Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Lidé do nás nevidí (REDAKCE)

Lidé do nás nevidí
ilustrační
Foto: P-CZ

Občané této země mají často oprávněný pocit, že jejich policie je tajemná jak bermudský trojúhelník. Nejsou rozhodně daleko od pravdy. Občané se ovšem pletou v důvodech onoho tajnůstkaření.  Nejde o to, že by policejní generálové kuli tajné pikle. Policie ČR má jednoduše stále problém s vlastní prezentací a prezentací své práce. Jsou tady pořady typu 112ka, ale o fungování policie si dělají lidé obrázek spíše ze seriálu jako Kriminálka Miami nebo Sběratelé kostí apod.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 24. 05. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STARSKY 22:15:59 24. 05. 2010
Starsky.jpg
Drazí kolegové, snad si vzpomenu na vše, co me zaujalo či rozhořčilo. K tobě Lukáši. Naprosto NESOUHLASIM s tim aby se např. vloupání do vozidel neřešilo s tím, že je to věc pojištovny. Tito pachatelé způsobí neskutečné škody. Začnu s jedním průměrným pachatelem za jeden měsíc. Průměrný toxik potřebuje cca 2 g heroinu denně což představuje cca 2 tis korun za den. ( pouze pruměrně - každá má jinou davku za jinou cenu a potřebuje jiné množství.) takže aby si vydělal jako narkoman 2000 Kč musíš provést minimálně 2 až tři vloupání do vozidla nebot při současných cenách v bazarech dostaneš tak 500 za radio a 800 za navigaci.
1 x vloupání tj. většinou 4000 Kč za rozbité sklo. Dále 8 tis za navigaci či 3 tis za rádio. či 2500 za zamky u dveří když je jeden. U nového vozidla muže jít cena do deseti tisíců. Tzn. na 1/4 dávyky potřebuje narkoman vykrást 1 vozidlo se škodu cca 25 - 30 tisíc. Při potřebě 2 tis. za dávku to máme cca 4 auta za den na jednoho narkomana. Tzn. Jediný narkoman udělá může denně škodu cca za 50 tis Kč plus mínus. Za x 30 dní, tedy měsíc to může dělat až myslím hodně peněz :). Těchto narkomanů je v praze cca
5000 a to se bavíme o těch registrovaných. Dále ne každý poškozený vloupání do vozidla vůbec nahlásí. Ztrácejí se dále dražší věci a podobně. Šetřil jsem i vloupání do vozidla za 4.9 milionu a uspěšně obajsnil. Pachatel dostal 4 roky NEPO. Tzn. Škody jdou do milionů. To že jako policisti z MOP, musíte každodenně zpracovávat velký nápad vloupání do vozidel, je sice hrozné ale tím, že trestnou činnost přesunu a nebudu jí řešit tato nezmizí. Ba naopak !!! jakmile to pachatelé zjistí, bude témeř nemožné zastavit lavinu škod a ukradených věcí. Dále k tomu že vyfocení a napsání papíru TČ neobjasní s tebou zcela souhlasím AVŠAK k A je třeba říci i B. Je to pouze šlendrián základních útvarů, kteří si práci ujednodušují tím že nedělají nic víc co nemusí. ( Také jsem začínal a nějaký ten rok sloužil na jednom z nejvytíženějším MOP v Praze.) Nestačí jen napsat papír a udelat fotku. Také vzít nějakou stopu a také jí zajistit. Výmluva že mi technik nepřijede je naprostý nesmysl. Pakliže jsem absolval ZOP a nějakou tu službu. Musím a jsem oprávněn zajistit nebo se alespon pokust zajistit např. DKT, TRASo, CHEMII apod. Můžu mít 100 x pachatele který se doznává k X skutkům, ale pakliže tam není stopa, nemám tedy většinou ani důkaz a celou práci jsem tedy dělal téměř zbytečně. Zbytečně ale jen sám kvůli svému pohodlí a kvůli svým stejně pohodlným kolegům. V Praze není potřeba dalších 1000 policistů ale stačí když někteří co zde již slouží budou dělat to co mají. Nechci a nemůžu říkat, že to tak dělají všichni. Chci a rád bych věřil tomu, že je to naopak menšina. Každý policista by si měl sáhnout do svého svědomí. K tvé informaci Lukáši o zvýšení škod u DN a tím snížení nápadu u těchto DN jen mohu sdělit, že s tímto asi tak o 300 % stouply pokusy o pojistné podvody a s tímto samozřejmě klesl podíl objasněnosti, neboť jejich mnoho a když jsou nejsou pro nepřítomnost PČR zadokumentované. Toliko k zvýšení škody. K příspěvku na odcizený MT mohu sdělit že LZE DOHLEDAT jakýkoliv odcizený MT a je jedno jestli je paušál či dobíjecí. Pakliže, se byt i na vteřinu zapně do sítě operátora lze MT vysledovat i přes IMEI . A co se týče jeho lokalizace toto lze také, avšak k tomuto je příslušná pouze SKPV nebot MOP si těžko vyřídí souhlas se sledováním a dále využije operativně pátrací prosředky ve smyslu Tr.ř. či podpůrně operativně pátrací prostředky ve smyslu zákona o PČR. Je samozřejmě diskutabilní kolik stojí celé trestní řízení státní kasu vedoucí k odcizenému mobilnímu telefonu který má např. hodnotu 5000 Kč. Nehledě k mé ostudě, že se nechám jako policista okrást. K informaci k operativní práci viz další příspěvěk ti mohu sdělit, že tato se těžko v bazaru provádí, když na MOP příjde člověk a oznámí že mu byl odcizen MT a neví IMEI. neví číslo navigace ani autorádia a pak příjdeš do bazaru a držíš autorádio s uštípnutými kabely s čerstvě podrápaným bokem a v KSU mužeš lustrovat jak chceš, ale nic tam není neboť příslušný DS na MOP se na to z prominutím zkrátka vysr.... neboť zadat číslo MT či autorádia jej prostě zdržuje od zahrabání se do bidla, protože přece jen, ráno jej čeká 400 km dlouhá cesta vlakem domů k rodině na moravu. Nevím už kolik jsem měl pachatelů v kanceláři, kteří se mi doznali k šnůře vloupání do vozidel třeba deseti či dvaceti za sebou a z tohoto počtu najdeš dva nabrané jen protože, že ti dva se nenechali vyhodit. Zbylé najdeš v majáku s různými výmluvami proč to či ono rozchodili či si oznámění poškození rozmysleli. Pak se mužu jak chci třeba 5 hodin dřít s výslechem toxika, který dozná deset věcí, ale ve finále pro odfláknutou práci na MOP nic až na dva kusy nesdělim a nikdo tedy nebude nikdy řádně potrestán. Né nadarmo je MOP základní utvar. Ti vnímavější jistě pochopili že sloužím na SKPV. Jak jsem již uvedl s A musí přijít i B. Tak jako na základnímu utvaru tak i na SKPV se najdou flinci a flákači. I já takové okolo sebe denně potkávám. Stačí se podívat na počety objasněných skutků na toho či kterého policistu na tom kterém SKPV a hned víme na čem jsme. V tomto případě mě to jen o to víc trápí, neboť policista na SKPV má nesrovnatelně větší možnosti skutek objasnit a pachatele dopadnout. Někteří však tuto možnost neuplatní a ba se jí dokonce vyhýbají. S jednou věcí však s Lukášem naprosto souhlasím. Všichni jak tu jsme, by jsme si měli uvědmit, že cesta vede k poznání svých vlastních chyb a jejich odstranění. Tím že budu vinu svalovat na všechny okolo sebe od politiků až po občana konče nic nezměním. Je potřeba kvalitní prací věci měnit a snažit se o to. Třeba že to běžný občan nejspíše neocení. Všem kolegům přeji hodně štěstí a zdaru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 13:34:35 24. 05. 2010
Pim Burger.jpg
"Apropo kurva, jaký má význam pro prezentaci policie, tahat na všechny akce členy historického klubu v četnických uniformách?"

Kvůli tradici a taky proto, aby policie ukázala, že se cítí být svázána spíše odkazem jednoho z nejlepších policejních sborů, jaký tady kdy existoval, než s chlapci s dlouhými bílými pendreky, co tlučou do civilistů.

Pokud nedokážeš pochopit význam tradice nejen pro ozbrojené složky, ale i všeobecně, je to tvůj problém a v podstatě se tomu v dnešní době ani nedivím, ale naštěstí jsou tu lidé, kteří to chápou a ze svého volného času se na PR policie bezplatně podílí.

P.S. I kdybys se mnou nesouhlasil, tak si pak ještě polož otázku, proč jen sebou ten papež pořád tahá tu švýcarskou gardu, když brnění a halapartny jsou dneska už z mody a proč jen ta stráž před Buckinghamem nosí ty vysoký medvědice - vždyt je to naprosto nepraktický...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 12:51:34 24. 05. 2010
Lukas Heinz.jpg
Bohužel je to tak, že nejčastější agendou ke zpracování pro obbvodní a mistní oddělení jsou ohledačky vloupání do vozidel a objektů. V okamžiku nabrání na tom pracuje prakticky celé oddělení, takže stačí dvě tři vloupačky a hlídky se nedostanou ani ven, natož aby se dělala nějaká prevence.

Pokud by zpracovávala Policie ČR tyto oznámení až od určité výše škody, jako tomu je už dnes třeba u dopravních nehod, bylo by to pro většinu obvodních a mistních oddělení obrovské uvolnění. Je jasné, že někteří kolegové, kteří práci neradi by pak už nechtěli dělat vůbec nic, ale to už je problém managementu. To je ale i dnes. Kdo nechce dělat a chce se ulejvat, toho prostě pracovat nedonutíš.

Jinak se omlouvám za tu přednášku v 15:00 hod. Vím, že je to blbá hodina, ale závisí to na úřednících magistrátu a ti rozhodli, že to bude prostě ve tři. Taky bych byl radši, kdyby to bylo v 18 nebo 19 hodin. Přiští termín zkusím vyjednat na šikovnější čas.

Jinak kdybych měl vždycky pravdu jak píše Daník, nežádal bych vás o názor. Spousta lidí tady přišlo z velmi dobrými nápady a pro mně jsou vaše názory neocenitelné.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 11:28:20 24. 05. 2010
Danik.jpg
Ano a tady ač se zřejmě snažíš o debatu říkáš jinými slovy to co Lukáš, že je třeba něco změnit. Prostě ve chvíli, kdy jako policista na místě činu musíš vše zaznamenat, vyfotit na baráku napsat ohledačku, ÚZ atd., je celkem jasné, že na nic jiného nemáš čas (takových akcí máš v Praze třeba deset v řadě). A tohle děláš i v případě,kdy víš, že není šance něco zjistit. Zpracovatelé, který maj takévých spisů hromadu (např. 70 měsíčně) nemá čas na nic jiného, než doplńovat ÚZ do spisů a komunikovat s OSZ. Jinými slovy, žádná práce vedoucí k objasnění TČ.

U nás (jsem tam rok z Prahy) kde není takový nápad to jde, - na malém města cca 12.000 obyv + okolí objasněnost 70% a neděláme zkrácenky v obchodech (což je mimochodem jediná objasněnost MOP v Praze.

Prostě děláme všechno včetně toho co nám absolutně nepřísluší, reagujeme na všechny pitomosti z prostého alibismu a strachu z médií. V životě jsme neposkytovali krátkodobou ochranu (kromě asi fakt vážných případů, ale to nebylo na obvodech) a najednou, po průseru, chránime každého kdo si řekne. Netvrdím, že je to špatně, ale říkám, že naši práci řídí naše stupidní bulvární média.

A na závěr můžu jen souhlasit to že u nás málokdo dělá, to je jasné - znamená to, že hlavně máme spoustu pohlavárů, velitelů a jiných vyžírků, co sedí v kanclech a vyrábí papír - lejstro. Příklad - nová krajská ředitelství - jedinej pohlavár nepřišel o místo - všichni maj své staré fleky, jen se jmenujou jinak. Kraj všechny funkce jen zdabloval. A to nemá cenu, jen se budu vztekat. Lukáš má vždycky pravdu, tak se s ním nehádej.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARDA 11:17:07 24. 05. 2010
default.png
Můj případ nedávno ukradeného telefonu- při oznámení na policii dávají kolegové člověku jasně najevo, že se telefon nenajde a svým způsobem je to pro ně škoda času. Naštěstí vědí, že když přijdu k operátorovi s lejstrem od PČR, že mi byl telefon ukraden, nebudu muset platit vydání duplikátu SIM karty. To byl v podstatě jediný důvod proč to oznámit, protože jsem se smířil s tím, že telefon už neuvidím, v podstatě hned jakmile jsem to zjistil. Tak to sepsali.

Co mi ale vadilo bylo, že jeden nejmenovaný útvar, zabývající se hledáním ukradených telefonů, ze mě dělal blbce. Že prý mobilní telefon dohledají jen v případě, kdy do něj nový majitel vloží SIM kartu s tarifem (se smlouvou). Přeloženo- veškerá činnost v této věci se omezí na 30ti denní čekání, jestli se náhodou nepřihlásí do sítě tarifní zákazník, kdy by bylo možné ihned zjistit jméno a adresu. Předplacený zákazník je údajně nedohledatelný. Na námitku, že v gsm síti se dá určit číslo telefonního přístroje a telefonní číslo u tohoto telefonu a ve městě dokonce i lokalizace s přesností na pár desítek metrů (na sídlišti samozřejmě nepoužitelné) a následně na tento telefon zavolat, prostě nejde a čekáme 30 dní jen na tarifního zákazníka (samožřejmě jsme se nedočkali a případ byl odložen).

Každý telefon se dá dohledat, ale chápu, že množství ukradených telefonů je tak velké, že prostě nejsou lidi aby se jednomu telefonu věnovali třeba týden. Jen se mi nelíbí, že tohle kolegové neřeknou přímo, ale balamutí mě řečma o tom, co gsm síť umí a co ne.

P.S. to že mám taky v kapse služební průkaz jsem nikomu z nich neřekl. možná kdyby to věděli, tak mi na rovinu řeknou:" nejsou lidi..."

P.S.2: Lukas-Heinz- přednášky jsou výborný nápad. Jen bych se přimlouval o to, dělat je trochu později. Tuším, že nedávno jsi měl nějakou ve tři odpoledne. Chtěl jsem přijít, ale víš do kolika je ranní směna. A věřím tomu, že podobných zájemců, kteří si kvůli tomu brát dovolenou nebudou, bude více

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 02:34:23 24. 05. 2010
default.png
"Chytré hlavy nad tím dumají řadu let, ale ty znáš zřejmě ten pravý způsob."

Pokud chytré hlavy za řadu let došly k tomu, že ten správný přístup je, vyfotit vylomený zámek a napsat na to papír, tak patrně zase tak chytré nebudou. Vlastně je to ta nejblbější cesta, protože k objasnění to většinou nevede, ale sežere to hafo času.

Pro začátek stačilo investovat trochu prostředků do výhradně operativní práce v terénu. Nemusí být člověk zrovna 2x génius, aby usoudil, kdo a co asi chotí prodávat elektroniku do bazaru s nonstop provozem. Jasně bazary se kontrolují a dost věcí kupují překupníci... ale ti zase často stojí přímo před tím bazarem!

Pokud jde o prevenci a propagaci, tak na nic z toho, co provádí příslušná oddělení není třeba sloužit u ozbrojeného bezpečnostního sboru, když stejně nenosí zbraň, ani uniformu - do té se nezřídka převlékají preventisti až na místě svého působení, kam přijedou, jak jinak, než nepolepeným vozem... pochopitelně to má svojí zvrácenou logiku - nepolepené auto a civil = nikdo po mně nebude chtít zákrok ani pomoc = nemusím nosit zbraň ani jinou běžnou výstroj.... podle mě z toho plyne, že policista, který je maskován, aby nemusel využít žádné z oprávnění policisty, nebo někomu pomáhat, nemusí vůbec být ve služebním poměru, protože to nemá na jeho pracovní činnost žádný vliv.

Apropo kurva, jaký má význam pro prezentaci policie, tahat na všechny akce členy historického klubu v četnických uniformách?

Apropo prezentace policie a její práce je v mnoha případech na tak špatné úrovni, že se dá stěží uvažovat o tom, jestli se vůbec vyplatí tyto preventisty a PR zaměstnance platit... není ani vyjímkou, že přímo tiskový mluvčí v TV prezentuje takové vyjádření, které není v souladu se zákonem - dělá tak z policie bandu trotlů přímo ve večerních TN.

Věřím, že si nikdy nevypakoval z oddělení slušného člověka, bohužel občas se najdou i kolegové, kteří se z oddělení snaží vypakovat drbana i s policejním doprovodem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 01:49:45 24. 05. 2010
Lukas Heinz.jpg
No pokud znáš způsob jak při dnešním nápadu trestné činnosti zvýšit objasněnost tak, abys snížil vytíženost služeben, tak sem s ní. Chytré hlavy nad tím dumají řadu let, ale ty znáš zřejmě ten pravý způsob.

Pokud si představuješ prevenci jako rozdávání nálepek je to smutní. Já mluvím o přednáškách pro veřejnost, individuální přístup ke každému kdo navštíví služebnu. Vzdělávání policistů v rámci pracovní doby apod.

Jinak ještě jsem nikdy nevypakoval z oddělení žádného slušného člověka, ani když měl sebepodivnější problém.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 00:59:15 24. 05. 2010
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2010-05-23 23:56:02]:
LUKAS-HEINZ2 [2010-05-23 23:56:02]: Ano, není to dobře, ale "vyklidit pole" určitě není správná cesta. Možná by se dalo předpokládat i to, že kdyby se zvýšila objasněnost, že by klesla i daná kriminalita, to by byla asi nejlepší prevence. Na rozdávání nálepek a "chytrých rad" myslím není třeba platit člověka ve služebním poměru.

Pokud jde o sníh a poškození auta, nevím, jak se to posuzuje... předpokládám, že kdyby někoho padající sníh zabil, taky by pozůstalá rodina nebyla vypakována ze služebny směr pojišťovna, i když ...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 23:56:02 23. 05. 2010
Lukas Heinz.jpg
Jistě ale nemluvil sem o grafiti, ale o cákanci vápna na omítce.

Máš pravdu, že spousta kolegů sechce vyhnout práci jako čert kříži. Na druhou stranu je smutné, když ti během jednoho dne příjde na služebnu 10 lidí, kteří tvrdí, že jim spadl sníh na střechu auta a pojišťovna je poslala, aby to nahlasili na obvodním oddělení. Přitom jde právě o věc pojišťovny.

Policie pořád ještě supluje práci soukromých subjektu.


Jsem toho názoru, že pokud má policie do budoucna skutečně efektivně fungovat, bude nutné se obrátit k západoevropským modelům např. Nizozemi. Policie prostě bude muset přenechat vloupání do vozidel a nemovitostí s určitou výši škody ke zpracování pojišťovnám, pokud je vozidlo nebo nemovitost pojištěna a věnovat se prevenci.

V současné době na většině oddělení Policie ČR stíhají policisté tak akorát zpracovávat to co přijdou lidé oznámit. Policie prostě jen eviduje a papíruje a to není dobře

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 22:34:46 23. 05. 2010
default.png
"Obracejí se tak se svými problémy špatným směrem a to je následně vede k přesvědčení, že policie je neschopná a nedůsledná. "

Obávám se, že toto přesvědčení mohou získat celkem oprávněně a ne svojí chybou... protože nemálo policistů se snaží "oznámení" čehokoliv přehodit na někoho jiného, ať už na jinou služebnu, nebo třeba na MP.

Je zcela trapné, pokud někdo policistu osloví s něčím, co je očividně úkolem policie řešit a policista nijak nezakrývá, nebo spíš dává jasně najevo, že ho 1. otravuje, 2. nezajímá, 3. nechce s tím nic dělat, 4. považuje to za zbytečné vůbec řešit, 5. pokud to má někdo řešit, tak v žádném případě ne zrovna on.

Je jasné, že ne všichni mohou dělat a hned řešit všechno, ale pokud je to "přehození jinam" oprávněné, dá se jistě občan přesměrovat takovým způsobem, aby z toho nezískal onu nemilou zkušenost, kterou pochopitelně vypráví všude, kudy chodí.

----

Pokud jde o zajišťování stop a vyšetřování, tak je třeba si přiznat, že řada t.č. vůbec vyšetřována není a jejich objasněnost plyne jen z údání oznamovatele, nebo aktivních svědků... je jasné, že škoda na jednom vykradeném autě, je menší, než cena za vyhodnocování dostupných stop, na druhou stranu, těžko vyjádřit společenskou hodnotu toho, když je protiprávní jednání potrestáno, namísto toho, aby bylo v podstatě ignorováno... navíc právě při malování grafity, nebo vykrádání vozidel je předpoklad, že pachatel toto páchá opakovaně a tedy celkově s mnohem větší škodou a množstvím poškozených.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio