Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Úniky informací jako byznys?
ilustrační
Foto: policista.cz

V reakci na aféru kolem společnosti ABL a úniku informací z policie vůči této soukromé společnosti, požádal deník Lidové noviny o komentář k této události, či spíše fenoménu "úniků infomací", šefredaktora našeho serveru. Komentář ze sobotního vydání deníku tedy přetiskujeme v celém znění:

Autor:
Publikováno: 30. 01. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JUNIS 19:32:43 08. 02. 2011
Junis.jpg
CATANI [2011-02-02 17:58:26]:
"Věřím, že s nástupem pana Lessyho skončily... " Tohle přece nemůžeš myslet vážně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JUNIS 19:28:55 08. 02. 2011
Junis.jpg
CATANI [2011-02-02 17:58:26]:
Tak ten poslední odstavec pro změnu upřímně pobavil mě... :-)))))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:24:22 04. 02. 2011
default.png
CATANI [2011-02-04 11:27:38]: Při prvním odstavci jsem za začal nahlas u komplu řehtat! Dobré! :D
Catani, já jsem tohle neměl možnost zažít ani s tímto fakt nemám žádnou zkušenost.
S tím, že říkáš jak napadám vedení, nezapomínej, že jsem se setkával s pár lidmi nad sebou, zástupci vedoucího, vedoucím, náměstkem pro uniformy, pak ještě s vedením SKPV a pak už ředitel. Znal jsem jakž-takž tohle samé na vedlejších okresech, nedovolím si nějak napadat tvoje procenta kdo tam jaký je, ale tvrdím, že vedení jako celek brutálně selhává A že drtivě vítězí naprostá hovada - viz nesmyslné rozkazy o počtu pokut za hotové atd atd atd což se opakuje pořád.
Čili logicky: když takový blbec plodí takové věci a nikdo mu tu držku nezatne, jak mám asi soudit ty jak ty píšeš možná vynikající a dobré lidi ve vedení, co drží hubu a nechávají ho takové prasárky dělat?
Zadruhé: dostat se ke spisové práci (aneb za mě jít s platem dolů za strašnou fachu) znamenalo ělat spisy ne že dobře, ale podle přání vedoucího - křivit statistiky.
Do vyšších postů policie z chodníku nebo obvodu nikudy jinudy cesta než přes spisy a dále a dále nevede. Všichni nahoře musí tudíž mít ruce až po lokty od sraček.
Já nejsem nasraný z principu, je to logika věci vycházející z nejen mé jednoznačné zkušenosti.
Že jsem ty spisy odmítnul dělat a "posral" jsem si kariéru - někdo má takovou debilní povahu, nechci si špinit ruce - a celý život mám hovno! Když mám další možnost dostat se k penězům, zase to neudělám a zase mám svoje kulové. Pro mě je taková věc nemyslitelná. Já bych prostě neusnul.
Takže spím sice jak dudek, ale musím makat jako barevný. No a jako takový nic nemám. Snad ale za dva roky, až budu mít svých šest let praxe a udělám napotřetí zkoušky, už budu makat za jinší peníz... Bez nutnosti si namočit ruky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 11:27:38 04. 02. 2011
default.png
HAMMER [2011-02-03 20:58:25]: Samozřejmě, že je to čistě jenom můj odhad, ale vycházím z toho kolik je okresů a krajů, kolik procent blbů se najde v každé profesi(a klidně tím blbem pro někoho můžu být třeba já nebo ty) a to číslo je potom ještě silně podhodnoceno.

Je třeba pravdou, že dnes se díky třeba dopravnímu systému informací poměrně snížila "včasná"přítomnost novinářů na vážných nehodách či nehodách osobností, protože díky zahlcenosti zpráv musí vybírat ke které vyjedou. Vzpomínám doby kdy se "vykládalo"(znal jsem konkrétní lidi) jak, který dop.policista má uzavřený byznys s redaktorem televize, kdy jej informuje k jaké nehodě a kde vyjíždí, kolikrát to novinář stihnul rychleji než nehodář.(ono z pohledu zákona, by to bylo zřejmě jenom na úrovni etiky)To si myslím dneska právě díky pozitivním systémovým změnám padlo. Ovšem toto jsou pro chod policie banality, které se však nejčastěji postihovaly a byly nejvíc viditelné. Vynášení informací ze spisů za úplatu či s vědomím vyšetřovatele s tím že se to hodí na advokáta bude asi mnohem, mnohem závažnější a to už vůbec nemluvím o provázanosti managmentu s politiky ať už místními či jinými.(v případě audio nahrávek či kopii spisových materiálů v době sdělení nebo prověřování, prostě není možné to hodit na advokáta, toto musel umožnit vyšetřovatel či operativec) Je však pravdou, přesně jak říkáš, že těmi důležitými informacemi disponují i manageri, ale né zas jenom oni, především vyšetřovatelé a operativa.(hold je i procento kriminalistů, kteří prostě ztratí tu pomyslnou hranici mezi zločinem a právem a nejsou už schopni rozeznat co je vpořádku a co né) Vynikající byla kdysi reportáž, kdy přijeli k bývalému vyšetřovateli s platem kolem 30.000,- hrubého, který měl spolupracovat s nějakými podnikateli a poskytovat jim informace. Před domem nejnovší model AUDI za ním hrad za 20 melounů a česrtvě na rentě, zaměstnán u firmy onoho jednoho podnikatele. Nadřízeným v reportáži to nepřišlo divný. Na druhé straně ke kradení vozidel, či vymáhaní dluhů nebo vydirání postačí i přístup řadových policistů. Mimochodem kterýkoliv operativec SKPV disponuje, nebývalým přístupem, včetně těch co přišli a přicházejí bočním vstupem aniž by byli prověření praxí zdali nestojí na opačné straně zákona.
Na tom všem není nic špatného, práce u policie a objasňování je o získávání informací, horší je kdo může pracovat jako operativec či manager. Je to jenom o systému a lidech. Systém je hodně špatný, lidi co si budem povídat podobně jako ve společnosti nic moc(díky špatnému systému náboru, kariernímu řádu atd.) a nějaké změny v nekonečnu.

Jinak opravdu si myslíš, že při každé kauze, kdy uvádějí novináři" jak nám potvrdil nejmenovaný vysoce psotavený důstojník PČR či vyšetřovatel obeznámený s případem" , že to cucají s prstu, to jsou informace, které musí být přímo od zdroje.

Nechci se tě dotknout, ale tvá zarputilost s jakou neustále napadáš všechno co velí, mne někdy strhne. Je třeba si uvědomit, že stále 90 procent řadových policistů je velmi poctivých a slušných(to nevypovídá nic o tom, jestli pracují dobře nebo odvádějí dostatečné penzum pol. práce). 30 procent managerů je takových jak popisuješ, 30 je velmi schopných, čestných(i když mám pochybnosti jestli s touto vlastností jde někde u policie postoupit) a 40 zbývajících bylo velmi schopných a čestných, ale prostě těch 30 procent špatných je semlelo a přizpůsobilo k obrazu svému.Ty počty jsou obrazné. Svět není černobílý a ač se to nezdá, někdy tvůj největší nepřítel může být v krizové situaci ten co ti zachrání krk.

Pokud jde o konkrétní zkušenosti a případy, opravdu není tento servr určen k tomu, můžeme se bavit ve všeobecné rovině o všeobecně známých věcech a to si myslím že ještě spíš obrazu policie škodí. Lékaři se taky veřejně nebaví jak komu při operaci nechtíc přeřízli tepnu či odstranili zdravou tkáň.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 20:58:25 03. 02. 2011
default.png
Catani, kde bereš ty info? Já vím, že když jsem něco chtěl zjistit v evidencích, musel jsem do PC zadat svoje jedinečné data, něco jako podpis, jestli si dobře pamatuju tak svoje osobní číslo plus heslo, co se každých 14 dní měnilo ale jen jednou za dva měsíce nám někdo sdělil, jaké heslo právě je aktuální! :D
Něco vynést z toho, co mi bylo přístupno, to jsem se mohl jít rovnou prásknout. Jenže já jsem měl ten okruh oprávnění hodně úzký, že jo.
Samozřejmě kdo a co a kdy lustroval tam bylo uloženo asi natrvalo, pak došlo ETŘ a při lustraci jsem tam ještě dopsal důvod lustrace. Nikdy jsem neměl jediný problém na tomto úseku a to je asi jediná blast, kde jsem problém u policie neměl, hahahaha!!!! A to do toho počítám i účast toaleťáku na WC během nutných seancí.
Možnost lustrovat se zvyšuje úměrně počtu hvězdiček na ramenou policisty, ten, co to nejvíc potřebuje v terénu toho má nejmíň, zatímco ten, co nevyleze z kanceláře, může všechno. K čemu, to nechápu, nevím to. Co s tím dělají, když nic nezpracovávají?
Pak máš taky svodky a různá oprávnění vstupovat do nich. Platí stejná úměra jako u lustrací.
Řadový potřebuje vědět kdy, co a kde se stalo, kdy je pašík - mít přehled. Ne, takové info ne, to nepotřebujete. Lidí je jak sraček, nepotřebujete znát, že ten a ten je drban co používá nelegálně držené zbraně, že ten a ten je dealer drog... Nechcete, managerská hovada, od mančaftu výsledky, nebudete je mít. Jak mám něco dělat když nevím ani co, která bije? Ke konci mé závratné policejní kariéry to už tak bylo.
Ještě dodám, že management je placen nejméně dvojnásobně více (neznáme úplně všechny jejich odměny) než řadoví.
Tak. A teď můžeme říct, že jen hodně vysoko postavení policista může vynášet info, které nedávno unikly, lépe řečeno které k různým parazitům (VIP) unikají stále. Samozřejmě, že to ta svině nedělá zadarmo, on má totiž pořád málo, porušuje pravidla a zákon denně a nic se mu neděje a troufá si víc a víc - prostě drban.
Ale dovolit si tvrdit, kolik poldů ve vyšších funkcích vynáší info... no to jsi borec.
Nevím jak to chodí ve vztahu policajt - novinář, protože jsem neznal nikdy nikoho, kdo by se s novináři u sboru bavil dobrovolně nebo dokonce rád. Rád bych slyšel tvoje zkušenosti v tomto, pokud to nejsou jen obecné dohady.
Vynášet info ze spisů: proč to? On to udělá spolehlivě advokát drbana.
Je fakt, že jsme zažili situace, kdy nám civilisti říkali kdy máme mít DBA a my jsme to ještě nevěděli.
Že by měl Lessy tak čisté svědomí, aby mohl poslat doprdele politiky s jejich nestandardními žádostmi o službičky.... chachacha! To asi nebude pravda.... Bylo by to moc příjemné překvapení.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:58:26 02. 02. 2011
default.png
Né, kdo lustruje. Každý polda ví, že pokud se chce svou prací při objasňování dobrat výsledku, že musí lustrovat a hledat v evidencích a nezapisovat kdy co, jak a proč.

Ten kdo však lustruje pro někoho venku, aby údaje zneužil, je normalní svině a nemá u policie co dělat, je to normalní sprostá korupce. Takových důstojníků, včetně vyšetřovatelů tady pobíhá v ČR mým odhadem stovka a jsou mezi nimi i takoví kteří sami kontrolují samotné lustrace druhých a to nemluvím o nasmlouvaných "policistech", kteří jsou placeni novináři.

Vynašení informací ze spisů to už není svině, ale svině na druhou a ta by už měla sedět.

Já s úžasem vždy sleduji tu tajemnost různých velitelů a operativců či vyšetřovatelů SKPV před kolegy a následně pobaveně se dozvídám na základě cesty třeba někoho autobusem o podrobnostech jednotlivých případů, či známí mne informují co kde se stalo a za jakých okolností, kdo v čem je podezřelý a jaký bude další postup vyšetřování, zarážející je, že většinou mají vždy pravdu.

Hold, ale není to znovu o ničem jiném jak o lidech, ale i o systému a znovu můžeme začít u náborových řízeních, bočních vstupech či špatné prací managmentu, kterému jdou lépe grafy a statistiky než policejní praxe či práce s lidmi.

Věřím, že nástupem pana Lessyho skončily informativní schůzky s politiky, aby jim bylo předestřeno jak je postupováno policii v kauzách, které se mohou dotknout jejich osoby či jejich strany, to co se tady dělo za Grosse či Langera a žel i za vlády PP Martinů nemělo obdoby.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:20:47 02. 02. 2011
default.png
Jakýpak komentář? Za peníze v Praze dům. Kdo má moc, chce ještě víc.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 00:55:19 01. 02. 2011
default.png
Lukáši, jak kdybys to nevěděl. Vás má přece rád kde kdo.. Nejen politici :-) :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 13:34:40 31. 01. 2011
Lukas Heinz.jpg
Asi nebudu za génia, když řeknu, že z toho důvodu se perou politici, po každých volbách, o resort vnitra jako psi.

A Dušane není to třeba pro to, že nás policisty mají ti kluci politický rádi? :-D Asi ne co?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio