Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zásah londýnské policie proti demonstrujícím studentům

Londýnská policie: Jsme bezmocní, dalšímu pouličnímu násilí nezabráníme/www.blisty.cz/2010/12/10/art56015.html www.independent.co.uk/news/uk/crime/were-powerless-to-prevent-more-violence-police-forced-to-admit-2157413.html Za povšimnutí stojí zejména prohlášení šéfa londýnské policie Sira Paula Stephensona, že prý při incidentu s automobilem prince Charlese "policie projevila velkou sebekázeň, že na demonstranty nezačala střílet." Dále mě zajímá názor policistů, a to zejména policistů z pořádkových jednotek na profesionalitu zásahů londýnské metropolitní policie. Podle internetových článků a videí co jsem měl možnost shlédnout, londýnská policie zřejmě nemá k dispozici specializované složky pro zvládnutí takových nepokojů a nenasadila ani další podpůrné prostředky jako vodní děla, zásahové výbušky. Soustředila se pouze na pasivní taktiku, vytvoření jedné souvislé linie, s občasným nepochopitelným a nekoordinovaným výjezdem policejní jízdy do hustého stacionárního davu lidí, kdy fakticky muselo dojít k tomu k čemu došlo. Několik zraněným demonstrantů a 8 těžce zraněných policistů, kdy demonstranti především obklopili a izolovali jízdu a jezdce strhávali ze sedel a na zemi na ně dále fyzicky útočili. Docházelo i k prorážení mnoha jednoliniových policejních řad a k následnému opětovnému uchvacování policistů a k jejich "únosu" do davu demonstrantů. Není patrné, zdali se na místě nacházel jakýkoliv policejní velitel, který by koordinoval jakýkoliv případný zásah.
ANDRAS :: Datum založení: 11. 12. 2010 :: celkem 27 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CHIP 22:43:13 17. 12. 2010
Chip.jpg
To určitě nevznášela, ale, aniž bych hájil staré pořádky, je to dneska s tou oblíbeností nějak výrazně lepší?:-) Mimo to, neoblíbenost policie v Českých zemích je myslím ještě výrazně staršího data. Táhne se už od CK monarchie, kdy četník představoval symbol neoblíbeného Rakouskouherska.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 16:53:57 17. 12. 2010
default.png
CHIP [2010-12-16 16:30:45]:
Všichni určitě ne, ale určitě bych netvrdil, že se VB v době komunismu vznášela na nějakém oblaku respektu a obdivu ze strany normálních lidí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 15:29:29 17. 12. 2010
Chip.jpg
Když si můj příspěvek přečteš pořádně, přesně jak to píšeš jsem to i pochopil:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 00:05:37 17. 12. 2010
default.png
o gramatických chybách vím

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 00:03:58 17. 12. 2010
default.png
CHIP [2010-12-16 16:30:45]:
Teď jsi vykouzlil po delší době na mé tváři úsměv. Marně čtu, kde bych tě vyzýval na souboj(pro tebe vysvětlení, kdybych byl v kondici a byl o deset let mladší klidně bych s tebou blbnul a třeba cvičil v tělocvičně, nic víc nic míň).
Znovu cituji tebe jako policistu, který na veřejném fóru prezentuješ názor:

Zmrd který musí poprvé dostat při sbírání, podruhé v antonu a potřetí na MOP

Já jsem omylný, kdokoliv je omylný i lidé co demonstrují mají svůj rozum(velikost bych se neodvážil měřit či s někým srovnávat), někteří bojují, někteří se chcou porvat, někteří uvažují, někteří chcou něco oprávněně změnit a chovají se v rámci zákona a možností, které jim demokracie dává. Někteří jsou po zásluze soudem odsouzeni, pokud policie odvádí svou práci dobře a pachatele z důkazy soudu přes kolotoč kolem předá. Policisté mají konat svou práci v rámci zákona, ten ctít a chovat se čestně.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRISEJKORA 23:29:40 16. 12. 2010
default.png
CHIP [2010-12-16 16:30:45]: Vždyť říkám - nic ve zlém :o)

Mě na tom britském návrhu spíš děsí jedna věc. - Oukej, presování davu je stará a ne příliš efektivní taktika - jenže, pokud by jim skutečně (dotaženo ad absurdum) sebrali právo jí i přesto použít, mohla by to být chyba. Protože velitel by pak třeba přišel o možnost ji v určité vhodné situaci použít. Nehledě na to, že pak by nějakýho "humálního" právníka mohlo napadnout zakázat třeba slzák, protože po něm pláčou i nevinný demonstranti...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 16:30:45 16. 12. 2010
Chip.jpg
Co se týká kordonu, nebo tzv. obalování davu ustupuje se od něj. Je to z větší části zastaralá taktika, která alespoň u nás ( diký bohu )odumřela společně s MMF. Navíc vede k velkému množství zraněných policistů a já si,(na rozdíl od mého přítele Catániho), nemyslím, že by to bylo v pořádku. Taktika dněšní doby je jiná, na veřejném fóru nebudu rozepisovat jaká, ale dvě zásahová družstva jsou schopna udělat práci, kterou nezvládl kordon 50 četniků. Bohužel, britská policie ještě z velké části zůstavá u kordonové taktiky kdy se snaží působit jako hráz proti vodě a nechávají do sebe kopat a tlouct. Jak ví každý kdo má zdravý selský rozum, voda si vždycky nějakou skulinku najde.:-) Nejsem žádný odborník na Velkou Británii, takže nedokážu posoudit, zda je to způsobeno britským zákonodárstvím, nebo určitou britskou zkostnatělostí, dobře známou již z útoku lehké kavalerie v bitvě u Balaklavy:-) Nicméně křečovitá snaha za žádnou cenu nezranit žádneho demonstranta, bohužel vede k jejich stále se zvyšujíci agresivitě (proč si do policisty nekopnout,nebo ho nepraštit dlažebkou, když jen stojí a kryje se) a výsledkem je vyšší počet zraněných policistů. Dobře to bylo vidět na závěrech z MMF. Pokud někdo viděl závěry z Janova, vypadá to už naprosto jinak...
To Jirisejkora: Se mnou žádný testosterenon nemává, v klidu jsem napsal svůj názor, pokud byl někdo pobouřen, tak mě to mrzí, ale rozhodně se nehodlám svatouškovsky přetvařovat.
to Daník: Hlavně klid, nenech cloumat prchlivost svým majestátem! Každý má nárok na svůj názor a já to respektuji. Co se týká Cataniho, ten výrok o žíněnce jsem nepochopil jako výzvu na souboj kdo je lepší, ale jako zmínku o tom, že by si rád zazápasil s někým kdo, řečeno jeho slovy: "se bije a rve v tělocvičně". Bohužel,(alespoň z mého pohledu bojaře, protože např. Honzada to určitě potěší), moc takových lidí u policie nezůstává.
A neodpustím si je na závěr ještě dotaz na FS2. Skutečně si myslíš, že všichni policisté kteří sloužili už před listopadem 1989 jsou špatní? Kolik je ti let a kolik máš odslouženo, že si dovoluješ nějakou skupinu tahle šmahem odsoudit? Já si naopak spousty kolegů věkově starších vážím, protože například na některých MOP, jsou to ti jediní, kteří vědí jak dobře udělat spis a všichni ti mlaďoši si k nim chodí pro radu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRISEJKORA 15:14:32 16. 12. 2010
default.png
Tady jsou zase testosteronový lázně... Tak hoši, až si doměříte, kdo má delší elektronický penis, zkuste se vrátit k tématu :o) Nic ve zlém lidi.

Mě spíš překvapuje to, že právníci chtějí napříště policistům zakázat relativně nekonfliktní metodu, kdy se snaží dav izolovat kordonem a postupně stlačit. Že prý to je v rozporu s lidskými právy... Jestli jim projde takovýhle zákaz, tak co jim potom zbyde?

http://www.guardian.co.uk/education/2010/dec/14/student-fees-protest-kettling-human-rights

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 15:09:37 16. 12. 2010
Danik.jpg
samozřejmě. Jestli si to zaslouží, tak mu dej. Já se směju, vznešené řeči, chytráctví a podobně. Kurňa kde já to znám, tak se to dělá všude stejně. Kde jsou ty hodní policisté? Na internetu. Zřejmě. Ty co jsou na ulicích, musí míň kecat a víc dělat. A konkrétně já spíš teoretizuji. Jsem velice klidný policista, ale principielně toho kdo na mě zaútočí nemám problém poučit, že se to nedělá. Ale to je fuk. Teoretizuj, buď humanista či dokonce ironizuj, ale skutečnost je ta, že se stále jedná jen o teorie - o hodných policistech, zlých atd. Skutečnost je to co jsem popsal. A máš pravdu zachraňujem to. Jsme holt špatně zaplacení služebníci veřejnosti, přesto často rozhodujem o vaší maličkosti.

Teď když čtu ten žvást cos napsal znova, tak ani nevím proč ti vlastně odpovídám. Tys napsal vlastně univerzální zesměšňující odpověď bez jediného argumentu.

Tady vlastně přece všichni jen tak teoritizujem, nepíšem o reálném světě, ale o tom jak by to mohlo být a jaké bychom to chtěli atd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 13:35:29 16. 12. 2010
Pim Burger.jpg
DANIK [2010-12-16 12:34:18]: Teda Daníku, ještě, že tebe a Chipa máme, jinak by to tady fakt šlo naprosto k čertu!!:-)) Děkuju vám oběma nejen jménem svým, ale i jménem mých dětí, vnoučat a pravnoučat, protože jen ty a Chip to tu držíte pohromadě!!:-)) Stateční ochránci spravedlnosti, co bohatým berou a chudým dávají...:-)) BIJTE JE!!:-))

No co jiného na tenhle tvůj snad až příliš upřímný žvást říct? Asi jen to - ještě štěstí, že u policie slouží lidé, co přemýšlí jako Catani, protože jinak byste byli fakt naprosto ztracení...:-))

P.S. Znám jednoho šmejda, jdu mu zlomit nos - pustíš mě potom?? Je to fakt evidentní šmejd a rozhodně si to zaslouží - přísahám!!:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio