Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

SYSTEMIZACE služebních míst od 1.1.2009

Vážení kolegové a kolegyně. V rozkaze policejního prezidenta č.124/2008 ze dne 29.července 2008 je stanovena vzorová systemizace služebních a pracovních míst Policie České republiky správy kraje a Policie České republiky městského ředitelství, kde policejní prezident ukládá ředitelům PČR správ krajů a řediteli PČR správy hl. m. Prahy do 31.12.2008 uvést skutečný stav do souladu se vzorovou systemizací služebních a pracovních míst a přizpůsobit tak tarifní a platové třídy tarifním platovým třídám stanoveným v této systemizaci. Doporučuji všem si prostudovat tento rozkaz na služebním intranetu, kde se můžete informovat a přesvědčit, do jaké tarifní třídy budete od 1.1.2009 zařazeni. V příloze tohoto rozkazu, v tabulce vytvořené ve formátu .xls (Excel) naleznete každý své místo, podle toho, kde jste v současné době zařazeni a zjistíte, do jaké TT budete nově zařazeni. Krátce se dá říct, že se potvrdila "šuškanda", že řadoví policisté půjdou, s novou systemizací, se zařazením do jednotlivých tarifních tříd směrem DOLů. Nikde však není psáno, že tento "pád" dolů bude nějakým způsobem finančně kompenzován aby nešel žádný policista s platem dolů. Z toho vyplývá jediné, že řadoví policisté, tzv.dělníci ulice, dostanou další ránu pod pás a budou na tom finančně ještě hůře, než doposud bez slíbeného procentuálního navýšení. Byl bych rád, kdybych se v tomto mýlil. Jsem přesvědčen, že tato systemizace služebních míst NEBYLA projednávána se zástupci odborových organizací a byla narychlo "upečena" v horních patrech PP v největší tichosti a odsouhlasena bez vyjádření zástupců odborů. Možná by zde bylo vhodné vyjádření zástupců odborových organizací k tomuto tématu. Kolegové a kolegyně, je myslím nezbytné se semknout a důrazně a jednotně projevit ve velkém počtu nespokojenost v plánovaném protestu příslušníku bezpečnostních složek na přelomu září a října 2008. Pokud společně neukážeme svojí sílu, už nikdy ničeho nedosáhneme! Autor: NePo Publikováno: 14.08.2008
NEPO :: Datum založení: 14. 08. 2008 :: celkem 58 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HANTA 12:38:44 20. 08. 2008
default.png
Když čtu a snažím se pochopit záměr nové systemizace. Ono nestačí, co udělalo mezi námi rozdělení do šestek a pětek. Teď to vypadá, že to chtějí ještě vylepšit. Nevím, na co jsou šestkaři, když jsou zařazeni v zásahové jednotce, místo toho, aby byli v realizační skupině. Všichni pětkaři dělají TČ a to i 100 stránkové známé spisy, jen šestkaři na to mají víc času i když musí taky držet DS a výjezdy v určité míře. Někdy mi připadá, že šestkaři jsou tam, jen pro zkrácenky a aby mělo vedení s kým pokecat případně pokouřit. Prostě stav nedobrý a teď se blýská ještě na "lepší" časy. Ale ty byl vždy účel. Žádá parta, jen ať se podřízení hádají a jsou nas.... to se pak aspoň my nahoře něco dozvíme.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAPESNICK 11:18:09 20. 08. 2008
default.png
ale když je zde podle některých kolegů, viz níže, přímá úměra mezi platovou třídou a množstvím administrativní práce, tak z čeho pak vyplývá zařazení do platových tříd u zásahových jednotek nebo již zmiňovaného SPJ? Určitě to není kvůli tomu, že by museli vyplňovat stohy "stresujících" formulářů a jejich plat odrážel množství zpracované administrativy. Myslím, že tak, jak to napsali někteří pánové níže, to vůbec nefunguje. Kvalifikace nějaké činnosti nespočívá v tom, kolik papírů za hodinu musíte vyplnit. Velmi často se setkávám, kdy vysoce kvalifikovaný policista na oddělení policie v řekněme 5. platové třídě, je stejně tak kvalifikovaný policista, jako já oční chirurg (viz. seznam věcí v červenákách, kde je napsáno "mobilní telefon" bez udání typu a výrobního čísla). Takže, abych to shrnul, o papírech to vážne není. A k SPJ bych nešel ani za zlaté prase, není jim co závidět. Hlídat půl dne synagogu bych vážně nechtěl (bez jakékoliv ironie). Mějte se kolegové, hodně zdaru a pevné nervy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IZY 08:48:23 20. 08. 2008
default.png
Díky za odpověd. Tak to jsi mi nepotěšil. Nás je na OOP 12, 2 jsou v 6 PT ty dělají známce a zbytek je v 5 PT. Tak jsem zvědaví jak se to rozdělí, ať mě daj do 4 přestávám dělat tč a na ds mě taky nikdo nedostane.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 23:30:10 19. 08. 2008
Bajras.jpg
Líbí se mi na tobě, že jako kvalifikovaný péják hodnotíš kvalifikaci útvarů, o kterých nemáš ani šajn. Jen tak dál, dotáhneš to zřejmě dosti daleko s tvým přístupem. To, že se nejen k SPJ, ale obecně k pražské policii nehlásí lidé se středním a vyšším vzděláním nalezneš jistě i v průzkumech provedených v 90 letech. Autory jsou lektoři PA, tak si zajdi do knihovny a studuj. Mj. SPJ je nařízena služební pohotovost a to je také jeden z hlavních důvodů, proč nechtějí být pražáci zavřeni několik dnů mimo svůj domov. Dál s tebou končím diskuzi, alespoň do té doby, než přestaneš napadat ostatní kolegy a útvary. End!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOUN 13:52:28 19. 08. 2008
default.png
V poznámce pod hvězdičkou máš občas popsáno, jak to má být systemizováno. Někde v poměru 1:3, někde dokonce v poměru 1:12, což znamená, že na jednu přidělenou 4 třídu musí být nejméně další 3 kolegové, nebo i nejméně 12 dalších v nižších třídách. To je právě ten problém nové systemizace, že šéf nemůže dát třeba všem na oddělení 4 třídu, ale musí to podle toho poměrového klíče rozdělit. A právě toto způsobí nevraživost mezi policisty. Opět je zde prostor pro upřednostnění rektálních alpinistů a kamarádíčků a znelíbení dostanou tu třídu nižší. To je holý fakt a s tím se nedá asi už nic dělat. Spravedlivé by bylo, kdyby všichni na stejném oddělení, skupině, či jiné součásti a při stejném zařazení měli stejné třídy a rozdíly by byly akorát v osobním příplatku, kterým by šéf ohodnotil kvalitu jednotlivých policistů. To osobní by muselo být ale v řádu tisíců korun, protože pár stovek, co mají nyní řadoví policisté, nebo dokonce někteří i po 10 odsloužených letech NULU, je výsměchem jejich práce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IZY 12:32:59 19. 08. 2008
default.png
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli jste pochopili ZPPP 124/2008? Já teda ne. Jak poznám kolik a jakejch tříd bude na OOP? U SPJ je mi to jasný protože tam měli 5 PT a ta tam ted neni ale u jinech útvarů mě to jasný teda neni. Děkuji za odpověď

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLOS 12:22:33 19. 08. 2008
default.png
Martine, myslím si, že se velmi pleteš. Riziko na PMJ, o kterém zde mluvíš je každému jasné a nepopiratelné. Toto riziko odráží zvl. rizikový příplatek, nikoliv však, jak si myslíš ty, platová třída. Podle mého je PMJ klasická hlídková činnost srovnatelná s prací na OHS. Proto nevidím důvod, proč by se mělo PMJ odlišovat od OHS. Kdo chce na PMJ v kariérním řádu postoupit výše, tak ať se přihlásí do výběrového řízení na některé MOP. Tato práce je již zatížena administrativní prací a ta stoupá s další vyšší TT. To, že policisty na PMJ baví jezdit v autě a zatýkat pachatele (což je práce velmi nebezpečná), ale nebaví je administrativní práce (což je práce velmi nudná), je v celku známá věc. Jedno je ale jisté, Martine, hlídková činnost, která se vykonává na PMJ, je snad ve všech policejních sborech světa brána jako vstupní brána pro nováčky, tudíž i nejhůře zaplacená, i když je tato práce velice nebezpečná. Jak jsem ti již psal výše, TT nevyjadřuje nebezpečnost práce, jak se mylně domníváš. Pokud chceš postoupit v kariérním řádu výše, tak se musíš smířit s jistou dávkou adminstrativní práce a s tím i s jistou dávkou dosud nepoznaného stresu. Prošel jsem si několika pražskými útvary a vím, o čem mluvím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 10:46:49 19. 08. 2008
default.png
bajras o žádný vstup do spj jsem se nepokoušel a neznám snad žádného pražáka co jo. v současné době co vím tak se tam ani žádné fyzické a už vůbec ne psychické testy pro vstup neprovádějí. práce to byla prostě neadekvátně ohodnocena. stejně jako jsou třeba hlídači ambasád. opět naprosto nekvalifikovaná práce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 00:12:18 19. 08. 2008
Bajras.jpg
a kdo ti může za to, že jsi nezvládl psychotesty a fyzické, že se navážíš do ostatních, aniž bys o jejich náplni práce, kvalifikaci apod. měl tušení? Zkus to znovu a třeba se ti to podaří....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NEPO 23:29:14 18. 08. 2008
default.png
Pánové, takže pro pořádek. NEJSEM z PMJ, ani jsem tam nikdy nesloužil!!! Nechtěl jsem tím příspěvkem žádnou složku vychvalovat, ani rozebírat činnost. Je mi jasné, že každý máte tu svojí pravdu. Je běžným zvykem, a je to velmi škoda, že jedna složka nadává na tu druhou. Proč to ti ..... udělali tak a tak, když takhle to akorát po*rali a mají z toho průser. Nebo proč se do toho serou ti ....., když jim to vůbec nepřísluší, atd.atd.atd.. To se mi právě nelíbilo, že se někdo naváží do jiné policejní složky, ač mnohdy o té práci ví prd!!! Podstatou mého příspěvku bylo, podle mého názoru, nesystémové a nespravedlivé zařazování do TT. Dokonce bych souhlasil s Binkysem, cituji: "Samozřejmě, že by bylo nejlepší, aby nováčci byli ve 2., lidi do služební zkoušky ve 3., poté šli do 4. a velitelé směn či družstev v 5. tt, ale takto to asi nikdy nikdo nenařídí" V tomto vidím problém, protože mnoho kolegů (patřím mezi ně i já) máme prostě raději práci v terénu a upřednostním činnost v terénu před teplou kanceláří a datlováním do PC. Tak jak někomu vadí a myslí si, že kluci od hafanů se baví ve službě jen se svými pejsky, a nemají žádnou jinou činnost, tak je to velký mýtus. Každá profese, či obor má svá specifika, a je zlé, když si jeden druhému závidíme cokoliv (pozn. NEJSEM ani kynolog). Binkys to v té citované větě zhodnotil asi nejlépe, ale také jsem si jistý, že takto to nikdy vypadat nebude, i když by mělo, protože pak by měl člověk nějakou perspektivu postupu v TT, kdežto dnes je postup v TT spojen pouze se změnou činnosti a zařazením, ale nikoho už nezajímá to, že někdo chce určitou činnost vykonávat několik let a jenom zvýšení platového stupně po třech letech zhruba o 1000 kaček je v tomto případě mizerné ohodnocení získaných zkušeností za uplynulé roky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio