se to aplikovat v praxi a uvidíme jak to dopadne..

Obchůzková služba je určena jen pro nás mladé, ostatní co mají trestní spisy, rajón přidělen nemají, takže mi k tomu nikdo moc neřekl..

to: X1-RAY:
Starších kolegů je zatím dost, takže když s nimi sloužíme, jede administrativa rychle, s tím není problém, ale pokud sloužíme jen mladí, což se stává čím dál častěji, pak všechno trvá dvojnásob..

Pokud člověk ví jak co psát a napíše to z fleku bez tisíce úprav, pak to jde rychle:o) Zatím všechno píšu podle mustrů, který jsem si ze spisů vytiskl a snažím se to napasovat na konkrétní případ, takže ta doba na zpracování je zákonitě delší.. Musí to být co možná nejlepší, pak by mi to zpracovatel omlátil o hlavu:o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 15:24:54 03. 05. 2010
default.png
Martoo to nemyslel zle, bohužel doplatil na íčkovo odšpuntování, takže nemá možnost mít staršího parťáka co má třeba 5 let za sebou. Tři velké kusy (TČ) na šichtu... vzpoměl jsem si na obvod, kde jsme ve dvou museli bouchat 10-15 ve dvou:-))) nic ve zlém, prostě nostalgická vzpomínka:-) Nepočítám výjezd, ale administrativu jsme měli hotovou do 40ti minut, sloužili jsme ve stálých dvojicích, super parťák, takže jsme přesně věděli kdo co píše, ani jsme se nemuseli domlouvat.
Appalacio má pravdu, nemusíš nic chtít, v klidu zajdi na kafe, pokecej a postupně uvidíš, jak se sami začnou svěřovat. Problém je v tom, že když ti řeknou o konkrétním problému, tak ho budeš muset vyřešit, jinak je celá snaha marná a důvěra je v prd...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 11:27:53 03. 05. 2010
default.png
for Martoo "Dostali jsme radu, že se máme zastavit za starosty jednotlivých obcí, ale nějak nevím co po nich všechno chtít." .... ty po nich nemusíš chtít nic. Stačí když se zastavíš a budeš poslouchat. Zeptáš se co potřebují oni od policie. Buduješ důvěru, nic jiného. Na poprvé ani po desáté schůzce se nic moc nedozvíš, to až dýl. Já začal poznávat rajón po 3letech, co jsem tam chodil.

Ono ze začátku stačí jen lidi pozdravit, představit se, zdvořilostně poklábosit. Mezi řečí se na něco triviálního zeptat, ale hlavně regulérně odpovídat. Neříkat, že to nemůžeš, neumíš, to neděláš atd.

Výsledky přijdou za dlouho, ale přijdou. Když nic jiného, připravíš půdu pro kolegu, co přijde po tobě na rajón.

V tom já třeba spatřuji problém, že starší kolegové neuvedou nováčka do prostředí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 09:55:57 03. 05. 2010
martoo.jpg
Nám mladým v 3.TT, těm co nemají trestní spisy, vedoucí rozdělil úseky, kde máme vykonávat obchůzkovou službu.. Upřímně řečeno nějak nevím co jsi pod tím představit a hlavně za jaký konec danou věc vzít..

Na to, aby jsme chodili mezi lidma, čas nemáme, sloužíme ve dvoučlenné hlídce + na baráku dozorčí. Pokud sloužíme jen mladí, všechno trvá o to déle, takže i nápad 3 trestných činů (jízda na místo, vytěžení oznamovatele + svědků, OMČ, jízda zpět, zpracování na útvaru) nám lecky zabere i třeba 8 hodin. Když k tomu započítáme nějaký ten přestupek či věc spadající pod svodkovací č.j., pak máme na celý den práce dost. Vím, pro zkušenější je to směšný, ale pokud jsme na útvaru jen mladí, nemáme všechno tak zažitý.

Snažím se tedy alespoň obchůzkovou službu plnit při řešení nápadu a vytěžování osob tak, že jim napíšu naše číslo na OOP, poptám se jich na nové události a v případě, že by viděli něco podezřelého, ať okamžitě zavolají.

Vzhledem k tomu, co tady píšete, mi přijde, že je moje činnost v dané problematice je hodně málo.

Dostali jsme radu, že se máme zastavit za starosty jednotlivých obcí, ale nějak nevím co po nich všechno chtít. Maximálně jim říct: "já jsem nstržm. ten a ten, máte mě tady, víte o něčem podezřelém? Kdyby jste něco potřebovali, zavolejte na OOP."

Upřímně řečeno nějak si nedokážu představit, že na obecní úřad přijdu já, pár let po dvacítce, odslouženo ve výkonu, mimo ZOPku, půl roku, a budu jim tam tvrdit, jak se budu snažit zajistit bezpečnost v mém úseku. Být na místě starosty, budu se hodně smát.

Trápí mě to, snažím se mé úkoly plnit co možná nejlépe (Č.j. odepsat v co nejkratším čase, co nejpřesnější a nejpečlivější zpracování nápadu), ale problematiku na tohle téma vidím jako kostlivce v mé již tak přeplněné skříni na útvaru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 12:35:14 02. 05. 2010
Andras.jpg
Já úplně souhlasím s tím, jak GOOR00 píše, že pokud mi někdo něco nenařídí, nemám právo něco vymýšlet. Jakákoliv iniciativa = doslova "nevymýšlej zbytečné píčoviny". Těmi zbytečnými pí....jest myšleno zlepšování podmínek pro mužstvo a iniciativy vedoucí ke zlepšování vztahů s občany. Nakonec ale vždy zvítězí zaběhnutá jednoduchost, prostota, a co největší objem vykázané činnosti. Ono jde asi především také o to, jak je který útvar vidět. Alespoň tak mi to přijde. Dinosauroland. Na co vymýšlet nové věci, a zefektivňovat naši práci. Hlavně že pomalu na každé zdi visí eticky kodex atd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 23:11:48 01. 05. 2010
Lukas Heinz.jpg
Re GOOR00

Je to tak jak říkáš, je to o nadřízených. Mám za dvanáct let zkušenosti a můžu porovnávat. Jeden z důvodů, proč sem přešel na oddělení, kde pracuju teď, bylo právě jeho vedení. Ale nezouféj, alespoň tady v Praze pomalu a jistě přibývají oddělení, kde ve vedoucí funkci sedí inteligentní člověk místo tyrana. Jsme jeden sbor. Není možné aby se ta dobrá nákaza nešířila dál. K tomu je ale zapotřebí se ozvat a ne se jen klepat v koutě strachy. Na stránkách tohoto serveru je příležitostí dost.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 21:11:22 01. 05. 2010
default.png
No bylo by hezké, kdyby zase okrskáři sedli na motorku a z města vyjeli do vesnice co pod ně patří, jako to bývalo dříve. Nebo měli přehled o dění v rajonu. Bohužel ne všude jde vedení o to, aby byla policie populární. Vem si Lukáši příklad od nás ze severu Čech, kdyby naši nadřízení zjistili, že sis dal někde kafe a bábovku (byť v rámci dobrých vztahů) druhý den by jsi byl na koberečku jak sis to mohl dovolit v pracovní době a už by spekulovali jak vysoký trest na tebe vymyslet. A když by ses bránil udělali by ti pakárnu jen, aby ukázali že oni sou páni a ty poskok a když ti něco nenařídí nemáš právo sám něco vymýšlet. Vše o čem píšeš je hezké a myslím i užitečné, ale vše stojí na nadřízených a u nás na Ústecku jsou ti nehorší ve střední Evropě. Doufám, že alespoň někde se toto uchytí, ale vím že u nás rozhodně ne. Navíc poté co vznikl samostatný Liberecký kraj (myšleno policejní ředitelství) přesunuli tam tabulky takže na místech u nás jsou lidé z Liberce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio