Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Lidé nenávidí poldy! Nebo ne? (REDAKCE)

Lidé nenávidí poldy! Nebo ne?
Ilustrační
Foto: Internet

Tak přesně tohle jsem si myslel posledních deset let.  Setkával jsem se ve službě většinou jen s grázly a jim podobnými lidmi.  Pacifikoval opilce, narkomany, násilníky a zloděje.  Viděl sem ty nejhorší lidské vlastnosti. Po deseti letech u Pohotovostní motorizované jednotky jsem přestal věřit, že je v lidech za mák dobrého.  Věřil jsem, že většina lidí nenávidí policisty a já začal nenávidět lidi.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 29. 04. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 09:55:57 03. 05. 2010
martoo.jpg
Nám mladým v 3.TT, těm co nemají trestní spisy, vedoucí rozdělil úseky, kde máme vykonávat obchůzkovou službu.. Upřímně řečeno nějak nevím co jsi pod tím představit a hlavně za jaký konec danou věc vzít..

Na to, aby jsme chodili mezi lidma, čas nemáme, sloužíme ve dvoučlenné hlídce + na baráku dozorčí. Pokud sloužíme jen mladí, všechno trvá o to déle, takže i nápad 3 trestných činů (jízda na místo, vytěžení oznamovatele + svědků, OMČ, jízda zpět, zpracování na útvaru) nám lecky zabere i třeba 8 hodin. Když k tomu započítáme nějaký ten přestupek či věc spadající pod svodkovací č.j., pak máme na celý den práce dost. Vím, pro zkušenější je to směšný, ale pokud jsme na útvaru jen mladí, nemáme všechno tak zažitý.

Snažím se tedy alespoň obchůzkovou službu plnit při řešení nápadu a vytěžování osob tak, že jim napíšu naše číslo na OOP, poptám se jich na nové události a v případě, že by viděli něco podezřelého, ať okamžitě zavolají.

Vzhledem k tomu, co tady píšete, mi přijde, že je moje činnost v dané problematice je hodně málo.

Dostali jsme radu, že se máme zastavit za starosty jednotlivých obcí, ale nějak nevím co po nich všechno chtít. Maximálně jim říct: "já jsem nstržm. ten a ten, máte mě tady, víte o něčem podezřelém? Kdyby jste něco potřebovali, zavolejte na OOP."

Upřímně řečeno nějak si nedokážu představit, že na obecní úřad přijdu já, pár let po dvacítce, odslouženo ve výkonu, mimo ZOPku, půl roku, a budu jim tam tvrdit, jak se budu snažit zajistit bezpečnost v mém úseku. Být na místě starosty, budu se hodně smát.

Trápí mě to, snažím se mé úkoly plnit co možná nejlépe (Č.j. odepsat v co nejkratším čase, co nejpřesnější a nejpečlivější zpracování nápadu), ale problematiku na tohle téma vidím jako kostlivce v mé již tak přeplněné skříni na útvaru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 12:35:14 02. 05. 2010
Andras.jpg
Já úplně souhlasím s tím, jak GOOR00 píše, že pokud mi někdo něco nenařídí, nemám právo něco vymýšlet. Jakákoliv iniciativa = doslova "nevymýšlej zbytečné píčoviny". Těmi zbytečnými pí....jest myšleno zlepšování podmínek pro mužstvo a iniciativy vedoucí ke zlepšování vztahů s občany. Nakonec ale vždy zvítězí zaběhnutá jednoduchost, prostota, a co největší objem vykázané činnosti. Ono jde asi především také o to, jak je který útvar vidět. Alespoň tak mi to přijde. Dinosauroland. Na co vymýšlet nové věci, a zefektivňovat naši práci. Hlavně že pomalu na každé zdi visí eticky kodex atd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 23:11:48 01. 05. 2010
Lukas Heinz.jpg
Re GOOR00

Je to tak jak říkáš, je to o nadřízených. Mám za dvanáct let zkušenosti a můžu porovnávat. Jeden z důvodů, proč sem přešel na oddělení, kde pracuju teď, bylo právě jeho vedení. Ale nezouféj, alespoň tady v Praze pomalu a jistě přibývají oddělení, kde ve vedoucí funkci sedí inteligentní člověk místo tyrana. Jsme jeden sbor. Není možné aby se ta dobrá nákaza nešířila dál. K tomu je ale zapotřebí se ozvat a ne se jen klepat v koutě strachy. Na stránkách tohoto serveru je příležitostí dost.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 21:11:22 01. 05. 2010
default.png
No bylo by hezké, kdyby zase okrskáři sedli na motorku a z města vyjeli do vesnice co pod ně patří, jako to bývalo dříve. Nebo měli přehled o dění v rajonu. Bohužel ne všude jde vedení o to, aby byla policie populární. Vem si Lukáši příklad od nás ze severu Čech, kdyby naši nadřízení zjistili, že sis dal někde kafe a bábovku (byť v rámci dobrých vztahů) druhý den by jsi byl na koberečku jak sis to mohl dovolit v pracovní době a už by spekulovali jak vysoký trest na tebe vymyslet. A když by ses bránil udělali by ti pakárnu jen, aby ukázali že oni sou páni a ty poskok a když ti něco nenařídí nemáš právo sám něco vymýšlet. Vše o čem píšeš je hezké a myslím i užitečné, ale vše stojí na nadřízených a u nás na Ústecku jsou ti nehorší ve střední Evropě. Doufám, že alespoň někde se toto uchytí, ale vím že u nás rozhodně ne. Navíc poté co vznikl samostatný Liberecký kraj (myšleno policejní ředitelství) přesunuli tam tabulky takže na místech u nás jsou lidé z Liberce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BILY-TESAK 20:53:52 01. 05. 2010
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2010-05-01 01:15:41]:
myslím, že to nebyl dobrej krok,lidí na ulici je stále stejně,kdežto celý manegement se zdvojil.........jestli to bude užitečné ukáže čas.......další otázka je nad judikaturou,také se bude drobit na více celků?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JUNIS 15:01:30 01. 05. 2010
Junis.jpg
BILY-TESAK [2010-05-01 01:09:50]:
Ne, ale na mnoha odděleních ubyla tabulková místa, resp. se tato jinak volná místa neobsazují a udržují se "řízené podstavy". Protože nejsou prachy, jak jinak...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 01:15:41 01. 05. 2010
Lukas Heinz.jpg
Abych řekl pravdu tak netuším, ale spíše ne. Bylo by zajímavé tuto informaci zjistit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BILY-TESAK 01:09:50 01. 05. 2010
default.png
Lidi maj rádi poldy, jen když jim teče do bot. Jinak sympatie Lukášovi. Zároveň vznesu dotaz a téma na článek....:vznik nových krajských ředitelství, přibyli i OOP?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 22:44:29 30. 04. 2010
Lukas Heinz.jpg
Re FS

Okrskáři: S kolegy okrskáři z MP se v rájńu často vídám a situace u MP je podobná jako u PČR. Jedou se čárky, to znamená pokuty, botičky, parkovačky, na skutečnou práci okrskáře se moc nehraje.

Nehledě na skutečnost, že například v mém rajónu jsme územáci dva a točíme čtyři směny. Informace od kolegů okrskářu z MP jsou pro mně velmi cenné, protože se dozvím co se dělo v rajónu i v době kdy sem tam nebyl. Takže určitě nejde o dublování. Alespoň ne v Praze. Pražské obvody bývají značně velké a někde se územák nedostane i několik směn do obvodu, protože má tuny papírové práce. Jediný způsob jak získat po té v terénu informace je od lidí a od kolegů okrskářů z MP.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 13:11:21 30. 04. 2010
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2010-04-29 20:59:50]: Jo, Jo, pěší hlídky oni vidí rádi, protože jim to dává pocit bezpečí a taky se jim líbí, když polda šlape chodník. Autohlídky rádi nemají, protože "si jen vozíme zadky" za "jejich daně".

Obecně policajta, který neřeší přestupky, mají lidi rádi do té doby, než jim třeba soused parkuje u vjezdu do garáže atd., to by pak nejraději, aby policie jejich souseda rovnou vzala do vazby.

No, prostě většina lidí se chová dle situace, což je vcelku přirozené, ale je třeba s tím počítat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio